1.3 Mpi. Studený motor blbne. Jsem bezradný

prohledat
9 příspěvků (zobrazeno 1 až 9) od 24.05.2019 do 27.05.2019, založil/a BooCheer
řadit dle data
07:23:11
27.05.2019
Borderer
První, co mne při videu tluče do očí je "sytič", vždyť po úplně studeným startu máš otáčky motoru jako za tepla. A jestli to při šlápnutí na plyn střílí do vejfuku, dle zkušeností s BMM, to musí to bejt chudý.



Jestli máš diagnostiku, pusť si vag scope a vyjeď. Pak se koukni na graf, těm čidlům bych nevěřil a zaměřil bych se na to, PROČ má studenej motor míň otáček, než by měl mít.

Přijde mi, že na volnoběh se to jakžtakž udrží, ale jakmile šlápneš na plyn, ochudíš to a hotovo. Jak se to o pár stupňů ohřeje, motoru to pomůže a už nějak jede.

Měl sem tu závadu s čidlem, že ukazovalo pod 15°C jen -99°C, pak skočilo na správnou teplotu, tak jestli to nemůže bejt něco podobnýho.
08:52:35
25.05.2019
suri
dones , opravíme



odpoj klapku a skús to aj s odpojenou



ešte ma napadá netesný vstrekovač niektorý že by sa to takto hádalo ale to by skôr blbo chytalo hneď a nie po chvíli



nikde nevidím nič o čidle teploty vody , menil si ? pozeral si v meraných hodnotách čo ukazuje v čase keď to robí ? detto teplota nasávaného vzduchu



zapalovacia cievka skúšaná druhá ?



hall snímač otáčok ? stav, prítomnosť nečistôt a pilín , jeho výmena za iný alebo aspoň kontrola v diagnostike čo ukazuje keď motor robí toto ?
upraveno 1x, naposled 25.05.2019 08:52:48
00:23:46
25.05.2019
Rori - zrušená registrace
Co robi klapka pocas toho ako sa prejavuje problem?
19:54:03
24.05.2019
BooCheer
Měření tlaku paliva Felicie 1.3 MPI
Tak zde přidávám video, zkonstruoval jsem si takový primitivní měřáček. Tlak paliva je 2.5 baru a při odpojeném podtlaku 3 bary což je OK podle mě. Těsnění pod hlavou to nebude. Voda nemizí ani netlakuje, je krásně čistá. a tlaky ve všech 4 válcích jsou 12 baru
19:30:10
24.05.2019
Tomaso435
já na to šel taky od lesa... palivovej filtr, zkouška těsnosti sacího, výměna čidel v sacím.. výměna klapky, výměna několika lišt. až sem vyměnil těsnění pod hlavou a je vyřešeno 3
16:38:34
24.05.2019
BooCheer
Tak jdu popsat co jsem dneska udělal.

1) důkladně jsem vyčistil konektor k čidlu sání a prostříkal sprejem na kontakty. Čidlo jsem si pujčil z vrakoviště z feldy kterou jsem nastartoval a vše fungovalo.



2) stříkal jsem čističem na brzdy pod přírubu sání, motor na to hodně reagoval. sundal jsem sání, těsnění bylo v pár místech ztvrdlé a rozdrolené, sání jsem přetěsnil. Přetěsnil jsem i přírubu škrtící klapky a vstřikovače.



3) zkoušel jsem funkci podtlakové regulace. Odpojil jsem vratku i podtlak k membráně. Z vratky neukápla ani kapička. Po připojení podtlaku z vratky začal téct benzin. Takže regulace OK. I studený start s odpojenou regulací je pořád stejný beze změny.



4) preventivní napojení na diagnostiku. Jednotka bez závad



Takže jsem tomu věnoval celé dopoledne a jsem pořád tam kde jsem byl, bez výsledku :D Jdu si zkusit vyrobit nějaký připravek na měření tlaku paliva.... Asi už mě z toho pukne hlava
upraveno 1x, naposled 24.05.2019 16:39:57
09:14:51
24.05.2019
Milan 136
Jak vypadá svorkovnice na snímači tlaku v sání? Není tam oxidace?

