Lpg pro lpgisty

prohledat
2710 příspěvků (zobrazeno 1701 až 1750) od 09.05.2007 do 21.08.2025, založil/a spartra
řadit dle data
10:12:28
11.11.2013
King
-> Vrba: U skodivky, se kterou jsem jezdil jenom dlouhy trasy, to moh bejt max. pullitr navic, ale normalne bych to videl i o litr vic. Ale spis je to dany, jak pise vhml, nizsima teplotama.
08:13:36
11.11.2013
vhml
-> Vrba 11.11.13 08:08:02: Sharan v zimě žere míň, protože se zákeřně ohřejvá na benzín :-)



U felicie která jela na plyn pořád to byl nějakej půllitr-litr navíc. Ale ono hodně neudělá jen samotný složení ale obecně zimní provoz.
08:08:02
11.11.2013
Vrba
Jaké máte rozdíly ve spotřebě letní vs. zimní směsi LPG?
19:51:19
06.11.2013
King
-> srdcar 120L: Ach so! :-) V jednu v noci jsem uz v nejakym utlumu, takze bych se taky primlouval za ty uvozovky.
17:29:07
06.11.2013
srdcar 120L
Omluva z mé strany.3 3 3
16:21:24
06.11.2013
minno
-> srdcar 120L: treba používať úvodzovky, aby bolo vidieť, že je to citácia.
16:16:42
06.11.2013
srdcar 120L
-> King: 06.11.2013 00:54:37 To se ti jen zdá, protože jsem zkopíroval část tvé reakce, aby to na sebe navazovalo.
08:48:33
06.11.2013
MOLSO
-> Vrba: 100 km hore dole 3
08:47:25
06.11.2013
Vrba
-> MOLSO: Na 4000km uz to udělalo dost 1
08:45:01
06.11.2013
MOLSO
-> Vrba: odchylka 2,5 km / 100 km sa mi nejaka moc velka odchylka nezda ...
08:39:29
06.11.2013
Vrba
-> MOLSO: Mám prave stejne a jsou malé. Kdyz jsem jel na dovcu zaroven s felicii,takl jsem najel o spoustu kilaku vic. Aby to bylo realnejsi,museli by jsme obouvat OfRoad34 7
08:31:57
06.11.2013
MOLSO
-> Vrba: tak ked 175/70R13 su pre teba male kolecka .... tak uz neviem 3
08:16:12
06.11.2013
darklord
-> Vrba: 3 47
08:04:00
06.11.2013
Vrba
-> MOLSO: No jo,máš malá kolečka,...ona ta realita bude jiná 2
07:45:12
06.11.2013
MOLSO
-> Vrba: jo jasne ... este to nemam uplne doladene, tie gumičky na ventiloch si ešte sadajú.... zo začiatku to reagovalo na velmi uzky rozsah bohatosti, teraz sa to podstatne zlepšilo. Môj plán je dostať sa na povodnu spotrebu 7.3 - 7.6l /100km
07:36:51
06.11.2013
Vrba
-> MOLSO: Potom poreferuj jak se ti změnila spotřeba. Jámomentálně jezdím do 8L
07:24:24
06.11.2013
MOLSO
-> srdcar 120L 06.11.13 00:08:14: neboj sa ty nič, najprv som si rozobral stary reduktor co som mal do nahrady pozrel ako to vyzera a funguje, diskutoval som s kingom a zistil som si všetko potrebne



reduktor som samozrejme vyčistil a dosadacie plochy očistil, vymenil som si aj filter, samozrejme po zložení som na všetkých spojoch overoval tesnosť mydlovou vodou.

Ono to nie je ťažké len človek čo to robí nesmie byť hovado.



auto teraz štartuje normálne a drží konečne stabilný volnobeh



týmto by som sa chcel ešte raz poďakovať kingovi za všetky informácie, ktoré mi poskytol 1
00:54:37
06.11.2013
King
-> srdcar 120L 06.11.13 00:16:47: Teď teda čumím jak puk! :) tenhle příspěvěk jsem psal Já jako reakci na Srdcaře, ale zobrazujese jako Srdcařova reakce na mě!9
00:53:07
06.11.2013
King
-> srdcar 120L: Tohle varování tady v tématu proběhlo milionkrát - ano, než se pustím do repase reduktoru, zjistím si o tom maximum a ve finále si buď udělám zkoušku těsnosti nebo s tím zajedu k plynařovi. Detaily repase jsme s Molsem probrali přes SZ.

