skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?
prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuner#2: Tak to už dáš rovnou na fábii ne?
-> vhml 17.07.18 23:16:03: Tam jsem ještě nebyl. zatím jen sonduju co a jak. Letos to stejně odjedu bez chladiče pokud se to povede opravit. Není čas se tomu věnovat :-/ tak jen sbírám zkušenosti a budu postupně nakupobat a připravovat na zimu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 23:07:27: a velkej kamarád Kamil ze Speedpra to nemá?
-> vhml: protože k jinejm ,,frézovanejm,, redukce dodávají... K týhle litý verzi ala MOCAL ne....
-> Tuner#2: prodloužení podle olejáku, přípojky dle hadic, to za tebe nikdo nevyřeší... Já jsem nakupoval v Německu, kde to koupit v ČR netuším, ale hádám, že když někdo napíše, že jde o Mocal, tak že to Mocal bude
-> Tuner#2: prodloužení podle olejáku, přípojky dle hadic, to za tebe nikdo nevyřeší... Já jsem nakupoval v Německu, kde to koupit v ČR netuším, ale hádám, že když někdo napíše, že jde o Mocal, tak že to Mocal bude
-> m8rinek 17.07.18 23:01:46: Tak když to máš vyzkoušeno, tak teda kde na ten Mocal a s jakým šroubením? Mít doma tři jako vhml nepotřebuju 

-> vhml: k Mocalu ani k čínský kopii nedostaneš více než jednu zvolenou ;). Vyzkoušeno
-> Tuner#2: já když dělal svoje prodloužení, dělal jsem i novej šroub. Kdyby bylo nejhůř, ozvy se 

Díky všem za reakce a na ten Mocal teda k Escape 6 a nebo to bylo první co Tě m8 napadlo? Ty hadice si obvolám co umí.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 21:51:52: k redukci přišly asi 3 ruzny prodloužení. Takže si pak z toho vybereš svoje. Jukni na stránky Mannu, ale tuším že je to 3/4 UNF . V bloku na zátkách je M16x1,5 ale to tě s mezikusem nemusí zajímat. Chladiče mívají zpravidla tzv. AN10 , což je myslím 7/8UNF.
Chladič z Číny vybírej od výrobce G Plus. Mám od nich vlastně i vodní do stovky. Zpracování stejně hezký jak ty olejáky, jen to leží ve skříni.
Ve stovce mám 13 řádek na rozměr mřížky, v Miatě 16. Dával bych už jen 16 a vejš. Ve stovce to žere tlak oleje. I když to může být ale i připojením na prsa přes průtokové oko. Obecně - vzadu nemáš žádnej přísun studenýho vzduchu, natož nápor. Netřeba mít strach z volby moc velkého.
Chladič z Číny vybírej od výrobce G Plus. Mám od nich vlastně i vodní do stovky. Zpracování stejně hezký jak ty olejáky, jen to leží ve skříni.
Ve stovce mám 13 řádek na rozměr mřížky, v Miatě 16. Dával bych už jen 16 a vejš. Ve stovce to žere tlak oleje. I když to může být ale i připojením na prsa přes průtokové oko. Obecně - vzadu nemáš žádnej přísun studenýho vzduchu, natož nápor. Netřeba mít strach z volby moc velkého.
-> Tuner#2: zavit v bloku 105 až felda na šroub filtru je M16x1,5. Zavit oil filtru 3/4 x 16 UNF. Většinou jsou redukce součástí. Zavity na chladiči co jsem koukal na číňany jsou taky UNF americká norma. Nevím jak je to u vás s dostupností hadic s timhle rozměrem závitů. Většinou AN8=3/4" 16 UNF, AN10=7/8" 14UNF.
Na stávající šroub nasadíš mezikus a pak redukci, která ti vlastně ten šroub prodlouží,abys měl kam našroubovat filtr
Na stávající šroub nasadíš mezikus a pak redukci, která ti vlastně ten šroub prodlouží,abys měl kam našroubovat filtr
-> Syny 17.07.18 21:58:53: chladič mi sel 2 dny z ciny do prahy a 3 dny z prahy domu 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.07.18 21:31:12: Registrace na AliExpressu je otázkou 5ti minut, pak to jen hodíš do košíku, zaplatíš online a čekáš cca 3-4 týdny...
-> Tuner#2: mezikus má závit jako filtr, je to jen prodloužení a výstup na hadice podle hadic či chladiče...
-> Antony - zrušená registrace 17.07.18 21:49:33: V podastatě všechny
Nikdy jsem to neměl v ruce, tak nevím zda se to točí rovnou na závit bloku a nebo někde jsem viděl na fotce radukce, přes kterou to přitáhneš a z ní je další závit na filtr. To je vždy součástí při nákupu? Výstup na hadice mě taky zajímá, aby mě pak tady ve speciálce neřekli, že jsem si koupil na blbé závity až půjdu dělat hadice. 


