![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia 1.6 nestartuje
-> Jarda: Já se učil že zrovna Fe 1,6ky po odpojení baterky zapomenou volnoběh - musí se správnej nastavit přez diagnostiku. To bylo ve škole udávaný jako první z dopadů elektronizace běžnejch aut kdy se musí něco řešit přez diag, jednobody jsou oproti tomu klasickej stroj. ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Jumbo: Je to normální, minule jsem sundal ventildekl a to samí. Olej byl akorát v rohu na levé straně u rozvodů a kanálek tam nebude, protože motor mám čistej bez karbonu. Asi ho tam zapomněli udělat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
[p#3873749Ještě jsem se snad nesetkal s AEE ve feldě, která na volnoběh občas nezakopne. To bude spíš vlastnost.
Jednu jsem měl a dělala to taky.
Jednu jsem měl a dělala to taky.
vsechny 3 1.6ky co mam mi prijdou, ze maji nepravidelnej chod na volnobeh a nemohu to vyresit - palec a vicko nove, kable i svicky nove, raficka otackomeru se teda temer ani nehne, ale stejne mi to prijde takove nepravidelne, pri lehkem zvyseni otacek uz to je OK
-> Borderer 31.05.19 06:53:59: jedno z mist, kde se mi to tenkrat v tech mrazech mohlo nahromadit, jak nemazalo
-> Borderer: Tak uvidíme... Včera jsem vyčistil ventildekl od nánosů bordela, odsál "olej" okolo čidla, dneska vyrobím dočasný "výpušťák", protože ten současný je strhlý a točí se naprosto volně, dám jí nový olej na proplach a uvidíme, jestli přestane klepání ventilů a jak se bude chovat. A podle toho se uvidí, jestli budu dávat jenom novou vanu, nebo to rozkuchám až na blok a poskládám znovu...
-> Jumbo: Jestli tam je kanál, tak je malej a dokonale ucpanej karboen. Zkoumal sem to taky a nenašel sem nic, prostě asi soudruzi z NSR zapomněli udělat odtokovou díru.
-> Jumbo 30.05.19 21:27:23: me to u gufera vacky na te strane nejak sakne, tak to bych mohl mit podobny problem, ale nevim, jestli to tam ma odtekat
-> Jarda: no sundal jsem dekl a ve ctvrtine hlavy, kde je cidlo, stalo tak 3-4 cm oleje, zbyle 3/4 hlavy byly bez oleje...
-> Jumbo 30.05.19 18:55:29: jak to myslis? u rozvodu je tam cidlo tlaku oleje
Zeptam se tady. 1,6ka drzi v hlave olej na strane u rozvodu, ostatni casti hlavy jsou prazdne, je to normalni, nebo je tam ucpany kanal?
A vacka ma na sobe napis WTR 6, je to obyc vacka?
A vacka ma na sobe napis WTR 6, je to obyc vacka?
-> Syny: jo, self PO :)
-> Jarda: To uz si skoro i muzes na kapotu a dvere napsat bile PO ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: aspon se projeví závada na lince a samolepku mu za nalezenou závadu nevylepí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Prdel bude, až to na lince STK chytne
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 03.05.19 20:12:15: tak i z nivy se mi povedlo vychovat relativne spolehlivy auto, druhej clovek, kterej tvrdil, jakou ma super expedicku proti te me srajde a ja ho pak nekolikrat musel tahat... :) ale jo, ja se taky kolikrat obdivuju, a parkrat jsem mel uz chut vzit palici a rozmlatit to![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Jardo, tyvoe...
