skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka renovace?
prohledat
65 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 13.09.2016 do 15.09.2016, založil/a Jiskra - zrušená registrace
-> Jiskra: Ani komentář ostatních snad není potřeba ...vačka na fotce je poškozena. Vaček je dost. Pokud chceš, mohu ti za pár stovek poslat 50kw vačku z MPI nebo BMM.
Motor. Navenek nic moc, ale uvnitř dobrý.
Tak tady jsou ty fotografie k posouzení. Můj komentář asi netřeba...
-> Sejki: já ji mám a stejně tak i spousta dalších v republice, nevím proč bys ji musel po někom lanařit, když jde bez problémů koupit.
-> Tomaso435: urcite v Rudém Právu tak to už nebude nikdy fungovat...
-> Sejki: je zamotananá v namaštěnejch novinách :)
-> Tomaso435: hele, az chytne lisku tak ti bude k hovnu :-P
-> Sejki: hmmmmmmmm ne. 

-> Sejki: počkej chvíly.....
-> Tomaso435: a co kdyby si me ji prodal a ja te pak svezu, aby si treba nebyl zklamanej vis jak :-D
a kdyby někdo v účinky 265/265 nevěřil, tak se hlásím jako pokusný králík. Mám ji doma, mužete mi ji tam namontovat a dopřeju vám zkušební jízdu zdarma



-> Jiskra: Tak dokonce i s vačkou 278/270 můžeš očekávat že pojede zespodu téměř totožně jako ta co tam máš teď, s tím rozdílem, že od 3000ot. bude již kroutící moment vyšší než s jakoukoli sériovou vačkou, maximum kroutícího momentu i výkonu bude položeno o 1000-1500ot. výše. Vačka 265/265 nebo 265/258 je minimum a pokud si to přečteš celý, právě píši že s ní dosahuji nejlepších hodnot spotřeby paliva a krásného průběhu, jede parádně již od volnoběhu. Máš mylnou představu o slově "ostrá" vačka, nečekají tě při správném seřízení žádné nepříjemnosti či ztráta tahu v nějakých ot., to hrozí až s vačkami nad 280 st., ale i to může být závádějící. Jsou vačky i k 300st. co umí jet z 2 tis. ot. ...viď Molso 

-> Jiskra: jezdis mesto a okresky, tak ty prevody chapu, pro me by to teda nebylo... k tomu bych sel opravdu do 265, jestli to teda vic tocis
tak ideal

-> MOLSO: Díky moc jasne je to toleranční třída... Ok vložky vypadají dobře, ale kdybych je chtěl třeba vyměnit musím shánět také B, nebo mohou být origo? Na nich žádné označení není vidět.
-> vhml: Spotřebu moc neřeším, jen při těch převodech očekávám, že by to mohlo být třeba lepší. Teď mám dlouhodobou 6,6 až 7 kombinovaná město okrsky 50/50... Každopádně výkon především :-). Moc s vačkami nemám zkušenost a tak nevím co mám očekávat...
-> vhml: Spotřebu moc neřeším, jen při těch převodech očekávám, že by to mohlo být třeba lepší. Teď mám dlouhodobou 6,6 až 7 kombinovaná město okrsky 50/50... Každopádně výkon především :-). Moc s vačkami nemám zkušenost a tak nevím co mám očekávat...
-> Jiskra - zrušená registrace 14.09.16 13:29:29: s takovýma převodama bych se hodně zamyslel jestli má vůbec význam ztrácet čas s 260tkou a nejít rovnou do 280. Však se optej Urbiho na reference na jeho vysokozdvihovou 280tku.
Spíš si ujasnit co vlastně chceš, protože řešit spotřebu a zároveň mít tak krátký zpřevodování je trochu podivný.
Spíš si ujasnit co vlastně chceš, protože řešit spotřebu a zároveň mít tak krátký zpřevodování je trochu podivný.
-> Jiskra: fungovat bude aj na 9,7, ideal je 10.3 - 10.5
B je druha tolerancna trieda, nie vybrus
B je druha tolerancna trieda, nie vybrus
-> MOLSO: |Dík zkusím se poohlédnout a složím si druhý závodnější a pak hurá na sprint :-)... K té vačce 265/265, když bych chtěl zvýšit kompresi kolik asi je vhodné 10,5 - 10,7? Bude to mít nějaký význam? B písmeno na pístech je 2 výbrus?
taky bych volil 260+
-> Jiskra: kompresny pomer moze ostat seriovy, do 3000 to ide rovnako ako seria, od 3500 zacinaju kuzla 

