-> Bukaj: Nevím, jestli je znáš taky, zabývají se LPG a náhradními díly k nim, tak hodně štěstí:
www.fedorauto.cz/uvod-,
www.elpege.cz/,
www.lpgprofi.cz/
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
20:01:53
14.11.2015
14.11.2015

srdcar 120L
22:51:26
12.11.2015
12.11.2015

Bukaj
-> isti: No, nemusí být zrovna na skle, ale být by měla, tedy alespoň v ČR by to byla závada...
Mám také dotaz:
Dají se někde koupit jednotlivé komponenty reduktorů? Konkrétně mi jde o nějaké membránky a gumové díly reduktoru BRC. Nepotřebuji celou sadu membrán - tu jsem objednal a přišla mi jiná, než potřebuji (na e-shopu měli jinou fotku), takže mám doma za 800 Kč sadu, ze které jsem použil dvě gumičky (a poté jsem zjistil, že něco chybí a něco přebývá)
Tu sadu by mi vzali zpět, ale jen kompletní a tak nevím, jestli se někde ty gumky dají sehnat samotné. Nebo sehnat sólo pár membrán, které potřebuji - z té sady, kterou mám, lze použít velká membrána a těsnění vodního výhřevu plus nějaké o-kroužky. Membrána pro ovláání podtlakem chybí a membrána mezi plynnou a kapalnou fází je jiná. Mám reduktor BRC AT90-E podtlakovou verzi a sadu membrán AT90-E elektronickou verzi
Zatím jsem našel na jednom e-shopu membránku mezi plynnou a kapalnou fázi, ale chtějí za ní dvě kila a poštovné a balné dalších 160
Mám také dotaz:
Dají se někde koupit jednotlivé komponenty reduktorů? Konkrétně mi jde o nějaké membránky a gumové díly reduktoru BRC. Nepotřebuji celou sadu membrán - tu jsem objednal a přišla mi jiná, než potřebuji (na e-shopu měli jinou fotku), takže mám doma za 800 Kč sadu, ze které jsem použil dvě gumičky (a poté jsem zjistil, že něco chybí a něco přebývá)

Tu sadu by mi vzali zpět, ale jen kompletní a tak nevím, jestli se někde ty gumky dají sehnat samotné. Nebo sehnat sólo pár membrán, které potřebuji - z té sady, kterou mám, lze použít velká membrána a těsnění vodního výhřevu plus nějaké o-kroužky. Membrána pro ovláání podtlakem chybí a membrána mezi plynnou a kapalnou fází je jiná. Mám reduktor BRC AT90-E podtlakovou verzi a sadu membrán AT90-E elektronickou verzi

Zatím jsem našel na jednom e-shopu membránku mezi plynnou a kapalnou fázi, ale chtějí za ní dvě kila a poštovné a balné dalších 160

21:04:27
12.11.2015
12.11.2015

isti
Chystám sa s plynyvkou na stk,vyhodia ma kvôli tomu že nemám nálepku LPG na zadnom skle?
21:03:25
28.10.2015
28.10.2015

Bukaj
-> isti: Ufo pro kontakt a bezkontakt je jiné, na pohled rozlišitelné.
Ale nejde jen o samotné Ufo, ale o úpravu pohyblivé desky podtlakové regulace, neboť bezkontakt má širší rozsah regulace, než kontakt...
Ale nejde jen o samotné Ufo, ale o úpravu pohyblivé desky podtlakové regulace, neboť bezkontakt má širší rozsah regulace, než kontakt...
19:43:22
28.10.2015
28.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: to je docela malo, tim se o moc výš nedostanes... u fely jsem ho prihnul mozna o 60 :)
08:59:12
28.10.2015
28.10.2015

isti
-> Kocvin: Mám tam teraz kontaktný rozdelovač s celkom malou vôlou na oske ale chystám sa na bezkontakt.Na bezkontakte sa musí prehodiť ufo z kontaktu,poznám to na pohlad že aké je na tom či podla nejakých čísiel?(možno mám bezkontakt už z prehodením ufom)
08:50:29
28.10.2015
28.10.2015

Kocvin
-> isti: Hodně záleží na stavu zapalovaní a seřízení.. Bezkontakt z fáva taky neskutečně pomůže
Já benzín nepoužívám vůbec, škodovky chytne i v mrazech na plyn bez jakýchkoliv problémů..

