-> minno: Klasické škodovácké uhlíkové kabely s plastovou izolací mají odpor 19 KOhm (předpokládám, že na metr délky...?) a odporové koncovky jsou na ně našroubované, u starší produkce (60.-70. léta) navíc zajištěné smáčknutým kovovým prstýnkem. Odrušovací odpory jsou jak v koncovkách u rozdělovače, tak v koncovkách ke svíčkám, jen koncovka k cívce je bez odrušení. Favorit už má silikonové kabely s koncovkami u hlavy rozdělovače zalitými a u svíček nalisovanými, odrušené jsou svíčky.
V Andrtovi se píše, že odrušení nemá vliv na funkci zapalování, ale je jen a pouze kvůli nerušení radiového a televizního vysílání v blízkosti vozidla.
Zajímavé je, že ve 130LPG nemám odrušené ani svíce, ani kabely (mám tam ETZ z Favorita a kabely z nějakého stoletého západního vozu - používám je už cca 15 let v různých škodovkách)
a přesto nemám problém s rušením rádia, zatímco v Å a ve Feldě mám odrušení jak má být z výroby a problémy s rušením rádia tam mám (nikoli ovšem při poslechu raiostanic, ale při přehrávání MC - rušení je cvakání, respektive bzučení korespondující s frekvencí otáček motoru.
Tak toho bych se rád zbavil, proto jsem se ptal na ten kondenzátor...
Jinak před pár lety jsem zažil rušení jiným vozem - šlo o popojíždění v koloně - jel jsem za nějakým Fordem (tuším Focus první generace) a vždy, když jsem se k němu přiblížil, bzučelo/cvakalo to z reproduktorů stejně, jako u Å, jen výrazněji a čím jsem byl blíž, tím to bylo silnější. Docela mne to tehdy překvapilo - netušil jsem, že i moderní vozy mohou být zdrojem rušení...
...nemají náhodou moderní vozy akustický otáčkoměr?
