skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Akú značku výfuku na 742?
-> RoboSK: -> darklord: Nějaký pěkně udělaný dobový nerezák jsem provozoval poměrně dlouho, ale po dvou opravách jsem jej odložil - je tak popraskaný, že jej dám opravit někomu, kdo s nerez ocelí pracuje...
-> ferrari 25.12.20 13:52:25: Zkusit to můžeš. Maďaři provozují hodně škodovek, tak je možné, že udělali dobrý výfuk. Ale osobně o tom pochybuji. Druhovýrobních "novodobých" výfuků jsem vyzkoušel mnoho (ne-li od všech výrobců) a vyhovují mi jen ty tři typy, které jsem zmínil.
Jinak za případné reference bych byl rád - nevím však, zda budeš mít takový nájezd, aby byla reference vypovídající dřív, než Torokové ukončí výrobu...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak za případné reference bych byl rád - nevím však, zda budeš mít takový nájezd, aby byla reference vypovídající dřív, než Torokové ukončí výrobu...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ferrari: Jinak co se týče teploty tavení zinku - i u pohliníkovaného výfuku mi při mém jízdním stylu skapává hliník ze svodových trubek, takže zinek by skápl asi i z tlumiče...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ferrari 25.12.20 13:32:39: Jak jsem psal - já už kupuju jedině originály, případně Karsit a Svetom. Když je necháš našopovat hliníkem, zvenku neshnijí a vydrží i pár set tisíc kilometrů
Originál poznáš na první pohled podle prolisu ve tvaru písmene C v horní části pláště u vstupních trubek - v tomto místě původní užovkové výfuky měly nabodované oko pro pomocnou vzpěru (na této foto je to vidět na prostředním výfuku: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_4_105001__2020 -10-14_16-04-55_91.jpg).
Navíc má originál na spodní části pláště vyraženou "slepici" a číslo dílu.
Karsit (pokračovatel originálu) je na první pohled stejný, jako originál (včetně prolisu ve tvaru C), jen na spodní straně nemá slepici, ale nápis KARSIT d46-a.sdn.cz/d_46/.../Hbz CsI.jpeg?fl=exf|crr...
Výfuk "značky" Svetom bys u vás na SK mohl sehnat lépe, než v ČR - je stejné konstrukce jako originál, jen nemá "C" a má hranatá "ouška" (originál a Karsit je mají zaoblená), na dolní straně nápis SVETOM a číslo dílu...
Já teď zakoupil tento konkrétní kus aukro.cz/skoda-105-120-no vy-dobovy-vyfuk-6976991112
1200 je sice poměrně dost (druhošku seženeš za půlku), ale když přidám 500 za pohliníkování, tak originální vzhled, zvukový projev a dlouhá výdrž za to stojí![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Originál poznáš na první pohled podle prolisu ve tvaru písmene C v horní části pláště u vstupních trubek - v tomto místě původní užovkové výfuky měly nabodované oko pro pomocnou vzpěru (na této foto je to vidět na prostředním výfuku: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_4_105001__2020 -10-14_16-04-55_91.jpg).
Navíc má originál na spodní části pláště vyraženou "slepici" a číslo dílu.
Karsit (pokračovatel originálu) je na první pohled stejný, jako originál (včetně prolisu ve tvaru C), jen na spodní straně nemá slepici, ale nápis KARSIT d46-a.sdn.cz/d_46/.../Hbz CsI.jpeg?fl=exf|crr...
Výfuk "značky" Svetom bys u vás na SK mohl sehnat lépe, než v ČR - je stejné konstrukce jako originál, jen nemá "C" a má hranatá "ouška" (originál a Karsit je mají zaoblená), na dolní straně nápis SVETOM a číslo dílu...
Já teď zakoupil tento konkrétní kus aukro.cz/skoda-105-120-no vy-dobovy-vyfuk-6976991112
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
1200 je sice poměrně dost (druhošku seženeš za půlku), ale když přidám 500 za pohliníkování, tak originální vzhled, zvukový projev a dlouhá výdrž za to stojí
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> ferrari: jaj som myslel ze mas uz nejake seriozne auto na veky...
-> RoboSK: ja mam nerezak uz vyse 10 rokov, a nepraskol ani pri dennom jazdeni, ani pri tom kraveni co zaziva posledne roky
-> darklord: neviem preco ale tie nerezaky podla "origo" lubia praskat v zvaroch, či to je nejakou teplotou alebo čím , ale videl som viacero takých
-> darklord: no lebo to nebude stáť 20 € a ja ešte vôbec netuším, čo bude s autíčkom robiť :-)
Uvidíme, či ma bude baviť.
Každopádne najskôr potrebujem poriešiť základné vecí a ten zvuk ma teda dosť serie. Ale normálne by som bol náchylný objednať ten Torok & Torok, len pre tú srandu, žeby som dal referenciu aj pre ostatných.
Uvidíme, či ma bude baviť.
Každopádne najskôr potrebujem poriešiť základné vecí a ten zvuk ma teda dosť serie. Ale normálne by som bol náchylný objednať ten Torok & Torok, len pre tú srandu, žeby som dal referenciu aj pre ostatných.
-> ferrari: a preco si nedas urobit nejaky nerezak podla originalneho vykresu? zvuk bude fajn, a prezije to aj tvoje deti
Inak, naozaj sranda je, že toho výrobcu Torok and Torok ani náhodou neviem nájsť. Googel nevie. Bude to asi maďarský výrobca TÖRÖK ÉS TÖRÖK. Ale hold, na Maďarsko sa ani googel nechytá. To chce jedine Sherlocka Holmesa, alebo rovno Chucka Norrisa :-)
-> Bukaj: veru sa mi aj marilo, že si to niekde riešil, len som to nevedel nájsť. Dík. Lenže originál asi nezoženiem :-( A akos a dá ten originál rozoznať?
Inak aj som chcel ísť do toho Polomostrow. ten vyzerá byť pohliníkovaný. Tak pôjdem asi tým smerom.
Ten, ktorý tam mám, je hrdzavý zvonku celý, tak to bude možno aj ten Tyll, ale zvuk má teda príšerný...
Ozaj a pozink by to neudržal? Teoreticky by mohol teplota tavenia zinku je síce cca 400 st a hliník má o vyše 200 st viac...mno základ bude zohnať niečo, čo má pekný zvuk.
Inak aj som chcel ísť do toho Polomostrow. ten vyzerá byť pohliníkovaný. Tak pôjdem asi tým smerom.
Ten, ktorý tam mám, je hrdzavý zvonku celý, tak to bude možno aj ten Tyll, ale zvuk má teda príšerný...
Ozaj a pozink by to neudržal? Teoreticky by mohol teplota tavenia zinku je síce cca 400 st a hliník má o vyše 200 st viac...mno základ bude zohnať niečo, čo má pekný zvuk.
-> MOLSO 25.12.20 13:08:27: jj, vzdy jsem daval tyll, ted jsem dal polmostrow
-> ferrari: Tyll stále výfuky na S120 vyrába, dodáva sa napráškovný v čiernej farbe, ktorá po pár km zhorí, črevá vnútri sú riešené inak ako na origu a asi preto má iný zvuk.
Osobne by som asi doporučil polmostrow, výfuk je pohliníkovaný, vnútro má riešené rovnako ako origo. Jedným väčším neduhom je kratšia dĺžka vstupných trubiek, takže sa to opiera o priečku motora. Rešiť sa to dá pár ranami kladivom v miestach kolízie.
Osobne by som asi doporučil polmostrow, výfuk je pohliníkovaný, vnútro má riešené rovnako ako origo. Jedným väčším neduhom je kratšia dĺžka vstupných trubiek, takže sa to opiera o priečku motora. Rešiť sa to dá pár ranami kladivom v miestach kolízie.
-> ferrari: Řešil jsem totéž dilema a dospěl jsem k závěru, že jedině originál nebo dobovou (80. a počátek 90. let) druhovýrobu. Jinak nic nefunguje správně...
Viz:
-> Bukaj 04.05.20 08:34:10: -> Bukaj 14.10.20 17:50:29: ...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Viz:
-> Bukaj 04.05.20 08:34:10: -> Bukaj 14.10.20 17:50:29: ...
Chlapi, po dlhšej dobe som si znova obstaral 742ku (Š125). Motor (výfuk) má hnusný zvuk, aj keď výfuk nevyzerá opticky zle.
A tak by som chcel nový výfuk...a teraz prichádza mojá otázka: akú značku? Bežne dostupné som našiel POlmostrow, Bosal, dokonca akýsi Torok a Torok (o tom som doteraz nepočul). Čo som počul, Tyll už výfuky na 742 nerobí.
Cenovo to vychádza podobne, okolo 20 €:
No ten Torok a Torok, s takým som sa ešte nestretol:
www.motoplus.sk/h-15-tlmi c-vyfuku-skoda-120-hu
Ceny podobné, okolo 20€. Toť majú Bosal a Polmo:
www.motoplus.sk/2403-zadn y-tlmic-vyfuku
lacne-vyfuky.sk/2750-vyfu ky-sko ... do-1990-12
A tak by som chcel nový výfuk...a teraz prichádza mojá otázka: akú značku? Bežne dostupné som našiel POlmostrow, Bosal, dokonca akýsi Torok a Torok (o tom som doteraz nepočul). Čo som počul, Tyll už výfuky na 742 nerobí.
Cenovo to vychádza podobne, okolo 20 €:
No ten Torok a Torok, s takým som sa ešte nestretol:
www.motoplus.sk/h-15-tlmi c-vyfuku-skoda-120-hu
Ceny podobné, okolo 20€. Toť majú Bosal a Polmo:
www.motoplus.sk/2403-zadn y-tlmic-vyfuku
lacne-vyfuky.sk/2750-vyfu ky-sko ... do-1990-12