Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?

prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
22:12:08
15.08.2018
kpt.Budha
-> palinator: Asi proto, že je to stejný s Karoqem, ne? 6 Jak by to asi v Martorellu na jednu směnu zvládli 6
15:13:58
14.08.2018
palinator
-> bouchy:

Asi jo pokud se nic nezměnilo. Je to podle mě pičovina. Ještě to pochopim v Bratislavě kde jsou ty 3 auta stejný, u Rapida/Toleda ještě budiž, ale proč vyráběj u nás Atecu, to nechápu.
upraveno 1x, naposled 14.08.2018 15:15:07
14:18:19
14.08.2018
bouchy
-> palinator 13.08.18 16:08:35: Ještě se dělají Seaty v Boleslavi a Kvasinách?
13:40:17
14.08.2018
Tomaso435
-> sep: no matně si vzpomínám co mi tam za ty roky už držíš :))) Ale až pojedu k Urbimu, tak se domluvim i s tebou na transakci :-D
13:03:34
14.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> pavucina 14.08.18 07:58:41: Ale zas maji o dost vetsi prumer :/
12:01:06
14.08.2018
sep
-> Tomaso435: :aha,tak to víš víc jak já.-)) náhodou nedávno jsem ho viděl v inzerci?
11:59:13
14.08.2018
Tomaso435
-> sep: mam takovej vodojem ze ho mam u tebe shovanej.... Spolu s dalsima vecma :-):-):-)
11:58:20
14.08.2018
Tomaso435
-> pavucina: mmm ten chladič jetej asi nechci a origo novej to se blbě shání.... Ale pokoukam :-)
11:58:20
14.08.2018
sep
-> Tomaso435: :sežeň si origo Favorití olej chladič,je to celohliník a docela funkční,nebo místo sudovky madit M6AD zkus něco s vyšším teplotním indexem,vím že třeba castrol 10w/60 uměl vydržet podivuhodně dost.-)
07:58:41
14.08.2018
pavucina
-> Jarda: -> Tomaso435: Já teda nevím jestli se to sem dostalo, ale existujou uz i jiné výkonější ventilátory a jsou dost nízké, chápu není to dobové, ale nemusíte nikam řezat... Ale určite budou mít problém ty sériové drátky a asi by to chtělo relé...



-> Tomaso435: Výměník a chladič z 1,9D feldy s ventilátorem co na ten chladič patrí a nemužes mít se seriovým (i upraveným) problém...

Na dalnici v 35+°C mám do 95°C na vodě (a 130km/h nejedu)
17:31:23
13.08.2018
Bery
Mír... hlavně že to jezdi
17:17:49
13.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Už zase? Jinak nikdo se nediví a jen popisuju nález s trochou nadsázky. Horší by bylo, kdyby to bylo plné špon...
17:08:37
13.08.2018
Bery
Změna tématu je specialita virtu. A když se budem divit že zajizdeci olej je čistý a jako nový, tak to je taky na hádku.
16:27:27
13.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Když pominu, že nesouhlasím s tím názorem, že automobilky určitě nelobují za euro a další jiné restrikce, tak zcela nechápu proč je tu půl stránky OT jak je Seat krásnej a nikdo to nepřesune? Tohle udělat já, tak hned aktivní moderátor zakládá extra téma a diskuzi vytrhne z kontextu a přesune. 5
16:09:54
13.08.2018
suri
-> palinator: mňa osobne nikdy nejaké vymyslené a hodiace sa štatistiky nezaujímali , mám na to vlastný názor ... teraz možno trošku zachraňujú , ale roky 2006-2013 boli katastrofa
16:08:35
13.08.2018
palinator
-> suri:

Pokud vim tak je SEAT aktuálně nejvíc rostoucí značka koncernu.
16:05:53
13.08.2018
suri
-> Jirik_Tuňák1983: altea zvláštna? po facelifte v pohode auto , katastrofa bolo toledo a seat celkove , dnes to ťažko zachránia
15:40:24
13.08.2018
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Nejhezčí bylo Toledo 1L. 47
14:10:37
13.08.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 13.08.18 06:53:46: Ta doba, o které mluvíš, tak třeba náš Cromaňonec má hodně podobný karosářský rysy, hlavně zadní světla, boční profil apod. Ostatně taky je podobně podivnej. 3 Asi byla taková doba. U Seatu bylo jenom blbý to, že dělal v podstatě tři stejný auta a konkrétně Altea XL byla hodně zvláštní.
13:56:49
13.08.2018
Tomaso435
-> Jarda: na rapida bych vyřešil jiný motory :) takový co neomezujou batožinový priestor :)
13:52:11
13.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 13.08.18 12:48:48: jj, dve vedle sebe, akorat se to tam vejde4 na rapida se nevejdou, ma vybouleni do kufru, uz jsem to tam chtel nejak prevarit...
12:51:08
13.08.2018
Tomaso435
-> bouchy: no umístil bych ho tam kde je vzduch usměrnující plast v nárazníku. jeden bych vyloup a chladič dal vedle něj... Jinak asi jo je to ten typ z erka. jinak mám ted cca 4L náplň. ale i tak mi ten olej přišel přismahlej :D
12:48:48
13.08.2018
Tomaso435
-> Jarda: extrémy extrémy jak se to vezme. ted na dálnici jsem se držel s vodou relativně vysoko, ale jen vyjímečně to na pár sekund šlo vejš než to běžně chodívá... výměník mám v garáži od molsa i s dlouhým šroubem, ale fávo má problém se uchladit samo o sobě když ho bereš u huby a nejedeš rychle aby nápor byl... dělá to tak už od doby co sem to koupil. teplota se drží nonstop vejš . je možný že je už 100 000km co ho mám nějaká KO pumpa proto se to blbě chladí. teplota se zavřeným topením je vejš. a s otevřeným kolísá. chladič je jinej už. hlava taky. nevim co to muže bejt.. občas prskne vodu ven.



dvě vrtule z fáva vedle sebe? to bych taky moh větráků mám hafo
upraveno 1x, naposled 13.08.2018 12:52:41
12:41:46
13.08.2018
bouchy
-> Tomaso435: To je stejný jako 110LS/R? No řek bych až většina "znalců" tvrdila, že je to naprosto bez účinku - tvar, umístění a já nevim co. Proč to tam soudruzi dávali? I když nepopírám, že dát to jinam než vedle chladiče vody, by bylo asi lepší - ale kam - to už se tu řešilo - kamínky, náchylnost, proudění,.. Za mě když nic, tak 4.5l oleje je víc než cca 3 a něco - kolik měly 100. Ale chce to svoje - jsou to díly navíc, o něco vyšší riziko olejničky.
12:03:03
13.08.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 13.08.18 10:48:17: Ja jsem pro vymenik, Ty jezdis nejakej extrem s favem? Ja mam na MTX 2 vrtule a vymenik a na Gibraltaru nebyl problem a dost novych aut tam problem melo, treba polaci s vw polo... Na nive mam 3 vrtule (2 elekticky zepredu a od remenice k motoru) a vymenik a v extremni zatezi a okolni teplote nad 40C se dokazu dostat pod 90C. U rapida to je horsi, tam mam jen seriovou vrtuli a chladic a k tomu vymenik a v turecku uz to bylo dost na hrane, delsi dobu uz chci delat vetrane zadni celo, chladic tam vetsi nedam, jedine vrtuli z neceho, ale tam je taky malo mista.
10:48:17
13.08.2018
Tomaso435
Panove chladič olejem z gls. Ma smysl nebo nema ? Ja jen jakou ma ucinost. Mam dva nové tak jestli zapojit nebo ne. Pripadne jaky srouby do bloku favorita s jakyma zavitama sehnat?
10:18:04
13.08.2018
U-Geen
-> Milan 136: jj to bylo takovy plonkovy obdobi.. Leon z te doby se mi uz teda zacina pomalicku libit, jinak bida
07:04:27
13.08.2018
suri
-> Jirik_Tuňák1983: aj mne sa to páči , ale v cupre alebo experience som pomaly na cene baráku :D
06:53:46
13.08.2018
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: to jo. Kolega ted vymenil MK6 GTI za 5F FR a je to moc pekny.

Jen se mi nelibila ta doba nekdy 2005 cca, kdy byla Altea stejna jak Toledo, Leon skoro take a vsechny ty auta byly takovy divny. Kdyz srovnas Ateca/Karoq, Toledo/Rapid, tak ty Seaty jsou sakra hezci
00:50:36
13.08.2018
U-Geen
-> Syny 12.08.18 22:41:20: amen

-> Jirik_Tuňák1983 12.08.18 22:13:43: jj soucasna seati produkce je vzhledove moc pekna
23:33:48
12.08.2018
Milan 136
22:41:20
12.08.2018
Syny
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.18 22:28:02: Jde jim to na ruku - a proto se to VW (a nejen ten) snazil ochcat a pak kvuli tomu platil X miliard pokutu a odskodny... Nejaky hromadny vzepreni (jeste konkurentu), je asi jen tezko realny. Staci, aby pak jeden prisel s tim, ze to jde a zbytek je v haji.
upraveno 1x, naposled 12.08.2018 22:45:22
22:28:02
12.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 12.08.18 22:18:28: Jo to chápu a sám bych se taky té 0W20 nedržel kdybych s tím jezdil na okruh.



-> Milan 136 12.08.18 22:20:24: Ono to jde ruku v ruce... Kdyby se výrobci opravdu vzepřeli, tak nějaké euroxy nemá šanci, ale ono jim to jde na ruku a ostatně až budou potřebovat chrlit elektroauta, tak se tomu zákon opět přizpůsobí. Loby je všude a tady tomu není jinak 8
22:20:24
12.08.2018
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.18 21:52:41: není to spíš o ekoteroristických zákonodárcích, než o výrobcích? Ti výrobci to tak vyrábí, protože jim nic jiného nezbyde
22:18:28
12.08.2018
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.18 21:52:41: Když bys dělal auta ve kterých jsou potom použitý ty koncernový motory - tak bys potom věděl že v nich není v závodním režimu 5W/30-0W/20 ale jiná náplň,a kratší interval. Toť vše. Ten motor to samozřejmě vydžet musí -protože se dělají dlouhodobý zkoušky v zatížení. Já jen podotýkám že rozhodně to není ideální stav po životnost a málokdo řeší co s autem bude za x let . Pro mě za mě,ať si každej dělá s autem/olejem co chce.. 4
22:13:43
12.08.2018
Jirik_Tuňák1983
-> suri 12.08.18 22:08:39: Soused má Leona FR konby a jsou to prostě vzhledově hodně pěkná auta. A to měl možná Seat vždycky.
upraveno 1x, naposled 12.08.2018 22:15:52
22:10:26
12.08.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> zdrub 12.08.18 21:45:39: Já ten tvůj dotaz viděl už prve v jinym tématumu, ale těžko radit vod stolu...
22:08:39
12.08.2018
suri
-> suri:
zvětšit Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít? - obrázek od suri vložen 12.08.2018 22:08:39
22:06:45
12.08.2018
suri
-> Tuner#2: tak to je druhý , ale tiež sem chodí na servis ...
22:05:03
12.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 12.08.18 21:53:31: Jestli se nepletu, tak to byl tenhle:
7:54 #BTG LEON CUPRA 280 NURBURGRING NORDSCHLEIFE 10.06.2018
21:53:31
12.08.2018
suri
-> Tuner#2: to nebol sused na sivom leone?
21:52:41
12.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 12.08.18 21:32:22: Zrovna dneska na srazíku na to přišla řeč, když nový Type R s turbem má už taky 0W20 9 Moc tohle honění za emisema spolu s tím, že oleje jsou čím dál horší díky novým normám nechápu, ale výrobcům bohužel o kvalitu dneska jde až na posledním místě. Jinak ono to s tím TSI a nesmíš na okruh nebude tak horký. Na ringu to tam někteří smažili celý den a třeba jsme tam potkali a pokecali se slovákem co tam byl 14dní a měl ring lehce přes 8 min. a jel ho už xy krát... I přesto plánoval, že ho Cupra 300 doveze opět domů.
21:45:39
12.08.2018
zdrub
Ahoj prosím o radu. Řeším Felicia 1.3MPI 42 000 km najeto. Motor po bouračce na vanu. Vyměnil jsem vanu VIKA. Byl ohnutý sací koš, tak jsem ho taky vyměnil, ale ne za nový. Po zkušební jízdě jsem zjistil že na volnoběh motor nemaže. Znovu jsem to rozebral a zjistil špony ve vaně. Byl lehce přidřený prostřední hup na klice, krajní v pořádku. Vyměnil jsem všechna ložiska a to i na ojnicích. Zde přichází možná chyba, nalil jsem tam ten olej totiž zpátky. Znovu zkušební jízda a na volnoběh zase svítí kontrolka. Změřil jsem tlak a za studena 2 bary, za tepla 0,3. Znovu jsem ho rozebral a pořádně jsem to vyčistil. Byly tam zase špony, jak ve vaně tak i pod kuličkou. Zkontroloval jsem ložiska a dobrý. Z původního čerpadla jsem tam dal pružinu, byla totiž delší. Nalil jsem tam nový olej 10W40 a vyměnil filtr. Tlak oleje byl za studena 4 bary, po ohřátí na místě (sepnul ventilátor na chladiči) tlak 2 bary. Říkám si super, vyndal jsem tlakoměr, dal čidlo a jel to projet. Vrátím se a zase to na volnoběh problikávalo. Teď jsem s tím týden jezdil a když popojíždím po městě tak dobrý. Jak to vezmu na dálnici, tak to zase na volnoběh svítí. Zkoušel jsem i jiné čidlo tlaku.
21:32:22
12.08.2018
MVM
-> Tuner#2: Protože to seriový TSIčko je navržený hlavně tak,aby prošlo emisním testem a jeho teplotní režim je tomu přizpůsobenej. Když to budeš týrat na okruhu do mrtva -tak se z toho za pár set km zakouří a šmitec. A To nikdo neřeší -páč zvláštní podmínky užívání vozu. ¨Co je další - ta ložisková výstelka trpí,trhá se film -to jsou zase jiný druhy poškození.
21:27:50
12.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Jinak já dneska po srazíku vypustil olej, krásně čistý pomalu jako nový po nějakách 450km za ty dva poslední víkendy. Cestou domů jsem tomu už párkrát zatopil k 5000rpm a teď už to po zahřátí oleje šetřit nebudu. 5
21:23:39
12.08.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 12.08.18 21:19:33: Jen 110°C? To má sériový TSIčko když jedeš klobouka pro rohlíky, spíše tam leze 120 a víc...