Myslíte, že vhodná? Nechám si rád poradit... Ale co volnoběh a zátah odspoda. Chtěl bych vhodný kompromis. Měl bych k ní (265) zvýšit adekvátně kompresi?
-> Jiskra: 265 je uplne v pohode a pre tvoje pouzidie idealna
-> Jiskra: tak to 260ka by byla pro Tebe jak delana ne?
-> Urbi: Díky Urbi, ale 260 už by bylo pro mě asi moc ostré. Mám to na vcelku běžné ježdění. Vzhledem k převodovce (4,44) a celkovým převodům (13 kola/70 profil) se pohybuju skoro pořád ve vyšších otáčkách. Výměnou vačky si slibuji lepší spotřebu v těchto otáčkách a také bych potřeboval posunout krouťák krapet nahoru. Nejlepší by pro mě bylo mít max krouťák někde kolem 3500 - 4000. Takže nesmím ostřit moc. Sériová vačka ve 4000 už netáhne tak jak si představuju... Zapalování mám v bezvadném stavu elektronické, které bylo na motoru... Lekr je také v naprostém pořádku. Motor ale ztrácí dech kolem 4700 a v 5500 tah končí. Auto má maximálku ve 120 km/hod. Pak už motor jen hrozně řve a nic moc se neděje.
-> Jarda: Je poškozen palec, který vede zdvihátko. Je to až na kov ta leštěná plocha je hodně poškozená. Teď jsem v práci. Jak přijdu dom vyfotím to. Ta vačka 136X je myslím 248/248 a mám k ní i hlavu z toho motoru. Také písty a vložky jsem vyndal a je na nich písmeno B. To znamená 2 výbrus? Mám je i s pístními kroužky. Taky mám kliku se setrvačníkem. Uvažuju, že bych sehnal nějakou 135 blok a popřehazoval to. Jedině teda ta vačice je v pytli... Blok praskl u vodního čerpadla a trhlina se táhla až k držáku alternátoru. Blok byl odevzdán k recyklaci...
-> Milan 136 13.09.16 20:28:19:
Tohle jsou protekčnější emise! Ofiko bez úplatků. Takhle mi to ještě nikdo nenastavil - teda jestli jsem si to takhle nenastavil sám, nebyl jsem u měření.
120 + SEDR 135, bohatost nastavená "brzdovou metodou"
Tohle jsou protekčnější emise! Ofiko bez úplatků. Takhle mi to ještě nikdo nenastavil - teda jestli jsem si to takhle nenastavil sám, nebyl jsem u měření.
120 + SEDR 135, bohatost nastavená "brzdovou metodou"
-> Vrba: no vidis a pak jsou vysokokompresni preplnovane motory co nedetonuji... neni to jen o spatnem nastaveni predstihu...
-> Sejki: Při správném nastavení poškození motoru nehrozí. Defakto každý jetý rozdělovač svým rozptylem parametrů dokáže udělat mnohem větší paseku,než mapa s chybou. Pak jezdí 90 konové motory na 100oktan,protože jsou špatně nastavené a s 95kou detonují.
-> Urbi: No parada, profik si vzdy najde cestu. Tak jeste dodelat ten motor a muze se ladit.
Bohuzel to mojim tempem vidim tak na ctvrt az pul roku nez bude slozeny 


-> zajoch: 2x se do toho vejdeš a mám způsoby jak ochránit motor i s ignitechem.
-> Sejki: No, a uz jen proto to chce nekoho kdo v tom i chodit... :
Do kolika penez zhruba vyjde zastavba te ignitech jednotky i s nalazenim? Da se vejit do 15k?

-> zajoch: jsou jednotky co to neumi a ty to proste musis sledovat na externich zobrazovacich nebo drahy reseni co uz maj ficury co to vsechno tak nejak zhruba nastavi za tebe a ty to pak stejne na zaklade externich zobrazovacu vyladis do maxima, ale za to koupis dalsiho peknyho rapida...no a hlavne ty drahy jednotky te chranej pred engine burst coz u ignitechu te nechrani nic... takze spatne zvolena mapa a papa...
-> Urbi: jasne, jasne. No toz skoda ale, budu to muset nechat udelat nekomu jinemu, na tohle uz si fakt netroufnu. 