-> Tuner#2: Jaký zavity chceš vědět? Blok, oil filtr, chladič?
-> m8rinek 17.07.18 21:35:47: Jasný ten rozdíl vidím a cenově to není zas takový skok jako u chladiče (což už jsi psal že klidně chladič čína, ale redukci MOCAL. Teď ještě kde ho koupit? Máš něco ověřeného? Escape6 by mělo být OK a jaké ty závity. To taky netuším.
-> Tuner#2: tak z číny MOCAL asi těžko objednáš... to co je na fmicu je překoupená čína... To bych si radši sleva nesleva koupil buď origo jinde, nebo číňana u číňana
Snad podle třetího linku poznáš jasný rozdíl v profilu těsnění...
Snad podle třetího linku poznáš jasný rozdíl v profilu těsnění...
-> m8rinek 17.07.18 21:30:59: Mají tam i MOCAL: fmic.cz/mocal/140077-pods
tawka-pod-filtr-oleju-moca
l-z-termostatem-3-4-ufn-wy
scia-na-przewody-1-2-bsp.h
tml
Otázka je čemu dnes věřit, to je jak FACET pumpy...
BTW jaký závit je na bloku a jaký závit by měli mít koncovky na napojení hadic, abych pak nenarazil?
Otázka je čemu dnes věřit, to je jak FACET pumpy...
BTW jaký závit je na bloku a jaký závit by měli mít koncovky na napojení hadic, abych pak nenarazil?
-> m8rinek 17.07.18 21:24:46: Já to z číny neumím a tady z těch cen má ten známý slevy. Otázka je jak z číny poznat, že to je MOCAL a ne "MOCAL" že...
-> Nwkt 17.07.18 21:27:22: Mě to jde.
-> Nwkt 17.07.18 21:27:22: Mě to jde.
-> m8rinek: číňan www.aliexpress.com/item/.
../32367071312.html?spm=21
14.s...
MOCAL www.escape6.cz/adapter-pr o-napojeni-okruhu-3-4-s-te rmostatem-id31612
rozdíl v těsnění vidno zde speedflow.co.uk/sandwich- plate
MOCAL www.escape6.cz/adapter-pr o-napojeni-okruhu-3-4-s-te rmostatem-id31612
rozdíl v těsnění vidno zde speedflow.co.uk/sandwich- plate
-> Tuner#2: až na to že to je vše číňan jak poleno a můžeš si ten sandwichplate objednat za půlku....
Mají i slušně vypadající redukci pod filtr s termostatem:
fmic.cz/adaptery-pod-filt r/1054-podstawka-z-termost atem.html
fmic.cz/adaptery-pod-filt r/1054-podstawka-z-termost atem.html
Tohle mě doporučil kamarád, který je už v několika aplikacích s úspěchem používá:
fmic.cz/45-chladice-oleje
Jakou velikost zvolit? Nejvíce se mě i velikostně zamlouvá s 13ti řadama. Má někdo další zkušenost?
fmic.cz/45-chladice-oleje
Jakou velikost zvolit? Nejvíce se mě i velikostně zamlouvá s 13ti řadama. Má někdo další zkušenost?
Ono by to chtělo do Brna ještě jinak poskládat převodovku, a taky by to bylo znát.
-> George88: Pěkný. ;-)
-> George88: Pěkný. ;-)
-> StepaNoFUN: Ondra Chytil tam teď jezdil 2:41 a je to 1300 s rozdělovačem
-> StepaNoFUN: Teď bude snad i lepší čas. Byl jsem to přeladit na nový druh už opravdově nekompromisního zapal., Japan iridium svičky atd. a také instrukce jak zkoušet jet více na limit. Tak jsem zvědavý.
-> MVM 16.07.18 21:59:58: 2:39 nejlepsi. 2:42 bezne.
-> StepaNoFUN: Mě to nemusíš rikat. To znám skoro třikrát do měsíce a zítra v poledne mi to zacne na Slovensku a skonci v nedeli vecer na Nurburgrinu 

