
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
130 nestartuje
Děkuji všem za názory, zkusil jsem to ukostřit přes převodovku a startuje...takže ukostření je špatné 

-> Koláčný: A co když přivedeš + na cívku (místo od klíčku) ze silového kabelu? Může být problém v káblu od klíčku.
Možná nějaký přechoďák - buď na nějaké kostře, nebo na baterii/kabelu ke startéru...?
Projdi spoje silového vedení ("plusový" kabel od baterie ke startéru) a zkusmo natáhni druhý kabel z minus pólu baterie přímo pod jednu z matic, které připevňují startér k převodovce...
Projdi spoje silového vedení ("plusový" kabel od baterie ke startéru) a zkusmo natáhni druhý kabel z minus pólu baterie přímo pod jednu z matic, které připevňují startér k převodovce...

Tak jsem tam hodil nový startér..a problém stále stejný..motor jsem ručně protočil, takže se mi nezdá, že by to bylo setrvačníkem, je blbost, aby měl špatné zuby, když ten motor byl na generálce loni...spíš bych viděl problém v elektrice a nevím, kde začít..jeden to startovalo a druhý den už ne, aniž bych mezitím jel..po nastartování jsem to zas zhasnul a druhý den už nic
-> Koláčný: vůle v pastorku nevadí, problem je vůle na předním kluzném ložisku... pokud je to bronzové pouzdro vyběhané tak se starter zasekává, tim jak se rotor přidrhne o statorové vinutí...
A ja som s mojím nič neurobil

Tak jsme to hodili na externí zdroj ze zásuvky a mělo to snahu startovat, ale vždy se motor pootočil max o čtvrt nebo půl otáčky, nemělo to vůbec sílu. Takže jsem startér znovu vymontoval a vyčistím uhlíky..a také je vůle v pastorku, jde s ním trochu "kvedlat"
-> OndraST:



-> Evž@: Díky za radu, nakonec stejný problém s cívkou. Holt pro příště.

