Spotreba po meste

prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.02.2018 do 08.02.2018, založil/a tomvm
řadit dle data
23:20:00
08.02.2018
palinator
-> tomvm:
No vida, leštěný sání a kanálky a už máme další střípek skládačky proč to v zimě nefunguje a žere. 3
A že by 105 s jedinou v této konfiguraci výkon ovlivňující úpravou v podobě snížený hlavy letěla jak prdlá, to prosím můžeš houpat, ale ne kolem dokola. 3
23:13:36
08.02.2018
King
Takze abychom to shrnuli: auto provozovany v rezimu studenyho motoru (kratky trasy) v mestskym cyklu bere vyrazne vic, nez zahratej agregat na dlouhy trase s "lehkou nohou " - jak prekvapive :-)
-> tomvm: Mne se obvykle takovy benzinovy orgie v zime ve meste nedarili, ale ten od voka natryskovanej 130 SEDR asi leccos vysvetluje. On totiz kazdej tuning je "neco za neco ". A s tou skodovkarskou latinou na tomhle foru fakt vopatrne! :-)
upraveno 1x, naposled 08.02.2018 23:14:10
22:54:20
08.02.2018
tomvm
Ja se teda nechcu hadat, ale psal sem temer seriovou, vim ze lide na foru tady vi o autech hodne a rekl bych vetsina co prispiva vic jak ja, proto se casto ptam ... napisu sem upravy podvozku a motoru pro zajimavost, a jestli kecam to at si kazdy odvodi sam ...
Takze podvozek... tvrde ulozeni ramen, odklony, kratsi pruziny na predku, zadni naprava serie akorat doplnena o stabilizator a tvrde ulozeni rizeni- hlavne to dodava pevnejsi kontakt se silnici a auto prestane ve vyssich rychlostech plavat, takze si kazdy umi predstavit oproti serii jak to muze sedet
motor...otevreny sani, zvetseny, lesteny potrubi i kanalky v hlave a vse slicovany, snizena hlava, karb 130 pretryskovanej, 5q prevodovka a poradny oleje v motoru a prevodovce ...
Vono na jednu stranu je to skoro serie, na druhou stranu je skoro vsechno jinak
3 3 3
22:29:58
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> tomvm: Ale prdlajs, sám jsem napsal, že ta 136GL se na těch tachometrových 180km/h dostane leda v posledním vypětí sil. Srovnával jsem to se svojí spotřebkou, která má výkon víc než čtyřnásobný co ta 136GL....

Na druhou stranu se nediv, že se tvým řečem o tom jak se sériovou 105kou lítáš 180km/h a ještě se dloubeš v nose lidi smějou - protože buď tak trochu skoro sériově kecáš, nebo kecáš úplně. Lidi tady na fóru jsou různý, ale vesměs mají společný to, že nějakou tu škodovku už v životě řídili, takže jim můžeš vykládat všechno možný, ale nemůžeš čekat, že všemu budou věřit.
22:28:36
08.02.2018
MVM
-> tomvm: Trávu neužívám .. Ale když čtu že se 105kou prohání TDičko po okruhu, a potom něco o 180 Km/h. Tak bych asi měl něco zkusit,protože za střizliva se to nedá 6 (Navíc ...Psal jsem že obecně lidi..)
22:16:12
08.02.2018
tomvm
Tohle forum se taky zacina nejak horsit ... dam sem dotaz ohledne spotreby na kratky trasy a nakonec se tady dohadujem a vy urazite kdo ma jakou maximalku a jestli je to mozny ...
22:13:40
08.02.2018
tomvm
Proc takovejch narazek ? ... napsal sem jak to jede obratem na to ze ja vytahnu 80 zatimco 136tka uz je na 180, nepotrebuju si porovnavat curka ani se vytahovat a ani to nikomu nenutim, ale asi podobne lide reaguji na to kolik to auto zere ... kdyz reknu ze jedes s lehkou nohou za 5 litru na dalku tak lide reaguji stejne ... proste to auto ma tyhle vlastnosti
A... MVM ...nedal sis travu spis ty ?
21:47:52
08.02.2018
MVM
-> tomvm 08.02.18 20:27:08: Mám lidi rád... Nevadí mi že "hulí" trávu .. Ale možná by bylo lepší častěji a radši v menších dávkách 3 3
21:04:34
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: 3 47 40
21:02:06
08.02.2018
palinator
-> tomvm:
Že vůbec to litrový TSIčko vyvíjeli. 3
20:51:32
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> tomvm: A teď tu o červené karkulce...