-> MVM: No ty woe tohle byl fakt náročnej víkend... I když jarní setkání mistrů a poslední Sosnění se tomu skoro blížilo. Ale tam jsem vynechal několikahodinovou jízdu s autobusem, o to zajímavější byla příprava a servis na místě.
-> StepaNoFUN 16.07.18 22:24:00: No škoda,to zjistime. Musiš vic trénovat 

-> MVM: To nepamatuju. :-/
Byl jsem tam s ním prakticky jednou (jako řidič autobusu a mechanik, když jsme se vraceli v sobotu večer ze Sosnový - po páteční přípravě auta a sobotním servisu návrat domů, pak noční na dílně, kde jsem přestrojil převodovku a neděle ráno jsme startovali v Brně. Do Brna a z Brna jsem řídil, mezitím dělal mechanika... Koukat se jak jede už jsem fakt neměl sílu...) a hlášený (i vyčtený z GPS) časy si opravdu nepamatuju. :-/
Byl jsem tam s ním prakticky jednou (jako řidič autobusu a mechanik, když jsme se vraceli v sobotu večer ze Sosnový - po páteční přípravě auta a sobotním servisu návrat domů, pak noční na dílně, kde jsem přestrojil převodovku a neděle ráno jsme startovali v Brně. Do Brna a z Brna jsem řídil, mezitím dělal mechanika... Koukat se jak jede už jsem fakt neměl sílu...) a hlášený (i vyčtený z GPS) časy si opravdu nepamatuju. :-/
-> StepaNoFUN: Nepamatuješ kolik jezdi v Brně čas?
-> MVM: Zas tak úplně lehký to není. Ale těžký (na tu bídu) taky ne... Už tam loví gramy za těžký peníze... :-/
Ale jako soukromej telefon tomuhle pánovi (se slovy jestli neví co to je zač) docela potěšil... :-D
Ale jako soukromej telefon tomuhle pánovi (se slovy jestli neví co to je zač) docela potěšil... :-D
-> StepaNoFUN: Tak jasně,Leoš se toho zaprvý nebojí,za druhý Brno je rychlý a dá se to tam posílat,a v neposlední řadě má pěknej motor. A taky to prdlačku váží,což je u malýho motoru sakra znát.
-> Petr Urban: Jojo. Jako když Leoš jezdil v Brně. Traťáci volali přímo Velebnýmu, že tam jezdí nejaký červená 1000covka a jede to jako postřelená svině...
Samozřejmě s 100HP 1.4 z Fabie jde 140 HP docela snadno, vačky, hlava, karby., zapal., výfuky a je to tam na sériový spodek, točí to 7.5 úplně lehce na sériový péra a hydroštely a ještě to drží dlouho.... Ale otevřete motorvý prostor a každý si řekne... Aha, tak to je jasný proč to tak jede, to už není škoda OHV a odchází. Ale mít tam 120-130 HP z OHV a prohánět kde co má také své kouzlo, určitě oboje dle vkusu každého soudruha.
-> palinator 16.07.18 09:12:57: to bych si Tunerovy vůbec nedovolil navrhnout, ale samozřejmě máš pravdu