07:31:25
28.10.2015
28.10.2015

Bukaj
-> Jarda: Odhadem tak o 20°.
07:28:18
28.10.2015
28.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: a o kolik jsi ho prihnul? Ja u fely jsem to dost prehnal a jak jsem psal misto puvodnich 27l tam dam 39,5
Ted mi prisla nadrz 80l do nivy, tak jsem zvedav, jak se mi to podari...
Ted mi prisla nadrz 80l do nivy, tak jsem zvedav, jak se mi to podari...
07:08:04
28.10.2015
28.10.2015

Bukaj
-> Bukaj 21.10.15 19:38:57: Tak jsem včera večer zkusmo natankoval LPG o nové nádrže a vešlo se přesně 30 litrů a pak to multiventil nekompromisně utnul. Takže plovák je tam asi opravdu jen na okrasu a multiventil reguluje čerpání dle tlaku...
Až bue čas, vyměním ty membrány v reduktoru a pak zkusím ještě povolit ten regulační šroub v multiventilu, jestli se něco změní...

Až bue čas, vyměním ty membrány v reduktoru a pak zkusím ještě povolit ten regulační šroub v multiventilu, jestli se něco změní...
11:26:21
27.10.2015
27.10.2015

vhml
-> isti 26.10.15 23:16:41: za mě taky Brisky a připlatit si 10 korun za typ YCY
10:37:39
27.10.2015
27.10.2015

isti
-> Kocvin: Mám tam brysky ale typ neviem a ani to že kolko tisíc majú už za sebou ale studené štarty sú trápenie aj na benzín aj na plyn.Viem že to nemusia byť sviečky,ešte s tým laborujem.Ináč na brysky tu vela ludí nadává.
23:31:19
26.10.2015
26.10.2015

Kocvin
-> isti: Brisk D15YC momentálně najeto lehce přes 30 tis. čistě na plyn a bez problému.. Odtrh 0.6mm

23:16:41
26.10.2015
26.10.2015

isti
Aké sviečky kúpiť do motoru 742.136 na plyn?Prosím značku aj typ s ktorým máte pozitívné skúsenosti.
19:33:07
26.10.2015
26.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> King: jakej myslis, ze by byl nazor na prepravovany naklad - pevne pripevnenou (prikurtovanou) propadlou LPG nadrz prazdnou nebo plnou nepripojenou do systemu?
pripojoval bych ji jen v pripade potreby, dal bych na ni klasickej starej (bez el. ovladani) multiventil. Na 2 80l nadrze uz bych mel slusnej dojezd i v terenu :)
Akorat k tomu poresit nejakou rychlo propojku a taky, jak ji plnit.. Koukal jsem, ze se v inzerci obcas objevuji terenni auta s dvěma LPG nadrzema...

Akorat k tomu poresit nejakou rychlo propojku a taky, jak ji plnit.. Koukal jsem, ze se v inzerci obcas objevuji terenni auta s dvěma LPG nadrzema...
08:36:38
24.10.2015
24.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> King: no ja mam na LPG najeto asi 600 tis. km a stalo se mi to cca 10x, u nás asi jen jednou a to mi jeste rikal, ze jim to moc netlaci a ze se to stava, ale 15kc za pokusy, kdy se do nadrze nic nedostalo zaplatit chtel. Já s tím nejvíc bojoval ve Španělsku (červený MTX - jardaj.rajce.idnes.cz/Gib
raltar_2012_-_8000_km_MTX_
Roadsterem_Nemecko%2C_Svyc
arsko%2C_Italie%2C_Francie
%2C_Spanelsko_.... ) a v Turecku (Rapid - jardaj.rajce.idnes.cz/Tur
ecko_Rapidem_2014_-_temer_
9000_km ) jinak asi 2x se mi to stalo v Chorvatsku, ale na to že jsem tam byl asi 15x ), v Rumunsku a Bulharsku.
V tom Španelsku jsou automaty, že si strhnou částku např. 20E, Ty potom tankuješ a když natankuješ třeba 15E, tak Ti 5E vrátí na ucet, jenze ja natankovat nemohl, takze mi po mesici (jsem si myslel, ze uz to ani neprijde) prislo nekolikrat 19,X Euro
V tom Španelsku jsou automaty, že si strhnou částku např. 20E, Ty potom tankuješ a když natankuješ třeba 15E, tak Ti 5E vrátí na ucet, jenze ja natankovat nemohl, takze mi po mesici (jsem si myslel, ze uz to ani neprijde) prislo nekolikrat 19,X Euro