20:27:08
08.02.2018
tomvm
Tak uprav i podvozek ja se v onech tachometrovych 180 v nose dloubu5 ... jinak urcite mi povis ze mi to tolik jet nemuze ... tak pri pneu 175/70 r13 to tocilo na 5tku kolem 5500 2 ... mam zazracnou 105tku 3
20:04:00
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> palinator: 47

-> tomvm: To je hezký, ale reálnej provoz je něco trochu jinýho. Já sice svojí 136GL s vypětím všech sil můžu rozjet na tachometrových 180km/h, ale reálně to je cca 155km/h - což je rychlost na kterou se se svojí spotřebkou dostanu rychleji, než ta skoro sériová 105ka na 80... Nehledě na to, že v té rychlosti už ta 136GL vyžaduje dost soustředěnou pilotáž, zatímco v Aeru se i při podstatně vyšších rychlostech můžu vcelku v klidu dloubat v nose....
19:47:17
08.02.2018
palinator
-> tomvm:
A nemyslíš že to bylo trochu rukama? 3
19:37:48
08.02.2018
tomvm
Tak si tu skoradnu trochu uprav ... ja kdyz jezdil na okruhu tak me nemohla ujet dvojkova naftova oktavka ...ujela me az na dlouhy rovine3 ...a to mam skoro seriovou 105tku3
17:52:52
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> tomvm: Časově myšleno kolik času jsem musel věnovat údržbě/opravám toho auta... pokud jde o cestovní časy, tak tam by to bylo někdy stejně (protože i v moderních autech většinou jezdím celkem klidně) a někdy naprosto neporovnatelný (protože je škodovka prostě zoufale pomalá).
17:21:25
08.02.2018
tomvm
4 to ja jezdim casove cca stejne se 105tkou aji s fabiou, po dalnici spis rychleji 105tkou, pac to dycky chcu protahnout 3
17:00:55
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Hele mě vlastně jezdit GLSou spotřebně celkem bavilo, ale nebýt to koníček, tak to nikdy nedělám... finančně ani časově to teda rozhodně výhra nebyla.
16:56:02
08.02.2018
Bukaj
-> saskyn2: Nojo, ale to na škodovce taky a když nemusíš šistit ze všeho karbon, tak i rychleji a komplet materiál za cenu do pětikila 6
16:52:35
08.02.2018
saskyn2
-> Bukaj: Tak víš jak jsem to myslel ne. Prostě rozvody máš za 3 hodiny čistý práce bez jakýchkoliv oprců typu urvanej šroub na hlavě a podobně...3
16:50:40
08.02.2018
Bukaj
-> dragon_cb_cz 08.02.18 16:32:42: Možná z dnešního pohledu ne, ale z tehdejšího zcela určitě.
A co se týče toho servisu, tak myslím, že nemáš pravdu, ale vzhledem k tomu, že to do servisu nikdy dávat nebudu (never say never), tak se to nedozvíme.4
A mimojiné právě proto mám škodovku, protože kdybych měl moderní vůz, tak se opravdu nedoplatím3
16:46:42
08.02.2018
Bukaj
-> saskyn2: No, já to mám přesně naopak...4
...a na TDI bys vložky asi těžko podkládal3
16:43:33
08.02.2018
saskyn2
Myslím rozvody na tdi, ne na škodovce, tam je to zlo
upraveno 1x, naposled 08.02.2018 16:43:52
16:42:10
08.02.2018
saskyn2
-> Bukaj: Jenže budu raději dělat destktrát rozvody, než jednou vytahovat vložky3
16:32:42
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Já už bych to asi dál nerozebíral, jen prostě když jdou vložky ven, tak to pro mě není běžná údržba (a to těsnění pod hlavou taky ne).

A co se týká spotřebních nákladů - pokud bys měl tu svojí 130 dávat do servisu, tak se nedoplatíš... to ti garantuju.
upraveno 1x, naposled 08.02.2018 16:33:48
16:20:33
08.02.2018
Bukaj
A když už jsme se dostali k tomu srovnávání škodovky s moderními vozy, tak by třeba bylo zajímavé srovnání celkových provozních nákladů - a to navzdory tomu, jak poskočily ceny dílů na škodovky za posledních pár let (a spousta lidí nadává, že je to neúměrně drahé)4
16:18:00
08.02.2018
Bukaj
-> dragon_cb_cz 08.02.18 15:49:27: Ad Tvá poslední věta:
Je zajímavé, že ty dle Tvého mínění "nespolehlivé křápy" mají pověst nejspolehlivějších vozů - Taková Octavia, nebo to, do čeho jsi teď nechal preventivně dělat nové rozvody jenom proto, že ty "staré" mají jedenáct let 3
16:14:34
08.02.2018
Bukaj
-> Nwkt 08.02.18 15:45:30: No, ale také jsou novější motory, kde se dle předpisu výrobce dělají rozvody po 80 0004
A jak jsem psal - nepřijde mi na škodovácký dvaatřicet let starý motor nějak moc údržby, když za 225 tisíc byla mimo typicky spotřebních věcí (oleje, filtry, svíčky, těsnění vík, membrána benzinového čerpadla atd) jednou měněna spojka, těsnění pod hlavou, rozvody a vypodložené vložky.