-> vhml:
A ještě levnější je pořídit Miatu.
Takže je to o tom, jestli chce člověk jezdit a nebo chce jezdit se Škodovkou se vším, co k ní patří. Dělat z auta speciál, kde nakonec zůstane jen kastle, to se mi osobně nikdy moc nelíbilo, lépe řečeno nevidim tam pak jako fanda rozdíl mezi nějakým továrním autem nebo motokárou naohejbanou z trubek doma na koleně.
A ještě levnější je pořídit Miatu.

Takže je to o tom, jestli chce člověk jezdit a nebo chce jezdit se Škodovkou se vším, co k ní patří. Dělat z auta speciál, kde nakonec zůstane jen kastle, to se mi osobně nikdy moc nelíbilo, lépe řečeno nevidim tam pak jako fanda rozdíl mezi nějakým továrním autem nebo motokárou naohejbanou z trubek doma na koleně.
-> palinator 16.07.18 08:31:06: chtě nechtě je to nejlevnější cesta k výkonu.
Hledat výkony v 50 let starým OHV je sice hezká zábava, ale poněkud drahá. A když se vybere nějakej hezkej základ s hliníkovým blokem... Třeba Honda K24

Hledat výkony v 50 let starým OHV je sice hezká zábava, ale poněkud drahá. A když se vybere nějakej hezkej základ s hliníkovým blokem... Třeba Honda K24


-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.07.18 20:31:03:
DOHC za mě nééééé. Z principu. Ale nechci tím zde vytvořit flame.
DOHC za mě nééééé. Z principu. Ale nechci tím zde vytvořit flame.
-> Tuner#2: Já také ne. Jsem loajálnější než by sis myslel. Kdybys něco, tel. máš, já už mám pár zkušeností s těmi průsery co se na těchto motorech stávají.
-> Milan 136 15.07.18 20:58:05: U té druhé ojnice při hupu do horní úvratě od ojnice. Fotku udělám.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.07.18 20:31:03: zajímá mě ta vložka. Máš fotku? Kde je jak uražená?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.07.18 20:31:03: Jo klidně, sice Millers nemám ze svý praxe (používáme jiný značky od sponzorů) Ale protože je CFS vyyzkoušenej v největším zatížení rally ,tak proto jsem ho napsal. (Já tu mám třeba i Motul 300V 15W/50,LiquiMoly,Total,Ca
strol;vše 10W/60)
-> MVM 14.07.18 23:03:22: Dobrá, budu se tím řídit, takže raději 4l a více. Při nové náplni to tak udělám. Na ringu to dostalo hlavně do těch kopců, tam jsem to prostě držel nahoře, protože vyšší kvalt tam byl slabý.
Jinak teda koupím tenhle olej www.pipaoils.cz/millers-o ils-cfs-10w60 Píšou, že může být trvale zatížen na 125°C, krátkodobě na 150. Na víc jak 120°C jsem to tady v čechách dostal jen sporadicky a s větší hladinou budu doufat, že to bude OK.
Jinak dnes rozhodnuto z jiného motoru klika, ojnice, jedna uražená vložka a jinak vřešek se nechá jak byl. Stav je perfektní.
Do budoucna váhám nad 1,4 ve Felda bloku a nebo o úplně jiném motoru koncepce DOHC. Jen se bojím o tom založit diskuzi, tak to raději řeším s lidmi s kterýma to pak dotáhnu.
-> Petr Urban 15.07.18 01:31:12: Řekli jsme si svý, já jsem za to vděčný a nikde to co jsme si řekli veřejně šířit nebudu
Ještě jednou děkuji.
Jinak teda koupím tenhle olej www.pipaoils.cz/millers-o ils-cfs-10w60 Píšou, že může být trvale zatížen na 125°C, krátkodobě na 150. Na víc jak 120°C jsem to tady v čechách dostal jen sporadicky a s větší hladinou budu doufat, že to bude OK.
Jinak dnes rozhodnuto z jiného motoru klika, ojnice, jedna uražená vložka a jinak vřešek se nechá jak byl. Stav je perfektní.
Do budoucna váhám nad 1,4 ve Felda bloku a nebo o úplně jiném motoru koncepce DOHC. Jen se bojím o tom založit diskuzi, tak to raději řeším s lidmi s kterýma to pak dotáhnu.
-> Petr Urban 15.07.18 01:31:12: Řekli jsme si svý, já jsem za to vděčný a nikde to co jsme si řekli veřejně šířit nebudu

