Kombinace motoru fabia felicie

prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.08.2020 do 20.11.2022, založil/a Robert 106
řadit dle data
11:05:00
20.11.2022
Petr Urban
-> Robert 106: Ano. Bery měl písty renault, byly poměrně těžký, 75.8 a ještě měly čepy na 19, za mě nulový přínos, ale on k tomu takto přišel někde.

A ano je to přesně tak jak říkáš v poslední větě... pokud se adekvátně upraví sání k hlavě, karburace, zapalování a bude to k sobě sladěný, dělám běžně kolem 100hp na 14ce.
21:38:56
19.11.2022
Robert 106
-> Petr Urban: Díky za pěkný výklad.
-> Bery: Myslím, že to mělo rovnou pasovat. Zrovna nedávno byl v inzerci motor z Fabie který tam ty písty měl. Myslel jsem, že to bude profláknutější kombinace. Zřejmě se musí upravovovat vložky, nebo čepy jinak by se to hojně používalo.

Nejlepší cesta v domácích podmínkách tedy bude klika, písty ojnice z Fábie k tomu příslušně snížená hlava a vačka + nejlíp alespoň upravený sedla a ventily.
12:52:11
19.11.2022
Bery
clio. včera jsem je prodal... ale vrtání je 75,8.
10:58:54
19.11.2022
COL
Na vznik detonaci má ještě pozorovatelný vliv tvar jiskriste svíčky. Vicejiskrove svíčky, kde se mohou vyskytnout jiskry ve větší vzdálenosti od sebe, vyžadují nižší předstih, protože horeni postupuje z několika jader. Typicky briskacke jiskriste ZC, popř. TXS, ale ne treba TC.
09:24:18
19.11.2022
Petr Urban
-> Robert 106: Fabia má KP10 stejně jako Fel., písty jsou velmi lehké a kvalitní. I k sportovní vačce a KP11, není vůbec žádný problém, kombinace snížená hlava a tenčí těsnění nebo i jen snížená hlava je dlouhodobě ověřená funkční konfigurace a jde dosáhnotu i KP přes 11. TO na co je potřeba dát pozor jsou však detonace, ale to u všech pístů!
Detonační hoření = předčasné zapálení směsi, kdy čelo plamene prohořívající směsi stlačuje před sebou nad píst ještě neprohořenou směs, tu zahřeje a stlačí nad mezní hodnotu a ta už neprohoří 25-35 m/s, ale "vybouchne" rychlostí 500m/s - tzv. detonační spalování provázející velká rázová vlna, která dokáže posouvat těsnění a vylamovat můstky pístů desetiletí zaměňovaná na "zvuk ventilů" NE, ventily nejdou slyšet jen po zátěži, buď pořád nebo vůbec, tedy pokud se ozývá hrubý tvrdý zvuk či "cvrlikání" po přidání plynu, tak jsou to detonace. To jaký tlak bude ve válci k danému set up motoru a jak k tomu bude nastavena křivka předstihu je velmi stěžejní pro výkonnost i výdrž. Takže s apelem velmi varuji všechny před neuvážlivým zvyšováním kompresního poměru.
Rovný píst místo Fabiového znamená okamžitě KP 10.7 - 10.8, pokud se k tomu přerovná hlava, né-li sníží, okamžitě se jde nad KP11, což už začíná být právě kritický tlak např. k 280st. vačce právě pro vznik detonačního hoření. K 265st. s KP11 jste už dávno za hranou a je jen otázka času, kdy dojde k selhání těsnění, pístu .... Na vznik detonací má také negativní vliv malé oktanové číslo, vyšší teplota motoru, vyšší teplota nasávaného vzduchu, chudá směs, vysoký předstih a ten nejzákladnější údaj tedy - zbytečně velký statický kompresní poměr.
zvětšit Kombinace motoru fabia felicie - obrázek od Petr Urban vložen 19.11.2022 09:24:18
21:51:11
18.11.2022
COL
Do větších vložek se v téhle kombinaci dávaly pisty z corsy 1.4 16v, který byly k dispozici v prumerech 77.6/78.1/78.6mm, ale muselo se jim ubrat vypoukle dno asi 0.5mm nebo tak nějak a dořešit pistni čep.
upraveno 3x, naposled 18.11.2022 22:08:22
21:42:03
18.11.2022
StepaNoFUN
-> Robert 106: Nejaky Clio/Dacia. Ale vic nevim.
21:38:30
18.11.2022
Robert 106
-> Tom Troll: Do těch se ale určitě musí vyfrézovat místo na ventily, protože jsou vypouklé.
21:12:54
18.11.2022
Tom Troll
-> Robert 106: Engitec má furt na shopu T-písty pro OHV.
21:05:46
18.11.2022
Robert 106
Když jsme u téhle úpravy tak by měly k této kombinaci klika, ojnice Fábia a původní vložky
pasovat nějaké písty z Francouzského auta a mělo by to snad být lepší, že nemají to vybrání, ale jsou rovné. Nevíte z čeho to pasuje a jestli to má nějakou reálnou výhodu ?

Díky
17:28:52
10.02.2021
Petr Urban
-> Peca: Fabie pasují do bloků Fav./fel., už jsou kratší. Stačí jen nandat, všechny ostatním rozměry jsou jako u Fel. vložky.
20:48:55
09.02.2021
venni
-> Petr Urban 09.02.21 14:29:33: a to já se Petře přiznám že sem dal vložky jetý fabie.... není to 100% ale účel to musí plnit bezproblémů ,vždyť tam bylo vidět krásně honovaní a nic jim nebylo 1
14:33:00
09.02.2021
Peca
-> Petr Urban: Pokud vložky nové, musí se zkracovat Fel i Favo? Nepasují Fabia?
14:14:00
09.02.2021
Peca
-> venni: Máš SZ
14:09:38
09.02.2021
Peca
Tak už mám od Petra Freie odpověď, to byl fofr.
13:20:52
09.02.2021
venni
-> Eidy 09.02.21 10:33:48: kluci budou rádi 1
Nedávno jedna akce proběhla a taková věda to není.Petr Frei je šikovný a odvádí precizní práci.Nicméně si myslím že hlavní náplní jsou převodovky.
-> Peca: jestli si to s Petrem domluvíš,mám dyštak na prodej popadané motory 1.4 MPi (utopené vložky) lidi to berou na kliku,ojnice,písty 5
zvětšit Kombinace motoru fabia felicie - obrázek od venni vložen 09.02.2021 13:20:52
13:11:04
09.02.2021
Peca
-> k.jarek: Díky, ja to cpal do Googlu a buďto mi vyjel herec V. Frei nebo to byly chromové kliky ke dveřím 47
12:56:28
09.02.2021
k.jarek
-> Peca: skoda-virt.cz/cz/.../1074 7-frei-racing-team
Kontakty snad budou platný4
12:48:43
09.02.2021
Peca
-> Eidy: Ehm, Freiovci... odkaz by byl?
10:33:48
09.02.2021
Eidy
-> Peca: Ozvi se Freiovcům. Ty upravují kliky běžně. 4
09:30:23
09.02.2021
Peca
-> dragon_cb_cz: Napíšu mu SZ
09:29:56
09.02.2021
Peca
-> Antony: V pohodě 4 Ono tam bohužel nic jinýho na toto téma není.
09:27:06
09.02.2021
Antony - zrušená registrace
-> Peca: sorry, spletl jsem si to
Jsem v práci, prolitl jsem články a nepodíval se pořádně na obsah
upraveno 1x, naposled 09.02.2021 09:28:20
09:18:45
09.02.2021
Peca
-> Antony: Mám to do 781 Favorita. Žádný blok Fabia. Klika s ložiskem na mrkev je pasé...
09:11:25
09.02.2021
Antony - zrušená registrace
09:09:18
09.02.2021
dragon_cb_cz
-> Peca: Možná bude m8 sdílnej, když bude mít dobrou náladu a pokud to za těch 10 let všechno nezapomněl 4
upraveno 1x, naposled 09.02.2021 09:09:29
09:06:43
09.02.2021
Peca
-> dragon_cb_cz: Pročetl jsem to, no je to dost takový nepřehledný, navíc odkazy ze začátku fóra na postup viz Saky nefungují, je to 11 let starý... Jestli je tu někde článek přímo na Virtu, jdu hledat.
09:05:54
09.02.2021
Peca
-> Antony: Díky, zkusím článek pohledat.
08:57:30
09.02.2021
dragon_cb_cz
-> Peca 09.02.21 08:46:51: Detaily ti někdo řekne/najdeš tady: skoda-virt.cz/cz/.../1395 34-uprava-kliky-fabia

V zásadě je potřeba ubrat vyvažováky na klice aby se vlezla a udělat dosedací plochy pro axiál (fabia ho má na jiném místě než 136). Tzn bez úpravy to nepůjde. Ale je to už celkem profláklá kombinace, takže najít informace a někoho kdo to už dělal a ví jak na to by neměl být problém.
08:55:17
09.02.2021
Antony - zrušená registrace
-> Peca: jelikož jsou bloky 742.136, favo i felicie rozměrově stejný, úprava kliky spočívá minimálně v osoustružení vývažků. A ještě je jinak axiál. Je tu o tom i článek 4
upraveno 1x, naposled 09.02.2021 08:58:11
08:46:51
09.02.2021
Peca
Nechci zakladat nové téma, ale v podstatě navázat ve stejném duchu: blok motoru z favorita/felicie, puvodni vrtani, valce a pisty verze 136.
Pasuje do tohoto bloku klika z AQW 1.4 Fabie, aby se větším zdvihem zvýšil obsah motoru na 1.4? Případně v čem by spočívala úprava takové kliky, aby se do bloku Favo vešla?
20:19:08
25.08.2020
Robert 106
Sání dobrý, ale to čevený víčko mi přidalo 10 PS
zvětšit Kombinace motoru fabia felicie - obrázek od Robert 106 vložen 25.08.2020 20:19:08
20:17:36
25.08.2020
Robert 106
-> Tomaso435: Víš ža ani nevím takové malé kolečka to jsou na zimu mám 14ky a to je hned o třídu lepší. Mám v plánu koupit origo liťáky minule na STk mi říkal že by mě se 14 morálně pustil
19:48:06
25.08.2020
Tomaso435
-> Milan 136: hele oproti těm 185 který tam zbytečně byly nepoznávám rozdíl v nějakých jízdních vlastnostech .. akorát ta spotřeba šla dolu a lip to zrychluje :)-> Robert 106: takže 155/80? :)))
19:59:49
24.08.2020
Robert 106
Já mám R13 je to Juniorka :-)
19:32:16
24.08.2020
Tomaso435
-> Milan 136: hele oproti těm 185 který tam zbytečně byly nepoznávám rozdíl v nějakých jízdních vlastnostech .. akorát ta spotřeba šla dolu a lip to zrychluje :)
18:04:28
24.08.2020
Milan 136
-> Tomaso435 24.08.20 11:51:00: Úzké pneu, aby se to pořádně hrnulo? 3
11:51:00
24.08.2020
Tomaso435
-> Robert 106: ještě uzké pneu, chip, výfuk filtr a je to :)
21:20:37
23.08.2020
Robert 106
Tak jsem to úspěšně prohodil a mohu potvrdit na vrchu to není zvadlé jako předtím.
22:31:11
22.08.2020
Robert 106
Tak je to v procesu,
Rozvody vyměněné a přidávám foto srovnání sání
zvětšit Kombinace motoru fabia felicie - obrázek od Robert 106 vložen 22.08.2020 22:31:11
12:01:32
19.08.2020
Tomaso435
-> pavucina: já sem si to trochu ještě doladil vůči hlavě a dobrý ... nevim co dalšího s tim motorem by šlo aby měl větší krouťák.. jsem zvědav na ten výfuk co mám. od katu je to větší, pruchozí , absobční tlumení a hlavně s homologací. ten by moh pomoci taky... no a pak už jen nějaký 5J velmi lehké ALU no a vyházet zase interier :-D

možná by stálo za uvahu předělat svody na favorití pač tady ten hup ze 4 kanálů do jednoho je děsně rychlej
upraveno 1x, naposled 19.08.2020 12:03:05
10:43:50
19.08.2020
pavucina
-> Tomaso435: Tak pohoda.. ale byl jsem smutnej, když jsme to tam dávál, jsem cekal vetsi kanály, ale dával jsem to na turborita kvůli elektrické klapce a její roztečí šroubu (uz ted je to do kapoty opřeny a mezikus by tomu nepomohl.
a asi an dvou místšch jsem musel trosku pilovat aby se vešlo a nedrhlo o fabia parohy. (asi chápu, že kdybych stefty nerovnal paličkou a hezky to slicoval s kolíkama, tak by se toto nedělo.)
10:12:44
19.08.2020
Tomaso435
-> pavucina: jojo takhle vypadá 50ka
09:36:44
19.08.2020
pavucina
-> Tomaso435: Takže to dolní saní je 50 ? (to horní je z felicie 1,3mpi)
zvětšit Kombinace motoru fabia felicie - obrázek od pavucina vložen 19.08.2020 09:36:44
08:29:35
19.08.2020
Tomaso435
-> pavucina: 44kw ...

50ka ma normální kulatý velký kanály..
zvětšit Kombinace motoru fabia felicie - obrázek od Tomaso435 vložen 19.08.2020 08:29:35
06:35:17
19.08.2020
Petr Urban
-> Robert 106: Felda hlava tam jde záměně, pruziny kužel jsou všude stejný a ani válcové nemají na zdvihatka vliv, vačka z feldy nejde, je delší a nemá snímání polohy. Rušit hydroštel je hloupost, fungují ok a pevná zdvihatka na hydroštelové vačce je úplná hloupost, kdyby to někoho snad někoho napadalo, že bude chytřejší než fyzikální principy funkce.
Co je osvědčený, je určitě 50kw Fabia sani a lehce upravená hlava z Fabie - pěknější tvary sedel a ventilu + napojené kanály mohu udělat, Fabia hlava je na denní provoz a pěkný krouťák, i reakce po plynovém pedálu nejlepší, felda hlava tam jede hůře, ale může si to každý zkusit, navíc sériová palivová mapa k tomuto není určena. Pak se mi osvědčilo hned za katem pruchozejsi vyf. systém, to přidalo po plynu v celém pásmu. Troufnu si tvrdit že hlava + vyf. systém udělal z 50kw fabie např. 60kw, o tolik to jde opravdu znát. Mám také lehce ostřejší hydroštelovou vačku k disppzici... A to už by k ní bylo lepší i přeprogram ŘJ, protože se změnou průběhu krutu se mění také nároky na palivovou mapu, i když korekční schopnosti sériové ŘJ zvládnou kompromisně fungovat i s touto vačkou. Pokud však + hlava + vyf. systém = výplach se zlepší už zásadně - zásah do ŘJ je skoro nutný. Více zřejmě do SZ.
upraveno 1x, naposled 19.08.2020 06:38:09
06:17:31
19.08.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Robert 106 18.08.20 17:59:52: kdyz to splni emise, 1.6 aee vacka chip nemam problem nebo 1.8T na 140kW taky no problem
22:18:53
18.08.2020
Robert 106
-> Dušan: Souhlasím teď jsem to řešil a taky by mělo jedno sání přijít poštou :-)
21:02:01
18.08.2020
Dušan
-> pavucina: cece na to neni treba fotky. To poznas i na kilometr.
21:00:31
18.08.2020
pavucina
-> Tomaso435: Mas fotky sani 40 vs 50?
Extreme Tyres