A taky nevím, proč jste tu začali vytahovat moderní motory a srovnávat je s motorem přes 50 let staré konstrukce. Původní komentář byl k příspěvku o generálkách škodováckých motorů v 80 vs. 180 tisících kilometrů6
15:49:27
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Přesně jak říká -> Nwkt: , u škodovky výměna rozvodů sice není předepsaná, ale jen protože by znělo trapně tam napsat "až budou moc chrastit" 3 Těch 200 tisíc který jsi uvedl se ty lepší kusy ze současné produkce dožívají "bezúdržbově" - ve smyslu, že se u nich jednou za 30 tisíc km vymění olej a filtry a tím to končí, v případě benzínových možná ještě svíčky.

Všechny ty úkony, které jsi tu popsal nespadají do kategorie "běžná údržba" v žádném běžném smyslu těch dvou slov... Moderní auto u kterého by něco podobného bylo potřeba by každý (zcela po právu) nazval nespolehlivým křápem.
upraveno 1x, naposled 08.02.2018 15:49:48
15:45:30
08.02.2018
Nwkt
-> Bukaj: Kolik uděláš takovejch malejch generálek, když u novějších motorů se dělají rozvody po 200 000 km? 1
15:43:08
08.02.2018
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Ano, jistě.
Rozhodně mi to přijde víc jako provozní údržba, než třeba u moderních vozů výměna rozvodů - tam se mění daleko víc věcí (řemen, napínáky, kladky, vodní čerpadlo), výměna je předepsaná a je to náročnější práce s nutností mít spešl vybavení a finančně také trochu někde jinde. Samozřejmě pokud vezmeš v potaz generálku hlavy, tak s Tebou souhlasím, nicméně to nesouvisí s životností motoru, jako s nekompatibilitou toho motoru s používaným palivem (LPG). Kdyby ten motor nenajezdil před výměnou hlavy 100 tisíc na LPG, té původní hlavě by nic nebylo.
A těsnicí kroužky jsem dával nové, protože jsem jich měl doma dost plonkových - ne, že by se to nějak projevilo na vlastnostech motoru... 3
15:40:37
08.02.2018
Tomaso435
-> dragon_cb_cz: a voco že to dělá za provozu u krajnice 3
15:21:43
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ty jsi fakt pacient 3 Vyndaný/vyměněný vložky, těsnění pod hlavou, částečný překroužkování, GO hlavy - to ti přijde jako provozní údržba? 9
14:22:14
08.02.2018
Bukaj
-> minno 08.02.18 13:00:16: Jo. A taky s původními filtry, svíčkami, olejovou náplní...3

-> dragon_cb_cz 08.02.18 13:57:14: Což o to, jezdil. Ale nevěřil bych tomu. A stále se tu bavíme o úkonech, které souvisejí s běžnou provozní údržbou.4
13:57:14
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Řeknu to jinak - jezdil by ten motor dál, kdybys tyhle věci neudělal? 4
13:20:28
08.02.2018
tomvm
Kluci neměli byste někdo tu 140tku trysku na sytič ? ... dneska jsem se díval že je to stená tryska jako hlavní pro první a druhý stupeň.
13:00:16
08.02.2018
minno
-> Bukaj 08.02.18 12:35:00: ale na to, že je v původním stavu3 V pôvodnom stave by bol bez vymenených vložiek, bez upravenej hlavy.
12:35:00
08.02.2018
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak byla tu řeč o GO motorů, což v žádném případě u mého vozu nikdo nedělal - pouze běžný provozní servis:
těsnění pod hlavou plus hlava upravená na bezolovo/lpg (nová vodítka, tvrzená sedla, guferka, ventily z Favorita), vypodložení utopených vložek, výměna dvou korozí poškozených vložek, nové těsnicí kroužky, nové rozvody (před cca 120 000 Km).
Netvrdím, že ten motor je jako nový - naopak je spíše před smrtí, ale na to, že je v původním stavu, tak za posledních 100 tisíc km nepozoruji žádné zhoršení a jede stále stejně navzdory ne zrovna dvakrát šetrnému zacházení.4
12:17:37
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Já si samozřejmě detaily nepamatoval, ale přijde mi trochu úsměvný hodnotit životnost/odolnost motoru, kterej někdo podobným způsobem rozebíral 3
12:14:59
08.02.2018
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Jak by to s nima bylo? Dvě vložky jsem měnil nikoli kvůli opotřebení, ale pro jistotu kvůli poněkud vyžrané styčné ploše s blokem. A dával jsem místo nich vložky z jiného rozebraného motoru.
11:37:39
08.02.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj 07.02.18 22:46:48: No, ještě ale dodej, jak je to s těma vložkama, co v tom motoru jsou 3
10:39:48
08.02.2018
minno
Motor so SEDRom na sytič nikdy nefunguje dobre. Ono to tak nejako ide, to áno, ale kultivovanosť prejavu mu je neznámy pojem. A pri väčších mrazoch od toho chcieť len naštartovať a ísť s autom do kopca - nemožné3 Cez leto bohaté a cez zimu chudobné.
23:26:14
07.02.2018
Bukaj
Ono v těch karburátorech je víc věcí, než jen vzdušníky a trysky prvního a druhého stupně a tryska sytiče...4
23:11:50
07.02.2018
tomvm
Jaky si dal trysky ? ... jinak syticovou trysku na sedr130 sem zkousel dat ze 105tky 130tku a des ... motor vylitl na 4000 otacek a jak si to pridusil spojkou na 2000 a chtel se rozjet tak se zacalo dusit
23:09:18
07.02.2018
tomvm
Jasny, chtel bych experimentovat ze bych dal trysku misto 145 tak 140, zajimalo by me jak by se to chovalo
23:08:16
07.02.2018
palinator
-> Bukaj:
Hergot tak teď jsi mě vnuknul myšlenku, proč mi začal fungovat pořádně sytič, když jsem dal karbec SEDR 135. Bylo to nějaký těleso 22/24 (asi ze 130) a z dostupnejch trysek jsem se snažil dát dohromady něco, co bude na 120 fungovat. Ale vůbec netušim jestli sytič zůstal původní nebo jsem dal ze 120.
23:01:58
07.02.2018
Bukaj
-> tomvm: Tak tryska sytiče na SEDR 130 je jiná, než na 105/120.
130 má trysku 145; 135/6 mají trysku 140 a 105/120 trysku 130...
22:51:11
07.02.2018
tomvm
Kluci ja prec nepisu ze tomu davam saze hned co nastartuju v minus 10 3 ale ze to jede kdyz chcu, jinak ja mam v motoru polosyntetiku 10w40 a prevodovka 75w90 s aditivem a vetsinou necham motor chvilku probehnout a i v mrazech zlehka vyjedu, takze bych mel pro zivotnost auta delat co nejvic 5 ... jinak nezkousel ste nekdo menit trysku sytice za mensi ... ze 145 na 140? ... me prijde ze se to porad tak nejak na sytic prechlastava 3
22:46:48
07.02.2018
Bukaj
-> Tom Troll 07.02.18 19:41:57: -> palinator 07.02.18 19:32:14: -> minno 07.02.18 21:25:03:
Hele, nesouhlasim asi s nikým z vás - já na 130LPG vůbec neřeším, jak je teplo či zima a chovám se k autu (i motoru) furt stejně hnusně - někdy v mrazech nechám auto běžet 20 minut na sytič, abych (já-zimomřivec, nebo s dcerou, která, stejně, jako já, nesnáší být v autě nabalená) než se nasnídám měl v autě jako v pokojíčku, někdy naopak skočím do auta a jen co nastartuje, tak plnej (když spěchám, nebo mne chytí nerv) a že by to motoru nějak extra škodilo, to nepozoruju.
Posledních 100 tisíc (co to auto vlastním) to jede a klepe furt stejně a aktuálně to má najeto 225 tisíc. Spíš se domnívám, že na životnost má vliv hlavně olej (ani nemusí být nějaký spešl, stačí pravidelně měnit - spíš dřív, než za limitem), a dobré nastavení zapalování, ventilů a karburátoru...
...i když de facto vše souvisí se vším...4
21:46:43
07.02.2018
Tom Troll
-> palinator: Tak tohle je jenom jedna ze způsobů jak prodloužit životnost auta chováním se. Jestli se mění olej po třech, osmi, nebo jenom dolejvá... atd.
Ofce tdi dneska taky nejedou milión bez generálky, ale jenom v rukou těch co k tomu mají cit.
Extreme Tyres