-> Dodis136 15.07.18 13:45:49: To jsem si rikal rano taky, kdyz jsem cetl ten prispevek, ale pokud nechce sve tezce nabyte know how davat kdekomu, tak je to jeho vec. I jsem nelenil, pouzil google a tyto faktory zjistil asi behem peti minut. Tak bys to mohl zkusit taky misto upozornovani na pravopisnou chybu.
-> Petr Urban 15.07.18 01:31:12:
"jsou další faktory i co se nezmínilY, co mají vliv na takové poškození. Já je do telefonu T2 řekl. Je až 5-6 vlivů naráz co může způsobovat to co vidíme na pánvi ojnice."
Ahoj Peter. Je krásne keď sa aj v dnešnej chaotickej internetóvej dobe spolu ludia dokážu porozprávať osobne alebo po telefóne, no mimo piesmenká a elektrokomunikáciu. V tomto vam naozaj fandím. Napriek tomu ťa poprosím či by bylo možné v záujmu uchovaní akési kontinualíty diskusie rozopísať sa o tych 6 vlivov aj tu, hoci by to isto viacerých zaujímalo a bolo by to poučné pre všetkých. Ďakujem pekne a pozdravujem.
"jsou další faktory i co se nezmínilY, co mají vliv na takové poškození. Já je do telefonu T2 řekl. Je až 5-6 vlivů naráz co může způsobovat to co vidíme na pánvi ojnice."
Ahoj Peter. Je krásne keď sa aj v dnešnej chaotickej internetóvej dobe spolu ludia dokážu porozprávať osobne alebo po telefóne, no mimo piesmenká a elektrokomunikáciu. V tomto vam naozaj fandím. Napriek tomu ťa poprosím či by bylo možné v záujmu uchovaní akési kontinualíty diskusie rozopísať sa o tych 6 vlivov aj tu, hoci by to isto viacerých zaujímalo a bolo by to poučné pre všetkých. Ďakujem pekne a pozdravujem.
-> Petr Urban: Přesně tak, máš samozřejmě pravdu
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.07.18 20:13:15: No ono z druhu poškození - lze usuzovat na chybný usazení při montáži(když se to vezme od píky a zabředává se do toho tady ty tři stránky). Nečistoty pod ložiskovou pánví - jeji vyosení a postupný přetežování jen jedné strany, je vidět i dle "kuželovitýho" opotřebení.. To potom selže právě jen jedna jediná ojnice na jinak běžném opotřebení ostatních. Může to být i blbě vyúhlovaný atd.. To poškození zbylých 3ojničních je až z doběhu s nízkým tlakem.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.07.18 20:13:15: No ono z druhu poškození - lze usuzovat na chybný usazení při montáži(když se to vezme od píky a zabředává se do toho tady ty tři stránky). Nečistoty pod ložiskovou pánví - jeji vyosení a postupný přetežování jen jedné strany, je vidět i dle "kuželovitýho" opotřebení.. To potom selže právě jen jedna jediná ojnice na jinak běžném opotřebení ostatních. Může to být i blbě vyúhlovaný atd.. To poškození zbylých 3ojničních je až z doběhu s nízkým tlakem.
Zamítnuté přispívání mají:
- MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost