skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?
prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
07:05:30
10.07.2023
10.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> kpt.Budha: Delaj i benziny... Minimalne tu mechaniku motoru urcite.
05:48:26
10.07.2023
10.07.2023
kpt.Budha
-> Milan 136: Díky, také je sleduji, kdysi jsem po nich něco chtěl a nedokázal jsem se domluvit, tak bych to mohl zkusit znovu.
05:47:41
10.07.2023
10.07.2023
kpt.Budha
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky, ale dle stránek to vypadá, že dělají jen diesely...
17:26:19
04.07.2023
04.07.2023
minno
-> peter13789 04.07.23 16:40:31: Fakt? Zaujímavé. Ja s nimi skúsenosť nemám, len viem, že sú "na trhu".
16:47:37
04.07.2023
04.07.2023
Milan 136
-> kpt.Budha 04.07.23 12:49:34: To jde předpokládám o tu Cupru?
Na fb sleduji tyhle a řekl bych, že tomu rozumí a ví, co dělají.
www.facebook.com/lkmperfo rmance
Na fb sleduji tyhle a řekl bych, že tomu rozumí a ví, co dělají.
www.facebook.com/lkmperfo rmance
16:40:31
04.07.2023
04.07.2023
peter13789
-> minno: Od tých už ani bicykel … kopec veci pomýlili, posledný motor nám opravovali pól roka na vlastne triko
16:27:53
04.07.2023
04.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> kpt.Budha: www.opravarenstvi.cz/ top v CR. Zavolej a uvidis... umi si lecos sehnat, vyrobit atd...
16:13:15
04.07.2023
04.07.2023
minno
-> kpt.Budha: U nás motory-prevodovky.sk/
16:04:17
04.07.2023
04.07.2023
saskyn2
-> kpt.Budha: zkus koupit spíš něco zanovniho z testovaček, třeba super-parts.cz, mihocar atp. Vyloženě vybrus-třeba v Hovorcovicich je brusirna kde to dělají, ale záleží co ti tam pak kdo dá za díly a je to ve finále dražší a riskantnejsi než jinej motor.
13:24:56
04.07.2023
04.07.2023
kpt.Budha
Právě že mi přijde, že se to vyplatit musí, protože větší částka to snad už ani být nemůže Náhodou třeba někdo ozkoušený asi nebude, že? Co jsem koukal po internetu, tak ne všechno ve mně vzbuzuje nějakou důvěru...
Díky
Díky
12:56:19
04.07.2023
04.07.2023
MVM
-> kpt.Budha: Dělají. Různý menší,"motorárny&quo
t;. Někde dělaji všecko, jinde se specializuji jen na určitou značku.Ovšem vždy je potřeba propočitat jestli se to vyplati. (Nebo se shání motor z vrakáče v lepším stavu).
Typicky GO 1.2HTP, 1.8 TSI spotřeba oleje atd..
Typicky GO 1.2HTP, 1.8 TSI spotřeba oleje atd..
12:49:34
04.07.2023
04.07.2023
kpt.Budha
Použiju možná trochu nevhodné téma, ale takový hloupý dotaz, dělají se ještě v současné době generální opravy moderních motorů? Výbrusy, kroužky,...bůhví, co všechno. 2.0 TSI...nabídku jsem dostal pouze na nový motor v hodnotě nového auta... Moc díky
08:05:39
08.10.2021
08.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 07.10.21 13:15:26: jj, presne - tolik jich neni, co davam do 1.8t, tak ten 01 neni shell helix ultra 5w40
19:29:28
07.10.2021
07.10.2021
MVM
-> palinator: Podle mě právě naopak 5W40 byva 505.01 a 5W/30 504/507
Každá druhá 5W/40 tu normu pro PD má..
Ale samozřejmě je možný že výrobci to rozšířili do vice viskozit, i 5W/30 kratky interval.
Každá druhá 5W/40 tu normu pro PD má..
Ale samozřejmě je možný že výrobci to rozšířili do vice viskozit, i 5W/30 kratky interval.
13:15:26
07.10.2021
07.10.2021
palinator
-> MVM 06.10.21 19:29:18:
VW505.01 je v 5W40 spíš výjimečně, naprosto nejčastěji je to 5W30
Jinak Alenka kdesi psal že VW505.01 je do PDčka sračka olej, ale jaksi už to nevysvětlil.
VW505.01 je v 5W40 spíš výjimečně, naprosto nejčastěji je to 5W30
Jinak Alenka kdesi psal že VW505.01 je do PDčka sračka olej, ale jaksi už to nevysvětlil.
