Jak ted jezdit ze začátku?

prohledat
140 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 18.12.2005 do 27.02.2013, založil/a Fire
řadit dle data
23:20:33
04.02.2013
Petr Urban
-> dragon_cb_cz: To by se stát nemělo třeba někde v kanálu, nalij něco jako dle odkazu do hodně prohřátého motoru a nech půl hod. bežet na volnoběh. Po vylití oleje bych pro jistotu shodil vanu a ventil. dekl, přečistil ji obyč. levným Militem v horké vodě (rozpouští i karbon), nasadil zpět, nalil dobrý olej a jezdil.
00:42:57
03.02.2013
dragon_cb_cz
-> Urbi: Myslíš, že je to "hrůza" ? Mě to právě tak strašný nepřišlo... a podobný čističe se právě trochu bojím, cílem je aby pokud tam něco je tak aby se to rozpustilo postupně, ne aby se někde kus karbonu utrhnul a něco ucpal 8



-> Jarda: Právě, nechci riskovat rozpuštění. Myslíš, že shodit vanu a ventildekl stačí, vyčistit k čemu se dostanu a doufat, že v kanálcích a podobně nic čeho by bylo potřeba se bát nebude?
19:05:22
31.01.2013
Petr Urban
-> Jarda: Mě to právě bylo jedno kdyby se ten motor s 200 tis.km hryzl, v garáži leží druhý lepší, takže v takovém případě klidně takové věci zkouším jako nějaký čištění motoru a v mé překvapení to pomohlo. To 15w vs. 10w bylo samozřejmě obrazně, ale podle budíku od tlaku, po ohřátí oleje, kdy viskozity všech olejů jsou velmi podobné, mělo to BP nejvyšší tlak, proto říkám že se mi zdá nejhustší, je to subjektivní názor.

-> palinator: Tabulka je zavádějící, nejsou tam uvedení výrobci u oleje nebo jeden výrobce který má tyto produkty. Je to o výrobci jak jeho olej udrží viskozitu vzhledem k časové ose.
16:44:42
31.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> djmaso: no prave, kamarad to lil do 120ky, protoze ten olej mel zadarmo a taky ten motor znicil a to si to zezacatku chvalil, ze mu uz neblika kontrolka mazani1 v zapornych teplotach to auto byl problem nastartovat a volnobeh na plnej sytic byl 1000/min.
14:00:25
31.01.2013
palinator
Jinak něco obecnýho o olejích - jak se mění viskozita u jednotlivých tříd během provozu. Dost mě to zaujalo a překvapilo. Kterak může bejt x-30 ve skutečnosti hustší, než x-40.9
zvětšit Jak ted jezdit ze začátku? - obrázek od palinator vložen 31.01.2013 14:00:25
13:01:12
31.01.2013
djmaso
-> Jarda: 30w50 to už je jak mazut né ? :D
11:34:15
31.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: 15 a 10 nemuze byt stejne husty, po ohrati motoru jo, ale stejne mi ta 10ka prijde ridci (mluvim o mogulu extreme) a do kamionu 9 , olejem do kamionu jsem si znicil 130ku, ale to byl myslim 30W50 a v zime nez zacal mazat :( kamiony maji trochu vetsi kanalky4



tou spojkou snizovat otacky neni zrovna vhodne, kdyz cistis motor, tim riskujes pridreni, ja bych radeji sundal vanu a ventildekl a ocistil to manualne nez riskovat takovejma srajdama poskozeni min. salek, ale i tak hrozi ucpani kanalku v klice :/ kdyz tam das neco, co ten karbon rozpousti
21:10:01
30.01.2013
djmaso
-> Urbi: ale zase je hardcore na Castrole 10w60 najet cca 50 km :D a pak do kamen (viz my :D )
21:05:12
30.01.2013
darklord
-> Urbi: ak ti niekto tvrdi ze predava 10W40 a ten je husty ako 15W40 tak by som zvazoval podanie na obchodnu inspekciu 3
16:07:09
30.01.2013
Petr Urban
-> Bucin: S tím olejem si mě dostal jak sem si to tady přečetl ! na M6AD mi nefungovala ani škoda100, když sem to točil, motor umřel. Je to absolutně zastaralý olej který nesplňuje specifikace pro tvůj motor. Takový olej bych si nedal ani na řetěz na kolo. Lidem nevadí dát za litr benzínu 35,- a že za měsíc projedou x-stovek, ale připlatit si 50,- za litr kvalitního oleje s kterým motor opravdu vydrží a ještě má menší spotřebu, hlavně v zimně jim připadá moc...trocha rozumu. Jakýkoli 10w-40 API SL/CF do takového motoru je dobré. Mě se osvědčil 10w-40 od GP, ze sudu za 100,- /1L. Je hustý jako 15w-40, přitom velice kvalitní polosyntetika co i po více jak 10 000km drží tlak oleje a své vlastnosti, používá se hodně do kamionů díky dobré stálosti a kvalitám za rozumnou cenu. Filtr oleje nikdy nekupovat nějakou levnou čínu, zase se to absolutně neoplatí. Top mezi filtry je MANN, úplně stačí cokoli co není vika apod. sračky.