23:36:41
23.10.2015
23.10.2015

King
-> Jarda: To je mozny - tlak par lpg v nadrzi pri 40C by mel bejt udajne 1,5 MPa a plnici tlak na cerpacce je "jen" 1 - 1,2MPa (nekde jsem nasel, ze az 2 MPa, ale spis bych veril tomu nizsimu udaji). Ovsem v praxi jsem za celejch tech 200tkm na prdy nezazil situaci, aby kvuli vysoky teplote neslo tankovat - asi mezi 1999-2006 jeste nebyl svet natolik otepleny jako dneska :-)
10:41:13
23.10.2015
23.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: no u mě taky ne, ja mluvím o teplotě uvnitř auta určitě nad 50°C, kdy se ta nádrž pořádně prohřeje...
01:03:38
23.10.2015
23.10.2015

Bukaj
-> Jarda: Tak u mého to opravdu na teplotě nezáleží - pouze na konkrétní čerpací stanici/síle čerpadla.
09:06:43
22.10.2015
22.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Mil@n: samo zkoušel, nepomaha... je to problem nekde v multiventilu v nadrzi, stoupne tam tak tlak, ze to neprotlaci
Jednou se mi akorat v Bukurešti podařilo natankovat s nastartovanym motorem.
musi to delat u vetsiny LPG aut, jen neni tolik lidi, co je trapi v takovych vedrech... nebo maji alespon klimu
Jednou se mi akorat v Bukurešti podařilo natankovat s nastartovanym motorem.
musi to delat u vetsiny LPG aut, jen neni tolik lidi, co je trapi v takovych vedrech... nebo maji alespon klimu
08:06:58
22.10.2015
22.10.2015

Bukaj
-> Jarda: Jo, tam mají i čerpačku...
07:02:08
22.10.2015
22.10.2015

Mil@n
-> Jarda: Zkoušel jsi před natankovaním upustit lpg zatlačením kuličky?
21:25:59
21.10.2015
21.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: tak jsem to nemyslel, ja tam pri poloprazdne nadrzi a vysoke teplotě nedostanu vůbec nic.... kolikrat jsem takto musel prespat u LPG cerpacky a rano uz jsem natankoval, mam to tak u vsech aut a nikdo mi neni schopen rict proc, ale cerpadlari mi rikaji, ze se to obcas stava, plynari o tom mlci, popripade to popiraji
A tam, co jedes na revizi maji i cerpacku? protoze revizi budou chtet delat urcite s plynem.
A tam, co jedes na revizi maji i cerpacku? protoze revizi budou chtet delat urcite s plynem.
19:38:57
21.10.2015
21.10.2015

Bukaj
-> Jarda: No, tak vzhledem k tomu, že včera nebyly na můj dotaz žádné odezvy a ráno jsem potřeboval jet, tak jsem jen přihnul plovák a namontoval ventil zpět. Ještě o víkendu vyčistím reduktor a vyměním membrány a někdy v příštím týdnu zajedu na revizi (raději s tankováním počkám až do ní), pak uvidím, zda se něco změnilo.
Jinak u 130LPG jsem si nikdy nevšiml, že by množství natankovaného LPG souviselo s teplotou - když jsem si v těch letošních největších hicech tankoval vždy mezi 42-45 litry.
Jinak u 130LPG jsem si nikdy nevšiml, že by množství natankovaného LPG souviselo s teplotou - když jsem si v těch letošních největších hicech tankoval vždy mezi 42-45 litry.
12:05:24
21.10.2015
21.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: podle me to prave v te trubicce zavirá, jak prochází tím multiventilem, ale i tlak to tam dokaze zavrit, ale to az pri plne nadrzi nebo pri poloprazdne, kdyz je velke teplo, tak proste nenatankuju, stává se mi to u všech LPG aut... mozná je to jen tlakem v nadrzi a cerpacka uz nic nenatlaci pres nejaky ventil, kdyz to vychladne, tak uz natankovat jde
Kolega rikal, ze pred tankovanim v chorvatsku vzdy polival nadrz vodou :) to jsem teda nikdy nedelal... ikdyz tam by to docela rychle vyschlo :)
Do fely se mi veslo 27l, prihnul jsem plovák a vejde se 39,5 do 40l nadrze, davam na to pozor a po natankovani doplna jedu vzdy min. 30km.
Jinak presne jak popisujes ze se ti to chova u 130, tak se mi to chová u nivy, když se zadaří, tak tam dostanu 80l, natankoval jsem ve Varazdimi a dojel jsem na to do CR a tady jsem na to jeste jezdil. Nastval me v Albanii, kdyz to pri prvnim zvukovem projevu vypnul a to tam bylo LPG v přepočtu za 9kč zrovna :/