-> Koláčný: Ještě mě tak napadlo, že ti mohla odejít rozběhová spojka u pastorku startéru, mě se to už stalo, bohužel je to neopravitelné, ( je to zapertlované) musí se vyměnit pastorek. Poznáš to jednoduše, když u vyndaného startéru zatočíš ručně pastorkem a držíš to za vidličkou, tak nemá žádný odpor a chrastí ve spojce. Pastorek jde celkem snadno vyměnit, ale je spíš problém mít jiný.
Ani že sa vysúva kotva nemusí znamenať, že sa vysúva dostatočne. Raz som štartér zle poskladal a síce sa kotva vysúvala, ale málo.
Má zkušenost se startérem. V mém případě dělala problémy ta spínací cívka a silový kontakt v ní. Bylo to uvnitř úplně zoxidované. Asi vlivem proniklé vlhkosti. Naprázdno se startér točil, ale pod zátěží ani prd, jenom se to zahřívalo... Takže repase a rovnou výměna uhlíků včetně srovnání komutátoru.
Takže situace, kdy naprázdno startér točí, ještě nemusí znamenat, že je OK.
Takže situace, kdy naprázdno startér točí, ještě nemusí znamenat, že je OK.
-> Pavel P.. 07.03.18 21:28:12: To řiká, že jí prohodil za jinou... Ale může bejt v prdeli někde kostra.
-> Koláčný: změř napětí na baterce... je možný že odešel jeden článek.
-> Koláčný 28.02.18 18:39:10: tak si si odpovedal.. motor sa netočí, len niečo chrastí.. nemá zmysel kontrolovať iskru ani nič.. bude to okusany veniec zotrvačníka..zhoď štartér, zasvieť dnu na veniec a pozri zuby.
-> Koláčný: Jestli to rychle za sebou cvaka tak je slaba baterka nebo nekde prechodak...
Startér jsem vyndal a vyzkoušel, funguje jak má. Baterku jsem prohodil, jestli není nízké napětí a i s jinou baterkou to dělá stále to samé. Jediné, co vím, je, že cívka dává malou jiskru, ale to by nemělo souviset s tím, že startér ani nezačne točit motorem...
-> Koláčný: Tak skús vymeniť štartér.
-> srdcar 120L: Video jsem nahrál, ale nechce mi ho to vzít, snažil jsem se několikrát :D Posílal jsem to známému a ten myslí, že odešla elektrika startéru..protože motor se vůbec netočí, jsou to spíš zvuky jako kdyby se protáčela ozubená kolečka o sebe, nezapadlé, jakoby klapání
-> Koláčný: Pokus se ten divný zvuk nahrát na video a dej to sem. Popis je neurčitý a těžko se dá určit, co by to mohlo být. Když ti točí startér a jakoby podivně střílí nebo prská, může klidně být ustřižený čep na komínku nebo unašeči rozdělovače, rozdělovač se tak netočí a nedává jiskru tam, kam by měl.
Tak mi 130 také nestartuje..nestartovala delší dobu, včera se vyčistil rozdělovač a seřidil, nicméně cívka dávala hodně slabou jiskru. Nicméně povedlo se několik úspěšných startů. Jdu startovat dnes a slyším divný zvuk, jakoby slabé střílení, jakoby se startér točil, ale netočil motorem..je to možné?
-> OndraST: já nastartuju stodvacítku na plyn i při - 10°C a dokonce bez plyn sytiče kde mi shořela cívka ale je fakt że jsem to ladil dlouhodobě.
Na benzín to musí asi bez problému chytit.Jestli jde jiskra a je tam benzín tak co víc radit.
Ale i tak bych poradil zkus jinou indučku.Já jsem se kdysi jedno celé léto trápil s problémem kdy mě 120 opakovane nechtela chytat ani za tepla.150km od baraku sem rozebral karbec,řešil jiskru která tam byla.Nic sem nezjistil,složil to zpět a chytlo na drc.Další den to samý.Pak sem vyměnil indučku když to nechtělo chytnou a najednou to jelo.Takže závěr byl takový že indučka jiskru dávala ale ne o takové intenzitě která je potřebná pro nastartování.Takže byla napůl KO a člověk pak neví co s tím je.
Na benzín to musí asi bez problému chytit.Jestli jde jiskra a je tam benzín tak co víc radit.
Ale i tak bych poradil zkus jinou indučku.Já jsem se kdysi jedno celé léto trápil s problémem kdy mě 120 opakovane nechtela chytat ani za tepla.150km od baraku sem rozebral karbec,řešil jiskru která tam byla.Nic sem nezjistil,složil to zpět a chytlo na drc.Další den to samý.Pak sem vyměnil indučku když to nechtělo chytnou a najednou to jelo.Takže závěr byl takový že indučka jiskru dávala ale ne o takové intenzitě která je potřebná pro nastartování.Takže byla napůl KO a člověk pak neví co s tím je.
-> OndraST: Pokud máš při startování mokré svíčky, máš problém v elektrice-zapalování. Neuvádíš, jaký rozdělovač máš. Pokud je klasický, kontaktní, s kladívkem, mohla ti spadnout mezera kladívka, je 0,35 mm nebo máš pecičku mezi kontakty. Dále dost rád odchází kondenzátor. Můžeš mít taky probitý kabel z cívky do rozdělovače nebo pokud máš ještě odrušené koncovky, tak neprůchozí koncovky. Pokud máš měděné hlavní kabely na rozdělovači, tak koncovky měly jak na jedné, tak i na druhé straně kabelů 5 kohm. Můžeš mít taky poškozený odpor v palci rozdělovače.
-> Bukaj: Vraj to bolo na revízii pred rokom a menili lpg filter a vzduchový som čistil ale to by som mohol vymeniť.To nechápem že prečo to neštartuje ani na benzín,8 stupňový predstih by mal zvládnúť.Natiahnem benzín ac pumpou a po druhom dlhlom štartovaní to možno naskočí.To som ešte neskúšal či to vstrekne benzín pri zošliapnutí pedálu kvôli lpg haraburdám.Pri výmene rodelovača som skúšal iskru sviečkou tak že som to pridržal k obalu alternátora a keď som točil motorom v smere otáčania tak nehodil iskru len vtedy keď som s tým točil speť a ani to nie vždy.Na lane to naskočí na krátkom úseku.
a mas civku s odporem nebo bez? ja tyhle problemy mel u civek s odporem a kdyz jsem mel zapojenej ten druhej kablik do starteru.... jakmile byla bez odporu nebo odpor vyrazenej a kablik nezapojenej, tak mi to startovalo OK.
-> isti 25.02.18 20:39:32: A co filtry (kapalné fáze PLG a vzduchový)? Mně to na LPG startuje při -15 °C sice blbě, ale důvodem je, že ten motor nemá po 230 000 Km na třech válcích kompresi, za mrazu to točí téměř bez odporu
-> OndraST: A co sytič? Funguje, jak má?

-> OndraST: A co sytič? Funguje, jak má?
-> OndraST: Nepadá ti napětí? Ono to třeba ještě motorem točit může, ale jiskra už může stát zaprd a nechytne to. :-)
-> OndraST 25.02.18 20:39:51: zkus vstriknout do sani benzin, jestli to chytne... 