-> dragon_cb_cz: Měl sem v motoře taky takovou hrůzu. Kdysi sem zkoušel čistič : autokosmetika.heureka.cz/ motul-engine-clean/recenze Půl hodiny na volnoběh a po sundání vany sem se docela divil, hodně sraček bylo pryč, zůstala pouze lehká tmavší patina, ale žádné vrstvy sraček. Teď po koupení feldy kde byla zase hrůza sem tam hrkl 1L nafty a zase nechal pul hodky volnoběhu a také to teda vzalo hodně hnusu z motora, někteří mi to nedoporučovaly, zkoušel sem snížit přes spojku otáčky na 500ot. a kontrolka oleje ani neblikla, nevidím problém tedy. Po výměně oleje, nový hned tak rychle nesčernal.
00:15:55
26.01.2013
dragon_cb_cz
Tak jsem konečně vyštrachal fotky, pod ventildeklem to vypadá nějak takhle. Nijak zásadní mi to nepřijde, třeba u mojí 110L, provozované na detergentní olej to vypadá skoro hůř... mám to risknout? Jinak víc fotek ve vyšším rozlišení tady: fotky.herman.pro/1000MB-3



Ale foceno mobilem za blbých podmínek, takže nic moc...
zvětšit Jak ted jezdit ze začátku? - obrázek od dragon_cb_cz vložen 26.01.2013 00:15:55
23:15:14
23.01.2013
Bucin
tak mě se to naštěstí moc negelovatělo a kanály jsem čistil kompresorem abych dostal pryč co nejvíce starého oleje je mi jasný že to neni čistý na 100% ale v rámci možností to stačilo
13:32:40
23.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:

Jestli tam toho byl štípíček, tak bych se nebál. Já viděl ventildekl, kde toho bylo asi půl kila. 3



Můžeš se podívat ještě do olejovýho kanálu - přes nějakou zátku nebo čidlo, je pravda, že čidlo jsem měl úplně zatemovaný jenom s dutinkou průměru špendlíkový hlavičky.
12:54:58
23.01.2013
Majklsto
-> dragon_cb_cz: aceton je prchavý jak svina, myslím že sa nemusíš bát toho že by tam nejaký zbyl kdekolvek v motore
20:08:03
22.01.2013
dragon_cb_cz
-> Bucin: Nejde ani tak o to "jak" jako spíš co všechno čistit. Pokud jde o vyčištění vnitřku klikový skříně a vany, to je v pohodě, ale matlat aceton na vahadla atd se mi moc nechce, protože by tam nejspíš nějaký zbyl a olejové náplni by asi neprospěl...
18:40:43
22.01.2013
Bucin
-> dragon_cb_cz: sílu už nevim ale je tam asi z kila má to ten kulatý konektor takže musím tam mít redukci. A co se týče mytí motoru tak se mi osvědčil aceton a štětec.
17:08:43
22.01.2013
dragon_cb_cz
-> Bucin: A nemáš silnější startér? Jinak samozřejmě, je to i baterkou, už je skoro 5 let stará a dostala opakovaně dost zabrat, ale dokud bylo teplo tak to štěkalo dost ochotně, teď už to má na začátku takového to "převalení" než se rozběhne do rozumných otáček. Na baterce čerstvě dobité a přivezené do garáže těsně před startováním.



-> palinator: Vanu jsme čistili když byla dole před cca 4ma tisícema, ventildekl jako takovej taky, z vahadel atd si úplně tu očistu nedovedu bez demontáže představit. Ale na "vydlabávání" to rozhodně nebylo, napečený vrstvy to nebyly, spíš průsvitnej povlak. Někde mám možná fotku, zkusím vyhrabat.
10:54:48
22.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:

Jestli můžeš, tak tu kejvu vydlabej aspoň z tý vany a pod ventilovým víkem, ať se ti případně nezacpe sací koš a nepřestane ti to mazat.