Tobe prijde proste v poradku, ze na rizeni toho auta by byl potreba 60ti strankovej manual jak na co slapat, aby nezacalo samovolne horet nebo se mu nerozlit domek termostatu, ci co? Ja myslim, ze nejsi jedinej kdo mav aute LPG (ani v mem okoli, ani tady na Virtu), ale jedinej ty s tim furt neco resis a mas. A jeste obhajujes evidentne totalni sracku, ktera by tu TK nemela mit ani nahodou uz jen z podstaty tech slov, jejichz zkratkou STK je. Je umeni si auto umet udrzovat a opravovat, ale taky je umeni si vcas uvedomit a rict, kdy uz to fakt presahuje urcity bezpecny hranice. To prvni zvladas, zkus se nekdy zamyslet i nad tim druhym... Na jednu stranu te ale obdivuju, ty tvoje nervy a chut todle furt resit, protoze ja mel s Cordobou tak tisicunu problemu co s autama resit furt ty a i presto uz jsem ji dal pryc a poridil neco jinyho.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 03.05.19 19:19:38: ze jste dva a dokonce moderatori, kteri jste tak trochu prumerne smyslejici, vetsinou se s tim setkavam teda lidi s humanitnim vzdelanim
nerikam, ze to co se stalo nebylo nebezpecne, ale auta jsou proste takto blbe zkonstruovane a lpg k tomu me taky udivuje
GM americke vstrikovani, kdyz odpojis kostru motoru pri zapnutem klicku, tak vstrikovac behem chvilky nastrika tolik, ze to tece pres klapku, pekne jsem se toho lekl, nastesti vyfukove bylo studene, pripojil jsem jeden dratek a vse hned fungovalo, jak melo, tak jsem tam alespon ten dratek dal 2x, ja se snazim tyto nedostatky eliminovat.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
GM americke vstrikovani, kdyz odpojis kostru motoru pri zapnutem klicku, tak vstrikovac behem chvilky nastrika tolik, ze to tece pres klapku, pekne jsem se toho lekl, nastesti vyfukove bylo studene, pripojil jsem jeden dratek a vse hned fungovalo, jak melo, tak jsem tam alespon ten dratek dal 2x, ja se snazim tyto nedostatky eliminovat.
Co tady k tomu dodat... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan 03.05.19 18:21:28: to uz bych nemel asi zadne auto
priruba mi praskla i u octy a prej budou praskat dalsi :/ kdysi me jeden clovek (technik na evidencce) presvedcoval, abych nechal zlikvidovat MTX Roa
Jinak jsem rikal, ze se mi zda ten motor nic moc a proto jsem si koupil octu a rikali mi na emisich, ze stav feldy je velmi nadprumernej a motor, ze je proste OK
ze co resim... tak rikam litr oleje na 4tis.km, ze je pro me tezko akceptovatelny stav.
No s tou prirubou jsem si to podelal vcera ja, videl jsem, ze to prosakuje, tak ze to zkusim pritahnout, no a zacalo to kapat, tak jsem to trochu zas povolil a nalil dotesnovak. Revizi LPG a emise mam, tak ted STK, tam by problem byt nemel.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak jsem rikal, ze se mi zda ten motor nic moc a proto jsem si koupil octu a rikali mi na emisich, ze stav feldy je velmi nadprumernej a motor, ze je proste OK
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No s tou prirubou jsem si to podelal vcera ja, videl jsem, ze to prosakuje, tak ze to zkusim pritahnout, no a zacalo to kapat, tak jsem to trochu zas povolil a nalil dotesnovak. Revizi LPG a emise mam, tak ted STK, tam by problem byt nemel.
-> Jarda: zlikvidovat než to někoho zabije !
-> Borderer 03.05.19 11:55:26: jj, ale zakladni nastaveni probehlo, uz to jde normalneji, ted pred emisema cekam az trochu vychladne a budu menit to cidlo teploty...
Edit: emisema prosla, ale zas ostuda, jak to turoval, tak praskla uz uplne priruba termostatu, zasralo jim to dilnu fridexem a potrebuju odtah, no plastovy sracky :/
Edit: emisema prosla, ale zas ostuda, jak to turoval, tak praskla uz uplne priruba termostatu, zasralo jim to dilnu fridexem a potrebuju odtah, no plastovy sracky :/
-> Nwkt: Ale nemusí bejt rovnou na vyhození. Poté, co sem klapku pořádně vyčistil, adaptoval, tak se ještě na rok vzpamatovala.
-> Jarda: Viku jezdí kamarád už nějakej rok, asi 20 - 30 tisíc km a "nějak" funguje.
-> Jarda: Viku jezdí kamarád už nějakej rok, asi 20 - 30 tisíc km a "nějak" funguje.
-> Nwkt 03.05.19 09:59:09: Mozny to je, protoze to nikdy predtim neudelala, sice se mi tam viku davat nechce, ale kdyz ji mam...
-> Borderer: Já mám zkušenost, že pokud tohle udělá a hodí chybu tak je stejně KO
-> Borderer 03.05.19 09:17:20: jo, to presne dela, ale bez dobre fungujiciho cidla teploty ji stejne nenastavim?
-> Nwkt: Při každym startu si klapka zkontroluje dorazy, ale nenastaví si adaptační hodnoty, o který jde především. Bez diag mi to vždycky kravilo cca 500 - 1000 kilometrů, než se to srovnalo. Sice se po vyčištění zahumusený klapky a bez adaptace dalo jet 50kmh na pětku bez šlapání na plyn, ale zároveň si to občas samo při nižší rychlosti přidalo, nic moc. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dekuji, tak alespon vim, na cem jsem a to jsem dnes chtel na emise, klapku mi kdysi nekdo daroval novou, ale vika, no dam ji tam, cidlo jiny nemam, ale objednal jsem celou skrin termostatu s cidlem, protoze je praskla priruba. Lambda na benzin chodi, ale na plyn stoji na 0,15V takze asi moc chudy.
Je teda mozny, ze zakladni nastaveni se samo neudela jen kvuli tomu cidlu teploty?
Je teda mozny, ze zakladni nastaveni se samo neudela jen kvuli tomu cidlu teploty?
Klapka u 1,6 se nastavuje při každým zapnutí klíčku, pokud to neprojde vyhodí chybu. Většinou je stejně KO
-> Borderer: o anno a ešte OK lambdu
bez nej to tiež nepôjde
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Viz -> MOLSO: , ale ještě pro správný provedení základního nastavení musíš mít motor ohřátej minimálně na 80°C. Jinak zkusit ještě jiný čidlo, nic jinýho s tím nevymyslíš. Nebo zkusit v jiným autě, jestli funguje a pak hledat zradu v kabeláži.
A co se týče větráku tak ne, má dvoustupňový čidlo na chladiči (tuším klimu máš). První stupeň se pouští na 96°C, druhej tuším na nějakých 106°C. Rozdíl je jen v tom, že první stupeň jde přes odporovej drát do motoru sahary, druhej stupeň jde přímo.
A co se týče větráku tak ne, má dvoustupňový čidlo na chladiči (tuším klimu máš). První stupeň se pouští na 96°C, druhej tuším na nějakých 106°C. Rozdíl je jen v tom, že první stupeň jde přes odporovej drát do motoru sahary, druhej stupeň jde přímo.
-> MOLSO 03.05.19 07:40:54: Jj, diky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: zakladne nastavenie skupina 001 pri stojacom motore a zapnutom zapalovani. Mozno bude treba ( na 99% ) zvesiť lanko od klapky
Kolik ta 1.6 motor ma problemu, lpg opraveno.
Sice startuje, ale...
Na prohratem motoru mi ukazovalo cidlo (zluty) teplotu 17stC, tak jsem ho vymenil a ukazuje 34, obcas skoci na realnych cca 95
budik s obouma ukazuje normalne. A jeste diag napsala chybu zakladni nastaveni neprovedeno, to mysli klapku a nastavuje se stejne u 1.6 jako 1.3? Dekuji.
p.s.jeste se mi vrtule pusti jen obcas, ona je spousti RJ u 1.6?, ze mi prijde, ze to souvisi s tim cidlem teploty
Sice startuje, ale...
Na prohratem motoru mi ukazovalo cidlo (zluty) teplotu 17stC, tak jsem ho vymenil a ukazuje 34, obcas skoci na realnych cca 95
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
p.s.jeste se mi vrtule pusti jen obcas, ona je spousti RJ u 1.6?, ze mi prijde, ze to souvisi s tim cidlem teploty
-> darklord 24.04.19 08:20:07: no ja doufam, ze tam nebude vic, jak 6 lehkejch
to je zatim muj rekord, na mnohem horsi felde, kde i Matsoft mel trochu strach s tim jet, protoze tam moc nedrzelo rizeni jsem mel 2 lehky - packu dalkovych a spunac smerovek, v prerusovaci jsem menil konduk, ale blikalo to pak, jak chtelo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 23.04.19 23:05:21: zo stk by to mali rovno poslat na srotak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 23.04.19 23:03:02: to jsem jeste nedal ty samolepky na dvere... no jsem zvedav, co ted rekne na STK na ohorelou podlahu
Na můj vkus už to auto dlouho nehořelo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luky 23.04.19 22:51:38: prepojuji tam rezistor a za jizdy to mam blokovany - manipulaci, abs kvuli brzdne draze vypnout mohu, ale jak s tim denne nejezdim, tak uz nemam ten cvik![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Mr._Nosferatu: jenže to nestihneš vypojit při nějaký krizovce. Tím spíš, kdyby jsi s tím tahal pojistku ABS ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jarda: Já furt nechápu ten vypínač airbagu, to je takový problém povolit jeden šroubek, sundat kryt pod volantem, rozpojit konektor a vrátit zpátky ?