09:42:20
07.10.2021
07.10.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 06.10.21 20:38:39: Nevím co myslíš supermoderním autem, ale konstrukci motoru v téhle debatě můžeme vyloučit (protože tu supermoderní asi nemáš) a na ty bezpopelné oleje jsou běžné nájezdy klidně 500t a víc, tak to asi taky tak horké nebude. Kolikrát i na LL interval.
20:38:39
06.10.2021
06.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 06.10.21 20:22:15: to nemusis prekladat, ja tomu rozumim, ale stejne bych to do oleje nejradeji dodal - treba nejakym aditivem :) zadne auto s DPF nemame (teda ta pd octa ma v tp, ze po doplneni DPF ma narok na zelenou plaketu, ale fyzicky tam neni)
Ono si vem, jak dnes kazdy druhy supermoderni auto jezdi s vylagrovanym motorem, tak bud to je konstrukci tech motoru nebo kvalitou hlavne toho oleje.
Ono si vem, jak dnes kazdy druhy supermoderni auto jezdi s vylagrovanym motorem, tak bud to je konstrukci tech motoru nebo kvalitou hlavne toho oleje.
20:22:15
06.10.2021
06.10.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda: Když ti trochu přeložím co píše -> MVM 06.10.21 19:29:18: - přesně ty složky, který se dlouhý roky používaly v olejových aditivech na zlepšení vlastností mají tu nepříjemnou vlastnost, že fungujou jako katalytický jedy (snižujou účinnost katalyzátorů) a vedou k tvorbě nespalitelnýho popela (to co zanáší DPF, ale nejde vypálit při regeneraci). Proto se to v posledních letech snaží výrobci všemožně nahradit, aby ty oleje nedělaly v systémech s filtrama neplechu.
Jestli má smysl hledat "starý dobrý" olej na kterém tahle změna neproběhla a zároveň splňuje vše ostatní co potřebuješ záleží na tom, jak moc věříš, že se jim ta náhrada povedla nebo ne :) Ale jelikož i na tyhle nový oleje řada motorů zvesela najede stovky tisíc km, tak to asi taková tragédie nebude...
Jestli má smysl hledat "starý dobrý" olej na kterém tahle změna neproběhla a zároveň splňuje vše ostatní co potřebuješ záleží na tom, jak moc věříš, že se jim ta náhrada povedla nebo ne :) Ale jelikož i na tyhle nový oleje řada motorů zvesela najede stovky tisíc km, tak to asi taková tragédie nebude...
19:29:18
06.10.2021
06.10.2021
MVM
-> Jarda: Tak záleží co si představuješ pod slovem "zbytečný" Kefalin...
ANO,pokud to vezmeš z toho úhlu pohledu, tak pro ten dany motor neni nutny kupovat :C3.
Stejně tak je univerzální třeba vw504/507, taky je to C3, a vesele tim prolivaji TFSI , a světě div se motory se vrtí. Ale poctivej neeko olej treba do benzínu končil API SL ACEA nekde A3B3 myslim po Low sap ani pamatky, a nejlip kf,z tam nemel ani CF. Ale prostě trh si žádá a oni prodavaji.. Takze jeden olej pokrývá širší vozový park a lidi nic neřeší. Pro PD je ve variantě krátkého intervalu 505.01 a tu jsem nevidel jinou než 5W/40ku. ALE znam lidi kteri tam lijou 10W60 ktera nikdy nebude mit 505.01 a motor nejel 280tis než sla do světa... Já taky párkrát dal poctivou starou 5w40 505.00 do svy PD a nic se nestalo.... Vše se trochu musi brat s rezervou a nezblaznit se z tech nařízení a norem.
ANO,pokud to vezmeš z toho úhlu pohledu, tak pro ten dany motor neni nutny kupovat :C3.
Stejně tak je univerzální třeba vw504/507, taky je to C3, a vesele tim prolivaji TFSI , a světě div se motory se vrtí. Ale poctivej neeko olej treba do benzínu končil API SL ACEA nekde A3B3 myslim po Low sap ani pamatky, a nejlip kf,z tam nemel ani CF. Ale prostě trh si žádá a oni prodavaji.. Takze jeden olej pokrývá širší vozový park a lidi nic neřeší. Pro PD je ve variantě krátkého intervalu 505.01 a tu jsem nevidel jinou než 5W/40ku. ALE znam lidi kteri tam lijou 10W60 ktera nikdy nebude mit 505.01 a motor nejel 280tis než sla do světa... Já taky párkrát dal poctivou starou 5w40 505.00 do svy PD a nic se nestalo.... Vše se trochu musi brat s rezervou a nezblaznit se z tech nařízení a norem.
