Kp vs oktan. cislo

prohledat
114 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.01.2006 do 25.01.2016, založil/a TomasB
řadit dle data
14:30:26
25.01.2016
Petr Urban
-> pavucina: Felda/Favorit motor vydrží hodně velké detonace, toho bych se určitě nebál a kolik to ovlivňuje předstihu by bylo jednoduché zjistit lambda sondu a vypojováním nebo zapojováním drátku a zablikat si kolik to dělá :)

Ovlivňováním jednotky pro tepl. nasávaného vzduchu stačí sériově zapojeným rezistor k snímači o nějaké hodnotě kterou např. změřit na čidlu když bude v chladném vzduchu, změřit když bude v teplém a hodit pak jeho odpor někde do těch "studenějších hodnot" ? Je to tak jednoduché či nikoli.
12:41:48
25.01.2016
pavucina
Urcite to reguluje jen v castecnem zatizeni a snad dokonce i do urcitych otacek a pote to jedle dle jine mapy jako ostani motory s obyc lambdou ptz pri plnem zatizeni to urcite nejede lambda okolo jedne. Presto to, ale hledi na korekce ziskane z lambda reguace.





-> alfik: je mozny, ze to meli nemci takhle vymyslene z duvodu cehosi, ale mozna by chtelo zjistit kolik to tak snizuje, aby to nebylo velke cislo, diky kteremu to bude spis ohrivat vzduch nez to pojede. Reseni je bud jak se tu psalo vypilovat diru v prevodovce, coz uz jyem i videl nebo se na to vysrat a pak poznas zda to detonuje, zas tak hrozny to nebude aby to ten motor znicilo po par vterinach.



Pokud by jsi se vrhal do oblbovani snimace teploty, tak urcite ne ten na vode, ale ten na teplotu nasavaneho vzduchu a bude se dit co potrebujes.
11:50:24
25.01.2016
Alenka
-> Urbi: podle mě BMM umí lambdaregulaci se zpětnou vazbou jen v částečném zatížení a jakmile se se dostane přes nějaké % zátěže, přepne se do otevřené smyčky a jede podle nějaké tabulky VE, která přestává být relevantní s jakoukoli úpravou plnění.

Možná je to v sérii dostatečně narvané, aby to jakž takž fungovalo i s jinou vačkou, ale těžko říct bez nějakého měření.
upraveno 1x, naposled 25.01.2016 11:51:37
10:18:11
25.01.2016
Petr Urban
-> alfik: Pokud je to ověřená informace, jen dobře při zvyšování KP rozpojit.
08:18:04
25.01.2016
alfik
Uz ked sme sa tu rozpisali o tom BMM tak viete niečo otom:

V) Kódováni datového pole zapalováni



Kódování je vyvedeno na sv. 40 řídící jednotky..



trvale ukostřeno: „normální" datové pole,



vedení přerušeno: změna okamžiku zážehu



na „později", při problémech s klepáním



a zvoněním.



Spojení vedení se nachází pod krytem kabeláže konektoru řídící jednotky

Zdroj: www.stekly.wz.cz/bmm.html
zvětšit Kp vs oktan. cislo - obrázek od alfik vložen 25.01.2016 08:18:04
16:39:29
20.01.2016
castrol
tak on ten bmm motor ide aj ked ma len znizenu hlavu a inu vacku ale nieje to take kultivovane ako ked sa da upravit aj rj
15:53:56
20.01.2016
Petr Urban
Profrézovat otvor pro snímač otáček a dát jen o pár stupňů zpátky ? Vstup z snímání teploty vody upravit, aby si jednotka myslela, že je studenější motor než je a bude dávat větší dávku paliva. Neideální, ale snad to něco zlepší. Nevím v jak moc velkém rozsahu ovlivňuje lambda dávku paliva.... pokud vačka či další úpravy zlepší naplnění motoru, lambda bude na hodnotě chudá a jednotka bude muset přidávat délky vstřiku a tedy v určitém malém rozsahu by mohla sama zregulovat vačku např. 260-265st. a mohlo by to jet snad lépe :) MPI zvládne 265st. v pohodě a jede to lépe. Když se to podpoří jednotkou a úpravou nasávání, tuším že je tam 65kw u MPI jak nic.
15:44:21
20.01.2016
Tomaso435
-> minno: v té doby pochybuju že něco takovýho firma zabejvající se hlavama a vačkama pro škodárny tohle uměla.. kor když od roku 2001 přestala existovat.
15:26:43
20.01.2016
minno
-> Tomaso435: Upraviť aj RJ. Ono to zvýši výkon aj bez upravenia RJ, ale nie je to ideál. Aj motory 120-130-136 mali z fabriky jeden a ten istý rozdeľovač s rovnakou charakteristikou predstihu a to tam boli aj rozdielne objemy a výkony od 37 do 46 kW.
14:44:32
20.01.2016
Tomaso435
-> OndraKrupi: nojo ale řj dává pořád to, co na seriovým KP a seriový vačce
14:40:46
20.01.2016
OndraKrupi
-> Tomaso435: lízne palici a vačka?
14:40:10
20.01.2016
Tomaso435
-> Vrba: no mě jde o to , co dělal autosport svratka za BMM motory aniž by upravil řj ?
14:35:24
20.01.2016
Vrba
-> Tomaso435: To se bude těžko nahánět bez chipu,.....
14:29:02
20.01.2016
Tomaso435
a teď mi povězte, co muže bejt na BMM motoru upravenýho aby to nedetonovalo a mělo o 5kw víc... jen vačka? to by se zase nerozumělo s řj ne?
14:20:36
20.01.2016
Vrba
-> alfik: Osobně bych to raději ubral - BMM ma pevny předstih ,takze pokud bude detonovat,tak budes muset jezdit za draho na 98
12:01:06
20.01.2016
alfik
Tak kp by mal byť okolo 10,6... zobral z nej 0,8mm, ale ešte to zmeriam presne.
upraveno 1x, naposled 20.01.2016 12:01:47
15:19:00
18.01.2016
vhml
-> alfik 18.01.16 15:17:05: Zjisti si prvně jaký máš kompresní poměr.
15:17:05
18.01.2016
alfik
píšem sem aby som nezakladal novu tému . Motor favorit 136BMM. HLava bolo vyžraná tak bola znížená po až po tu značku.. pôjde to na 95 benzín normálne alebo radšej upraviť spaľováky aby to nedetonovalo ?
15:32:50
17.04.2013
Evž@
-> m8rinek: já je kupoval z druhé ruky ale nicméně nové a nepoužité.Otázka jaka je na to záruční doba.Z paragonu vyplývá že už jsou to 3 léta od zakoupení a mnou používané 2 roky.A reklamace někde v plzni je pro mě asi pase.I když koukám a je to asi speedpro.cz
upraveno 1x, naposled 17.04.2013 15:34:56
10:27:59
17.04.2013
m8rinek
-> Evž@: tak dokup jednoho španěla a tohohle vyreklamuj...
21:54:06
16.04.2013
Evž@
Nakonec sem to po několika pokusech přijít na závadu vzdal.Zalepil sem akceleračku která mi přišla že teče.Změna spíše k horšímu.Tak sem byl projet motor,znovu sem zesynchronizoval oba karby.Prohřátý motor funguje obstojně ale stim volnoběhem na 2 valce se budu muset asi smířit.Po chvilce volnoběhu sem zkontroloval svíce.3 byly do bíla ale suché a jedna bílá ale totálně slitá benzínem.
23:18:59
13.04.2013
Evž@
-> Eidy: otázka že tam místo velkého množství benzínu jde množství malé nebo žádné už mě taky vrtá hlavou.Když pustím sytič tak se oba válce směle zapojí do hry.
22:13:44
13.04.2013
Eidy
-> Evž@: Asi budou volnoběžný kanály špatně navrtaný. Nebo se ti ucpaly.
21:54:37
13.04.2013
Evž@
-> m8rinek: právě před chvíli sem na to koukal.Vypadalo funkčně ale třeba tam něco vyselo.Nějak se mi zdá že je přicpaná jedna akceleračka.Napřed stříkala míň a ted už teměř vůbec.Jde i hůř profouknout.Jinak další věc,šrouby volnoběhu v postatě nereagují na jakoukoli polohu(reagují ale opravdu minimálně) oproti druhému karbci kde se otáčky mění po každé půlotočce.
upraveno 1x, naposled 13.04.2013 21:55:07
20:35:49
13.04.2013
m8rinek
-> Evž@: ještě mě napadlo, na akceleračce je zpětnej ventil dělanej tak že je tam kulička a na ní závažíčko, leda by to vyselo někde nahoře pak to může slzit...
23:01:59
12.04.2013
m8rinek
-> Evž@: na pumpičce se nemá co posrat, je to jen bronzovej pístek ve válci. Leda by měla velkou vůli, ale to by musela bejt špatná do začátku...
18:10:21
12.04.2013
Evž@
-> m8rinek: jo sou tam kroužky.Ze by to zacalo tect kolem u obou zaroven se mi nezda.Nevim jestli by bylo možné že by si z tama motor podtlakem bral benzín kdyby bylo něco s tou pumpičkou.
17:58:18
12.04.2013
m8rinek
-> Evž@: Akceleračka je strašně jednoduchá, píst to tlačí kanálkem do trysek. Máš pod tryskama hliníkové těsnící kroužky?
17:54:20
12.04.2013
Evž@
Někdě se tlačí benzín přes akcelerační pumpičku.Možná je to běžné ale proč to jeden karb nedělá vůbec a druhý po stříknutí několikrát ukápne.Může byt někde chyba v tom dávkovací mechanismu?dá se k tomu nějak dostat?Mám pocit že tohle si budu muset vyřešit sám :D
21:23:38
11.04.2013
Evž@
-> Urbi: jo no to ladění je ojeb.Ale muj problém to není v podstatě naladit.Ono už to naladěné bylo ale něco se tam hold rozesralo.Ted je cely karb v rozkladu ale beztak na něj jen hledím a nevím co s tím.Pokud to bude srát i nadále tak hold mi nezbyde nic jiného než se smířit s tím že mi to bude na volnoběh a fungovat na 2 válce a bude se tam z někama neznámo kama srát zbytečný benzín
upraveno 3x, naposled 11.04.2013 21:25:37
19:42:34
11.04.2013
Petr Urban
-> vhml: -> m8rinek: To je to. Nejdřív mít kvalitní základ webry, což je majlant pokud mají opravdu fungovat a dopředu při koupi do toho člověk nevidí... zde vidím první obroský risk a druhý horší.....kdo to sakra umí opravdu perfektně naladit ? Já sem se snažil s lambdou dva dny a to mi napovídala přesně v jakém režimu otáček a úhlu sešlápnutí plynu je problém a dle toho se nastvovalo všechno a že jsme teda všechno měnily, měly jsem téměř všechny ladící věci za tisíce a stejně ty výsledky byly pofiderní. Nakonec největšího významu při ladění měla tryska a hlavně emulzní trubice volnoběhu 3 Protože na webrech když se jede na kousek plynu, tak tam jde tolik směsi jako na SEDRU při půlce, tzn. směs hodně ovlivňuje volnoběžný systém při malém úhlu otevření klapky, který je vlastně zodpovědný i za dobré přechody a tohle je jen malá třešnička všeho co tam musí být perfektní na daný typ motoru a jeho úprav. Ještě že v plné zátěži nad 4000ot. to funguje normálně a už se st ím dá laborovat, ale aby jel pod tuto hranici dobře, je to mistrovství které obdivuji u toho kdo to umí. A když vidím ty problémy i v blízkém okolí jak se to každému co chvílu rozesere a normální smrtelník by se pak mohl posrat najít chybu, tak u mě cholerika by skončily pod ponkem hodně rychle.

-> Evž@: Už mi tě začíná být aji líto 8 Už to řešíš chvílu...
17:01:46
11.04.2013
vhml
-> Urbi: naopak webry pro to maj nejlepší předpoklady. Jen se to musí umět a strávti nad tím kvantum času.



Motokarb je pro domácí bastlení podstatně blbuvzdornější
upraveno 1x, naposled 11.04.2013 17:02:20
16:51:50
11.04.2013
m8rinek
-> Urbi: máš možnost tam cokoli nastavit, to je spíš věc investice, než karburátoru....
15:22:50
11.04.2013
Nepér
LEKR rulezzz! 3
14:15:17
11.04.2013
Evž@
-> m8rinek: sákne materiálem?to je dobrý teda
upraveno 1x, naposled 11.04.2013 14:44:36
14:00:50
11.04.2013
Petr Urban
Oprava lakatoše hadra....celýý traktor. Italský webry jsou jako o tolik lepší, spolehlivější ? Se mi to všechno zdá krám nad krám, ještě sem je neviděl fungovat dobře v celém rozsahu otáček za jakýchkoli okolností.
13:27:32
11.04.2013
m8rinek
-> Evž@: to ti to spíš sákne materiálem, u Španěla nic neobvyklého, platí totéž jako u HTP...honem to prodej...
13:11:15
11.04.2013
Evž@
-> Vrba: plováci včera plavaly spolu v kýbly s vodou a oba stejně takže to sem vyloučil,není žádný děravý.
13:09:41
11.04.2013
Evž@
-> m8rinek: tak hladiny mám dobře.Jinak je možné že by to bralo benzín skrz akcelerační pumpičku nebo kolem ní?Totiž když přidám plyn,stříkne pumpička to je jasný ale potom se od ní začnou tvořit kapky a 2x třeba ukápne benzín.U toho karbu co funguje se tohle neděje.
upraveno 1x, naposled 11.04.2013 13:11:45
13:07:37
11.04.2013
Vrba
-> Evž@: Uz jsi vážil plovaky?Jestli jsou tam duté,můžou byt plné paliva a od toho se odvíjí tvuj problém.
08:22:02
11.04.2013
m8rinek
-> Evž@: spodní poloha není důležitá, důležitá je horní, tady nastavuje i španěla
DCOE Weber Float Level Adjustment




JInak u španěla to může bejt cokoli, sáknutí tělem,uvolněná špona v kanálu, uvolněná záslepka kanálu atp...
00:04:45
11.04.2013
Evž@
-> m8rinek: mám španěly.Těch 8 mm je poloha při uzavřeném ventilu a 15mm poloha kdy se plovák opírá o doraz?když mám kratší držák tak ty hodnoty by měly být asi malinko jiné.Z toho vyčtu že ten plovák má krok 6,5 mm což já mám krok min 2x větší.
upraveno 2x, naposled 11.04.2013 00:24:30
23:50:44
10.04.2013
m8rinek
-> Evž@: www.minimania.com/images/ .../weber_float_DCOE.gif vzdálenost se dle typu liší cca o 1mm... i když, ty máš španěly, ne? Ty maj trošku kratší držáky plováku...
23:42:53
10.04.2013
Evž@
-> m8rinek: tak logicky sem to nastavil podle toho karbu co fungoval.A jak by měly být správně nastaveny?Řekl bych že mam hladiny dost vysoko,chybí odhadem cca 1cm a mlátí mi to o víčko.Ale třeba je to v normě nevim,do toho sem nezasahoval.Asi by bylo lepší nastavit to tak aby při uplnem zavření ventilu byl plovák ve vodorovné poloze vůči víku.
upraveno 1x, naposled 10.04.2013 23:43:16
22:25:41
10.04.2013
m8rinek
-> Evž@: co hladiny nastavit tak jak maj bejt a ne podle jednoho?
22:14:04
10.04.2013
Evž@
-> darabos: mám karby venku.Zítra je tam dám možná.
upraveno 1x, naposled 10.04.2013 22:14:14
21:50:04
10.04.2013
darabos
-> Evž@: a stale take iste priznaky?
20:58:36
10.04.2013
Evž@
-> darabos: dneska sem kontroloval jak sou nastavené plováky.Kazdy karb to mel malinko jinak.Ten chybný měl spíš menší hladinu.Tak sem nastavil at maji oba karby stejnou hladinu.Ještě se mi zdálo že ukapává benzín od acelerační pumpičky.
20:43:16
10.04.2013
darabos
-> Evž@: hladina ok?
19:49:00
10.04.2013
Evž@
-> darabos: nějaký ten týden zpátky jsem to kontroloval.
Extreme Tyres