To tvrzení o tom, že je API SL pro úsporu paliva a že tyhle oleje pro starý motory nejsou dobrý, bych bral s velikou rezervou. Opravdové oleje pro snížení spotřeby jsou oleje se sníženou viskozitou HTHS (lze poznat buď podle třídy X-30 nebo X-20 dokonce, nižší viskozitu "za tepla" mají i 10W-40 vůči 15W-40). Takže tvrzení že moderní 15W40 bude horší, než starší, tomu se mi nechce věřit.
10:31:44
22.01.2013
pavucina
-> Jarda: Jestli jen sviti kontrolka tak ok. Ja myslel ze ten motor i klepe na sucho, to by pak byl filtr.
05:06:10
22.01.2013
Bucin
-> dragon_cb_cz: jestli nebude ten problém při startování jinde než v oleji. Mě to štěká hezky, to už musí být alespoň -20/-25°C aby bylo trochu znát ztuhlost. Ty mrazíci co jsou teď kolem -10/-15°C to jako by žádnej nebyl.
04:17:33
22.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> pavucina: no ventil tam je4 stejna znacka filtru mi to na rapidu ani na MTX nedelala, tak jsem to pripisoval spis tlakovemu snimaci... protoze to na felde delal i ten predchozi, tusim mann, ale byl uz letitej (njn predchozi majitel menil jen olej a filtr nechaval :(

muj deda taky zastaval nazor, ze filtr se meni az po druhe vymene oleje, ale on menil olej po 5tis. km 4
01:10:26
22.01.2013
dragon_cb_cz
-> palinator: Vyšší specifikace už mě tolik netrápí, tam bych to při nájezdu který na MB mám/budu mít fakt neřešil že by se ten olej "vyjel". U kila taky bude přecházet z M6AD asi na červenej Helix (ve 120ce velice osvědčenej) a nepředpokládám, že bych to dělal nějak postupně, nevidím k tomu důvod. Jde mi čistě o přechod M6A -> M6AD (nebo obecně jiný detergentní olej), tam je ten skok v rozpustnosti úsad zdaleka největší.



Případně pokud s tímhle někdo máte zkušenost tak sem s ní. A nebo říct, kde všude je potřeba před podobným přechodem čistit - pokud stačí vana a kliková skříň, tak bych to možná risknul, víc bych ale rozebíral fakt nerad.



EDIT: Jinak dodávám, že mě to z hlediska fungování toho motoru až tak netrápí, je ve velice dobré kondici a už toho nejspíš nenajede tolik aby mu to uškodilo. Spíš bych se nerad dostal do situace kdy M6A přestane být dostupný, ale zatím to nevypadá, že by něco podobného hrozilo.... No ale vyřešit obojí by bylo fajn :)



EDIT2: API SL už mi přijde trochu moc, vzhledem k popisu "SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt." Co jsem tak vyčetl (hlavně na fórech majitelů starých amerik), tak u starých motorů tyhle oleje "na úsporu paliva" moc nedělají dobrotu - ale informace pouze vyčtená. Červený Helix je API SG, to mi přijde tak akorát, navíc je dost levný a dobře ozkoušený :)
upraveno 2x, naposled 22.01.2013 01:46:29
23:12:11
21.01.2013
palinator
-> dragon_cb_cz:

Heleď já nejsem tribotechnik a nejsem od fochu. Nechci nést zodpovědnost za to, když se Ti to přidře. Ale já na tvým místě bych pomalu, výměnu od výměny přecházel na vyšší výkonnostní specifikace (dle API), zkrátil interval výměn, aby ten olej byl stále nevyčerpanej (to by se mělo poznat kapkovou metodou, ale je to strašně orientační, nicméně já to tak řeším. Pokud bys třeba narazil na rychlé znehodnocování oleje (vlivem rozpouštění usazenin), tak bych s další specifikací ještě počkal a dal na výměnu tentýž. U Škodovky jsem už přechod na Extreme (API SL) z M7ADSIII (API SG) téměř dokončil, zatím to maže. Klep klep. A žádnej čistej motor to taky nebyl, i když úplnej chlívák taky ne.



Kapková metoda: Na nějaký savý papír, třeba papírovej kapesník, kápnu kapku oleje a po chvíli se podívám na skvrnu, kterou udělala. Pokud je ten olej opotřebenej, měla by ta kapka bejt dost tmavá a přesně ohraničená. Pokud se rozpíjí, aditivace by měla bejt ještě nevyčerpaná. Touhle metodou jsem zkoušel "měřit" olej v TDI během celé životnosti náplně a najetým kilometrům to celkem odpovídalo.
23:06:22
21.01.2013
U-Geen
-> palinator: a kde teda nakonec? inet nebo kamennej nekde u vas: ja tu dvacku za chvilku zas spotrebuju :-)
23:05:11
21.01.2013
palinator
-> U-Geen 20.01.13 22:58:38:

Na toho chlápka jsem se vyprdnul, to veliký balení mě nevyjde o moc lacinějc... jestli to budu kupovat, tak teda jenom kvůli těm 20l kanystrům.
22:25:04
21.01.2013
dragon_cb_cz
palinator 20.01.13 21:08:29 napsal:

→ Matthes, záškodník z TechWebu:

To bych ani do starýho traktoru nenalil. To tam nelili ani soudný kolenovrti.