19:24:07
06.10.2021
06.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 06.10.21 19:11:05: tak to ten magnatec je... ale zaroven je taky C3
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-castrol-magnatec -professional-oe-5w-40-4l- 2?gclid=EAIa...
do toho Tvojeho bych dal hlavne na ten platak nejake zahustovadlo.... kdysi mi neco pomohlo, ale uz nepamatuji jestli gold eagle nebo wynns¨
Psal se rok 2018, niva znicena z vice jak 17 000km po Asii, kazdy mi rikal, ze kdyz tu Asii da, tak bude na generalku. A ja se rozhodl a autem, tak jak bylo (udelal jsem jen olejovy servis a vymenil to co bylo uplne v pr... jako treba uz nepritomny silent ramene) No rozhodl jsem se pro vylet po Zakarpati na UA jardaj.rajce.idnes.cz/Ukr ajina_2018_-_Zakarpati_Niv ou auto fungovalo, obcas bylo potreba dolit vodu, kapal mi benzin na parohy, jak jsem mel praskle klapkove teleso. No a nejvic jsem podelal, ze jsem si s sebou vzal malo motoroveho olje a niva mi dobre funguje jen s valvoline vr1 racing 10W60, no koupil jsem tam 20w50 na etikete napis - vhodne pro vozy VAZ i UAZ. Par dni jsem tam jezdil v horach cestou, necestou a dolival tento olej, mazani se postupne zhorsovalo, na volnobeh zacala poblikavat kontrolka, kdyz jsem prejizdel hranice na SK, tak na volnobeh uz prakticky svitila, olej jsem nalil az na horni rysku, cimz jsem ten puvodni jeste vic naredil a jeste se to zhorsilo, motor uz sel i nepravidelne, tak na prvni benzince nekde u Kosic jsem koupil nejakou prisadu - bylo psano vhodne pro extremni zatez, tahani privesu, nalil jsem jedni a misto sviceni, kontrolka mazani zacala poblikavat, tak jsem tam bezel jeste pro jednu tu prisadu a pak si uz blikla jen obcas. Dojel jsem nejakych 700km az domu a po rozborce motoru, mimo to, ze bylo udetonovane tesneni pod hlavou jeste z Pamiru, kde jsem tankoval nejlepsi benzin, co meli - okolo 80oct. (daval jsem octan plus a stejne moc nepomohlo), tak byla pouze pridrena ojnicni salka na poslednim valci, nebyt te prisady, tak bych neprejel ani to Slovensko.
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-castrol-magnatec -professional-oe-5w-40-4l- 2?gclid=EAIa...
do toho Tvojeho bych dal hlavne na ten platak nejake zahustovadlo.... kdysi mi neco pomohlo, ale uz nepamatuji jestli gold eagle nebo wynns¨
Psal se rok 2018, niva znicena z vice jak 17 000km po Asii, kazdy mi rikal, ze kdyz tu Asii da, tak bude na generalku. A ja se rozhodl a autem, tak jak bylo (udelal jsem jen olejovy servis a vymenil to co bylo uplne v pr... jako treba uz nepritomny silent ramene) No rozhodl jsem se pro vylet po Zakarpati na UA jardaj.rajce.idnes.cz/Ukr ajina_2018_-_Zakarpati_Niv ou auto fungovalo, obcas bylo potreba dolit vodu, kapal mi benzin na parohy, jak jsem mel praskle klapkove teleso. No a nejvic jsem podelal, ze jsem si s sebou vzal malo motoroveho olje a niva mi dobre funguje jen s valvoline vr1 racing 10W60, no koupil jsem tam 20w50 na etikete napis - vhodne pro vozy VAZ i UAZ. Par dni jsem tam jezdil v horach cestou, necestou a dolival tento olej, mazani se postupne zhorsovalo, na volnobeh zacala poblikavat kontrolka, kdyz jsem prejizdel hranice na SK, tak na volnobeh uz prakticky svitila, olej jsem nalil az na horni rysku, cimz jsem ten puvodni jeste vic naredil a jeste se to zhorsilo, motor uz sel i nepravidelne, tak na prvni benzince nekde u Kosic jsem koupil nejakou prisadu - bylo psano vhodne pro extremni zatez, tahani privesu, nalil jsem jedni a misto sviceni, kontrolka mazani zacala poblikavat, tak jsem tam bezel jeste pro jednu tu prisadu a pak si uz blikla jen obcas. Dojel jsem nejakych 700km az domu a po rozborce motoru, mimo to, ze bylo udetonovane tesneni pod hlavou jeste z Pamiru, kde jsem tankoval nejlepsi benzin, co meli - okolo 80oct. (daval jsem octan plus a stejne moc nepomohlo), tak byla pouze pridrena ojnicni salka na poslednim valci, nebyt te prisady, tak bych neprejel ani to Slovensko.
