skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak ted jezdit ze začátku?
-> Evž@: ja na plnoprietoku mením pravidelne po 8000. Motor už má 80 tis. km, tak to som zvedavý ako ten motor bude vyzerať, až raz dám dole vaňu.
-> škodec: i na plnorputok.Najezdím max. 6000 a olej jde vyměnit.Věř tomu že na životnosti a čistotě motoru je to znát.
-> škodec: kvoli nekvalitnej filtracii
-> Evž@: to na obtok je taky kratky interval ci kvoli kvalite oleju?
-> Bucin: Ja ti nevim.Ale my měníme tyhle oleje po 5 tis. a už i to se mi zdá moc.Ne tak 10 tis.
-> castrol:



-> Bucin: povolit vypustak aby z neho kvapkalo a mozes vo zvyku pokracovat 

-> afro100: tak já byl doposud jen zvyklý čas od času dolít a nic se neměnilo 

-> Bucin: tvl :D Co ti k tomu napisat, to nemen ked sa ti nechce, ale potom nebec, ze je ten motor po 30tkm vhajzlu .. ;)
-> David.: to je mi tedy houbelec výdrž 

-> Bucin: ano buď 10tis. km nebo rok, co nastane dříve. max. rok a půl ale déle nedoporučují
Hi tak jsem koupil MOGUL forte GX-FE 10W-40, ale nevím jaký je servisní interval pro výměnu. někde jsem se dočetl o 10 000km nebo 1 roku provozu což rok mi přijde dost brzo.
-> dragon_cb_cz: ok díky jen vim jak vypadaly motory se směsí A AD to pak byla gelová koule uvnitř tak, se bojim aby se nestalo něco podobnýho. O uvolnění usazenin která by něco ucpaly se nebojim, čistil jsem jak šílenejkde se dalo.
-> Bucin: Nebude, ten skok A->AD je hrozně výraznej protože A nemá žádný protiúsadový přísady a AD už jo. Proti tomu jsou to už pak pidikroky. A i přechod A->AD by po 500km byl v pohodě (výrobce tuším uvádí, že do 3000 je to v klidu). Takže bych se fakt nebál.
-> kury: tam někde něco je ? jen si vzpomínám že kousek před Václavem byla cedule na vratech od Castrolu.
-> Bucin: Si dojdi naproti nemocnici (starý bráně) do zemstroje pro stáčenej Q8 10w-40
Tak jsem zatim narazil u dvorního dodavatele ND, ale chce za něj bez malinka 500,- za 4l znáte někdo tu značku??? Je to adekvátní kvalita ?
www.oleje-do-motoru.cz/ol eje-do-motoru/eshop/25-1-D elphi/0/5/251-10W40-Presti ge-4l
www.oleje-do-motoru.cz/ol eje-do-motoru/eshop/25-1-D elphi/0/5/251-10W40-Presti ge-4l
-> Tuner#2:
-> MOLSO:
Zatím jsem se s SM u 10W40 osobně nesetkal. Teď jsem se díval a už teda aktuální verze s SM jsou. U 15W40 už někdo taky pokrok viděl?
-> MOLSO:
Zatím jsem se s SM u 10W40 osobně nesetkal. Teď jsem se díval a už teda aktuální verze s SM jsou. U 15W40 už někdo taky pokrok viděl?
-> MOLSO: ale 10W-40 asi SN nebude
-> palinator 17.02.13 20:38:54: Oleje s API SM jsou docela běžné...
-> palinator: API SM bol este pred rokom 2011 ked som skladal fábku, pred par tyzdnami oznamili uvedenie normy SN
-> Bucin: pokial je to ciste nemaj strach. SLko je najvhodnejsie co sa da zohnat. v dalsich normach uberaju koncentracie aditiv aby boli viac eco-friendly.
-> Bucin: pokial je to ciste nemaj strach. SLko je najvhodnejsie co sa da zohnat. v dalsich normach uberaju koncentracie aditiv aby boli viac eco-friendly.
-> MOLSO: pucoval jsem to jak zběsilej padlo na to 1,5l acetonu.
-> palinator:
palinator 09.02.13 10:55:01 napsal:
→ minno:
No, je trochu zajímavý, že ty benzinový normy se měněj furt (aktuální
SN), ale naftový zůstávaj už asi 15 let na CF…
, že by všechny
ty vylepšení, co píšou, že dělaj, na diesely nefungovaly? Je pravda, že
API je americká norma, ale i tak. Ty moderní naftový CI-4 jsou až
u olejů pro kamiony.
Chytil jsem se infa zde nevim jakou třídu nakonec seženu.
palinator 09.02.13 10:55:01 napsal:
→ minno:
No, je trochu zajímavý, že ty benzinový normy se měněj furt (aktuální
SN), ale naftový zůstávaj už asi 15 let na CF…