Do fely se mi veslo 27l, prihnul jsem plovák a vejde se 39,5 do 40l nadrze, davam na to pozor a po natankovani doplna jedu vzdy min. 30km.
Jinak presne jak popisujes ze se ti to chova u 130, tak se mi to chová u nivy, když se zadaří, tak tam dostanu 80l, natankoval jsem ve Varazdimi a dojel jsem na to do CR a tady jsem na to jeste jezdil. Nastval me v Albanii, kdyz to pri prvnim zvukovem projevu vypnul a to tam bylo LPG v přepočtu za 9kč zrovna :/
22:49:34
20.10.2015
20.10.2015

King
-> Mil@n: Tak to je byla nejaka zprasena zastavba LPG - typ zapalovani s tim nema co delat. Neznam konkretni zapojeni, ale cekal bych, ze do krabky s elektronikou a prepinacem lpg/benzin jde i drat od zapalovani - jednoduchej obvod pak vyhodnoti jestli zapalovani dava impulzy nebo nedava a zapne/vypne elektromagnet na reduktoru. Za reduktor, kterej davkuje i na chciplym motoru by mel nekdo dostat po čuni. Nekdy to ale neni problem pojistky, ale zanesenyho sedla ventilu v reduktoru.
22:31:09
20.10.2015
20.10.2015

Mil@n
-> King: Chapu jak to myslíš,jedině že by to ještě udělala ta ostrá vačka vs seriová
Tomu bych se přiklaněl víc že ted tak nenaplní motor a ve vysledku jedu za mín.

22:25:53
20.10.2015
20.10.2015

Mil@n
-> King: no u toho reduktoru to s kontaktem při zapnutém lpg fučelo při stojícím motoru klidně furt
Tak i kvuli tomu jsem dal bezkontakt.Reduktor je starý cca 4 roky a nevede z něj hadicka k saní jak u starých reduktoru...

22:19:51
20.10.2015
20.10.2015

King
-> Mil@n: To, co nazyvas ovladanim, je ve skutecnosti jenom bezpecnostni pojistka. Ta zabezpecuje to, aby do stojiciho motoru nemoh. fucet plyn. Bez ohledu na druh "pojistky" je davkovani plynu vzdycky ovladany podtlakem v oblasti lpg mixeru. Podtlak ovlada tzv. velkou membranu a ta pres paku ovlada ventil 2st. reduktoru. El. zapalovani je na plynivce prinosem, ale aby takhle zlepsilo spotrebu, muselo by to puvodni stat pekne za hovno. Nabizi se spis vysvetleni, ze motoru lip sedne regulacni krivka bezkontaktniho rozdelovace, pripadne vetsi nastavenej zakl. predstih...
20:30:53
20.10.2015
20.10.2015

Mil@n
Na spotřební škodě 120L s plynem jsem s ostřejší vačkou motoru jezdil od 8,5 do 9,8L/100km bohužel můj putovní motor ze škodovek sedmnou najezdil 150000km a ted dojezdil
Tak jsem nasadil vyjetý seriový,který žere i olej ale běží a do spotřebaka ideal.Původní nežral olej jen se kousnul
No jenže hned po prvním tankovaní mě bylo divné že tankuji mín jak obvykle...Ted po 10000km se mi pohybuje spotřeba od 6,9 do 7,9L/100km
Podotýkám že nemám problém ho jako puvodní motor točit běžně kolem 6000ot/min
Do nastavení LPG se nesahalo tak 30000km a jezdím tankovat k jedné čerpací stanici
jediné co jsem vyměnil je kontaktní zapalovaní za bezkontakt
Reduktor je elpigaz cometa ovladaný elektricky a né hadičkou z podtlaku,tak mě zajímá jestli má někdo zkušenost mezi reduktory ovladané podtlakem a elektronicky,jestli mohlo to zapalovaní tak ovlivnovat spotřebu?






19:58:36
20.10.2015
20.10.2015

Bukaj
-> MOLSO:
Ale jak ten plovák může ovládat ventil, když převod z tyčky plováku jde jen a pouze na tenkou plastovou osičku, která prochází skrz multiventil a na druhé straně tvoří ručičku palivoměru?
www.fahrzeugteile-vogler. de/WebRoot/.../Tomasetto_M VZYL30_176_.JPG
Ale jak ten plovák může ovládat ventil, když převod z tyčky plováku jde jen a pouze na tenkou plastovou osičku, která prochází skrz multiventil a na druhé straně tvoří ručičku palivoměru?
www.fahrzeugteile-vogler. de/WebRoot/.../Tomasetto_M VZYL30_176_.JPG
19:46:17
20.10.2015
20.10.2015