19:11:05
06.10.2021
06.10.2021
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 06.10.21 19:08:33: do PD je důležitý VW 505.01
19:08:33
06.10.2021
06.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 06.10.21 18:46:42: pockej, takze C3 do pd bez filtru (E3) davam uz roky zbytecne?
co je vhodnejsi pro ten motor?
co je vhodnejsi pro ten motor?
18:46:42
06.10.2021
06.10.2021
MVM
-> Jarda: Nene... Všechny oleje podle ACEA C.. jsou LOW SAPS . tj nizky obsah siry a fosforu. ACEA C se týká malých dieselů.( To je to co dělá olej spravny aby dobře "mazal" ..tj. je ochuzeny o nějaký procenta siry a fosforu) Takže to dobrý tomu oleji vzali,aby byl vic eko..
C3 je jen a pouze kvuli naftovym motorům jejich katalyzátor a DPF..
C3 je jen a pouze kvuli naftovym motorům jejich katalyzátor a DPF..
18:23:06
06.10.2021
06.10.2021
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 06.10.21 14:18:36: myslis, ze z toho udela 5w40? :)
-> vhml 06.10.21 14:05:52: C3 je hlavne kvuli vacce, ne? kamos zas tvrdi kvuli elektrice ke vstriku - oboje u pd
-> vhml 06.10.21 14:05:52: C3 je hlavne kvuli vacce, ne? kamos zas tvrdi kvuli elektrice ke vstriku - oboje u pd
18:18:07
06.10.2021
06.10.2021
MVM
-> vhml: Zkurvit bys mechanicky nic neměl, ten olej ty motory jezdi longlife 30tis, to je teprv nálož, a zase ono to neni zas tak zly jak se říká. Ono věřit mi to nemusíš, ale Castrol 5w30 jak by mnozi reknou sračka, a Audi A4 DTM nebo VW POLO Cup to drhli do bezvědomí na tuhle náplň. Jediný, což u Tebe, nevim jak moc si ten olej bude brát. Určitě ty krátký streky v zimě to je spíš plus, ten vlek .. zase je to o hlavě a citu, ale ten motor to přežije. Spíš ta spotřeba oleje kurvi katalyzátor..
A nebo nekomu doma udělej vymenu oleje v TDi, zkasiruj ho a kup si 5w/40..
A nebo nekomu doma udělej vymenu oleje v TDi, zkasiruj ho a kup si 5w/40..
18:05:44
06.10.2021
06.10.2021
vhml
-> MVM 06.10.21 17:41:27: na zimu se s tím jezdí právě jen couračky do práce za studena v mrazech. Maximálně jedna dvě Sosnovy s plaťákem. Že to bude žrát je mi jedno, je ho dost. Jen abych si něco nenakurvil mam strach.
17:41:27
06.10.2021
06.10.2021
MVM
-> vhml: No kdyby to bylo moje auto, ( jakože bracha ma ten motor v oct. RS)., tak bych ho (5w30) tam na "zimu" klidne vyjel. U Mě je zima cca 3tis km.. Za předpokladu že auto startuje studeny venku, jezdi se s tim normálně kulturně, takovy ty krátký jizdy do 20km. Pokud s tim jezdíš podlahu, nebo každej den dojíždí po dálnici nebo vyšší zátěže - ono se nic nezadře, ale bude to ten olej žrát. Ja jsem takto vyhrál 0w/40 a právě jsem to do 1,8T dal brachovi, a strašně ho to žralo, mela najeto kolem 300tis..
14:57:46
06.10.2021
06.10.2021
vhml
-> palinator 06.10.21 14:34:38: já se bojím taktéž, proto se dotazuji
14:34:38
06.10.2021
06.10.2021
palinator
-> vhml:
No já bych se u tý letní třídy asi docela bál, tím spíš že je to o 2 kategorie níž.
No já bych se u tý letní třídy asi docela bál, tím spíš že je to o 2 kategorie níž.
14:19:43
06.10.2021
06.10.2021
vhml
-> palinator 06.10.21 14:18:36: zatím jsem žádnýho vhodnýho kandidáta k podarování nenašel
A na říznutí myslím, že bohatě stačilo když jsem při posledním dolejvání šáhnul vedle a poslal tam 3 deci vyjetýho automatovýho oleje :-D
A na říznutí myslím, že bohatě stačilo když jsem při posledním dolejvání šáhnul vedle a poslal tam 3 deci vyjetýho automatovýho oleje :-D
14:18:36
06.10.2021
06.10.2021
palinator
-> vhml:
Co taková kacířská myšlenka v podobě smíchání 5W50 s 5W30?
A nebo tu 5W30 někomu udat.
Co taková kacířská myšlenka v podobě smíchání 5W50 s 5W30?
A nebo tu 5W30 někomu udat.
