skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresní tlak
18:42:00
30.01.2017
30.01.2017
Petr Urban
-> Evž@: nemůže ...10hp je moc.
12:06:15
30.01.2017
30.01.2017
Evž@
Dotaz.Uvedu příklad podobný mému.Mám motor v jisté úpravě a vím že mám v jednom válci třeba 15 bar ve dvou 13,5 a v posledním 14 tak mě vyjde že mám ztráty dohromady minimálně 4bary(pokud onen válec co má 15 bar už není taky vyjetý tak by to bylo ještě víc).Jaký dopad cca to může mít na výkon když uvedu že motor by měl mít se svými úpravami odhadem 90-95 koní?Může být ochuzen třeba i o 10 hp?
17:38:09
27.10.2013
27.10.2013
Evž@
-> Urbi:
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
Asi bude něco s měřákem nejspíš že to nechce ukázat víc jak 10 atm.
Jinak 14 atm je běžný tlak pro takový motor.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
Asi bude něco s měřákem nejspíš že to nechce ukázat víc jak 10 atm.
Jinak 14 atm je běžný tlak pro takový motor.
09:38:22
27.10.2013
27.10.2013
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Evž@: a co ventilové vůle před a po sundání hlavy?
co je to za motor? tlaky 14 atmo u prvního měření nebudou moc reálne, to mají nové htp-čka.
co je to za motor? tlaky 14 atmo u prvního měření nebudou moc reálne, to mají nové htp-čka.
08:00:55
27.10.2013
27.10.2013
Petr Urban
-> Evž@: Pokud jediná provedená akce byla výměna těsnění pod hlavou a nic jiného, tak bude problém zřejmě zde. Nebo co vše bylo zaráz děláno ? Rozvodák ?
04:53:52
27.10.2013
27.10.2013
Evž@
-> MOLSO: ano měřeno za tepla i za studena
-> Urbi: měřičem se budu zabýbat ale ten motor jede tak že to těm tlakům odpovídá.Jde to točit ale je to strašně líný.Nedá se to srovnat s tím jak to jelo než sem sundal hlavu.Ventily nebyly vůbec dole kromě sacího na druhém válci.
-> Urbi: měřičem se budu zabýbat ale ten motor jede tak že to těm tlakům odpovídá.Jde to točit ale je to strašně líný.Nedá se to srovnat s tím jak to jelo než sem sundal hlavu.Ventily nebyly vůbec dole kromě sacího na druhém válci.
00:34:59
27.10.2013
27.10.2013
Petr Urban
-> Evž@: Měřič komprese ok ? Zkus i jiný, zda se s ním něco nestalo. Ventily jsi měl vyndané z hlavy když byla hlava dole ?
21:39:41
26.10.2013
26.10.2013
MOLSO
-> Evž@: meral si to na motore zohriatom na prevadzkovu teplotu ?
19:53:14
26.10.2013
26.10.2013
Evž@
-> Klubko_: těsnění je snad vždy stejně tlustý,hlavu sem měl dole už několikrát a vždy sem dával Temac a no problem.Tlaky měřeny za studena i za tepla.
17:10:40
26.10.2013
26.10.2013
Klubko_
-> Evž@: tloustka tesneni pod hlavou, chyba pri mereni, teplota motoru
15:27:35
26.10.2013
26.10.2013
Evž@
Před sundáním hlavy tlaky kolem 14 atm a po nasazení mám tlaky 10.Nedokážu si vysvětlit proč.Neví někdo v čem muže byt problém?
19:14:31
15.10.2013
15.10.2013
Evž@
-> Dušan: jj už sem to asi zjistil viz karta
19:05:21
15.10.2013
15.10.2013
Dušan
-> Evž@: muze to jit pres hlavu
16:26:56
15.10.2013
15.10.2013
Evž@
Čím může být že začal kouřit motor?Porucha je někde na druhém válci.Normálně bych se neptal ale válec má dobrý tlak jako předtím.Odešel stírací kroužek?nebo je i jiná možnost.Motor na plný plyn jede...ale při klidné jízdě se zahltí valec asi olejem a přestává spalovat.
20:06:25
20.10.2011
20.10.2011
4dams
-> Dušan: tak je dobre...
20:04:17
20.10.2011
20.10.2011
Dušan
-> 4dams: nevidim problem, zmer to za dalsi 2000km a bude tam zase rozdil. Musi si to sednout
19:41:29
20.10.2011
20.10.2011
4dams
je 11,0 dobre na motor čo ma cca 500 km? merané pri teplote okolo + 12 stupňov. Všetky valce s minimálnymi rozdielmi
11:59:24
20.10.2011
20.10.2011
MOLSO
-> 4dams: pocitam tak 13 ? 14 ?
09:10:31
20.10.2011
20.10.2011
4dams
aký máte odhad kompresného tlaku pre moj motor 120L s KP cca 9,9:1? Budem merat tlaky, tak som zvedavy ci je to ok. Budem merat za tepla aj za studena...
13:39:32
02.10.2011
02.10.2011
alfik
Cim vyssi tlak tym vyssi vykon... ale zo stupajucim tlakom stupa aj teplota zmesy ktora sa potom samovolne zapaluje a nastavit predzapal je potom nemozne a to este nepocitam teplotu nasavaneho vzduchu oleja atd. a preto sa musi pouzivat benzin s vysokym oktanovym cislom, ktory ma tiez niekde svoj strop... Preto je u benzinovych motoroch ohraniceny tlak. Pri pouzivani klasickeho 95 oktanoveho benzinu by sa tlak mal pohybovat niekde okolo 14 bar. Uvediem priklad skoda favorti 135 vyfrezovanie piestov kvoli moznosti pouzitia 92okt.
14:53:53
01.10.2011
01.10.2011
Tomášš
-> minno: turbomotor
09:06:16
29.09.2011
29.09.2011
MOLSO
-> minno: slusne zabehnutu 120ku pred GO ?
08:49:24
29.09.2011
29.09.2011
minno
-> Tomášš: 8:1? to máš čo za motor?
18:14:46
28.09.2011
28.09.2011
Tomášš
já mám kp 8:1 a tlaky 10,5 11 10,5 11
13:16:49
28.09.2011
28.09.2011
vhml
Dnes jsem naměřil svoji sériovou feldu 136B ( snad sériovou, co jestli s tím někdo něco dělal netuším) Měla 11 , 11 , 9,5 , 11 . Má cenu ten jeden válec u spotřebáku řešit? Možná do budoucna snížím hlavu kvůli LPG, tak bych leda zabrousil ventily.
08:23:20
27.09.2011
27.09.2011
Petr Urban
-> Evž@: jak píše -> upír 130: asi to není ta správná vypovídací hodnota kvalit motoru, KP mám 10,65,coš si myslím je ještě málo k mojí vačce, kanály mám 30mm,svody a výfuk od bohouše,takže ten motor je jakoby dost "průchozí" a startér z fel. bez svíček tím otáčí taky docela rychle což dle toho co říkáte by mohlo mít také vliv že se ten motor dost naplní. Myslím že časování vačky zde také hraje nemalou roli, kdoví jak to Muck na té 284 má. Takže to beru jako orientační hodnotu,hlavně že sem ji měl na všech válcích naprosto totožnou, navíc jak píše Evžen, kdoví co každý máme doma za měřák. Mám orig. Czekoslovakia co má nějakých 30 let,tak kdo ví,ale na pohled funguje dobře a na kámošovém Š100 naměřil hodnoty kolem 8,na mé bývalé 130 kolem 13-14,takže si nemyslím že by zas tak špatně měřil nebo přeměřoval.
21:30:41
26.09.2011
26.09.2011
Evž@
-> upír 130: veškeré úpravy cos napsal v podstatě mám.....ale nejspíš nemá cenu to pitvat...důležité je že to jede a nežere olej.Nicméně co měřák to jiná hodnota.Kdyby jsme všichni používali stejnou mašinku tak by to bylo o něčem jiném.
21:07:55
26.09.2011
26.09.2011
upír 130
-> Evž@: tlak přeci není jenom o kompresi ale taky o přeplnění, to znamená vačka, ventily, kanály a webery.. čím víc tam nacpeš vzduchu o stejný kompresi tím více je tlak.. já mám na jednom z motorů kompresi 11,4 a tlaky mám 16 bar. to potom pořádnej motor musí mít třeba 17 i víc..
19:23:41
26.09.2011
26.09.2011
Evž@
Já mám teda kompresní poměr kolem 11:1 ....a tlaky maximálně 13,5 bar.Podle toho co píše gemini tak to zhruba sedí..podle toho co píšou ostatní by byl muj motor už asi po smrti..protože závodní motor má většinou aspon těch 11,3:1 a výš...tím pádem vyšší tlak jak píše Gemini 14-15
Gemini 23.09.11 15:03:36 napsal:
→ Urbi: 16 je moc !!!!! na zavodakoch byva 14–15
bar.....
Gemini 23.09.11 15:03:36 napsal:
→ Urbi: 16 je moc !!!!! na zavodakoch byva 14–15
bar.....
18:50:42
26.09.2011
26.09.2011
upír 130
-> Urbi: ale stejně na seriovým motoru s nesníženou hlavou by být 15,5 nemělo.. tam tak do tech třinácti. ale je to jen ze zkušeností a nemám to vyčtený z literatury..
18:40:49
26.09.2011
26.09.2011
upír 130
-> Evž@: 16 je normální ne lehce upraveným motoru, na závodáku klidně 17 - 18bar..
16:19:35
26.09.2011
26.09.2011
Dušan
-> Evž@: ze by bar ? mam to tam taky 15 - 16
16:11:58
26.09.2011
26.09.2011
Evž@
-> Urbi: co tam maš za jednotky....16 je prostě moc
15:05:55
26.09.2011
26.09.2011
darabos
-> Urbi: nechcem vam do toho kecat, ale argumenty su v jeho prispevku nizsie a su celkom jasne...
14:28:43
26.09.2011
26.09.2011
Petr Urban
-> Gemini: To bych od tebe zase nečekal, neumíš to zaargumentovat,tak povíš toto ?
12:09:36
26.09.2011
26.09.2011
Gemini
vidim ze ste ma vobec nepochopili, robte si ako len viete......caute
23:15:55
25.09.2011
25.09.2011
Petr Urban
-> Marty_pv: Přesně tak :)
-> Gemini: Od kdy píst praská od tlaku ve válci ? Já na tom czekoslovakia budíku neviděl žádné jednotky,ale pouze stupnici a na té mi to chodilo naprosto přesně 16 na všech válcích,krom toho jednoho kde bylo 9,5 i s prasklím pístem. Takže když na druhém orig.neupravném motoře fel.MPI mám tlaky 15,5 všude,tak to dělají z výroby špatně ?
-> Gemini: Od kdy píst praská od tlaku ve válci ? Já na tom czekoslovakia budíku neviděl žádné jednotky,ale pouze stupnici a na té mi to chodilo naprosto přesně 16 na všech válcích,krom toho jednoho kde bylo 9,5 i s prasklím pístem. Takže když na druhém orig.neupravném motoře fel.MPI mám tlaky 15,5 všude,tak to dělají z výroby špatně ?
21:23:13
24.09.2011
24.09.2011
upír 130
-> Gemini: ale na tlaky se přeci takhle nekouká.. důležitá je komprese a tlaky si můžeš jen zkontrolovat mezi sebou. pokud budeš mít kompresi třeba 10,5 a zbytek motoru seriovej tak budeš mít tlaky třeba 14 bar, a pokud budeš mít na stejnou kompresi třeba ostrou vačku s větším zdvihem a větší kanály tak tím to víc přeplníš a budeš tlaky mít větší o stejný kompresi.. proto tlaky nejsou směrodatný.. jedině komprese..
19:22:36
24.09.2011
24.09.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> Jarda/felda: Tak jasně že přifoukn e, ale i u benzínu jsem leckdy naměřil tlaky přes 16 a ten benzín jezdil jak nic :-D Btw na zetora 7001 se turbo montuje bez snižování komrese a motor to vydrží :-D Takže tak :-D Prostě mi přijde divný že gemi říká že 16 je pro atmo bemzín vražednejch :-D
15:40:52
24.09.2011
24.09.2011
Marty_pv
-> Gemini: Urbi má prasklý píst od detonací
15:02:31
24.09.2011
24.09.2011
Jarda/felda
-> Bagrr- máma mele Emu: nemusí to bejt pravda, ty bereš čistý Diesely Gemini bere Turdodiesely a ono to turbo nějakej tlak přifoukne
14:21:54
24.09.2011
24.09.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> Gryzly: 1.9d peugeot měl okolo 25 :-D
zetor 7001 má 29... U 120 jsem tenkrát naměřil mezi 15-16.5...
Takže podle gemi by vsechny motory měly bejt už mrtvý a vono naopak to jezdí bez jediný chyby...
zetor 7001 má 29... U 120 jsem tenkrát naměřil mezi 15-16.5...
Takže podle gemi by vsechny motory měly bejt už mrtvý a vono naopak to jezdí bez jediný chyby...
08:47:26
24.09.2011
24.09.2011
Gryzly
-> Gemini: Nepleteš si tlak a poměr? Zrovna u tebe by mě to překvapilo.
Před měsícem jsem měřil tlak na traktůrku který byl pět let po výbrusu. Atmosferický diesel, dvoutakt obsah 600, jednoválec a mělo to 28,2
Před měsícem jsem měřil tlak na traktůrku který byl pět let po výbrusu. Atmosferický diesel, dvoutakt obsah 600, jednoválec a mělo to 28,2
08:37:09
24.09.2011
24.09.2011
Gemini
-> Urbi: nezabudaj, ze tlaky 18-19 bar maju preplnovane dizle
keby to nebolo moc, nemal by si polamane piesty
keby to nebolo moc, nemal by si polamane piesty
19:17:19
23.09.2011
23.09.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Gemini: no vidíš a 1,2htp má 15-16bar - som vždy tvrdil že to sú závodné motory
15:35:23
23.09.2011
23.09.2011
Evž@
-> Urbi: asi tvoje měřítko měří trochu jinak.Ja používám nějaký budík z dob minulých .Ale na porovnání stačí
-> Gemini: tak to potom kdybych měl na všech válcích 13,5 tak by to bylo docela v pohodě
-> Gemini: tak to potom kdybych měl na všech válcích 13,5 tak by to bylo docela v pohodě
15:19:05
23.09.2011
23.09.2011
Petr Urban
Nějaký divný ne... proč mám tlaky na origo fel. motoře 15,5 ? Mám spočítaný KP na 10,65 a vačku 284 st.,výrobcem doporučený KP je 10,8-11, mám ještě mín aby sem nemusel dávat 100oktan a srat se s laděním jemným, tak proč bych měl mít tlaky 16 moc ?