MOLSO
-> Bukaj: tlak v nadrzi je rovnaky pri plnej aj skoro prazdnej nadrzi, meni sa len hladina a ovladat by to mal plavak
18:46:03
20.10.2015
20.10.2015

Bukaj
Pánové - dotaz k funkci multiventilu:
Právě jsem vyškubl z auta 10 let starou nádrž Stako, místo ní jdu dát novou (nějaký polský výrobce) - rozměrově je +- stejná, objemově též, jen ta novější je z o něco tenčího "plechu".
Rád bych při té příležitosti optimalizoval vlastnosti plnění nádrže plynem. Doposud plnění fungovalo tak, že do 45 litrové nádrže se pohodlně vešlo 25-30 litrů LPG a poté buď začal multiventil přerušovat tankování (klasický zvuk rachtající kuličky v plnicím hrdle), nicméně šlo natankovat 40-45 litrů (prakticky 100% - vím, že oficiálně se má tankovat do 80%, což je 36 litrů), nebo po těch 25-30 litrech prostě stop a už nešlo natlačit nic. Záviselo to pravděpodobně na síle čerpadla u konkrétního stojanu LPG.
A mne by zajímalo, jak "seřídit" multiventil, aby šlo natankovat alespoň těch 36-40 litrů?
Radili jste mi přihnout plovák, ale co jsem koukal, tak plovák je tam pravděpodobně pouze kvůli mechanickému "palivoměru" na multiventilu. Alespoň si to myslím (vzhledem k plastové osičce, procházející multiventilem přímo do budíku palivoměru).
A dle mého názoru si multiventil reguluje plnění jen na základě vnitřního tlaku v nádrži.
Mám tento ventil: shop.zavoli.de/images/... /90_0.jpg
a na obrázku je vidět jak plovák, tak pružina se šroubem, kterým lze něco regulovat. Předpokládám, že buď plnicí tlak, nebo maximální "bezpečný" tlak v nádrži (než začne ventil "odfukovat" přebyatečný tlak).
A pokud je to regulátor plnicího tlaku, tak pro zvýšení "využitelného obsahu nádrže" je třeba povolit či utáhnout (zvýšit či snížit přítlak pružiny)?
Nerad bych něco zvojtil, ale předpokládám, že toto už mnozí z vás řešili a jsou znalí (co, Jardo, Kingu, ...?)
Právě jsem vyškubl z auta 10 let starou nádrž Stako, místo ní jdu dát novou (nějaký polský výrobce) - rozměrově je +- stejná, objemově též, jen ta novější je z o něco tenčího "plechu".
Rád bych při té příležitosti optimalizoval vlastnosti plnění nádrže plynem. Doposud plnění fungovalo tak, že do 45 litrové nádrže se pohodlně vešlo 25-30 litrů LPG a poté buď začal multiventil přerušovat tankování (klasický zvuk rachtající kuličky v plnicím hrdle), nicméně šlo natankovat 40-45 litrů (prakticky 100% - vím, že oficiálně se má tankovat do 80%, což je 36 litrů), nebo po těch 25-30 litrech prostě stop a už nešlo natlačit nic. Záviselo to pravděpodobně na síle čerpadla u konkrétního stojanu LPG.
A mne by zajímalo, jak "seřídit" multiventil, aby šlo natankovat alespoň těch 36-40 litrů?
Radili jste mi přihnout plovák, ale co jsem koukal, tak plovák je tam pravděpodobně pouze kvůli mechanickému "palivoměru" na multiventilu. Alespoň si to myslím (vzhledem k plastové osičce, procházející multiventilem přímo do budíku palivoměru).
A dle mého názoru si multiventil reguluje plnění jen na základě vnitřního tlaku v nádrži.
Mám tento ventil: shop.zavoli.de/images/... /90_0.jpg
a na obrázku je vidět jak plovák, tak pružina se šroubem, kterým lze něco regulovat. Předpokládám, že buď plnicí tlak, nebo maximální "bezpečný" tlak v nádrži (než začne ventil "odfukovat" přebyatečný tlak).
A pokud je to regulátor plnicího tlaku, tak pro zvýšení "využitelného obsahu nádrže" je třeba povolit či utáhnout (zvýšit či snížit přítlak pružiny)?
Nerad bych něco zvojtil, ale předpokládám, že toto už mnozí z vás řešili a jsou znalí (co, Jardo, Kingu, ...?)