ty vylepšení, co píšou, že dělaj, na diesely nefungovaly? Je pravda, že
API je americká norma, ale i tak. Ty moderní naftový CI-4 jsou až
u olejů pro kamiony.
Chytil jsem se infa zde nevim jakou třídu nakonec seženu.
-> Bucin:
Mohl bych vědět kterej olej v 10W40 má API SN? Nejvíc jsem viděl SL.
Mohl bych vědět kterej olej v 10W40 má API SN? Nejvíc jsem viděl SL.

-> Bucin: pokial tam nemáš za kýbel mazlavého karbónu tak by som sa toho absolutne nebál 

-> dragon_cb_cz: A nebudou se zbytky M6AD toho oleje hádat s novým 10W40 SN jako když se přecházelo z M6A na M6AD?
-> Bucin: Pokud tam byl M6AD 500km tak se na nejakou naftu vyser a rovnou tam nalej lepší olej. AD už je detergentní olej, z toho tam za 500km budeš mít úsad 00prd.
-> Urbi: moje dílna ještě neni připravena na vytápění musim to dát dokud motor nevychladne
-> Urbi: ani v garazi nebude mit takovy teplo.. ted v zime. leda by tam měl topení, ale i tak, kdo zatapi v garazi na 20? malokdo 

-> Bucin: jo přesně jak říkáš. Půl hodiny to ani nechávat nemusíš, když si ho předtím čistil. Vůle ventilů se seřizují při cca 20C, bude to chtít garáž.
když jsem teď při opravě motoru vyčistil acetonem co se dalo a nalim tam ten blbej olej M6AD tak ho naředím třeba pul litrem nafty nechám štěkat 30min. a pak vypustim a novej naleju 10W-40 SL a filtr nejlíp od MANNU a bude to fajne? Blíží se mi najetých 500 tak s tím zároveň prokontroluji i vůle na ventilech.
-> minno:
No, je trochu zajímavý, že ty benzinový normy se měněj furt (aktuální SN), ale naftový zůstávaj už asi 15 let na CF...
, že by všechny ty vylepšení, co píšou, že dělaj, na diesely nefungovaly? Je pravda, že API je americká norma, ale i tak. Ty moderní naftový CI-4 jsou až u olejů pro kamiony.
No, je trochu zajímavý, že ty benzinový normy se měněj furt (aktuální SN), ale naftový zůstávaj už asi 15 let na CF...

ach ja debil
pardon ano bolo to SL

-> MOLSO 08.02.13 12:45:50: to skôr API SL, ako píše palinator, S-ková norma je pre benziňáky, C-norma je pre diesel.
-> MOLSO:
CF je nic neříkající norma pro naftový motory.
CF je nic neříkající norma pro naftový motory.

-> Urbi: vymenou za lepsi olej myslim ze to bolo API CF ( predtým pravdepodobne M8AD )
Kazdopadne by som take soky s motorom uz neriskoval. Bud pomaly postupne zvysovat kvalitu olej alebo rozborka umytie (vo vani
) a zloženie 
Kazdopadne by som take soky s motorom uz neriskoval. Bud pomaly postupne zvysovat kvalitu olej alebo rozborka umytie (vo vani