Určitě je to rychlejší a jednodužší než tahat kabely a vypínač ...
Určitě je to rychlejší a jednodužší než tahat kabely a vypínač ...
-> Syny 23.04.19 20:05:52: ja to tady nepsal, ze bych s tim potreboval pomoct, to uz ted zvladnu, ale ze nekdo muze mit podobny problem, tak aby vedel, na co se zamerit, ted jsem otevrel RJ LPG a je plna studenaku a oxidace, jak zamky u vochcavek
uznavam, ze nejakej vypinac na vstriky je nesmysl, to me jen napadlo, aby s tim slo jet, ja bych na to nezapomenul, ale nekomu by se to stat mohlo...
S vypinanim bagu a ABS to nema absolutne nic spokecnyho, je teda jezdim s vypnutym bagem a zapnutym ABS.
Zarazi me, ze studenak v LPG jednotce muze zpusobit pozar auta, ze to nemaji vubec nijak chranene
a to je to BRC - premiova znacka :). U nivy mam od nekoho nabastleno, ze kdyz jede na LPG, tak je vypnute relatkem palivove cerpadlo, to bych tady mohl udelat taky a byla by jistota, ze i pri napojeni vstriku by tam nesel benzin a jeste bych to cerpadlo setril, jen nevim jestli to nehodi pak chybu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
S vypinanim bagu a ABS to nema absolutne nic spokecnyho, je teda jezdim s vypnutym bagem a zapnutym ABS.
Zarazi me, ze studenak v LPG jednotce muze zpusobit pozar auta, ze to nemaji vubec nijak chranene
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda: Ja se mam probrat? Ja svym autem a pokusama na nem neohrozuju vsechny okolo. Pokud je naka zavada na RJ LPG, bylo by asi dobry to resi tam a ne bastlit naky posrany vypinace na vstriky paliva a nevim jaky jiny magoriny jeste. Prober se spis uz ty - jen by te to prospelo...
-> Syny 23.04.19 19:50:56: takze relatko v RJ LPG je moje vina? prober se
-> Jarda - zrušená registrace 23.04.19 07:48:31: Jako sorry, ale todle uz ja fakt magorina. Nechapu jak tendle hnuj muze mit TK. Dobastleno X vypinacu na nevim co vsechno a kdyz je spatne pozapinas/povypinas, tak auto zacina horet. Prijde te to normalni? Presne kvuli takovym kutilum jako ty jednou bude na kazdou opravu/vymenu blbosti potreba stempl od autorizaku, aby se v tom nevrtal clovek, co nema soudnost... ![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> Borderer 23.04.19 09:51:53: vsak pisu, ze tam dam rele
ale pro jistotu snad jeste ventil na odpojeni benzinu, jako to ma karb
Ve chvili, kdy se sepne privod LPG to proste odpoji vstriky, ale i tam muze dojit k zavade, proto jeste odpojit i benzinovej privod pro jistotu. Kdyz plynari to maj na haku a instalace v tomdle aute je fakt prasecina, kabluky smotany dohronady a nepropajeny, jako kdyz nekdo instaluje cinsky diodky :/.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ve chvili, kdy se sepne privod LPG to proste odpoji vstriky, ale i tam muze dojit k zavade, proto jeste odpojit i benzinovej privod pro jistotu. Kdyz plynari to maj na haku a instalace v tomdle aute je fakt prasecina, kabluky smotany dohronady a nepropajeny, jako kdyz nekdo instaluje cinsky diodky :/.
-> Luky: Budou 3 a jejich kombinace ON a OFF bude určovat co se má dít ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: a to bude napojený na vypínač ABS nebo na vypínač airbagu? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda: A nebylo by lepší opravdu identifikovat závadu (hlavně v tomto případě) a nevymejšlet vypínače? Tady už nejde o vystřelenej pytel, ale o život. Někdy to někomu pujčíš, zapomeneš a můžeš uhořet.