Minimálně už tu tragickou M6AD. A stejně bych přešel na něco

zastaralýho méně než 25 let.3




Frajere, a co mam podle tebe nalejt do MBčka když se mi ten motor nechce rozebírat a čistit? Jak dlouho jezdil na M6A netuším, ale minimálně 6000km to bylo. Nijak extrémně zakarbonovaný mi nepřijde, ale riskovat že když tam dám lepší náplň tak ho přidřu se mi fakt nechce...



Jinak že M6AD je na zimu fakt nevhodná náplň můžu dosvědčit, mám ho v kile a když jsem ho teď musel vytáhnout na mráz tak ani čerstvě nabité baterce se moc nechtělo s tím motorem otáčet...
21:37:19
21.01.2013
pavucina
To jsou filtry bez klapky ;) delaji to hlavne levny sra*ky, vyplati se priplatit tech 50,- za lepsi filtr.
20:39:54
21.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Petr Volfik: hmm, tak me to taky dela felda, ale urco do 2s, s predchozim filtrem (ani uz nevim jaka to byla znacka) to delalo take, ale 2s mi prijde dost, taky jsem se nad tim pozastavil
19:42:01
21.01.2013
David29
-> radar75: Vy nemusíte na slováči používat ekologický olej? 1



Jinak rozjezdit se dá i zajetej motor.

Já taky tehdy v práci obsadil vozidlo po dědulovi značky "Daewo Lublin" a víc jak 100km/h to nejelo. A hle, když mu po 14 dnech končila dovolená, už jel i 110km/h 40
19:11:58
21.01.2013
radar75
K tomu začiatku : sice ot, ale po GO lietal otec so sestrou 5.000 km na 120 jemnúčko a auto bolo lenivé, potom som prišiel z vojny a zrazu ožilo, ale to už bol plyn stále na podlahe a aj auto krásne zaberalo. Mal som potom už zabehnuté ešte ďalšie 120 inými borcami, ale nebolo to už ako pri tej čo ju zabiehal otec 10 .

Nechápem čo máte proti M6AD, dnes som bol v lese a láčko, reťaz mazala jak besná 3
13:49:05
21.01.2013
Petr Volfik
-> Jarda: Ty filtry mayle, už na dvou se mi stalo že: Ráno při startu dost dlouho trvalo než zhasla kontrolka mazání. Asi 3-4 vteřiny. Když jsem dal jinej filtr tak to přestalo. Od tý doby je radši nekupuju.
06:17:33
21.01.2013
David29
Prodávaj se proplachy, co se naleje do motoru, necháš asi 15min běžet na volnoběh a vypustíš



Filtr třeba Mann a olej nejlíp Mobil nebo Shell



Castrol jsem taky chtěl, ale nebyl mi doporučen - údajně to není to co to bylo dřív a motory co na něj jezděj celej život byli údajně dost zakarbonovaný
22:58:38
20.01.2013
U-Geen
-> palinator: odkud ms nakonec ten Mobil?
22:46:11
20.01.2013
palinator
-> Bucin:

No vidíš, tak ti to vydrží dobu... Hold auto něco stojí a na některejch věcech šetřit je nesmysl.



-> Kuladmin:

Mogul mám rád z principu, ale musel jsem šáhnout do rozpočtu a zlevnit, takže ve spotřebáku TDi jezdim 5W-40 Mobil za stejný prachy, co bych dal za 10W-40 Mogul. Mogul levně sehnat nedokážu, ač je to trochu proti přírodě. Ve Škóda v poločase rozpadu mám M7ADSIV Turbo mixnutej s Mogul Extremem 15W-40... přeučuju jí postupně na lepší. Doufám že přechod přežije. Na jaře leju už čistou Extrémní náplň.1
22:41:01
20.01.2013
Kuladmin
-> palinator: jj novodoby kravoviny pro ekologii spesl oleje pro ty debilni filtry pevnych castic, treba kamarad ma predposledni hondu civic a pak nejaka ta koktvka se taky najde apod. Neni to pro me osobni pouziti 3 ja mam 10W-40 Extreme od mogulu novy gufera na ventilech a motor slape jak svicary a co do nej dam to z nej i vyleju. Takze asi tak a Mann filtr to jisti.
upraveno 1x, naposled 21.01.2013 19:55:00
22:40:54
20.01.2013
Bucin
-> palinator: sorry tu otázku jsem přehlýd no najezdim cca 200-500km měs.
22:32:11
20.01.2013
palinator
-> Bucin:

Jo raději 10W dokud je to nový... a odpověz mi na otázku kolik ročně najedeš!
22:30:34
20.01.2013
Bucin
-> palinator: když je to na celoroční provoz tak raději tu 10W ?



-> All: sorry za moje blbý dotazy ale nikdy jsem oleje neřešil...
22:30:15
20.01.2013
palinator
-> Jarda:

Jednoznačně předražený a nebo leju padělky.9
22:26:05
20.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: tyto drahy oleje se davaji do aut s filtrem pevnych castic (nevim souvislost), sef to dava do octavy RS - napln za 2tis. kc
22:24:56
20.01.2013
palinator
-> Jarda:

Já Mann za 76.3
22:23:04
20.01.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Bucin: taky nechapu, dat si s tim praci a pak setrit na nespravnym miste... ikdyz ja mam co rikat, diky filtru vika jsem dolejval 2l oleje (takze filtr za 50kc a 2l za 250kc, tak vypada setreni) ale jednou mi v pertlu tekl i fram, pamatuju, ze jsem s tim mel v chorvatsku problem, ted davam uz jen filtry mayle za 90kc 4
22:19:42
20.01.2013
palinator
-> Kuladmin:

Jakej olej kupuješ za 400 Kč/l?9 40
22:18:30
20.01.2013
palinator
-> Bucin:

10W/40 pokud vím M7ADSIV není...

mogul.cz/produkty/Katalog ovyList.aspx?kodprodukt...

Tohleto se prodává pod názvem M7ADSIV Turbo - je to 15W/40, má to ne až tak zastaralý normy, ale je to určený spíš pro nafťáky, benzíňáku to neublíží. Ale já bych šel do něčeho modernějšího, když už sis s tim dával tu práci. Co je na tom dát o dvě kila proboha na výměně víc za moderní olej s API SL!

Ať už 15W-40 nebo 10W-40:

Mogul Extreme

Mobil Super 2000

Total Quartz

Shell, Castrol, Q8, Texaco... však je to jedno...



Kolik toho ročně najedeš?
22:14:52
20.01.2013
Kuladmin
-> Bucin: No hezky zvlaste kdyz si to takhle pekne vypuliroval, tak to okamzite vylej a kup poradnej olej jak ti zde radi kolegove, at to takhle chvilku vypada a neni to cele zbytecna prace a skoda penez.4 A jestli myslis ze olej za cca 400 kc - cela napln motoru je drahej tak tos nemel modernejsi auta s plnou syntetikou 4 to je teprv ,,zradlo,, kdyz kupujes 1litr za 400kc a klidne i vic. To je tak +- spodni hranice a kdyz se pak k tomu prida ze moturek zacina papat to je teprv radosti.
upraveno 2x, naposled 20.01.2013 22:15:48
22:11:45
20.01.2013
Bucin
-> m8rinek: na hrubo po



E. na celej motor padlo litr a pul acetonu
zvětšit Jak ted jezdit ze začátku? - obrázek od Bucin vložen 20.01.2013 22:11:45
upraveno 1x, naposled 20.01.2013 22:13:21
22:11:12
20.01.2013
Bucin
-> m8rinek: před
zvětšit Jak ted jezdit ze začátku? - obrázek od Bucin vložen 20.01.2013 22:11:12
21:59:03
20.01.2013
m8rinek
-> Bucin: tak když ten oleják dobře propláchneš vodou...(tohle je vtip!!!)



Kua to je to fakt moc, koupit kvalitní oleják za kilo? Dát novýmu motoru rozumnej olej za kila 4 a jezdit s nohama v teple?



E: jak probíhala ta generálka? Vyčistil jsi aspoň ten blok? Myslim zevnitř...
upraveno 2x, naposled 20.01.2013 22:02:24
21:56:09
20.01.2013
Bucin
-> m8rinek: když tam bude jen chvíli ?
21:50:09
20.01.2013
m8rinek
-> Bucin: Né vole...asi...



E: takovejm lidem nasrat na ruce a nepustit k vodě...
upraveno 1x, naposled 20.01.2013 21:55:22
Extreme Tyres