skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
120/130 vzduchový filtr
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 08.07.2016 do 20.07.2016, založil/a Robert 106
-> skodoukolemsveta.cz 20.07.16 12:22:51: Super, jdu mrknout ;-)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.07.16 11:44:50: Stojím si z logiky věcí, které už jsem popsal výše, za svým... ale nikomu neberu jeho názor a nevnucuji můj. Navíc pro závody je to určitě skvělé. Jak říkám, já si udělám tu zahrádku...:-)) protože nezávodím...
Mimochodem jukni na moje auto, mlhovky jsem (prozatím) sundal, něco na Tvém názoru bylo...jen jsem na to musel taky přijít...:-).
-> U-Geen 19.07.16 12:49:07: -> vhml 19.07.16 12:23:11: Nepochybně...:-)
Mimochodem jukni na moje auto, mlhovky jsem (prozatím) sundal, něco na Tvém názoru bylo...jen jsem na to musel taky přijít...:-).
-> U-Geen 19.07.16 12:49:07: -> vhml 19.07.16 12:23:11: Nepochybně...:-)
-> vhml: vsude stejny rek bych :)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.07.16 11:44:50: taky se tam dohadujou o píčovinách jako většina lidí tady? 

-> skodoukolemsveta.cz 19.07.16 11:25:44: Je to hovadina, projdi si zahranicni testy a fora ;)
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.16 21:37:08: Určitě souhlasím. Nicméně přesně, kdo chce, ať si to tam dá... Jinak na turbech syčí hlavně když se třeba trochu povolí hadice intercooleru, tyhle filtry ale také.
-> Jiskra - zrušená registrace 18.07.16 10:09:17: Jo v pohodě, to je přesně ten test co jsem tenkrát viděl.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.16 16:12:06: Jasně že ne všechny testy jsou asi úplně košér...na druhou stranu on v tom testu naprosto propadl a to docela s odstupem(ani jsem to teď znovu nečetl...) a to si myslím, že si nikdo nedovolí napsat jen tak, protože by později mohli čelit případnému soudnímu řízení a následného postihu od dovozce/výrobce za ujmu atd...
Od někoho jsem kdysi dostal asi 10-12 nových takových filtrů (malých i větších) z nějaké zrušené výlohy-hodlám si z nich udělat takovou malou motoristicko-houbovou zahrádku na stěně budoucí nové garáže...:-))
-> Jiskra - zrušená registrace 18.07.16 10:09:17: Jo v pohodě, to je přesně ten test co jsem tenkrát viděl.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.16 16:12:06: Jasně že ne všechny testy jsou asi úplně košér...na druhou stranu on v tom testu naprosto propadl a to docela s odstupem(ani jsem to teď znovu nečetl...) a to si myslím, že si nikdo nedovolí napsat jen tak, protože by později mohli čelit případnému soudnímu řízení a následného postihu od dovozce/výrobce za ujmu atd...
Od někoho jsem kdysi dostal asi 10-12 nových takových filtrů (malých i větších) z nějaké zrušené výlohy-hodlám si z nich udělat takovou malou motoristicko-houbovou zahrádku na stěně budoucí nové garáže...:-))
-> vhml 18.07.16 18:11:57:

Jako prase tyhle filtry syčí na turbomotorech, co jsem viděl, tak už je to vyloženě obtěžující.
Pro někoho tunnynkový, ale z mého pohledu už obtěžující.