18:14:52
19.10.2015
19.10.2015

King
-> isti: Na plynivce jsem mel odvetravani motoru od jistyho stupne opotrebeni motoru zavedeny do kanystru s dratenkou, protoze krome tlakovani to i nechutne zaolejovavalo filtrbox :-)
16:33:02
19.10.2015
19.10.2015

isti
-> King: Už to mám prevrtané,tak to nie je nezmysel ale v tom prípade by musela byť odpojená tá hadica z filterboxu a zavedená do nejakej nádobky.
18:30:04
17.10.2015
17.10.2015

King
-> isti: V zasade muze bejt pripojka podtlaku pro reduktor kdekoli mezi klapkou karbu a hlavou. Na opotrebenejsim motoru ale hadice odvetravani klikovky docela funi do filtrboxu a pri volnobehu a absenci odsavani pod klapku (nas pripad), to muze rozhazovat tlak v oblasti mixeru a tim padem negativne ovlivnovat volnobeh.
15:31:29
17.10.2015
17.10.2015

isti
Chalani,mením na 136 motore prevarené favo sanie na originál a nechce sa mi prevrtať sanie kvôli hadice podtlaku.Môžem to dať na karbes namiesto tenkej trubky z filterboxu či to tak nebude fungovať?
08:00:20
29.09.2015
29.09.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: tak změnu na 3 mistne mam i u rapida
jasně, že plovak nikdo takto nezjistí...

20:59:27
27.09.2015
27.09.2015

Bukaj
-> Jarda: Nojo, ale takovej přihnutej plovák je legislativně nekontrolovatelná věc - asi těžko někdo bude třeba na stk rozebírat multiventil
Jinak docela dobrej úlet byla ofiko namontovaná LPG sada v Maluchovi - za sedačkou řidiče nastojáka válec a v TP změna na třímístné auto

Jinak docela dobrej úlet byla ofiko namontovaná LPG sada v Maluchovi - za sedačkou řidiče nastojáka válec a v TP změna na třímístné auto

15:09:04
27.09.2015
27.09.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: No spiš by mohl byt problem s tim plovakem (ale to by se muselo neco stat), pokud se pod tu nadrz nekdo podepise, tak jsi z obliga a kdyz mi teoreticky povolil ten valec pod auto, kterej neni urcenej pro externi montaz :) z moji hlavy to teda neni: www.madeinrussia.cz/galle
ry-lada/.../¨
a takto umistenou nadrz jsem videl i u pandy 4x4, to jsem cumel....
a takto umistenou nadrz jsem videl i u pandy 4x4, to jsem cumel....
14:02:23
27.09.2015
27.09.2015

Bukaj
-> Jarda: Legislativní problém s jinou nádrží, nebo s přihnutým plovákem? 

13:54:59
27.09.2015
27.09.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: no me u nivy to zacne rachotit pri 60l a kdyz je silne cerpadlo, tak taky natlaci tech 80, nastval me v Albanii - LPG za 8kč čerpadlo tlacilo a on to utnul, jak to zacalo rachotit, pak uz jsem se s tak levnym plynem nesetkal.
Práve je problém s tou sedačkou. Spíš bych přihnul ten plovák
Legislativní problém by být neměl....
Práve je problém s tou sedačkou. Spíš bych přihnul ten plovák

13:41:27
27.09.2015
27.09.2015

Bukaj
-> Jarda: Díky za recenzi
Nádrž samozřejmě válcovou za sedačky, toroid do škodovky snad ani nejde (už jen kvůli rezervě jako součásti deformační zóny), jen mi šlo o to, jestli se vejde nějaká větší, než je ta 45 litrů.
U většiny LPG čerpaček se mi daří natlačit tam mezi 42-45 litry (tzn prakticky 100% objemu), jen posledních 12-15 litrů rachotí kulička v hrdle - multiventil to omezuje). Po tankování vždy alespoň 15 km jedu a na slunku se snažím neparkovat (ono by se moc nestalo, multiventil by jen při vyšším tlaku odpustil ven trochu plynu...).
U některých čerpaček ale mají slabší čerpadlo a natlačí tam jen 28-30 litrů a multiventil to utne
A Je celkem rozdíl, jestli "na plnou" ujedu 550 km, nebo 350. Proto bych chtěl větší nádrž.
Spíš mne zajímalo, jestli výměna nádrže za větší podléhá nějakému schválení, nebo je to záměnný díl. A co jsem koukal, tak větší nádrž by se tam vešla (délka stejná, jen jiný průměr válce), jen kryt multiventilu by asi prošel skrz sedačku...
Asi by to chtělo si vypůjčit nějakou (třeba starou prošlou) nádrž a vyzkoušet to napasovat.
Nebo nádrž stejně velkou a přihnout plovák, abych tam těch aspoň 40 litrů dostal kdykoli...

Nádrž samozřejmě válcovou za sedačky, toroid do škodovky snad ani nejde (už jen kvůli rezervě jako součásti deformační zóny), jen mi šlo o to, jestli se vejde nějaká větší, než je ta 45 litrů.
U většiny LPG čerpaček se mi daří natlačit tam mezi 42-45 litry (tzn prakticky 100% objemu), jen posledních 12-15 litrů rachotí kulička v hrdle - multiventil to omezuje). Po tankování vždy alespoň 15 km jedu a na slunku se snažím neparkovat (ono by se moc nestalo, multiventil by jen při vyšším tlaku odpustil ven trochu plynu...).
U některých čerpaček ale mají slabší čerpadlo a natlačí tam jen 28-30 litrů a multiventil to utne

A Je celkem rozdíl, jestli "na plnou" ujedu 550 km, nebo 350. Proto bych chtěl větší nádrž.
Spíš mne zajímalo, jestli výměna nádrže za větší podléhá nějakému schválení, nebo je to záměnný díl. A co jsem koukal, tak větší nádrž by se tam vešla (délka stejná, jen jiný průměr válce), jen kryt multiventilu by asi prošel skrz sedačku...

Asi by to chtělo si vypůjčit nějakou (třeba starou prošlou) nádrž a vyzkoušet to napasovat.
Nebo nádrž stejně velkou a přihnout plovák, abych tam těch aspoň 40 litrů dostal kdykoli...
05:30:46
27.09.2015
27.09.2015

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: já kupoval membrány tady a 9let / asi 240 tis. km jsem na to nesahnul, ale nebylo to teda BRC, ale Lovato www.automania.cz/prodejna
/lpg_nabidka_03.php , nádrž můžes dát takovou, jaká se tam vejde, ona se tam vetsi asi nevejde no, misto puvodni instalace by jsi mel zachovat, takze treba dopredu do kufru by Ti to težko nekdo zapsal nebo toroid do rezevy u 130, na to by se asi taky moc netvarili :). Co jsem se bavil s plynarem, tak by mi možna akceptoval u nivy i maly valec pod auto
Treba u feldy si taky muzes vybrat jestli toroid nebo valec, ale u té 130 moc moznosti nemas.
V rapidu mam 45l s tím, že mi to plovák zastavuje na 36l, tzn. na predpisovych 80%, mel bych s tím neco udelat, u feldy jsem se nastval, že se tam vešlo jen 27l a ohnul jsem plovak a vejde se 39,5 :), no ono o nic nejde, pokud s tim človek hned jede (já vetsinou asi 30 km po natankovani bezne jedu), ale nejde to natankovat a postavit nekde na slunicko, z toho by mohl byt pruser..
U těch nádrží je problém s expirací, klidně Ti jsou schopni prodat jen na 8 let, já jsem měl domluveno, že mi prodá starou jen 4 mesíce, ale pak se to objednavalo na jiny jmeno a poslal rok starou
, takze uz jen na 9 let, coz je i klasika pri montazich no :/.
Jinak nádrž jsem kupoval na tom shopu, co mas origo membrány, ale tenkrat ji tam mel za 1890,- kč.
Chtel bych se zeptat - v nive mam takovyhleho macka: www.lpg-shop.cz/products/ valcova-nadrz-na-lpg-prume r-360-delka-880mm-80lt nedá se nekde sehnat levneji? a membrány bych taky mel uz poresit, mam tam reduktor Elpigaz Cometa a má to pořád nějaké problémy s volnoběhem, nekdy to nekolik set km drzi a jindy, jak dam nohu z plynu, tak to chcipne. I jsem uvazoval jestli nedat jinej reduktor, protoze elpigaz ma pritelkyne ve fabii a jsou s tim jen problemy :(.