14:05:52
06.10.2021
06.10.2021
vhml
Potřeboval bych poradit skrz oleje do 1.8T co má najeto 400. Dosud mazána s 5W-50. Měním vždy po 10t.
Vyhrál jsem teď někde 3 kanystry oleje 5W-30. VW502.00 ten olej má, ale zároveň má taky ACEA C3, což je nějaký svinstvo skrz DPF s nízkou alkalickou kapacitou. Má smysl to v tom na zimu zdělat? Nebo se na to kvůli ušetřený tisícovce mám radši vysrat? Přece jenom už to má najeto dost a rád bych aby to ještě nemálo bez starosti najelo.
www.valar.cz/automobilove -oleje/.../valar-gema-ntc- c3-053
Vyhrál jsem teď někde 3 kanystry oleje 5W-30. VW502.00 ten olej má, ale zároveň má taky ACEA C3, což je nějaký svinstvo skrz DPF s nízkou alkalickou kapacitou. Má smysl to v tom na zimu zdělat? Nebo se na to kvůli ušetřený tisícovce mám radši vysrat? Přece jenom už to má najeto dost a rád bych aby to ještě nemálo bez starosti najelo.
www.valar.cz/automobilove -oleje/.../valar-gema-ntc- c3-053
07:13:06
21.02.2021
21.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 20.02.21 13:22:42: studeny prakticky nejezdim pro urychleni ohrevu uvazuji dat tam zhavicky do vody, jako to ma nafta...
13:22:42
20.02.2021
20.02.2021
MVM
-> Jarda: Odhaduju (podle teda toho jak moc jezdíš studený pojížďky ,město) ze ten olej je cca od těch 12tis na vymenu.. strop je tak 15. Ale dělej jak uznas - ono se úplně tragicky nic nestane. Co se tyka turbomotoru, tak tu 50ku dej klidne, pomužeš tomu v pripade kdy vyuzivaš plny tocivy moment v nizkych a středních. Pokud je to cipnuty, je vyšší tlak na ojnice...
09:24:03
20.02.2021
20.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 20.02.21 06:39:40: jj, diky, no mam 220 ted najeto, takze ten co tam davam je naprosto dostacujici, max ze bych chtel snizit tu spotrebu litr na cca 8 tis.km
Vim, ze nedelam uplne dobre, kdyz pri 8tis.km doleju a pak cekam treba az do 16 nebo 17 tis.km a menim, jak je na dolni rysce, kdyz jsem prvni rok po koupi jezdil skoro jen octou, tak uz me i sralo to menit 3x za rok, ale kdyz jsem ted dal auto do pozice najezdu, ze budu menit asi 1x rocne, tak to bude ok...
Vim, ze nedelam uplne dobre, kdyz pri 8tis.km doleju a pak cekam treba az do 16 nebo 17 tis.km a menim, jak je na dolni rysce, kdyz jsem prvni rok po koupi jezdil skoro jen octou, tak uz me i sralo to menit 3x za rok, ale kdyz jsem ted dal auto do pozice najezdu, ze budu menit asi 1x rocne, tak to bude ok...
06:39:40
20.02.2021
20.02.2021
MVM
-> Jarda: Ten Shell neni špatný. Mobil1 si pohlidej aby to nebyl fejk, kvalitou jen řeknu ze vetsina majitelů Porsche jezdí náplně Mobil1 protože je to klasicky "partner"
Jestliže Tvuj motor zatěžuješ (Ono držet 1,8T na podlaze a řadit 500ot před omezovacem?) ( RSa umi na trojku jet od 50 do 150kmh kdyz ji držíš. pozn. Tak se driv ci později zabíješ nebo přijdeš o noty) vyuzivaš turboefekt dlouhodobě a máš minimálně pocit že furt běží větráky sahary a motor sálá teplo a je hlučnejsí.
Tak už se pohybuješ v podmínkách kdy se da o 50 SAE říct že už je vhodná.
Nebo je situace ze motor má na krku 300tis a motor je už volnější, dáváš mu stejne jako v predchozim, už i žere nějaký to deci oleje..
No tak tam taky si lehce tou 50kou pomužeš.
Posledni jen co řeknu je, ze dnešní 5W30,nerad to slovo používám,- "umažou"- nesmysl. 2,0tfsi zavodni motory. SAE 5w40 ten tvuj helix typicky kazdy druhy ferrari který kolem tebe (mě) prolitne nizkym pruletem to ma v sobě.
Jednu vlastnost syntetickymu oleji nevezmeš, a to je, že po tepelný zátěži rychle degraduje, nenávratně. Klesnou všechny jeho parametry,je větší požadavek na jeho chlazení. Tudíž se stejně nevyhneš v případě chipu a HD provozu jeho časté výměně.
