skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
120/130 vzduchový filtr
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 08.07.2016 do 20.07.2016, založil/a Robert 106
15:58:07
20.07.2016
20.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz 20.07.16 12:22:51: Super, jdu mrknout ;-)
12:22:51
20.07.2016
20.07.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.07.16 11:44:50: Stojím si z logiky věcí, které už jsem popsal výše, za svým... ale nikomu neberu jeho názor a nevnucuji můj. Navíc pro závody je to určitě skvělé. Jak říkám, já si udělám tu zahrádku...:-)) protože nezávodím...
Mimochodem jukni na moje auto, mlhovky jsem (prozatím) sundal, něco na Tvém názoru bylo...jen jsem na to musel taky přijít...:-).
-> U-Geen 19.07.16 12:49:07: -> vhml 19.07.16 12:23:11: Nepochybně...:-)
Mimochodem jukni na moje auto, mlhovky jsem (prozatím) sundal, něco na Tvém názoru bylo...jen jsem na to musel taky přijít...:-).
-> U-Geen 19.07.16 12:49:07: -> vhml 19.07.16 12:23:11: Nepochybně...:-)
12:49:07
19.07.2016
19.07.2016
U-Geen
-> vhml: vsude stejny rek bych :)
12:23:11
19.07.2016
19.07.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.07.16 11:44:50: taky se tam dohadujou o píčovinách jako většina lidí tady?
11:44:50
19.07.2016
19.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz 19.07.16 11:25:44: Je to hovadina, projdi si zahranicni testy a fora ;)
11:25:44
19.07.2016
19.07.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.16 21:37:08: Určitě souhlasím. Nicméně přesně, kdo chce, ať si to tam dá... Jinak na turbech syčí hlavně když se třeba trochu povolí hadice intercooleru, tyhle filtry ale také.
-> Jiskra - zrušená registrace 18.07.16 10:09:17: Jo v pohodě, to je přesně ten test co jsem tenkrát viděl.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.16 16:12:06: Jasně že ne všechny testy jsou asi úplně košér...na druhou stranu on v tom testu naprosto propadl a to docela s odstupem(ani jsem to teď znovu nečetl...) a to si myslím, že si nikdo nedovolí napsat jen tak, protože by později mohli čelit případnému soudnímu řízení a následného postihu od dovozce/výrobce za ujmu atd...
Od někoho jsem kdysi dostal asi 10-12 nových takových filtrů (malých i větších) z nějaké zrušené výlohy-hodlám si z nich udělat takovou malou motoristicko-houbovou zahrádku na stěně budoucí nové garáže...:-))
-> Jiskra - zrušená registrace 18.07.16 10:09:17: Jo v pohodě, to je přesně ten test co jsem tenkrát viděl.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.16 16:12:06: Jasně že ne všechny testy jsou asi úplně košér...na druhou stranu on v tom testu naprosto propadl a to docela s odstupem(ani jsem to teď znovu nečetl...) a to si myslím, že si nikdo nedovolí napsat jen tak, protože by později mohli čelit případnému soudnímu řízení a následného postihu od dovozce/výrobce za ujmu atd...
Od někoho jsem kdysi dostal asi 10-12 nových takových filtrů (malých i větších) z nějaké zrušené výlohy-hodlám si z nich udělat takovou malou motoristicko-houbovou zahrádku na stěně budoucí nové garáže...:-))
21:37:08
18.07.2016
18.07.2016
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 18.07.16 18:11:57:
Jako prase tyhle filtry syčí na turbomotorech, co jsem viděl, tak už je to vyloženě obtěžující.
Pro někoho tunnynkový, ale z mého pohledu už obtěžující.
Jako prase tyhle filtry syčí na turbomotorech, co jsem viděl, tak už je to vyloženě obtěžující.
Pro někoho tunnynkový, ale z mého pohledu už obtěžující.
18:11:57
18.07.2016
18.07.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.16 18:09:04: to jo, ale zepředu je slyset daleko dýl. Už kvůli tomu, že rallyový auto musí plnit nějakej limit hlučnosti výfuku. Vevnitř slyšíš jen převodovku a rezonující plechy a nějakej motor až daleko za tím :-D
18:09:04
18.07.2016
18.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.07.16 18:04:16: To zalezi odkud ho poslouchas. Typicky treba M3 z predu slysis sani a jak projede, tak vyfuk. Kdyz sedis uvnitr, tak to je to taky vic slyset u predomotoru nez u zadniho agregatu (teda pokud nemas sani za hlavou jak Eidy :))))
18:04:16
18.07.2016
18.07.2016
vhml
Však taky správnej motor dělá podstatně víc kraválu ze sání než z výfuku :-)
16:12:06
18.07.2016
18.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jiskra - zrušená registrace 18.07.16 10:09:17: Ten test je stejna hovadina jako tamni test chladicich kapalin, kde vyhral ten co zaplatil...
Nicmene souhlas s minno, KNko hlucnost hodne zvedne, obzvlast na sytic je to slyset i s hodne otevrenym vyfukem.
Nicmene souhlas s minno, KNko hlucnost hodne zvedne, obzvlast na sytic je to slyset i s hodne otevrenym vyfukem.
10:09:17
18.07.2016
18.07.2016
Jiskra - zrušená registrace
Snad to sem můžu dát. Test filtrů včetně KN... www.motorkari.cz/tema?t=1
76802 O testech časopisu SM nemám valné mínění, ale jako informace určitě zajímavá. KN filtr do 781.136 na normální jízdu za ty peníze dle mého názoru k ničemu. Pro sport využití asi dobrý...
06:00:42
18.07.2016
18.07.2016
sep
Než motor zajde na KNko tak to dřív zakvičí na x jiných věcí,zrovna tohoto bych se bál asi nejmíň.
01:45:09
18.07.2016
18.07.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Tomaso435 16.07.16 12:32:00: Nemám důvod nevěřit, zvlášť když vyhovuje a byl levný... Já jen že asi před rokem, rokem a půl jsem pročítal o testech filtrovacích schopností z autorizované zkušebny asi 10-12 vzduchových filtrů na trhu pro současné vozy Škoda...no a ten KN skončil poslední nebo předposlední nejhorší, zato jasně nejdražší... Dokonce myslím, že jsem to tady už kdysi někde psal. Ale tak přece nic nového pod sluncem, rovnice funguje: míň filtruješ (třeba jen o pár %) = jde tam více vzduchu a tak přidáš trochu paliva a o něco víš jedeš (a tím i možná míň žereš když nejedeš jako blázen...), motor ale má menší životnost. Záleží samozřejmě také v jak prašném prostředí jezdíš. Pro sportovní účely asi vyhovující, tam se počítá, že motor stejně dlouho nevydrží a každá setina je plus, pro normální auto nebo vůz který si upravím ale chci aby mi vydržel, nevhodné. To si myslím já, třeba se ale mýlím...
13:56:28
16.07.2016
16.07.2016
Tomaso435
-> vhml: Jestli tím pojedeš někdy kolem VM, stav se, zapujčím a uvidíš sám :) Já si prošel výměnou sacího potrubí za 50kw provedení, plus ještě maličko zvětšení, pak výfukový svody který sou taky větší, pak přetěsnění vstřikovačů, pak koncovej vejfuk průchozí a pak KN filtr.... Je pravdou že se serií sem byl schopnej s lehkou nohou jezdit se spotřebou jak HTP do 4 litrů :-D ale problém byl když si potřeboval někde šlápnout, předjet nebo byl táhlej kopec.. to tam teklo a efekt nula.. Po techto zásazích je to prostě živější, ochotně se to točí, a v průměru a normální jizdou mám spotřebu lepší... Pak sem zkoušel vracet papírák a spotřebu sem měl větší a nechtělo se tomu tak ochotně točit... ale já to sehnal myslim za 500 nový i s čistící sadou... takže neřešim.. víc bych do toho nedal asi.
13:38:56
16.07.2016
16.07.2016
vhml
-> Tomaso435 16.07.16 12:32:00: že bych potunil? Ale úplně nějakému rozdílu věřit nechci.
13:16:10
16.07.2016
16.07.2016
kraska98
-> Tomaso435: To mi nemusíš říkat,to je přeci jasné
12:32:00
16.07.2016
16.07.2016
Tomaso435
-> skodoukolemsveta.cz: když pravidelně čistíš a mastíš aby se to mělo kam zachytit tak bych to asi asi tak nehrotil :) ale je pravda že na fábce v origo boxu je KNko znát na spotřebě a ochotě vytočení jak blázen.
12:06:58
16.07.2016
16.07.2016
skodoukolemsveta.cz
-> minno 16.07.16 11:13:04: Přesně tak! Navíc bych se z dlouhodobého hlediska bál o svůj motor... Ale ať si každý namontuje co hrdlo ráčí, svět alespoň nebude tak černobílý a máme se o čem bavit...:-)
11:51:21
16.07.2016
16.07.2016
Tomaso435
-> kraska98: je. vypadá to hustodémonskykrutopřísně
11:45:14
16.07.2016
16.07.2016
kraska98
Když už jsme u toho,je znát nějaký rozdíl,když se sundá ten boční nasávací dekl u filtrboxu ?
11:40:07
16.07.2016
16.07.2016
Milan 136
-> Tomaso435: myslis tunning? :-D
11:25:15
16.07.2016
16.07.2016
Tomaso435
-> Milan 136: si asi do dneška nepochopil co je to vlastně ten tunink co?
11:21:07
16.07.2016
16.07.2016
Milan 136
-> Tomaso435 16.07.16 10:50:02: hlavne ze si hrajou s filtrem,ale ze jim drnci dekl a chrasti rozvody jako prase... Nevadi
11:13:04
16.07.2016
16.07.2016
minno
-> bibendum30 16.07.16 10:31:37: Nie nadarmo sa filterbox inak volá tlmič sania Preto píšem, že u auta na bežné jazdenie (t. j. sériové / tiché auto) je otvorený filter dosť hlučný. Ono stačí dať dole bočnú nasávaciu trubku u sériového filterboxu a v interiéri to za jazdy dosť viac duní... Ak neriešiš hlučnosť a máš vyhodené aj odhlučnenie vozu, neviem načo potom komentuješ, že ty také skúsenosti s otvoreným filtrom nemáš.
10:52:53
16.07.2016
16.07.2016
bibendum30
-> Milan 136: V případě sériového auta těžko mohu soudit,
já hlučnost nějak neřeším...mě toho ani v interiéru moc nezůstalo na tlumení
Zbytečná váha navíc
já hlučnost nějak neřeším...mě toho ani v interiéru moc nezůstalo na tlumení
Zbytečná váha navíc
10:50:02
16.07.2016
16.07.2016
Tomaso435
10:46:26
16.07.2016
16.07.2016
Milan 136
-> bibendum30: ja bych teda rekl, ze otevrenej filtr teda na hlucnosti prida v kazdym pripade
10:41:11
16.07.2016
16.07.2016
bibendum30
-> Jindas: Já ho objednávat nepotřebuju , já ho jezdím a spokojenost už mnoho let.... a nejsem jediný kdo ho tady z Virtu má
10:36:42
16.07.2016
16.07.2016
Jindas
-> bibendum30: Teď už nestojí svět... ale nesmíš ho objednávat v Čechách.
www.ebay.com/itm/.../3102 21603742?hash=item4...
www.ebay.com/itm/.../3102 21603742?hash=item4...
10:31:37
16.07.2016
16.07.2016
bibendum30
-> minno: Hlučný? To není díky filtru,nevím co tě k takovému názoru vede,moje zkušenosti takové nejsou.
-> Hurdis: Dobře popsáno
-> Hurdis: Dobře popsáno
21:45:59
12.07.2016
12.07.2016
Hurdis
-> minno: Ale zase k maličkatým úpravám na novém složeném motoru 1300 (tj. lehce ostřejší vačka, otevřenější podélný výfuk s tepel.izol., drobné úpravy alu hlavy - kanály, ventil pružiny, min.zvýšení kompres.poměru), natryskování 3223 SEDRu atd. - zkrátka na laciném legálním motůrku na agilnější vyjížďky s rozpočtem kolem 35 tis. je to OK. Tzn. už se to při instalaci má trooošičku tendenci projevit potřebou "otočit šroubkem".
12:25:55
10.07.2016
10.07.2016
minno
-> bibendum30: na bežné jazdenie je ale taký filter dosť hlučný a vysoko nepraktický.
10:17:47
10.07.2016
10.07.2016
bibendum30
KN sice něco stojí -je to investice ,
ale to co "vyhází " člověk průběžně za normální filtry se časem nasčítá a dostane se člověk na sumu co stojí jeden " na věky" od KN .
Pasuje na karbec bez problému img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6693_2010-02 -13_14-17-01_18.jpg a motor pak lepší dýchá,ta inovace je znát .
Jak píše Hurdis...někdy je třeba si pohrát s nastavením a samozřejmě ...se o filtr starat,občas vyčistit a naimpregnovat chemií na to určenou od KN
Je to na rozhodnutí každého...vše má své pro i proti
ale to co "vyhází " člověk průběžně za normální filtry se časem nasčítá a dostane se člověk na sumu co stojí jeden " na věky" od KN .
Pasuje na karbec bez problému img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6693_2010-02 -13_14-17-01_18.jpg a motor pak lepší dýchá,ta inovace je znát .
Jak píše Hurdis...někdy je třeba si pohrát s nastavením a samozřejmě ...se o filtr starat,občas vyčistit a naimpregnovat chemií na to určenou od KN
Je to na rozhodnutí každého...vše má své pro i proti
09:58:05
10.07.2016
10.07.2016
ochoda
-> minno: Taky bych to tak řekl, sice se mu tam nechce nějak extra, ale ten motor vytočit šel i na seriovym vyfuku.
20:41:27
09.07.2016
09.07.2016
minno
-> srdcar 120L 09.07.16 18:56:09: Tak to si musel mať akési veľmi zvláštne sériové výfuky, lebo inak s vytočením 136 motora na niekoľkých odskúšaných sériových 120 výfukoch nebol nikdy najmenší problém.
18:56:09
09.07.2016
09.07.2016
srdcar 120L
-> Robert 106: A řešíš taky to, jaký máš na tom výfuk? Na mém Favo motoru jsem měl nejprve sériový 120-tkový, dostal jsem motor tak do 4.500 ot. a dál už ani ťuk. Motor se dusil. Pak jsem jeden rozkuchal(výfuk, ne motor) a nestačil se divit, co za hrůzu malé díry v něm jsou a hlavně i výstupní trubka. Předělal jsem ho tak, že jsem v přepážkách převrtal 6 mm díry na 10 mm, i v přepouštěcích trubkách a výstupní trubku jsem dal 45 mm. Celé zavařil, vypadal jak originál, i zvuk a hlasitost byly stejné jako originál, jen to točilo téměř k 7.000 ot. A to jezdím na originál filtr š 120 a kontaktní zapalování. Problém je, že to, co tlačíš do motoru, musíš taky dostat ven. Sehnat originál 130 sériový je docela problém, ale má výstupní trubku taky jako 120-tkový, takže nic moc.
Časem se mi díky plynu propálil a vyrezl obal, tak jsem tam dal zase sériovku a je stejný problém. Takže nejspíš budu dělat nerezový. Něco jako je toto:
Časem se mi díky plynu propálil a vyrezl obal, tak jsem tam dal zase sériovku a je stejný problém. Takže nejspíš budu dělat nerezový. Něco jako je toto:
08:04:56
09.07.2016
09.07.2016
Bukaj
Ve 130LPG jezdím originály a na to, jak je LPG citlivé na čistotu filtru, tak stačí výměna jednou až dvakrát za sezonu (cca po 20 000) - a to k nám vede pouze šotolinová cesta.
Jednou jsem měl v autě nějakou druhošku a kromě toho, že se víc bortila, tak subjektivně jsem měl dojem, že při jeho výměně bylo víko karburátoru zahnojené víc, než obvykle...
Jednou jsem měl v autě nějakou druhošku a kromě toho, že se víc bortila, tak subjektivně jsem měl dojem, že při jeho výměně bylo víko karburátoru zahnojené víc, než obvykle...
00:44:48
09.07.2016
09.07.2016
Hurdis
Přesněji je to Renault Clio II 1,2 benzin. Vnitřní průměr a délka jsou téměř totožné, výrazněji je rozdíl ve vnějším průměru, tzn. kolem filtru je v boxu více místa.
Provozuji od KN. Funguje. Jen to chce minimálně upravit bohatost. Pouze se mi ho nikde nepodařilo najít pod 1700,-
Provozuji od KN. Funguje. Jen to chce minimálně upravit bohatost. Pouze se mi ho nikde nepodařilo najít pod 1700,-
21:39:40
08.07.2016
08.07.2016
Robert 106
-> Trady: Měl sem napsat, že mám ostřejší vačku a dusí - tím myslím méně točí okolo 5000 ot.
20:45:22
08.07.2016
08.07.2016
Trady
a mi zase pripadalo, ze z Citroenu xsara 2002 by tam taky vlezl :D dokud sem mel normalni filtrbox tak sem jezdil co rok jina, vika / AQ / starline.... apod, ale nedusilo se mi to, ted mam "neco" hribek, a funguje to taky, ted sem ho po roce prohnal kompresorem a pohoda, minuly mel po rocnim provozu po srazech dokonce diry :D hold rozdil 300 a 600 :D ale vs 150kc za papir.....
pokud pisu zhovadilosti se omlouvam ale nepochopil sem moc dotaz no... pokud se tazatel pta zda z clia 98 pasuje filtr do filtrboxu tak otevrene priznam.. ze nevim :) kup a uvidis ;)
pokud pisu zhovadilosti se omlouvam ale nepochopil sem moc dotaz no... pokud se tazatel pta zda z clia 98 pasuje filtr do filtrboxu tak otevrene priznam.. ze nevim :) kup a uvidis ;)
20:39:20
08.07.2016
08.07.2016
Robert 106
Ahoj,
vím sice o tom šíleně drahém bavlněném filtru co pasuje do originálního filtrboxu, ale
zajímá mě jestli má tady někdo odzkoušené papírové filtry.
Měl sem v autě tu chrachovinu modrou, čínskou a teď jsem koupil filtr od MANN-u a ikdyž je lépe zpracovaný, má viditelně větší filtrovací plochu (je širší) a dokonale pasuje tak mám pocit, že sem to zadusil.
Vím, že by tam také pasoval filtr z Renaultu Cilo 98, nebo něco takového.
Má někdo zkušenost ?
vím sice o tom šíleně drahém bavlněném filtru co pasuje do originálního filtrboxu, ale
zajímá mě jestli má tady někdo odzkoušené papírové filtry.
Měl sem v autě tu chrachovinu modrou, čínskou a teď jsem koupil filtr od MANN-u a ikdyž je lépe zpracovaný, má viditelně větší filtrovací plochu (je širší) a dokonale pasuje tak mám pocit, že sem to zadusil.
Vím, že by tam také pasoval filtr z Renaultu Cilo 98, nebo něco takového.
Má někdo zkušenost ?