Jako prase tyhle filtry syčí na turbomotorech, co jsem viděl, tak už je to vyloženě obtěžující.
Pro někoho tunnynkový, ale z mého pohledu už obtěžující.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.16 18:09:04: to jo, ale zepředu je slyset daleko dýl. Už kvůli tomu, že rallyový auto musí plnit nějakej limit hlučnosti výfuku. Vevnitř slyšíš jen převodovku a rezonující plechy a nějakej motor až daleko za tím :-D
-> vhml 18.07.16 18:04:16: To zalezi odkud ho poslouchas. Typicky treba M3 z predu slysis sani a jak projede, tak vyfuk. Kdyz sedis uvnitr, tak to je to taky vic slyset u predomotoru nez u zadniho agregatu (teda pokud nemas sani za hlavou jak Eidy :))))
Však taky správnej motor dělá podstatně víc kraválu ze sání než z výfuku :-)
-> Jiskra - zrušená registrace 18.07.16 10:09:17: Ten test je stejna hovadina jako tamni test chladicich kapalin, kde vyhral ten co zaplatil...
Nicmene souhlas s minno, KNko hlucnost hodne zvedne, obzvlast na sytic je to slyset i s hodne otevrenym vyfukem.
Nicmene souhlas s minno, KNko hlucnost hodne zvedne, obzvlast na sytic je to slyset i s hodne otevrenym vyfukem.
Snad to sem můžu dát. Test filtrů včetně KN... www.motorkari.cz/tema?t=1
76802 O testech časopisu SM nemám valné mínění, ale jako informace určitě zajímavá. KN filtr do 781.136 na normální jízdu za ty peníze dle mého názoru k ničemu. Pro sport využití asi dobrý...
Než motor zajde na KNko tak to dřív zakvičí na x jiných věcí,zrovna tohoto bych se bál asi nejmíň.
-> Tomaso435 16.07.16 12:32:00: Nemám důvod nevěřit, zvlášť když vyhovuje a byl levný... Já jen že asi před rokem, rokem a půl jsem pročítal o testech filtrovacích schopností z autorizované zkušebny asi 10-12 vzduchových filtrů na trhu pro současné vozy Škoda...no a ten KN skončil poslední nebo předposlední nejhorší, zato jasně nejdražší... Dokonce myslím, že jsem to tady už kdysi někde psal. Ale tak přece nic nového pod sluncem, rovnice funguje: míň filtruješ (třeba jen o pár %) = jde tam více vzduchu a tak přidáš trochu paliva a o něco víš jedeš (a tím i možná míň žereš když nejedeš jako blázen...), motor ale má menší životnost. Záleží samozřejmě také v jak prašném prostředí jezdíš. Pro sportovní účely asi vyhovující, tam se počítá, že motor stejně dlouho nevydrží a každá setina je plus, pro normální auto nebo vůz který si upravím ale chci aby mi vydržel, nevhodné. To si myslím já, třeba se ale mýlím...
-> vhml: Jestli tím pojedeš někdy kolem VM, stav se, zapujčím a uvidíš sám :) Já si prošel výměnou sacího potrubí za 50kw provedení, plus ještě maličko zvětšení, pak výfukový svody který sou taky větší, pak přetěsnění vstřikovačů, pak koncovej vejfuk průchozí a pak KN filtr.... Je pravdou že se serií sem byl schopnej s lehkou nohou jezdit se spotřebou jak HTP do 4 litrů :-D ale problém byl když si potřeboval někde šlápnout, předjet nebo byl táhlej kopec.. to tam teklo a efekt nula.. Po techto zásazích je to prostě živější, ochotně se to točí, a v průměru a normální jizdou mám spotřebu lepší... Pak sem zkoušel vracet papírák a spotřebu sem měl větší a nechtělo se tomu tak ochotně točit... ale já to sehnal myslim za 500 nový i s čistící sadou... takže neřešim.. víc bych do toho nedal asi.
-> Tomaso435 16.07.16 12:32:00: že bych potunil?
Ale úplně nějakému rozdílu věřit nechci.

-> Tomaso435: To mi nemusíš říkat,to je přeci jasné
-> skodoukolemsveta.cz: když pravidelně čistíš a mastíš aby se to mělo kam zachytit tak bych to asi asi tak nehrotil :) ale je pravda že na fábce v origo boxu je KNko znát na spotřebě a ochotě vytočení jak blázen.
-> minno 16.07.16 11:13:04: Přesně tak! Navíc bych se z dlouhodobého hlediska bál o svůj motor... Ale ať si každý namontuje co hrdlo ráčí, svět alespoň nebude tak černobílý a máme se o čem bavit...:-)
-> kraska98: je. vypadá to hustodémonskykrutopřísně
Když už jsme u toho,je znát nějaký rozdíl,když se sundá ten boční nasávací dekl u filtrboxu ?
-> Tomaso435: myslis tunning? :-D
-> Milan 136: si asi do dneška nepochopil co je to vlastně ten tunink co? 