Za posledni víš ze se bavime o viskozite. Výkonnost je jiný parametr, M1 je 501.01 ja mam raději 502.00. Ale to tak maly detail ze skoro nemá smysl to řešit . Stejne tak jako ja si vyberu radeji API SJ/SL - řekněme z dnesniho pohledu zastaralý
Jestliže Tvuj motor zatěžuješ (Ono držet 1,8T na podlaze a řadit 500ot před omezovacem?) ( RSa umi na trojku jet od 50 do 150kmh kdyz ji držíš. pozn. Tak se driv ci později zabíješ nebo přijdeš o noty) vyuzivaš turboefekt dlouhodobě a máš minimálně pocit že furt běží větráky sahary a motor sálá teplo a je hlučnejsí.
Tak už se pohybuješ v podmínkách kdy se da o 50 SAE říct že už je vhodná.
Nebo je situace ze motor má na krku 300tis a motor je už volnější, dáváš mu stejne jako v predchozim, už i žere nějaký to deci oleje..
No tak tam taky si lehce tou 50kou pomužeš.
Posledni jen co řeknu je, ze dnešní 5W30,nerad to slovo používám,- "umažou"- nesmysl. 2,0tfsi zavodni motory. SAE 5w40 ten tvuj helix typicky kazdy druhy ferrari který kolem tebe (mě) prolitne nizkym pruletem to ma v sobě.
Jednu vlastnost syntetickymu oleji nevezmeš, a to je, že po tepelný zátěži rychle degraduje, nenávratně. Klesnou všechny jeho parametry,je větší požadavek na jeho chlazení. Tudíž se stejně nevyhneš v případě chipu a HD provozu jeho časté výměně.
Za posledni víš ze se bavime o viskozite. Výkonnost je jiný parametr, M1 je 501.01 ja mam raději 502.00. Ale to tak maly detail ze skoro nemá smysl to řešit . Stejne tak jako ja si vyberu radeji API SJ/SL - řekněme z dnesniho pohledu zastaralý
05:15:20
20.02.2021
20.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 19.02.21 22:07:37: Tak, ze to je 5w50 nic moc neznamena, spis me zajima ten konkretni olej...
V porovnani s tim co tam liju.
-> MVM 19.02.21 21:54:43: prijde Ti, ze si na nej stezuju? Ale hydra uz jsem zaslechl a proste nechci neco podelat - jako aee s TQR 10w50. Motor to je dobrej, ale opravovat bych ho nechtel...
V porovnani s tim co tam liju.
-> MVM 19.02.21 21:54:43: prijde Ti, ze si na nej stezuju? Ale hydra uz jsem zaslechl a proste nechci neco podelat - jako aee s TQR 10w50. Motor to je dobrej, ale opravovat bych ho nechtel...
22:07:37
19.02.2021
19.02.2021
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 19.02.21 21:42:01: leju tam 5W-50 dlouhodobe
-> MVM 19.02.21 21:54:43: Jarda no :-D
-> MVM 19.02.21 21:54:43: Jarda no :-D
21:54:43
19.02.2021
19.02.2021
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 19.02.21 21:42:01: Vis jak to většinou je? Lidi maji nějaký technický dotaz tohoto typu a uz jsou stejně vnitřně rozhodnuti.. A čekají ze jim to někdo pofouká. Když je doporuceni jinym směrem hned začnou oponovat že někdo jiny říkal,nebo že tu a tam psali.
Takže odpovím otazkou jak jsi se rozhodnul?
Co je na hydroštelech kurvitko..? 1,8T je jeden z mála motorů kterej jsem vzdycky chtěl.
Takže odpovím otazkou jak jsi se rozhodnul?
Co je na hydroštelech kurvitko..? 1,8T je jeden z mála motorů kterej jsem vzdycky chtěl.
21:42:01
19.02.2021
19.02.2021
Jarda - zrušená registrace
kolega mi ted rikal, ze do 1.8T mi doporucuje mobil1 5W50 PL pry ideal na chipnute turbomotory
co myslite? hlavne se bojim kurvitka zvaneho hydrostely, ted davam shell helix ultra 5W40
dekuji
co myslite? hlavne se bojim kurvitka zvaneho hydrostely, ted davam shell helix ultra 5W40
dekuji
12:20:47
19.02.2021
19.02.2021
palinator
09:30:55
17.02.2021
17.02.2021
darklord
-> Bukaj: v com bol problem nezistime, kedze to slo do srotu prave kvoli tejto zavade
09:24:28
17.02.2021
17.02.2021
Bukaj
-> darklord: Zajímavé. V čem byl problém? Ucpaný mazací kanál nebo jiná vada?