Motor na plyn není, pokud startuju studený motor není ani náznak zakuckáni prostě nic, zatím dík, svíčky i kabely bych vyloučil, cívku i rozdělovač, mě napadá jedině ta pumpa popřípadě benzínové hadice nebo přicpané sítko.
-> Tomaso435: Auto mám približne rok,vždy som to štartoval na plyn,po vstreknutí to bežalo na tretiu otočku.Pred pár mesiacmi sa to začalo zhoršovať až sa stalo že to nenaskočilo.Ak to nemá náznaky po štvtej-piatej otočenia motorom tak to môžem štartovať celý deň.Nedávno sa mi stalo že sa pretočil palec v rozdelovači a za jazdy to skapalo,odvtedy je to ešte horšie.Neviem aký mal predstih pred tým ale teraz je 8 stupňov.Nastavil som to na teplom motore a táto hodnota bola ideálná lebo pri väčšom predstihu sa motor dusil a mal nepavidelný chod.Plyn by mal znieš aj 10-12 stupňový predstih.Už som vymenil rozdelovač,cievku aj krabicu.Fakt ma to už serie.
-> isti: tak pokud máš auto seřízený na plyn, na kterej to startuje jen když je v plynném stavu , je jasný že v zimě když plyn je kapalnej, to na něj nenastartuje a na benál blbě, protože to je seřízený na jiný palivo...
-> isti: favo zapaľovanie hodí iskru aj pri -88
na toto odpovedať, keď to človek nepočul, ako sa to chová bude veľmi ťažké. nepíšeš či to malo aspoň snahu zakašlať, či si skúšal "nacukať benzín, či dáva iskru. ako rýchlo točil štartér, či ledva...
edit: už ma dvaja predbehli
edit: už ma dvaja predbehli
-> OndraST: Ja ti neporadím lebo aj mňa trápí ten istý problém ale tipoval by som to na zapalovanie.V mojom prípade s favorit zapalovaním mi to prestalo štartovať na plyn,a buď horko-ťažko naštartuje na benzín alebo vôbec.Pri teplých štartoch nie je problém.
-> OndraST: asi bych hledal problém v zapalování.. tj rozdělovač, víčko palec kabely regulátor cívka....
Zeptám se, mám pracovní 130cítku, která mě teď o víkendu dost vypekla, není možné při mrazu bylo +-15 oba dva dny motor nastartovat, kde hledat problém.
Startér točí dokud nevymlátím baterku, svíčky jsou mokré od benzínu, nepomáhá roztlačení,
svíčky jsem několikrát sušil nad hořákem, nakonec ji nastartuju, ale trvá to strašně dlouho.
Dneska jsem ji musel na místo kde parkuje dotáhnou na laně, předtím jsem možná půl hodiny zkoušel natočit motor bez úspěchu, když stála na místě kde stojí chytla na drcnutí, kde hledat problém, AC pumpa, nebo něco jiného, případně si nechám poradit.
Startér točí dokud nevymlátím baterku, svíčky jsou mokré od benzínu, nepomáhá roztlačení,
svíčky jsem několikrát sušil nad hořákem, nakonec ji nastartuju, ale trvá to strašně dlouho.
Dneska jsem ji musel na místo kde parkuje dotáhnou na laně, předtím jsem možná půl hodiny zkoušel natočit motor bez úspěchu, když stála na místě kde stojí chytla na drcnutí, kde hledat problém, AC pumpa, nebo něco jiného, případně si nechám poradit.
Jestli je to ukostřením se dá zjistit během několika vteřin, pokud v tom LPG - sundat dekly za sedačkma a secvaknout startovacím kabelem mínus baterie s horní maticí, držící startér.. až kdyby tohle zabralo, začal bych se patlat s páskama a šmirglovat.
-> Bagrr- máma mele Emu: cívka bud jde nebo nejde..
motor nemáš přikostřenej? já rači nevim proč jo :-D kábl s očkama tam mám danej navíc ...
motor nemáš přikostřenej? já rači nevim proč jo :-D kábl s očkama tam mám danej navíc ...
Z mých poznatků, jakožto mekánika pomocného při zprovoznění....
Motor základně nastaven, starter motá, jiskru to hází, benzín tam jde a motor nechytne... Při roztažení chytl prakticky na první převalení... Po roztažení měl relativně pravidelný chod, při jízdě sem tam cuknul (přisuzuju základnímu nastavení, chtěl by ještě doseřídit), ventily necvakaj, takže k detonačnímu zapalování nedochází... Směs teď bude spíš bohatší. Po dojetí cca 12km na parkplac auto chcípnuto a na starter nechce chytnout... Tři pokusy o roztlačení úspěšné, starter nic... Osobně podezřívám buďto starter samotnej (moc velkej odběr ikdyž motá poměrně rychle) nebo je někde na kostře přechodovej odpor jak kráva... Tome říkám ti, bude to někde na zemnících páskách... Zkus je odšroubovat, očistit dosedací plochy až na holej plech... Jinak mě napadá cívka ale ta asi spíš ne...