-> Tomaso435 16.07.16 10:50:02: hlavne ze si hrajou s filtrem,ale ze jim drnci dekl a chrasti rozvody jako prase... Nevadi

-> bibendum30 16.07.16 10:31:37: Nie nadarmo sa filterbox inak volá tlmič sania
Preto píšem, že u auta na bežné jazdenie (t. j. sériové / tiché auto) je otvorený filter dosť hlučný. Ono stačí dať dole bočnú nasávaciu trubku u sériového filterboxu a v interiéri to za jazdy dosť viac duní... Ak neriešiš hlučnosť a máš vyhodené aj odhlučnenie vozu, neviem načo potom komentuješ, že ty také skúsenosti s otvoreným filtrom nemáš.

-> Milan 136: V případě sériového auta těžko mohu soudit,
já hlučnost nějak neřeším...mě toho ani v interiéru moc nezůstalo na tlumení
Zbytečná váha navíc
já hlučnost nějak neřeším...mě toho ani v interiéru moc nezůstalo na tlumení

Zbytečná váha navíc

-> bibendum30: ja bych teda rekl, ze otevrenej filtr teda na hlucnosti prida v kazdym pripade
-> Jindas: Já ho objednávat nepotřebuju , já ho jezdím a spokojenost už mnoho let.... a nejsem jediný kdo ho tady z Virtu má

-> bibendum30: Teď už nestojí svět... ale nesmíš ho objednávat v Čechách.
www.ebay.com/itm/.../3102 21603742?hash=item4...
www.ebay.com/itm/.../3102 21603742?hash=item4...
-> minno: Hlučný?
To není díky filtru,nevím co tě k takovému názoru vede,moje zkušenosti takové nejsou.
-> Hurdis: Dobře popsáno

-> Hurdis: Dobře popsáno

-> minno: Ale zase k maličkatým úpravám na novém složeném motoru 1300 (tj. lehce ostřejší vačka, otevřenější podélný výfuk s tepel.izol., drobné úpravy alu hlavy - kanály, ventil pružiny, min.zvýšení kompres.poměru), natryskování 3223 SEDRu atd. - zkrátka na laciném legálním motůrku na agilnější vyjížďky s rozpočtem kolem 35 tis. je to OK. Tzn. už se to při instalaci má trooošičku tendenci projevit potřebou "otočit šroubkem".
-> bibendum30: na bežné jazdenie je ale taký filter dosť hlučný a vysoko nepraktický.
KN sice něco stojí -je to investice ,
ale to co "vyhází " člověk průběžně za normální filtry se časem nasčítá a dostane se člověk na sumu co stojí jeden " na věky" od KN .
Pasuje na karbec bez problému img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6693_2010-02 -13_14-17-01_18.jpg a motor pak lepší dýchá,ta inovace je znát .
Jak píše Hurdis...někdy je třeba si pohrát s nastavením a samozřejmě ...se o filtr starat,občas vyčistit a naimpregnovat chemií na to určenou od KN
Je to na rozhodnutí každého...vše má své pro i proti
ale to co "vyhází " člověk průběžně za normální filtry se časem nasčítá a dostane se člověk na sumu co stojí jeden " na věky" od KN .

Pasuje na karbec bez problému img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6693_2010-02 -13_14-17-01_18.jpg a motor pak lepší dýchá,ta inovace je znát .

Jak píše Hurdis...někdy je třeba si pohrát s nastavením a samozřejmě ...se o filtr starat,občas vyčistit a naimpregnovat chemií na to určenou od KN

