skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
18:48:14
26.01.2014
26.01.2014

King
-> Kocvin: Takže vlastně problém vyřešen - oprava ponecháním.
12:14:51
26.01.2014
26.01.2014

Kocvin
-> King: Tak otravování kámošů.. Děláš jakoby mě tam dotahovali každý den.. Pořád mám ještě počítadlo kilometrů a to, že početní chybou někde zůstanu viset je velmi sporadické.. Jinak auto mi na benzín po nasazení 135 motoru normálně jezdilo, všechno jsem si nastavil, odzkoušel, porovnal a tím to pro mě haslo.. Se sedrem je to prostě ojeb a fakt zatím nemám takový ranec času abych v tom stále ležel a koumal proč to zas na ten benzín nejede.. Nebo jede ale blbě :) Teď nějak přečkám zimu na léto půjde z depozita pug a bude čas se hrabat ve škodovce..
12:03:30
26.01.2014
26.01.2014

King
-> Kocvin: Otravování kámošů je jenom jedna stránka problému. Pokud správně nefunguje karbec na benzín, nedá se správně nastavit benzínovej volnoběh, kterej je výchozí pro nastavování lpg. Navíc se člověk připraví o možnost porovnání benál/lpg při řešení prolémů, ale nikomu to necpu :)
10:04:13
26.01.2014
26.01.2014

Tomaso435
-> Kocvin: tak si zvyš lehce otáčky na reduktoru, třeba toho jde málo a pak je to chudý.
03:04:53
26.01.2014
26.01.2014

Kocvin
-> King: Naštěstí mám vždy po ruce nějakého přítele který mě na pumpu při pozbytí plynu dotáhne, takže neřeším. jezdím jen kolem komína..
Tak nakonec hovno i po odpojení benzínové sekce problém přetrvává :/
Tak nakonec hovno i po odpojení benzínové sekce problém přetrvává :/
00:30:57
26.01.2014
26.01.2014

King
-> Kocvin: Nemít kompletně funkční a nastavenej benzínovej režim je na plynivce krajně nemoudré - ale každej svýho štěstí mašinfíra.
16:43:09
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
-> kninak: nepotřebuju ho :D
16:34:40
25.01.2014
25.01.2014

kninak
-> Kocvin: ten ventil na benal se da jednoduse opravit dle me tam bude uz unavene perko-jako z propisovacky tak staci bud natahnout a nebo vymenit resil jsem podobny problem
16:33:41
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
-> jaromír: To červené tlačítko (asi sytič) vůbec nepoužívám. Ani při studeném startu. Jen mírně sešlápnu plyn a startuju.. Zatím chytlo vždy :)
16:28:24
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
Tak nejspíš měl pravdu tomaso.. Nasadil jsem místo černé průhlednou hadičku na benzín a viděl jsem jak při nastartovaném autě na plyn pomalu teče i benzín do karbu.. když jsem přidal plyn tak se to zahltilo a zdechlo.. tak jsem ventil natvrdo zavřel a zatím klid tak uvidím..
-> MisakusX: Se zamrzáním jsem problém nikdy neměl a to jsem startoval i minulou zimu každé ráno na plyn.. A to mám lovato..
-> MisakusX: Se zamrzáním jsem problém nikdy neměl a to jsem startoval i minulou zimu každé ráno na plyn.. A to mám lovato..
16:27:35
25.01.2014
25.01.2014

jaromír
-> Kocvin:
skoro to samý mě dělá forman na lpg. podtlak
většinou při špatném přepnutí na lpg (když to nevychytám za jízdy) - za to může zbytek benzínu
ale potom i když je karb. bez benzínu tak taky někdy nechce nastartovat ale plyn tam jde.
zapalování mám v pořádku. tim to není. ale taky může být - to už mám zasebou
připadá my že plynu je moc a dalším startováním + třeba sytičem LPG se to jen zhoršuje.
nejlíp mi to de nastartovat s vypnutým lpg. motor protáčím někdy i chytne-zdechne a pak nastartuji normálně.
u mě to dělá asi reduktor kterej se měl už před 30 000 vyměnit.
skoro to samý mě dělá forman na lpg. podtlak
většinou při špatném přepnutí na lpg (když to nevychytám za jízdy) - za to může zbytek benzínu
ale potom i když je karb. bez benzínu tak taky někdy nechce nastartovat ale plyn tam jde.
zapalování mám v pořádku. tim to není. ale taky může být - to už mám zasebou
připadá my že plynu je moc a dalším startováním + třeba sytičem LPG se to jen zhoršuje.
nejlíp mi to de nastartovat s vypnutým lpg. motor protáčím někdy i chytne-zdechne a pak nastartuji normálně.
u mě to dělá asi reduktor kterej se měl už před 30 000 vyměnit.
16:21:41
25.01.2014
25.01.2014

MisakusX
V těchto teplotách ti může při startu zamrznout, propan zůstává v kapalné fázi a zamrzá uvnitř výparníku i s případnou sraženou vodou a dalším bordelem, což by zhruba odpovídalo tomu, co se ti děje. BRC mi to v životě neudělal, ale Lovtecy jsou k tomu náchylnější...
15:56:06
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
-> Tomaso435: Jo sytič mi takhle funguje no.. Vyzkouším.. Doufám že to bude ono.. :)
15:51:56
25.01.2014
25.01.2014

Tomaso435
-> Kocvin: když ti to tohle začne dělat řekni si někomu at ti drží plyn (nebo páčka sytiče jestli funguje jako u fáva "ruční plyn") a jdi se kouknout jestli tam někde nepřezkakuje jiskra,
15:38:11
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
-> Tomaso435: Tu modrou stodvacítku.. Benzín stejně nepoužívám tak zkusím rovnou odpojit ventil nebo hadičku a uvidím jestli to pomůže.. díky
15:29:23
25.01.2014
25.01.2014

Tomaso435
to zní jako když že ti tam vobčas někde proškvrkne trocha benálu s plynem a to je jaxi nehořlavé. nemáš blbě zavřenej ventil na benál ?, . druhá varianta je zkrat , nevim co máš za auto na plyn ale u fáva na cívce ráda přezkakuje jiskřička mezi kontaktama a vývodem pro zapalování.. otřít zatěsnit z kabel vrátit...
15:17:58
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
-> MOLSO: Hned jsem se tam byl podívat, kontakty vypadaly čistě proškrábnul jsem je a nastříkal kontaktolem..
15:13:39
25.01.2014
25.01.2014

MOLSO
-> Kocvin: zaoxidocvane kontakty na selenoidoch ?
14:47:37
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
-> darklord: Vody je dost předevčírem jsem dělal spojovačky pod autem a lil tam nový fridex.. Jezdil jsem už kdysi bez vody a reduktor mi zamrznul hned tohle se třeba týden neobjeví..
14:43:45
25.01.2014
25.01.2014

darklord
-> Kocvin: nezamrza ti reduktor? vody je dost?
14:36:49
25.01.2014
25.01.2014

Kocvin
Chlapi mám problém pokusím se ho popsat.. Auto jede naprosto normálně, startuju na lpg i teď při cca -5.. Ale sem tam při jízdě z kopce nebo při dobrždování před křižovatkou, když chci podřadit auto zdechne a když pustím spojku aby znova chytlo tak nechytne.. Zatavím pokusím se nastartovat auto chytne ale okamžitě zdechne.. Udělá to tak asi 20x někdy víckrát někdy jen párkrát ale pokaždé znova po těchto pokusech chytne.. Poté má chvíli takový chrchlavý běh a když jí dost netočím zdechne znova.. Je to jakoby mi někdo na minutu zavřel kohoutek od plynu a pak zas pustil.. Nevíte co se tam může vždycky osrat? Už mě nebaví vždycky někde brzdit provoz než to znova nahodím.. Díky za postřehy

10:46:31
29.12.2013
29.12.2013

kure
king: no já nic neřešil jezdil a jezdil za cca 7-8l motor 1,1 ale při demontáži z vozu do vozu jsem valil oči jak jsem to rozpojil a koukám koule z izolačky :-) a pod ni takový sprostý propoj káblíkem ale po odpojeni to jede tak i tak na druhém autě už jsem nezapojil ani polovinu zůčastněných vodičů jede mi to cca na 3 kable v motoráku důležitý u vstřikovače a potáku
22:08:04
27.12.2013
27.12.2013

King
-> kure: Na mojí felicii to kupodivu zapojený bylo a při přepnutí na lpg to skutečně posílalo do ECU emulovanej signál "správný" bohatosti. Funguje to samozřejmě i bez ní, akorát je dobrý občas resnout ECU.
18:36:01
27.12.2013
27.12.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: ja to rozdelaval nekolikrat a tesni to

16:43:15
27.12.2013
27.12.2013

kure
tak něco přispěji zjistil jsem při montáži do mého druhého vozu z jednobodovým vstřikováním , je uplně na nic tato krabička funguje to jen z tou přepínací v kabině tato neni zapojená je tam jen na oko :-d
13:32:18
02.12.2013
02.12.2013

Vrba
-> King: To myslíš vážně s tím netěsněním a nebo mě strašíš? Gumička vypadala redy,... Nadrž už je v autě a večer ji jedu naplnit (kolega bude tankovat a já budu zkoušet ,zda neutíká). Jinak tu ručičku beru orientačně a řídím se počítadlem km,ale tak když už jsem to tunil,tak jsem si s tím pohrál,at to v rámci možností něco ukazuje,když už to tam je.
13:25:00
02.12.2013
02.12.2013

King
-> Vrba: Tak a teď už ta nádrž nebude těsnit a vyhodíš do vzduchu celý sídliště! :) Jinak na tu ručičku ukazatele stavu nádrže bych se jednoduše vybod - prostě mám nějakou LPG nádrž, na kterou ujedu tolik a tolik. Takže tankuju tak, aby mi pokud možno plyn nedošel a pokud dojde, aspoň je motivace mít v pořádku primární pohon na benzín.
Jinak k tý chudý směsi - u lpg je to větší průser kvůli vyšší teplotě hoření LPG obecně a pro chudou je to ještě horší. A při úpravách typu vyššího k.p. se to namáhání motoru ještě zhorší. Pak je navíc i kritickej průběh regulace přestihu, protože nejhorší je chudá směs s malým předstihem (dohořívání při otevřeným výfuk. ventilu)
Jinak k tý chudý směsi - u lpg je to větší průser kvůli vyšší teplotě hoření LPG obecně a pro chudou je to ještě horší. A při úpravách typu vyššího k.p. se to namáhání motoru ještě zhorší. Pak je navíc i kritickej průběh regulace přestihu, protože nejhorší je chudá směs s malým předstihem (dohořívání při otevřeným výfuk. ventilu)
13:18:21
02.12.2013
02.12.2013

Vrba
při plné nádrži se plovák dotkne stěny o něco dříve než je jeho doraz - zbývá 1mm dráhy ukazatele
13:15:24
02.12.2013
02.12.2013

Vrba
tuzing plováku
11:50:02
26.11.2013
26.11.2013

Vrba
-> King: A nějaká možnost "vybrakovani" toho ventilu tam neni? Ze by plovák fungoval a ukazoval porad stejne a nadrz sla preplnit?
11:45:21
26.11.2013
26.11.2013

King
-> Vrba: Zatím jsem viděl jenom střeva dvou nádrží a plovák byl vždycky společnej.
11:11:04
26.11.2013
26.11.2013

Vrba
-> King: Je to možné,že není uplne v ideálním náklonu. To splynování v nádrži se děje tak posledních 5km,kdy už motor nejede více jak na pul plynu a pak min a mín,až nejede vůbec.Pak je nádrz uspodku přimrzlá a nebo orosena. Jen tehdy se tam něco stane a natankuju uplne plnou 45l.A plovak ukazatele je zároven plovák uzavíracího ventilu a nebo jsou tam plovaky dva?
11:01:04
26.11.2013
26.11.2013

MOLSO
-> King: ja som mu hovoril nech ju otoci 

10:37:00
26.11.2013
26.11.2013

King
-> Vrba: Na prázdný nádrži sundat multiventil a plovák buď úplně vyhodit nebo jenom přihnout "páku", aby stop-ventil zabíral až při vyšší hladině. Zamrzlou nádrž si nějak neumím představit - nasávací tribička bere kapalnou fázi těsně nade dnem nádrže a jakmile začne reduktor odebírat už jenom plyn, motor se neudrží v chodu. Nemáš tu nádrž namontovanou v nevhodným úhlu?
10:27:10
26.11.2013
26.11.2013

Vrba
Umí někdo poradit,jak nejjednoduseji uplne vyřadit uravírací ventil v multiventilu? Když tankuju do uplne prazdne ,uz primrzle bomby,tak vemu 45L, pokud tankuju do bomby v dobe,kdy jeste jde kapalná fáze a bomba neprimrzá,tak natankuju okolo 32L. Takze bych ten uzavírací ventil rád vyřadil,abych mohl brat vždy plnou. Rizika znám.
00:21:18
18.11.2013
18.11.2013

dragon_cb_cz
-> King: A kdo jinej jezdí na plyn? 

00:07:37
18.11.2013
18.11.2013

King
-> MOLSO: Tak nejak,ale jak rikam, je to v podstate umelej problem, protoze zatacky na volnobeh rezou jenom extremni kolemovrti ;-)
20:34:28
17.11.2013
17.11.2013

MOLSO
-> King: takže to nie je chyba ale vlastnost ?
no super ...

20:27:29
17.11.2013
17.11.2013

King
-> MOLSO: Žádná magie to není. Reduktor se montuje, tak oby jeho osa byla kolmo na směr jízdy tzn. aby na jeho činnost neovlivňala setrvačnost velký membrány při akceleraci/brždění. Při razantnějším průjezdu zatáčkou (nejlíp vracečkou) ale působí na membránu odstředivá síla, takže podle směru zatáčky se směs buď hodně obohatí nebo ochudí, což vpřípadě volnoběhu může způsobit zdechnutí motoru. Osobně jsem s tím za celou lpg kariéru neměl problém, protože mám takovej zvyk před zatáčkou brzdit motorem a po jejím projetí přidat plyn. Zatáčky na volnoběh nějak nevedu :)
20:02:10
17.11.2013
17.11.2013

francomk
-> MOLSO: Tak to potom musíš mat nejaký prírodný úkaz 

19:58:33
17.11.2013
17.11.2013

MOLSO
-> DuriQ: robi to aj s plnou nadrzou plynu .... ja si myslim ze by to robit nemalo, plyn je pod tlakom a od nadrze po reduktor je kurevsky dlhe vedenie na to aby sa to nejako "ulievalo" alebo "odlievalo"
19:43:47
17.11.2013
17.11.2013

DuriQ
MOLSO: taka sprosta otazka mas dost paliva :D :D :D
19:33:17
17.11.2013
17.11.2013

MOLSO
chlapci mám takú otázku ... je normálne že mi kolíšu volnobežné otáčky pri prudkých zmenách smeru ?
modelová situácia ... prejdem horizont, idem dole kopcom a je tam 180° vracák, mám vyradené do neutrálu, volnobeh, zatočím a otáčky padnú na cca 400 - 250 a klesajú a klesajú ... ak to stihnem vyrovnať a pokračujem rovno, tak to znova chytí mojich cca 950 otáčok ... ak neprestanem zatáčať dosť skoro, tak to zdochne
benzín určite neprisáva, benzínový systém je (dočasne) úplne odpojený.
modelová situácia ... prejdem horizont, idem dole kopcom a je tam 180° vracák, mám vyradené do neutrálu, volnobeh, zatočím a otáčky padnú na cca 400 - 250 a klesajú a klesajú ... ak to stihnem vyrovnať a pokračujem rovno, tak to znova chytí mojich cca 950 otáčok ... ak neprestanem zatáčať dosť skoro, tak to zdochne
benzín určite neprisáva, benzínový systém je (dočasne) úplne odpojený.
19:32:28
17.11.2013
17.11.2013

DuriQ
vhml: realne v zime natankujem viac, a ked som jazdil vela a motor nevychladol pod 25stupnov tak ten dojazd bol rozhodne dlhsi jasne neprepne mi to do plynu hned po nastartovani ako v lete, ale cca po 2km po rannom starte to uz bezi na plyn :) za ten cas to nezorere kto vie co ;)
19:20:54
17.11.2013
17.11.2013

vhml
-> DuriQ 17.11.13 19:04:42: ne, protože ti to déle jede na benzín
19:04:42
17.11.2013
17.11.2013

DuriQ
ja na sekvencom mam v zime dlhsi dojazd, to bude asi tym ze sa do tej nadrze dostane viac paliva ako v lete : ))
11:02:28
11.11.2013
11.11.2013

King
-> Vrba: Urcite bych to doladil.
10:57:11
11.11.2013
11.11.2013

Vrba
-> vhml: To je teda pekne na prd,už aby bylo jaro :-)
10:47:15
11.11.2013
11.11.2013

vhml
-> Vrba 11.11.13 10:44:26: můžeš trošku obohatit aby to jelo stejně. Zimní složení se líp zapaluje, ale podává nižší výkon.
10:44:26
11.11.2013
11.11.2013

Vrba
-> King: Je vhodné ten motor nějak přenastavit na použití jiné směsi a nebo to +- sedí a netřeba korigovat?