Osobně jsem dělal jako laik repasi 3x, x-krát jsem systém servisoval a jednou jsem přemontovával komplet LPG bordel do nový kasle. Věřím, že se najde kokot, kterej nemá vůbec páru, jak to funguje, co hořlavej plyn těžší než vzduch dokáže a může dojít k průseru, ale tak nějak dokážu z dotazu vytušit, komu radit při repasi a koho nasměrovat k plynaři. Není to žádná "rocket science", ale chce to trošku respektu. Osobně jsem se nikdy nesetkal s výbuchem ani požárem LPG auta ani jsem o tom v blízkým okolí neslyšel.
upraveno 1x, naposled 06.11.2013 00:58:05
00:40:29
06.11.2013
King
-> vhml: Ano :)
00:16:47
06.11.2013
srdcar 120L
-> King: Vzhledem k tomu, že podtlakový systémy jsou hromádkou kompromisů nedá se moc generalizovat. Taky jsem to v určitý, pro mě nepříliš ekonomicky příznivý, době provozoval v režimu „extrémní kolenovrt“ a 105tka jezdila v zimě pod 6l/100 (třetina po Praze). Osobně jsem ale dával spíš přednost nějaký tý decce LPG navíc, hlavně, když to táhlo do maxima.



Když jsem měl původní 120-tku motor s tvrzenými sedly na výfukových ventilech a 4-kvalt převodovku, tak jsem jezdil taky kolem 6,5 l na dálky a po městě za asi 8,5 l. Holt větší obsah a větší výkon motoru chce trochu víc paliva, aby to jelo dobře.
00:08:14
06.11.2013
srdcar 120L
-> MOLSO: snažně tě prosím, nešťourej se sám v membránách, nech to na plynařovi, který ví, co s tím má dělat. ( Tedy pokud sám nejsi vyučený plynař )Není to jen o výměně membrán, tam se čistí celý vnitřek, včetně dosedacích ploch přepouštěcích ventilků, sundavají se přívodní plynové trubky, mění se plynový filtr ve ventilu a jako poslední se dělá kontrola těsnosti systému. Já sám mám měněné membrány potřetí a vždy jsem to nechal na plynařovi. Ten ti na to udělá hned i revizi a máš to všechno v cajku. A máš na to záruku, kdyby se přece jen s tím něco přihodilo. Pouze jsem se díval, co s tím všechno dělá. Bohužel jsem byl svědkem několika případů, kdy dotyční se v tom hrabali sami, utíkalo jim to všude a výsledek byl výbuch plynu za jízdy a skoro v tom uhořeli, jinému vybuchla garáž, když startoval a zařval tam, a pod.
18:09:32
05.11.2013
MisakusX
Tomaso435: Tak kdyby někdo něco takového chtěl skutečně vyrobit, mohl by si systém velmi jednoduše nastavovat z kabiny potenciometrem ze součástek třeba elektrického sklápění světlometů (detaily ať rozvine někdo, kdo elektromechanice rozumí). Nastavení bohatosti pomocí "Nepérovy diody" a signálu z lambdy, ovšem to by ti tam mohl rovnou sedět mechanik a regulovat to. Když se nad tím zamyslíme, je to vlastně celé jedna velká blbovina. Jednou máme karbec, když chceme od systému lepší spotřebu, pořídíme si multivstřik, nebo vypínání dávkování při jízdě z kopce...
17:50:36
05.11.2013
Zeke-ten šestý
-> wattanen: Díky
17:45:48
05.11.2013
wattanen
To je datum kdy byla vyrobena takže ji maš na 10 let to jest do 2021
17:29:55
05.11.2013
Zeke-ten šestý
Ahoj, na bombě je datum 07 2011. JE to datum výroby bomby, nebo datum pouzitelnosti? dik :)
16:29:31
05.11.2013
Miloš700 - zrušená registrace
Zajímavý článek pro plynaře...