Je to na rozhodnutí každého...vše má své pro i proti
-> minno: Taky bych to tak řekl, sice se mu tam nechce nějak extra, ale ten motor vytočit šel i na seriovym vyfuku.
-> srdcar 120L 09.07.16 18:56:09: Tak to si musel mať akési veľmi zvláštne sériové výfuky, lebo inak s vytočením 136 motora na niekoľkých odskúšaných sériových 120 výfukoch nebol nikdy najmenší problém.
-> Robert 106: A řešíš taky to, jaký máš na tom výfuk? Na mém Favo motoru jsem měl nejprve sériový 120-tkový, dostal jsem motor tak do 4.500 ot. a dál už ani ťuk. Motor se dusil. Pak jsem jeden rozkuchal(výfuk, ne motor) a nestačil se divit, co za hrůzu malé díry v něm jsou a hlavně i výstupní trubka. Předělal jsem ho tak, že jsem v přepážkách převrtal 6 mm díry na 10 mm, i v přepouštěcích trubkách a výstupní trubku jsem dal 45 mm. Celé zavařil, vypadal jak originál, i zvuk a hlasitost byly stejné jako originál, jen to točilo téměř k 7.000 ot. A to jezdím na originál filtr š 120 a kontaktní zapalování. Problém je, že to, co tlačíš do motoru, musíš taky dostat ven. Sehnat originál 130 sériový je docela problém, ale má výstupní trubku taky jako 120-tkový, takže nic moc.
Časem se mi díky plynu propálil a vyrezl obal, tak jsem tam dal zase sériovku a je stejný problém. Takže nejspíš budu dělat nerezový. Něco jako je toto:
Časem se mi díky plynu propálil a vyrezl obal, tak jsem tam dal zase sériovku a je stejný problém. Takže nejspíš budu dělat nerezový. Něco jako je toto:
Ve 130LPG jezdím originály a na to, jak je LPG citlivé na čistotu filtru, tak stačí výměna jednou až dvakrát za sezonu (cca po 20 000) - a to k nám vede pouze šotolinová cesta.
Jednou jsem měl v autě nějakou druhošku a kromě toho, že se víc bortila, tak subjektivně jsem měl dojem, že při jeho výměně bylo víko karburátoru zahnojené víc, než obvykle...
Jednou jsem měl v autě nějakou druhošku a kromě toho, že se víc bortila, tak subjektivně jsem měl dojem, že při jeho výměně bylo víko karburátoru zahnojené víc, než obvykle...
Přesněji je to Renault Clio II 1,2 benzin. Vnitřní průměr a délka jsou téměř totožné, výrazněji je rozdíl ve vnějším průměru, tzn. kolem filtru je v boxu více místa.
Provozuji od KN. Funguje. Jen to chce minimálně upravit bohatost. Pouze se mi ho nikde nepodařilo najít pod 1700,-
Provozuji od KN. Funguje. Jen to chce minimálně upravit bohatost. Pouze se mi ho nikde nepodařilo najít pod 1700,-
-> Trady: Měl sem napsat, že mám ostřejší vačku a dusí - tím myslím méně točí okolo 5000 ot.
a mi zase pripadalo, ze z Citroenu xsara 2002 by tam taky vlezl :D dokud sem mel normalni filtrbox tak sem jezdil co rok jina, vika / AQ / starline.... apod, ale nedusilo se mi to, ted mam "neco" hribek, a funguje to taky, ted sem ho po roce prohnal kompresorem a pohoda, minuly mel po rocnim provozu po srazech dokonce diry :D hold rozdil 300 a 600 :D ale vs 150kc za papir.....
pokud pisu zhovadilosti se omlouvam ale nepochopil sem moc dotaz no... pokud se tazatel pta zda z clia 98 pasuje filtr do filtrboxu tak otevrene priznam.. ze nevim :) kup a uvidis ;)
pokud pisu zhovadilosti se omlouvam ale nepochopil sem moc dotaz no... pokud se tazatel pta zda z clia 98 pasuje filtr do filtrboxu tak otevrene priznam.. ze nevim :) kup a uvidis ;)
Ahoj,
vím sice o tom šíleně drahém bavlněném filtru co pasuje do originálního filtrboxu, ale
zajímá mě jestli má tady někdo odzkoušené papírové filtry.
Měl sem v autě tu chrachovinu modrou, čínskou a teď jsem koupil filtr od MANN-u a ikdyž je lépe zpracovaný, má viditelně větší filtrovací plochu (je širší) a dokonale pasuje tak mám pocit, že sem to zadusil.
Vím, že by tam také pasoval filtr z Renaultu Cilo 98, nebo něco takového.
Má někdo zkušenost ?
vím sice o tom šíleně drahém bavlněném filtru co pasuje do originálního filtrboxu, ale
zajímá mě jestli má tady někdo odzkoušené papírové filtry.
Měl sem v autě tu chrachovinu modrou, čínskou a teď jsem koupil filtr od MANN-u a ikdyž je lépe zpracovaný, má viditelně větší filtrovací plochu (je širší) a dokonale pasuje tak mám pocit, že sem to zadusil.
Vím, že by tam také pasoval filtr z Renaultu Cilo 98, nebo něco takového.
Má někdo zkušenost ?