Jinak bych změřil tlak paliva.
03:51:50
24.05.2019
Antony - zrušená registrace
-> BooCheer: zkoušel jsi změřit tlak paliva? Jestli nemáš vyběhaný čerpadlo, (který dá sice spravný množství, ale nerozpráší dobře dávku paliva) anebo regulátor paliva na vstřikování liště? Zkus přiškrtit vratku od regulatoru do nádrže, jestli se běh motoru nezlepší.
00:10:52
24.05.2019
BooCheer
Zdravím. Řešil jsem to tu v zimě kdy jsem si myslel že tento problém způsobuje právě mrazová teplota. Problém přetrvává i v teplotách 25°C. Jde o to že pokud je motor studený i při té venkovní teplotě 25 stupnů tak nejsem schopný s autem odjet ihned po startu. S autem odjedu ale pouze když lehce lechtám plyn, což je pro mě absolutně nereálné jelikož každé ráno hned po 100 metrech musím v kopci dávat přednost na hlavní, a při přidání více plynu potřebného pro rozjezd do kopce se s tím autem do kopce prostě nerozjedu. Proto používám druhou variantu, každé ráno před barákem autem 2 minuty vrčet a různě tůrovat aby se to trošku zahřálo a pak už to jede vpohodě. Což taky neni zrovna ideální záležitost před pátou ráno :D Děje se následující. Nastartuji a pokud držím více plynu tak motor kucká, bouchá do výfuku a chvilkama jede na 3 válce. Po chvilce se to probere a otáčky vyběhnou. Nechám motor spadnout na volnoběžné otáčky a při přidání více plynu se to zase opakuje. Po asi dvouminutovém rituálu se to teprve probere a začne to fungovat jak má. Četl jsem o tomto nebo podobném problému u mnoha felicistů, dokonce i tady někde ale vždy se to vyřešilo variantou, která to v mém případě nevyřešila.



1) první po čem jsem šel tak byly svíčky. Svíčky vyměněny

2) šel jsem dále po čidle teploty které dává udaje do ŘJ. čidlo vyměněno.

3) jako další věc byl vyměněm filtr paliva a vzduchu.

4) vyměnil jsem rozvody a seřídil vůle

5) Před 40 000Km jsem měnil Lambdu za novou Bosch ale podle mě tohle lambda nezpůsobuje. s tou původní která byla uplně po smrti bez známek funkce se mi tento problém nestával.

6) čističem na brzdy jsem důkladně vyčistil čidlo sání.

7) kontrola a výměna všech podtlakových hadiček. Falešný vzduch se nikde nekonná, posilovač drží podtlak i dva dny.

8) Provedena diagnostika, nulový počet závad



Jediné co mám ještě v plánu udělat tak je to že přetěsním kompletně celé sání.... Ale tomu prokletému autu to beztak nepomůže. Už opravdu nevím co s tím mám dělat.

Včera při té náhodě jsem kolegyni v práci přeparkovával felicii, sice 1.3 BMM ale po studeném startu měl motor zvýšené otáčky asi na nějakých 1200 a motor si skokově na otáčkách po chvilkách ubíral až na normální otáčky volnoběhu.

To u mé feldy se neděje. I na studený start motor má volnoběžné otáčky stejné jako motor v provozní teplotě. ... Jako kdyby mi nefungoval ten "automatický sytič" neříká se tomu sytič ale prodloužení doby vstřiku jistě víte co mám na mysli.

Za každou radu a poznatek budu velmi vděčný, a ještě vděčnější budu pokud se nám to společně podaří vyřešit... Předem moc děkuji



https://youtu.be/6_PSCd5_ dKk (video pro představu. v čase 0:34 je slyšet bouchání do výfuku a chvilkový běh na tři válce)
upraveno 3x, naposled 24.05.2019 00:14:49
Extreme Tyres