V rapidu mam 45l s tím, že mi to plovák zastavuje na 36l, tzn. na predpisovych 80%, mel bych s tím neco udelat, u feldy jsem se nastval, že se tam vešlo jen 27l a ohnul jsem plovak a vejde se 39,5 :), no ono o nic nejde, pokud s tim človek hned jede (já vetsinou asi 30 km po natankovani bezne jedu), ale nejde to natankovat a postavit nekde na slunicko, z toho by mohl byt pruser..
U těch nádrží je problém s expirací, klidně Ti jsou schopni prodat jen na 8 let, já jsem měl domluveno, že mi prodá starou jen 4 mesíce, ale pak se to objednavalo na jiny jmeno a poslal rok starou

Jinak nádrž jsem kupoval na tom shopu, co mas origo membrány, ale tenkrat ji tam mel za 1890,- kč.
Chtel bych se zeptat - v nive mam takovyhleho macka: www.lpg-shop.cz/products/ valcova-nadrz-na-lpg-prume r-360-delka-880mm-80lt nedá se nekde sehnat levneji? a membrány bych taky mel uz poresit, mam tam reduktor Elpigaz Cometa a má to pořád nějaké problémy s volnoběhem, nekdy to nekolik set km drzi a jindy, jak dam nohu z plynu, tak to chcipne. I jsem uvazoval jestli nedat jinej reduktor, protoze elpigaz ma pritelkyne ve fabii a jsou s tim jen problemy :(.
13:04:02
26.09.2015
26.09.2015

Bukaj
Pánové, doporučte mi nějaký e-shop, kde nakupujete díly pro vaše LPG systémy?
Potřebuju koupit sadu membrán (moje jsou už 9 let staré a letos v létě se začalo auto trochu hůř chovat - hlavně studené starty jsou bída) a novou nádrž (u mé končí použitelnost koncem roku).
Reduktor mám BRC AT 90 E, nádrž 45 litrů (víc jsem tam nikdy nenatlačil
)
Membrány jsem našel třeba tady originál:
www.lpg-shop.cz/products/ sada-membran-pro-reduktor- brc-at-90-eco-original
nebo neorigo:
www.fedorauto.cz/membrany -lpgcng-ekonomik?epc=4169
Je nějaký rozdíl v kvalitě (trvanlivost, spolehlivá funkce)? Rád bych, abych prakticky nemusel dalších 9 let do LPG sáhnout, takže asi ty originální...?
Další dotaz je k nádrži - jaká je rozumná cena za (novou) nádrž (použitelnost 10 let) do škodovky? Na výrobci asi nezáleží, vše je snad stejné, ne?
Případně dala by se pořídit nádrž o větším objemu, nebo je to neschválená úprava?
Díky za rady
Potřebuju koupit sadu membrán (moje jsou už 9 let staré a letos v létě se začalo auto trochu hůř chovat - hlavně studené starty jsou bída) a novou nádrž (u mé končí použitelnost koncem roku).
Reduktor mám BRC AT 90 E, nádrž 45 litrů (víc jsem tam nikdy nenatlačil

Membrány jsem našel třeba tady originál:
www.lpg-shop.cz/products/ sada-membran-pro-reduktor- brc-at-90-eco-original
nebo neorigo:
www.fedorauto.cz/membrany -lpgcng-ekonomik?epc=4169
Je nějaký rozdíl v kvalitě (trvanlivost, spolehlivá funkce)? Rád bych, abych prakticky nemusel dalších 9 let do LPG sáhnout, takže asi ty originální...?
Další dotaz je k nádrži - jaká je rozumná cena za (novou) nádrž (použitelnost 10 let) do škodovky? Na výrobci asi nezáleží, vše je snad stejné, ne?
Případně dala by se pořídit nádrž o větším objemu, nebo je to neschválená úprava?
Díky za rady

22:50:08
14.08.2015
14.08.2015

Tomaso435
-> isti: jistě že ano.
15:46:38
13.08.2015
13.08.2015

isti
-> King: LPG má rád podtlak nie?Čo ten otvorený filter,nebolo by to lepšie zrušiť?
23:00:45
12.08.2015
12.08.2015

King
-> isti: Prisavani teplyho vzduchu na lpg je samozrejme spatne i kdyz to asi nevadi tolik, jako original s funkcni termostickou klapkou. Jinak se da sehnat dvouderovej mixer na Sedr s belošskou vyskou, na kterej se pak vejde i originalni filtrbox. Mne se dokonce po lehkym kladivkovym tuningu vesel origo filtrbox i na favomotor s favoritim BMM sacim potrubim, redukcni podlozkou pod sedr a lovato mixer.
22:50:34
12.08.2015
12.08.2015

isti
Originál filterbox sa tam nezmestí,ale tento nie je príliš nízké?Teraz z hlavy neviem ale je to vysoké asi tak 3cm.
22:46:10
12.08.2015
12.08.2015

isti
Zdravím spolok,potrebujem poradiť,momentálne mám v aute takto riešený filterbox ako na fotke.Otázka znie či to nejak prerobiť alebo je to dobré tak ako je.Nechať tam ten otvorený filter(čo je podla mňa totálná kravina) a predohrev?