-> zajoch: to Ignitech neumí, ale mnohem dražší jednotky ano. Není to tak jednoduché a dále nemá smysl popisovat, reakce je jasná.
-> MVM: díky 

já měl teď na litru emise ofiko
volnoběh:
CO 0,26
HC 349
zvýšené:
CO 0,17
HC 106
celkem pohoda
volnoběh:
CO 0,26
HC 349
zvýšené:
CO 0,17
HC 106
celkem pohoda

-> Urbi: :D no jo, uz jen skoda ze se neznáme 

:D a jak to vlastne funguje? Ty nastavis jen mapu predstihu a uz to jede podle ni? Nebo do toho muze hrabat treba i cidlo klepani?



-> Urbi: Peťo je to CO (ox.uhelnatý). Lambda 0,99 =14,5:1AFR = cca1% CO
Jinak je vidět že to máš dost chudý oproti standartnímu nastavení - ale Ty si to můžeš dovolit diky zapalku. Obvykle pro klidný (ale neekologický volnoběh je 2-2,5% CO
Jinak je vidět že to máš dost chudý oproti standartnímu nastavení - ale Ty si to můžeš dovolit diky zapalku. Obvykle pro klidný (ale neekologický volnoběh je 2-2,5% CO

-> Jarda: podaří
pokud má motor tlaky a nebude nějaká věc mimo mísu, půjde s tím vždy něco dělat.

-> zajoch: ano, je tady v článcích nabídka, né moje. Já to dělám už jen osobně lidem co znám nebo na motory co stavím, funguje mi to v desítkách aut a velmi často to ladím na ideální stav dle potřeb daného motoru přímo na brzdě nebo dle jízdních testů. Objektivu a nejlepší výsledek však zaručuje ladění na brzdě.
-> palinator: možná tu hodnotu říkám špatně...? rozsah byl 0,5 až 1,5 a doufám že říkám dobře, že se jedná o hodnotu co2.
-> Urbi: rozdelovac tam mam od Tebe... jel v tom kdysi na pohofestu OTA-MTX a rikal, ze to nejede spatne, tak ja nevim... se nekdy stavim a jsem zvedav, jestli se Ti to podari naladit lip, cekal jsem od toho vic, ale ono 200kg oproti rapidu je taky trosku znat
Jinak v 1.6 jsem s vackou od Chovance spokojen, ozilo to a spotreba vyssi neni, az budu delat rozvody, tak bych chtel udelat i hlavu...
Jinak v 1.6 jsem s vackou od Chovance spokojen, ozilo to a spotreba vyssi neni, az budu delat rozvody, tak bych chtel udelat i hlavu...
-> Urbi:
0,42 CO2? Hustý, to asi vyrábí benzín ne?
*JOKE*
0,42 CO2? Hustý, to asi vyrábí benzín ne?

*JOKE*
-> Urbi: Já bych chtěl taky nějaké info o tom zapalování. :D dávám dohromady motor 742.136 do škodárny a už nějakou dobu o tom uvažuju. Koukal sem že tu má někdo v článcích i nabídku.
každopádně za nějaké info bych byl vděčen, Ať už sz nebo sem do fora. Předem díky ;)
každopádně za nějaké info bych byl vděčen, Ať už sz nebo sem do fora. Předem díky ;)
-> ferrari: To není 100 ludí a 100chutí, to co říkáš je fakt :) Tyto vačky opravdu jedou lépe než jakákoli série.
Perlička ... na emisích jsem měl 96 HCC a 0,42 CO2, tedy byl jsem ještě pod limitními hodnotami
a to jak na volnoběh, tak v zvýšených ot. Samozřejmě odvzdušnění klikovky nebylo vyvedeno do filtrboxu, to pak dělá emise nepříjemně vysoké.
Perlička ... na emisích jsem měl 96 HCC a 0,42 CO2, tedy byl jsem ještě pod limitními hodnotami

-> Jarda - zrušená registrace 13.09.16 13:54:17: 100 ľudí, 100 chutí, 100 výsledkov. Za mňa bola 265/258 od ME výrazne lepšia, ako séria 254/254.
-> Sejki: odpovězeno v sz.