Motor základně nastaven, starter motá, jiskru to hází, benzín tam jde a motor nechytne... Při roztažení chytl prakticky na první převalení... Po roztažení měl relativně pravidelný chod, při jízdě sem tam cuknul (přisuzuju základnímu nastavení, chtěl by ještě doseřídit), ventily necvakaj, takže k detonačnímu zapalování nedochází... Směs teď bude spíš bohatší. Po dojetí cca 12km na parkplac auto chcípnuto a na starter nechce chytnout... Tři pokusy o roztlačení úspěšné, starter nic... Osobně podezřívám buďto starter samotnej (moc velkej odběr ikdyž motá poměrně rychle) nebo je někde na kostře přechodovej odpor jak kráva... Tome říkám ti, bude to někde na zemnících páskách... Zkus je odšroubovat, očistit dosedací plochy až na holej plech... Jinak mě napadá cívka ale ta asi spíš ne...
Co mě tak rychle momentálně napadá.
1.Kontrola kvality paliva zda neobsahuje vodu nebo něco jiného...
2.Zkontrolovat karbec jestli někde neupadla nějaká zátka, záslepka a zkontrolovat sítko před plovákem a zkontrolovat el.mag.ventil volnoběhu a hladinu v plovákové komoře...
3. Zkontrolovat jestli někde nepřisává falešný vzduch - prohnuté víko, příruba karburátoru k sání (dotažení), hadice od posilovače, sání k hlavě...
Pokud starter točí cca 800 otáček a točí pěkně nejspíš není chyba ve startéru. Pokud chytne na roztažení a po nějaké době chcípne a nejde nastartovat je nejspíš chyba v palivovém systému. Zvlášť pokud je ověřeno, že při startování dává jiskru... Kontrolu rozdělovače v rámci prevence bych nicméně doporučil. Držím palce...
1.Kontrola kvality paliva zda neobsahuje vodu nebo něco jiného...
2.Zkontrolovat karbec jestli někde neupadla nějaká zátka, záslepka a zkontrolovat sítko před plovákem a zkontrolovat el.mag.ventil volnoběhu a hladinu v plovákové komoře...
3. Zkontrolovat jestli někde nepřisává falešný vzduch - prohnuté víko, příruba karburátoru k sání (dotažení), hadice od posilovače, sání k hlavě...
Pokud starter točí cca 800 otáček a točí pěkně nejspíš není chyba ve startéru. Pokud chytne na roztažení a po nějaké době chcípne a nejde nastartovat je nejspíš chyba v palivovém systému. Zvlášť pokud je ověřeno, že při startování dává jiskru... Kontrolu rozdělovače v rámci prevence bych nicméně doporučil. Držím palce...
zkus dát nový kondenzátor na rozdělovač...
Bambilion věcí... kabely (pořadí, stav), natočení víčka rozdělovače, vůle, svíčky, ventily, špatný benzín, nedostatek tlaku pumpy, seřízení na karburátoru - hladina, volnoběh, stav sytiče, chudá/bohatá směs, druhá komora, stav trysek, přisávání, kompresní tlaky, ukostření,... pokud by byl problém na baterce -> zkusit přes kabely, ale myslím, že tím to není (přecejen není pod nulou...)
-> THOMMY : Možná nová baterka, ale záleží na ukostření resp. přechodových odporech. Jestli je to po nějaký GO, tak jsou některý věci natřený a tudíž může být špatný kontakt. Nebo nějaká oxidace. Každopádně pokud to na roztažení chytá a na startér ne, tak bych šel po elektrice.
Baterka je nová... 

-> THOMMY : Nebo v baterce, zkus to přes kabely
Zduř, po delší době se mi zase naskytla možnost vrtání se v povozu s motorem vzadu, ale nějak si už nevím rady... konkrétně 130 údajně po GO před nějakou dobou. Začalo to za jízdy čím dál tím víc cukat, pak mi to zdechlo a už jsem nenastartoval. Po všemožných pokusech to jen vyletělo do otáček a i pod plynem chcíplo... jiskru hází, benzín jde, karbec i předstih jsme cca základně nastavili, ale startér točí a nic. Na roztažení ale chytl hned, jel docela v pohodě, pak ale zase nenaskočil... Může být error ve startéru, že by měl moc velkej odběr a už nezbylo na zápal? Díky za rady...