Rozdelovac S120-136 (443 213 204 540)

prohledat
9 příspěvků (zobrazeno 1 až 9) od 01.08.2024 do 13.08.2024, založil/a Boco
řadit dle data
17:31:16
13.08.2024
Petr Urban
Pružinky se unavují a křivka sériového rozdělovače není ok ani pro motory Š130, ani pro jiné motory s KP 9,5 a vyšší. Bohužel racionalizace výroby v Škodovce byla veliká a tak se používaly rozdělovače z Š120 i do Š130. 135, 136, ale ty regulace pro ten motor nejsou ideální. Toto bohužel věděli a vyřešili pouze na vzácném typu motoru Favorit 136X 50 kw s karburátorem, kde byl bezkontakt rozdělovač typ 880 - s tvrdší charakteristikou a zkrácenou regulací a ten už vyhovoval požadavkům na řízení předstihu v rámci otáček lépe, umím tuto nebo i vhodnější charakteristiku udělat do jakéhokoliv rozdělovače, viz. má nabídka :

skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru



Axiální vůle v ose nemá být prakticky žádná a všechny ocelové kalené planžety nad i pod osou se musí dobře namazat a po složení s tím musí jít volně točit, stejně tak vnitřní část osy dobře mazat a ten rozdělovač by se měl přemazávat bočním otvorem v těle hustším olejem ideálně poměrně často, který je k tomutu účelu udělán. Větší starosti jsou však pokud má rozdělovač radiální vůle - tedy když se chytne v těle za palec proti otevřeným kontaktům a tlačí se na osu, jde na nich vidět, že se mění odtrh ... Tato vůle udělá, že se a zvlášť za tepla, osa rozvibruje v této radiální vůli, kontakty najíždí na každý profil palce v jiné době a tím je přesnost zážehů na jednotlivé válce velmi snížena a protože se rozdělovač točí polovičními otáčkami co klikovka, každý stupeň nepřesnosti je pak měřeno na klikovce, dvounásobný. Takže za mě z letitých zkušeností, je zapalovací systém u škodovek velmi opomíjenou součástí řízení motoru a její pečlivé řešení může motoru výrazným způsobem pomoc k lepšímu chodu v celém spektru ot., spolehlivosti, snížení spotřeby i jízdě s částečným zatížením.



PS : výhodnější pro řízení nezávodního motoru je určitě správným způsobem upravený bezkontaktní rozdělovač, kde i s radiálními vůlemi v ose, je jeho přesnost mnohem vyšší (absence kontaktů). Díky výkonnější cívce a ETZ modulu je intenzita přeskoku jiskry na svíčce mnohem vyšší, jeho spolehlivost také a nutnost častého seřizování kontaktů / předstihu, je nižší. Někdo může namítnout, že odchází snímací cívka uvnitř, ale určitě mnohokrát méně než jak odchází kontakty a kondenzátory v starším modelu. Bez úpravy odstředivé charakteristiky a výměny podtlakové komory, však není vhodný k použití.
upraveno 1x, naposled 13.08.2024 17:37:34
23:53:28
07.08.2024
Boco
Nebudem ani ja... necham ako to bolo origo, podlozky nevyzeraju zodrate takze necham tak
19:26:39
03.08.2024
Eidy
-> Boco: To bych já osobně moc neřešil.
21:08:08
02.08.2024
Boco
Update - axialnu vôľu mám 0.2mm - je to ôk myslíte?
14:39:40
02.08.2024
Jozka
-> Boco: To svrtání funguje - už jsem to nepáchal nějakej pátek, tak si nejsem jist rozměrama (tuším 6.2 mm vrták při prvním šlechtění ?), ale i když se kolo vůči hřídeli po vyklepnutí kolíku hne, stačí to sladit od oka, vrták to pak srovná do osy sám. Zalamuje se až ta hladká část, stačí většinou naříznout, urazit a doklepnout.

Průšvih jsou dnešní vrtáky, dřív mohl člověk vzít jakýkoliv, co mu přišel pod ruku - všechny měly tvrdej povrch a jádro houževnatý, aktuálně je to trochu loterie.. Ale s odstupňováním po těch dvou desetinách zase ne až taková..



Vůli na dálku bohužel neumím..
13:48:38
02.08.2024
Boco
Ešte k téme



- viete prosím niekto aká má byř axiálna vôľa hriadela vs tela rozdeľovača?

- čo sa týka opravy vôle na unáčači, vačšinou sa objavuje tip prevŕtať to na vačší otvor a zalomiť tam vrták ako náhradu kolíku.. moc si to neviem predstaviť ako to vŕtať aby sa zabezpečila súososť dier. Nejaký praktický tip?
10:40:20
01.08.2024
Boco
-> Bukaj: Ano toto mi je jasne, ale zabera to az uplne na konci rozsahu, v reale si myslim ze to ani nema vplyv. Idealne by bolo si na to spravit meraciu stolicu ale to sa mi nechce
10:33:34
01.08.2024
Bukaj
Ano, je to tak správně - ta tužší pružinka zabírá až od určitých otáček motoru - koukni do Andrta na křivky odstředivé regulace. Ale jestli máš průběh regulace absolutně správný, to poznáš jen dle stroboskopu...
10:27:28
01.08.2024
Boco
Ahojte

pustil som sa do vycistenia a lahkeho repasu rozdelovaca, prekvapila ma odstrediva regulacia, su tam 2 pruzinky, kazda ina (vonkajsi priemer maju cca 5.9mm a 5mm). Predpokladam ze toto je kvoli "lomenej" krivke regulacie.

Co mi pride ale divne je ze ta vacsia je volna na zavese a zabera az na uplnom konci regulacie, ak vobec. Toto asi nebude dobre?

Link na video kde je vidiet ako volne su zavesy pruziny s vacsim priemerom

1. augusta 2024




Je to takto normalne?
zvětšit Rozdelovac S120-136 (443 213 204 540) - obrázek od Boco vložen 01.08.2024 10:27:28
Extreme Tyres