www.vasa26.estranky.cz/cl anky/lpg.html
upraveno 1x, naposled 05.11.2013 16:31:10
14:58:21
05.11.2013
vhml
-> King 05.11.13 00:13:56: nemas ty lambdy naopak?
00:13:56
05.11.2013
King
-> srdcar 120L: Ono to má i teoretický zdůvodnění - nejmenší spotřeby se dá dosáhnout někde kolem lambda=0,9, zatímco nejvyšší výkon je při lambda 1,1-1,2. Vzhledem k tomu, že podtlakový systémy jsou hromádkou kompromisů nedá se moc generalizovat. Taky jsem to v určitý, pro mě nepříliš ekonomicky příznivý, době provozoval v režimu "extrémní kolenovrt" a 105tka jezdila v zimě pod 6l/100 (třetina po Praze). Osobně jsem ale dával spíš přednost nějaký tý decce LPG navíc, hlavně, když to táhlo do maxima.
23:43:24
04.11.2013
srdcar 120L
-> Tomaso435: No nechci ti brát iluze se spotřebou. Ale pokud vím, tak spotřeba plynu u karburátorové verze se odvíjí od toho, jak lehkou nebo těžkou nohu máš na plynovém pedálu. Máš větší podtlak v sání, více ti membána v reduktoru pustí plynu, ale ty ho zaškrtíš škrťákem. Ničeho tím nedocílíš, akorát jsi naštvaný, že když na to potřebuješ přišlápnout, tak ti tam jde málo plynu a netáhne. Otevři škrťák a stylem jízdy a s lehkou nohou docílíš stejnou spotřebu, pouze nebudeš muset řešit, jak za jízdy, kdy to nejvíc potřebuješ, ti tam jde málo. To jsem sám řešil, když jsem tahal velký vlek za škodulí, prostě jsem otevřel o 1/2 až 3/4 otáčky škrťák a nebylo co řešit. 136 fávo motor, 5-ti kvalt, mokré poloosy, diferák 4,22 a jezdí jak o život. Dálky s vlekem kolem 8,5 l na 100, sólo trochu přes 7 l. Po městě kolem 10 l. Asi tak.
14:02:49
04.11.2013
Tomaso435
-> King: přesně. v rámci spotřeby jezdim na ono nastavení, ale když někde jedu kopce a je nutno tomu šlapat tak se od určitejch otáček nedostává výkonu, protože tam jde celkem málo plynu.

-> Jarda/felda: ja nevim ale. vzduchu mám stále stejně. co si karb nasaje přez filtr... nic tam netlačím. reduktor mam vyštelovanej tak jak mám a dál s tím nehejbu. jediný s čim občas pootočim je ten na pruchod plynu.

-> MisakusX: a jak vyreguluju regulovatelnej škrťák aniž bych měl jednotku ? jde mi spíš asi o manuální zapnutí na určitou uroveň a následný vypnutí.

-> MOLSO: hééén vole héééén 3
23:22:47
03.11.2013
King
-> Jarda/felda: Tomaso tím asi naráží na to, že nastavení škrťáku pro minimální spotřebu malinko limituje max. výkon (v nejvyšších točkách).
23:15:40
03.11.2013
Jarda/felda
-> Tomaso435 03.11.13 22:19:42: a k čemu ti bude víc plynu když nebudeš mít vzduch ?
22:27:15
03.11.2013
MisakusX
No, to tě napadlo dost velká kravina, nehledě na to, že místo toho manuálního škrťáku můžeš na pokusy dát regulovatelný škrťák, který mají řízené systémy na stříkačky.
22:22:49
03.11.2013
MOLSO
-> Tomaso435: zase si pozeral rychle a zbesile ? 3
22:19:42
03.11.2013
Tomaso435
tak mě napadla zase uplná kravina..

na fávu na plyn, mám onen štelovací šroub na pruchod množství plynu do karbce... tim si štěluju výkon i spotřebu... napadla mě kravina. jesli by šlo udělat rozdvojku před kohoutem kde by byl ventil na sepnutí vypínačem a za tim to zase zdvojita vrátit do jednoho. aneb jak tomu za jízdy mít možnost pustit víc... asi děsná kravina. ale... fungovalo by to ?
22:59:11
31.10.2013
King
-> MOLSO: Hodně zjednodušeně by se to tak popsat dalo. Ovšem hlavním úskalím je alespoň hrubý nastavení volnoběhu, protože repasní sada po 10-15 letech od uvedení reduktoru na trh má jistý odchylky od původního provedení. To, co funguje ohledně výchozího nastavení volnoběžnejch štelovacích prvků u SEDRu, je u reduktoru naprd.
22:27:49
31.10.2013
darklord
-> MOLSO: osobne som si to vzdy nechal urobit v lpg servise pre revizii, stalo to par supov tak nebolo o com
22:20:22
31.10.2013
MOLSO
-> darklord: 3 prva vec bola 5q a napravy ...



tak to rovno vypustim a vymenim si aj termostat pred zimou sa to akurat hodi 3



je treba si davat na nieco pozor ? podla obrazkov to vyzera len tak ze to oddeklujem vytiahnem stare gumy, polozim nove a zadeklujem naspäť
20:23:59
31.10.2013
darklord
-> MOLSO: samozrejme, to mala byt hned prva vec ked si to kupil...
20:23:28
31.10.2013
MOLSO
-> darklord: no auto mam od minuleho augusta a system mal devať rokov 40 myslim že to nikto nemenil ....



tak asi určite vymeniť hej ?
19:59:34
31.10.2013
darklord
-> MOLSO: tyvole to tam mas 10 rocne membrany? 3 A to este vobec funguje? 3
19:32:01
31.10.2013
MOLSO
-> Vrba: to by museli byt velke teplotne vykyvy ... reduktor je trvale horuci a na volnobeh by to nemalo mat vplyv kedze je tam maly odber plynnej fazy a teda aj tepla ....



skor mi to pride ako keby boli uz stvrdnute membrany ktore nemaju pruznost ako ked boli nove alebo nieco na ten sposob. V januari lpg system oslavi 10 rokov a je v plane vymena nadrze ... rozmyslam vymenit aj filter kvapalnej fazy a uvazujem nad tymi membranami .... nie je to velka polozka a ak by to pomohlo ....
19:17:09
31.10.2013
Vrba
-> MOLSO: Jakožto nováček možná řeknu blbost,ale nemůže to dělat i zavzdušněný vodní okruh v reduktoru? Ze by nebyla stabilní teplota při odpařování. Zdálo se mi,že u mě pokles hladiny v expanzce způsoboval podobný jev-haprování volnoběhu. Teklo mi topení a bylo tam málo vody.
18:04:54
31.10.2013
MOLSO
Chlapi mám problém



už týždeň sa snažím vyladiť bohatosť (bvolnobezne otacky) na tom mojom približovadle ... nastavil som ventily predzapal, volnobeh na benzíne a nasledne prepol na plyn a doladil som šrób na reduktore.



otáčky nastavím cca na 1000 pri prevádzkovej tepote. Ráno vždy velmi obtiažny štart, a volnobeh nedrží ani pri 70°C (možno okolo 400 ot/min), dalšou jazdou sa to postupne dostane na nejakých 900. vždy to potom tým bohatostným šróbom ide zladiť na 1000. Dnes som prišiel domov, otáčky cca 800, pootočil som šróbom na 1000 vypol motor počkal 10 sekúnd naštartoval a zas to držalo len nejakých 700 ....



môžu to robiť staré membrány v reduktore ?
23:50:47
20.10.2013
srdcar 120L
Vyřadil jsem předehřev od sběrače výfuku úplně, byly menší problémy na plynu, když se měnil proud vzduchu kvůli klapce v sání, tak jsem ji vyndal úplně. A mimo toho se po čase přidíraly osičky klapek v karbeci. Otočení filtrboxu vypadá takto: a musel jsem pouze převařit odvětrávací trubku a převrtat vstup na plyn. Vzpěra filtrboxu je chycená na sběrači výfuku.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 20.10.2013 23:50:47
upraveno 2x, naposled 20.10.2013 23:55:29
23:44:10
20.10.2013
srdcar 120L
-> Jarda: Teplý vzduch tam právě nejde, protože to nasává těsně pod kapotou u mřížky
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 20.10.2013 23:44:10
21:57:11
20.10.2013
King
-> srdcar 120L: Jo, jedna makovice odesla prave na prasklinu mezi 2a 3 valcem. Vzhledem k tomu, ze je to zvlast na lpg nejvic tepelne namahana cast makovice, tak jsem to nebral jako zahadu.
20:38:52
20.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: ten otocenej filtrbox je zajimavej, ale nejde tam teplý vzduch od vyfuku nebo to mas nejak poresene?
19:46:42
20.10.2013
srdcar 120L
-> Jarda: Mám motor z Fáva 136. Právě kvůli časté výměně hlavy na původním 120 motoru jsem dal Fávo. Jak správně uvádíš, bez úprav vydržela litinová max.45.000 km. Pouze jednou jsem nechal do litiny vsadit tvrzená sedla, vyšlo to na asi 3.000 Kč. Hlava záhadným způsobem praskla mezi 2.a 3. válcem ve společném výfukovém kanálu po asi 65.000 km. Tak jsem se konečně dopálil, sehnal Fávo motor, 5-ti kvalt a celé předělal. Přibližně po těch 5 až 6.000 km to víceméně pouze kontroluji, když se mi nepozdává chod motoru na volnoběh. Mám otočený filtrbox na druhou stranu, takže se k víku ventilů dostanu bez problémů a nemusím prakticky nic odpojovat či sundavat.
Extreme Tyres