-> MOLSO: Jak se to stalo, všechny okolnosti, zajímá mě to. Výměnou za jiný olej nebo si také čistil motor nějakým přípravkem ?
-> Urbi: ako hovori vrba .... zanesie sa olejovy filter a pretlakovy ventil prepusti nefiltrovany olej priamo bez filtracie do systemu. Natlačíš mazut do olejovych kanalikov a tam to moze upchat a nasledne to končí zadretím kluky, vačky prípadne upchá kanálik mazania vahadiel ( osobná skúsenosť)
takže by som to určite neriskoval
takže by som to určite neriskoval
-> Vrba: Vidíš, vlastně, takže ok.
-> MOLSO: Toho bych se nebál, kdyby mu nešel tlak, tak vyčištění či výměna za jiné čídlo je pár min.
-> MOLSO: Toho bych se nebál, kdyby mu nešel tlak, tak vyčištění či výměna za jiné čídlo je pár min.
-> Urbi: Filtr má obtok a jeho ucpání stejně nepoznáš.
-> Urbi: vacsia stranda bude ked mu ten bordel pripcha olejove cidlo a natlaci sa to do cidla a nebude indikovat tlak oleja. Ja by som taketo zasahy na motore ktory chcem este nadalej pouzivat urcite nerobil ... to uz radsej rozborku a vycistenie alebo pripadne pouzivat postupne lepsie a lepsie oleje so skratenymi vymenami
Uplne stačí vyčistit sací koš cerpadla.To je tak jediná věc,kde se ten karbon nachytává a hrozí ucpání a přidření motoru.Pokud je nejaky bordel v kanálech,jako-že nebude,tak to stejne pochytá filtr.Nejake velke cisteni ma smysl spíš při GO.Stejně to vyčistění ten motor nespasí a jelikož pod vanu není videt,tak to postráda smysl.
-> Kilián: Je to vše, přesně jak říkáš. Můžeš ještě dočistit i víko ventilů a lehce kam dostaneš i v hlavě největší hrudky hnusu. Na dočištění dobře funguje aceton, rozpouští i karbon. Při těch 30-min. co to poběží na volnoběh, sleduj sem tam kontrolku oleje, jakmile by začla poblikávat nebo svítit, ihned to vypni, je pravděpodobné že se ucpal olej. filtr. Ale to už by opravdu toho bordelu v motoru muselo být tolik, že je to snad i špatně popsatelné jak velké množství, prostě přespříliš i pro zemědělský stroj.
-> Urbi: takže přípravek naliju do starýho oleje,nechám to tam 30 minut a pak i s olejem vypustim,sundam vanu dočistim ručně a dám novej olej s filtrem.ještě něco na co jsem opoměl?
-> Kilián: Dá se říct že zbytečnost, ale usnadní ti to práci při čištění a navíc by to mohlo pomoc i zanešeným kanálům. Ale chce to nechat opravdu půl hodiny na volnoběh a nalít to do prohřátého motoru.
-> djmaso: Parádní cena, objednávám.
-> djmaso: Parádní cena, objednávám.
jak jste tu řešili to pročištění na volnoběh,to udělám na motoru kterej ještě něco natočí,ale pokud budu dělat novej motor tak ho mám taky timhle propláchnout i když ho pak celej pročistim a rozeberu nebo je to zbytečnost?
No a co takovej Castrol 10w60
www.kupoleje.cz/cz-detail -883778-castrol-edge-sport -10w-60-5-l-darek-vune-do- auta.html
1000kč (200kč/l + vůně do auta :)
www.kupoleje.cz/cz-detail -883778-castrol-edge-sport -10w-60-5-l-darek-vune-do- auta.html
1000kč (200kč/l + vůně do auta :)
-> Urbi:
Dá se považovat Mogul za světového výrobce?
Jinak jezdím Mobil (paradoxně kvůli ceně). Já si myslím, že pokud dva oleje splňují tytéž normy, nebude mezi nimi nějaký významnější rozdíl. Jak říkal zaměstnanec Parama: "Žádná společnost ti do standardního oleje nedá víc aditiv, než je nutné pro splnění norem. Proč? Protože jsou drahá."
Dá se považovat Mogul za světového výrobce?

-> palinator: To ti opravdu nepovím, já kupoval rači od osvědčeného světového výrobce, což ti raději také doporučím.
-> Urbi 31.01.13 19:05:22:
A myslíš, že mezi jednotlivými produkty různých výrobců budou zásadnější rozdíly?
A myslíš, že mezi jednotlivými produkty různých výrobců budou zásadnější rozdíly?