Ono je to teda stále o tom kde a jak to měříme že, to je jasné.
upraveno 1x, naposled 12.08.2018 21:24:13
21:19:33
12.08.2018
MVM
-> bouchy 12.08.18 20:01:59: A k čemu Ti je hodnota 140°C? Že ten daný olej budeš nahřívat kahanem ve zkumavce a dívat se kdy se "přepálí"? Je daná určitá teplota kterou snese ložisková výstelka civilních aut,a potom teplota v první drážce pístních kroužků. To co se závodních aut týká - tak požadovaná chtěná teplota oleje je cca 110°C max. Když je tam někdy víc - olej se okamžitě mění, A to i třeba několikrát za víkend.
20:01:59
12.08.2018
bouchy
-> palinator: V TL asi ne (koukám, že je to nějak tajný nebo co)...ale strejda net napoví. Většinou se píše, že 120°C je OK, někdo píše, že i 140°C běžnej olej (dejme tomu 5W40-10W40) vydrží. To už je hodně za hranou. Spíš jsem chtěl podotknout, jak jsou některý TL nebo BL nekompletní a člověk si těžko může vybrat ten svůj, když někdy nelze srovnat některé údaje - nebo jsou podle jiné metodiky (dle země původu, nebo co je výhodnější). Škoda, že to není ve srovnávačích - tam je jen viskozita, auto/moto (?), převodový/motorový/... ale už ne třeba TBN, viskozita za 100°C, plnění norem VW/MB/...
12:47:35
10.08.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Kdybys mel cislo motoru nebo primo toho dilu, tak bych se podival na nas nakup pro zajimavost...
11:22:31
10.08.2018
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.08.18 18:13:04: 12 je nejnižší cena co se dá sehnat 4 koupit ho můžeš i za daleko více

Zamítnuté přispívání mají:

  • MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost
Extreme Tyres