U škodovek mám takovou zkušenost, že to jemné klepání čepu při hodně zahřátém motoru bylo vždy bez znatelného zhoršení i v dlouhodobém horizontu. Vždy se ten motor doklepal až k smrti karoserie případně ty šťastnější motory se dočkaly nových pouzder a čepů ojnic...
U škodovek mám takovou zkušenost, že to jemné klepání čepu při hodně zahřátém motoru bylo vždy bez znatelného zhoršení i v dlouhodobém horizontu. Vždy se ten motor doklepal až k smrti karoserie případně ty šťastnější motory se dočkaly nových pouzder a čepů ojnic...
09:14:37
17.02.2021
17.02.2021
darklord
-> Bukaj 17.02.21 09:01:40: "Co se klepání týče, tak klepající pístní čep na volnoběh je sice nepříjemný, ale není to nikterak kritická závada, vyžadující okamžité řešení." Na toto by ti vedela dat odpoved ojka z formana, ktora sa behom snad 2000km natiahla tak, ze piest siel otacat 15 stupnov na kazdu stranu vo valci, ked sme ten motor zrusili...
09:01:40
17.02.2021
17.02.2021
Bukaj
-> Tom Troll 16.02.21 20:02:09: Tak sundání a vyčištění vík (vana, ventilové a boční víko tyček) a alespoň optická a "pohmatová" kontrola, jak motor vypadá, beru jako jednu ze základních věcí po pořízení škodovky - a když už je člověk v tom, tak rovnou i prsa a zkouknout, případně vyměnit rozvody...
...dobově velmi málo škodovek jezdilo na kvalitní oleje a mělo správnou údržbu a na zmíněných místech se nachází tak 80% karbonu, takže vyčištěním nic nezkazíš. A pokud máš nachystané díly na opravu, záložní motor, nebo auto nepotřebuješ denně, tak rovnou hlava dolů a uvidíš, na čem jsi.
Jinak k tomu nájezdu, spotřebě oleje a klepání za provozní teploty na volnoběh:
Když jsem se stal vlastníkem 130LPG, tak měla najeto cca 110 tisíc a bývalý majitel do ní doléval 2-3 litry oleje mezi výměnami. Jedna z prvních věcí byla výše zmíněná kontrola a následné přetěsnění vík motoru a najednou mi stačila čtyřlitrovka oleje od výměny k výměně - 3,5 litru do motoru a 0,5 litru na dolití v průběhu. Když jsem ještě později utěsnil zátku vačky u setrváku, tak mi od té doby stačí 3,5 litru oleje bez dolévání (za 8-10 tisíc km klesne hladina od horní rysky měrky ke spodní). Motor má aktuálně najeto 325 tisíc a není to zrovna problematický díl, u kterého bych se bál, že v brzké době odejde
Co se klepání týče, tak klepající pístní čep na volnoběh je sice nepříjemný, ale není to nikterak kritická závada, vyžadující okamžité řešení. Klepání na klice není až tak běžná věc a kdyby to byl Tvůj případ, tak bys to poznal právě při tom čištění a kontrole - a tak jako tak by to bylo na větší zásah...
Tím jsem chtěl říct, že bych nezatracoval ani tu "levnou" variantu - vyčistit, přetěsnit, rozvody, těsnění hlavy, ... - a pokud při tom nepřijdeš na něco závažnějšího, tak můžeš fungovat další deseti- či statisíce Km
A ještě bych se být Tebou vykašlal na "polosyntetiku" - dobrý olej je sice základ, ale nepřehánět a držet se předepsané specifikace. Dobově ty motory jezdily na ledacos a většinazávad, spojených s olejem, nebyla způsobena olejem přímo, ale buď jeho degradací (protahování intervalů výměn, přehřátí, naředění palivem apod) nebo jeho nedostatečným množstvím a obecným kašláním na údržbu v letech porevolučních (kolem roku 2000, když škodovky byly pro mnohé bezcenné krámy na dojetí, motor byl spotřební materiál a výměna oleje sprostá nadávka).
Za sebe mám dobrou zkušenost (i když někdo jiný může mít jinou) s olejem Shell HX3 (dokonce je levnější, než Mogul stejné specifikace, dřív jsem používal do Feldy a do Å HX5, ale Feldu už nemám a i do Å už liji HX3) a raději měním dříve (interval 8-10 KKm).
...dobově velmi málo škodovek jezdilo na kvalitní oleje a mělo správnou údržbu a na zmíněných místech se nachází tak 80% karbonu, takže vyčištěním nic nezkazíš. A pokud máš nachystané díly na opravu, záložní motor, nebo auto nepotřebuješ denně, tak rovnou hlava dolů a uvidíš, na čem jsi.
Jinak k tomu nájezdu, spotřebě oleje a klepání za provozní teploty na volnoběh:
Když jsem se stal vlastníkem 130LPG, tak měla najeto cca 110 tisíc a bývalý majitel do ní doléval 2-3 litry oleje mezi výměnami. Jedna z prvních věcí byla výše zmíněná kontrola a následné přetěsnění vík motoru a najednou mi stačila čtyřlitrovka oleje od výměny k výměně - 3,5 litru do motoru a 0,5 litru na dolití v průběhu. Když jsem ještě později utěsnil zátku vačky u setrváku, tak mi od té doby stačí 3,5 litru oleje bez dolévání (za 8-10 tisíc km klesne hladina od horní rysky měrky ke spodní). Motor má aktuálně najeto 325 tisíc a není to zrovna problematický díl, u kterého bych se bál, že v brzké době odejde
Co se klepání týče, tak klepající pístní čep na volnoběh je sice nepříjemný, ale není to nikterak kritická závada, vyžadující okamžité řešení. Klepání na klice není až tak běžná věc a kdyby to byl Tvůj případ, tak bys to poznal právě při tom čištění a kontrole - a tak jako tak by to bylo na větší zásah...
Tím jsem chtěl říct, že bych nezatracoval ani tu "levnou" variantu - vyčistit, přetěsnit, rozvody, těsnění hlavy, ... - a pokud při tom nepřijdeš na něco závažnějšího, tak můžeš fungovat další deseti- či statisíce Km
A ještě bych se být Tebou vykašlal na "polosyntetiku" - dobrý olej je sice základ, ale nepřehánět a držet se předepsané specifikace. Dobově ty motory jezdily na ledacos a většinazávad, spojených s olejem, nebyla způsobena olejem přímo, ale buď jeho degradací (protahování intervalů výměn, přehřátí, naředění palivem apod) nebo jeho nedostatečným množstvím a obecným kašláním na údržbu v letech porevolučních (kolem roku 2000, když škodovky byly pro mnohé bezcenné krámy na dojetí, motor byl spotřební materiál a výměna oleje sprostá nadávka).
Za sebe mám dobrou zkušenost (i když někdo jiný může mít jinou) s olejem Shell HX3 (dokonce je levnější, než Mogul stejné specifikace, dřív jsem používal do Feldy a do Å HX5, ale Feldu už nemám a i do Å už liji HX3) a raději měním dříve (interval 8-10 KKm).
23:46:18
16.02.2021
16.02.2021
ondie
-> MVM 16.02.21 23:16:09: Jasný,díky.
23:30:36
16.02.2021
16.02.2021
MVM
23:20:41
16.02.2021
16.02.2021
ondie
-> MVM: Myslím tím času,případně kilometrů? .. prostě zkušenost s nějakým nejefektivnějším postupem aniž by zase hrozilo že se motor poškodí.
Já nevim,já jsem asi nikdy nic neproplachoval :)
E: čím dřív to vyliju,tak vymeju míň špíny
,a čím to vyliju později,určitě pak hrozí ztráta mazacích schopností - navíc olej bude už špinavej.
Tak mě zajímá osobní zkušenost.
Já nevim,já jsem asi nikdy nic neproplachoval :)
E: čím dřív to vyliju,tak vymeju míň špíny
,a čím to vyliju později,určitě pak hrozí ztráta mazacích schopností - navíc olej bude už špinavej.
Tak mě zajímá osobní zkušenost.
23:16:09
16.02.2021
16.02.2021
MVM
-> ondie 16.02.21 23:14:02: Co myslíš nandat?
Je to metoda z dob sezonnich olejů bez aditiv a s obtokovou nebo žádnou filtrací. Tenkrát to byla nutnost.
Ja nikoho nenabadam k tomu aby to dělal. Ale jsou občas situace kdy se to proste vyplachnout musí..
Časově tak na cigaretu kdo kouří. Komu trva kouření dlouho tak cca5min.. Urcite lepší spis vlažný motor, aby se to netrapilo pri 95 atd.
Je to metoda z dob sezonnich olejů bez aditiv a s obtokovou nebo žádnou filtrací. Tenkrát to byla nutnost.
Ja nikoho nenabadam k tomu aby to dělal. Ale jsou občas situace kdy se to proste vyplachnout musí..
Časově tak na cigaretu kdo kouří. Komu trva kouření dlouho tak cca5min.. Urcite lepší spis vlažný motor, aby se to netrapilo pri 95 atd.
23:14:02
16.02.2021
16.02.2021
ondie
-> MVM: Kolik je tak ideál tomu oleji nandat,pro největší čistící efekt a nejnižší riziko poškození ?
Zamítnuté přispívání mají:
- MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost