skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozsah Go motoru 136b
18:11:19
31.03.2016
31.03.2016
Čokin
-> djmaso: To potom jo.
18:07:31
31.03.2016
31.03.2016
djmaso
-> Čokin: možná, ale jen možná, že viděl škodovku :D (mojí :D )
16:05:36
31.03.2016
31.03.2016
Čokin
-> minno: Z čeho tak usuzuješ?
15:47:03
31.03.2016
31.03.2016
minno
-> djmaso: ty budeš asi tiež dobrý magor....
14:56:06
31.03.2016
31.03.2016
djmaso
-> Urbi: OK Okurko zavolám :D
víš, mě stačí jedna krátká věta :)
víš, mě stačí jedna krátká věta :)
14:19:38
31.03.2016
31.03.2016
Petr Urban
-> djmaso: Co to meleš nesouvisle k tématu kdesi z čech ? urážej si svoje kamaráda osobně a val jim své rady
12:05:13
31.03.2016
31.03.2016
djmaso
-> Urbi: :D v týdnu mám času dost :) já makám jen od pátku do neděle :)
mimochodem jak píše plešatá okurka (Urbi) :D :D - dojeď na vrakáč a najdi si nějaký pěkný motor (ještě jsou - až nebudou budeme všichni brousit :) )
mimochodem jak píše plešatá okurka (Urbi) :D :D - dojeď na vrakáč a najdi si nějaký pěkný motor (ještě jsou - až nebudou budeme všichni brousit :) )
11:23:45
31.03.2016
31.03.2016
Petr Urban
-> djmaso: se podívej na čas kdy to píšu... buď v noci po práci nebo když jím. A vůbec... aby si stíhal ty, na vlastním prahu pěkně.
14:58:31
30.03.2016
30.03.2016
djmaso
-> Urbi: ole se nedivím, že nic nestíháš = mega příspěvky a pak hoveno uděláš
13:47:56
30.03.2016
30.03.2016
Petr Urban
-> saSaT: přesně
13:47:14
30.03.2016
30.03.2016
Petr Urban
-> Jirik_Tuňák1983: Nevím jak to myslíš, ale dle délky příspěvku asi jo A nebo to pomůže i jiným... Když jsem kdysi hledal zde rady, byl jsem vděčen, když mi někdo správně poradil, nyní doufám že i já tento dluh mohu zplatit.
21:28:50
29.03.2016
29.03.2016
saSaT
-> Jirik_Tuňák1983: Spíš si myslim že to je o tom, že se chová, píše a vůbec diskutuje jak člověk a ne jak hovado. To je potom celý řešení v podstatě čehokoliv uplně o něčem jiným
21:19:21
29.03.2016
29.03.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Petr Urban 28.03.16 01:03:46: Ten kluk je ti taky sympatický, viď?
01:03:46
28.03.2016
28.03.2016
Petr Urban
-> zdeny10: Postavit smysluplný výkonný motor s dobrou životností není jen tak a má to své zákonistosti. Já přesné věci věřejně říkat nebudu, jen naznačuji problém... Kdo se u mě staví osobně a bude normální, tomu poradím, dokonce i ukážu vše co je jako základ potřeba k motoru typu fav./fel. vědět. Zlínský kraj.
00:12:06
28.03.2016
28.03.2016
zdeny10
Koukám, že dneska se mi bude asi špatně usínat
Teď mám hlavu jak pátrací balón. Ale i za takovej podrobnej rozbor moc děkuji a určitě si poradit nechám. Tato rekonstrukce je v plenkách, musím se věnovat rekonstrukci bydlení a jen jsem chtěl vědět co s tím, až se k tomu dostanu. Teď už vím, že až se k tomu dostanu, tak teprve začne peklo
Díky moc a dobrou noc
Teď mám hlavu jak pátrací balón. Ale i za takovej podrobnej rozbor moc děkuji a určitě si poradit nechám. Tato rekonstrukce je v plenkách, musím se věnovat rekonstrukci bydlení a jen jsem chtěl vědět co s tím, až se k tomu dostanu. Teď už vím, že až se k tomu dostanu, tak teprve začne peklo
Díky moc a dobrou noc
23:59:34
27.03.2016
27.03.2016
Petr Urban
-> zdeny10: všude je tady těch motorů a klikovek úplně hordy, škoda je to nevyhodit a nepoužít jinou. Jak jsem navíc říkal, dobrých brusičů je jak šafránu a určitě si pak zkontroluj všechny uložení průměrově a hlavně také házivost hlavních uložení vůči sobě a měří se to v prizmatech, dvě hlavaní vždy podepřené a nepodepřené se měří, pak se prizmata přehodí a zkouší se další atd., musí to do 0,01 mm lětet souose. A zapoměla se zmínit velmi důležitá věc a to že jsou všechny uložení klikovky frekvenčně kaleny do určité hloubky a s hloubkou tvrdost prokalených vrstev klesá, takže se může klikovka i povrchově změkčit přebroušením, otázkou je kolik když půjde o první výbrus.... až za velké prachy zjistíš že to přebrousili nepřesně, každé uložení nebude stejné a ještě to bude házet, pak si vzpomeneš na mě a kliku za pár stovek a jak je jich opravdu všude hromady.
A jak tak čtu zřejmě o tom mnoho nevíš a chceš dělat hodně náročných věcí... To bude lepší někam celé svěřit možná. Nové kuželové pružiny společně s 7mm ventily vydrží i 280st. vačku a nebude se zbytečně opotřebovávat a zatěžovávat nejen stykové součásti rozvodu, tedy doporučím hlavu s 7mm ventily a kuželovými pružinami. Tvrdší pružiny jsou zbytečné a zbytečně zatěžují rozvod a i v nějaké míře snižují výkonnost. Rozdělovač je nutné mít upravený k dané vačce a KP a správně poté nastavený na základním předstihu. Pokud jde o LEKR, co byl navíc na 1500, zřejmě bude moc bohatý tak jak se setkávám velmi často s podobnými karb.
Hlavu je možné změřit na výšce a pokud není upraven spalovák, je možné dle toho usuzovat o KP. Těsnění není možní si volit jak člově chce, musí se počítat se správnou štěrbinou, tedy postaru nedoběh pístu (vysvětlení google) a ta má vliv na antidetonační schopnosti spalovacího prostoru a je nutné vědět am chodí píst vůči vložce a správně si ji pak určit a dle toho objednat těsnění :) Nedoběh pístu je možné volit pro naše motory v hodnotách obecně 1 - 1,5 mm.
A jak tak čtu zřejmě o tom mnoho nevíš a chceš dělat hodně náročných věcí... To bude lepší někam celé svěřit možná. Nové kuželové pružiny společně s 7mm ventily vydrží i 280st. vačku a nebude se zbytečně opotřebovávat a zatěžovávat nejen stykové součásti rozvodu, tedy doporučím hlavu s 7mm ventily a kuželovými pružinami. Tvrdší pružiny jsou zbytečné a zbytečně zatěžují rozvod a i v nějaké míře snižují výkonnost. Rozdělovač je nutné mít upravený k dané vačce a KP a správně poté nastavený na základním předstihu. Pokud jde o LEKR, co byl navíc na 1500, zřejmě bude moc bohatý tak jak se setkávám velmi často s podobnými karb.
Hlavu je možné změřit na výšce a pokud není upraven spalovák, je možné dle toho usuzovat o KP. Těsnění není možní si volit jak člově chce, musí se počítat se správnou štěrbinou, tedy postaru nedoběh pístu (vysvětlení google) a ta má vliv na antidetonační schopnosti spalovacího prostoru a je nutné vědět am chodí píst vůči vložce a správně si ji pak určit a dle toho objednat těsnění :) Nedoběh pístu je možné volit pro naše motory v hodnotách obecně 1 - 1,5 mm.
23:33:00
27.03.2016
27.03.2016
zdeny10
Motor, který teď děláme je čistokrevnej favorit. Ta čtrnáctistovka je zatím v autě
Jsem rád, že se ztotožňujeme v myšlence, že volnější motor je pro závody né zcela od věci. Písty změřím, ale myslím si, že nové kroužky tu mezeru dokáží pokrýt. Děkuji za nabídku s tou klikou, beru na vědomí a kdyby se to mělo díky mé tvrdohlavosti kousnout, vím kam "sáhnout". Tvrdohlavosti říkám proto, protože bych to asi přece jen zkusil nechat přebrousit a zajet v sériovém autě než to dostane "čočku" na závodech. Říkám si, že zkusit se má všechno, tak jí nechci jen tak vyhodit, když se to ještě zachránit dá Holt mám asi blbou povahu
Hlava - sedla jsme dělali, gufera také. Při koupi mi bylo sděleno, že jsou osazeny tvrdší pružiny, je snížená a má leštěné a zvětšené kanály. Jasný - kanály jsme na oko poznali (snad jen, že výfukové nebyly doleštěné - ale to je možná jen pocit, protože byly zanešené od "špíny" z výfukovývh plynů). Ale jelikož nejsme přes hlavy zas velkými odborníky, těžko říct v jaké kondici jsou ty zmiňované pružiny. Další věc je výška. Dle našeho amatérského měření mi přišlo, že to někdo se snižováním sakra přehnal a tak jsem radši dal o půl milimetru vyšší řěsnění aby to nefouklo. Ale jak říkám bůhví. Někam jí pošlu, nechám změřit ten komprezák, eventuálně nějak upravit spalovací prostor, pokud jde změřit tuhost pružin tak i to ocením.
Ona i vačka je otázka. Kupoval jsem jí s tím, že je 280/280, ale to jediné, co o ní vím. Výšku vaček ani jiný čísla neznám. Budu jí muset taky někam poslat na měření, abych měl alespoň podle čeho nastavit ventily. To jsme dříve dělali tak nějak od oka.
Další otazníky jsou předstih a správné natryskovaní karbce (ten dříve jezdil ve feldě 1500 v závodech do vrchu). Auto se hýbalo slušně. Ale věřím, že kdyby se zoptimalizovalo, tak bych naměřil na brzdě třeba více než dříve naměřených 90 koní. Třeba jo, třeba ne
Ale to sem teď nepatří. Šlo mi o blok motoru a s tím jste mi plněhodnotně poradili. Vše nasvědčuje výbrusu kliky (chápu, že je to asi opravdu tvrdohlavost, ale rád zkusím zas něco nového a ne jen její výměnu) a výměně pístních kroužků. Ještě jednou vám patří velké dík kluci
Jsem rád, že se ztotožňujeme v myšlence, že volnější motor je pro závody né zcela od věci. Písty změřím, ale myslím si, že nové kroužky tu mezeru dokáží pokrýt. Děkuji za nabídku s tou klikou, beru na vědomí a kdyby se to mělo díky mé tvrdohlavosti kousnout, vím kam "sáhnout". Tvrdohlavosti říkám proto, protože bych to asi přece jen zkusil nechat přebrousit a zajet v sériovém autě než to dostane "čočku" na závodech. Říkám si, že zkusit se má všechno, tak jí nechci jen tak vyhodit, když se to ještě zachránit dá Holt mám asi blbou povahu
Hlava - sedla jsme dělali, gufera také. Při koupi mi bylo sděleno, že jsou osazeny tvrdší pružiny, je snížená a má leštěné a zvětšené kanály. Jasný - kanály jsme na oko poznali (snad jen, že výfukové nebyly doleštěné - ale to je možná jen pocit, protože byly zanešené od "špíny" z výfukovývh plynů). Ale jelikož nejsme přes hlavy zas velkými odborníky, těžko říct v jaké kondici jsou ty zmiňované pružiny. Další věc je výška. Dle našeho amatérského měření mi přišlo, že to někdo se snižováním sakra přehnal a tak jsem radši dal o půl milimetru vyšší řěsnění aby to nefouklo. Ale jak říkám bůhví. Někam jí pošlu, nechám změřit ten komprezák, eventuálně nějak upravit spalovací prostor, pokud jde změřit tuhost pružin tak i to ocením.
Ona i vačka je otázka. Kupoval jsem jí s tím, že je 280/280, ale to jediné, co o ní vím. Výšku vaček ani jiný čísla neznám. Budu jí muset taky někam poslat na měření, abych měl alespoň podle čeho nastavit ventily. To jsme dříve dělali tak nějak od oka.
Další otazníky jsou předstih a správné natryskovaní karbce (ten dříve jezdil ve feldě 1500 v závodech do vrchu). Auto se hýbalo slušně. Ale věřím, že kdyby se zoptimalizovalo, tak bych naměřil na brzdě třeba více než dříve naměřených 90 koní. Třeba jo, třeba ne
Ale to sem teď nepatří. Šlo mi o blok motoru a s tím jste mi plněhodnotně poradili. Vše nasvědčuje výbrusu kliky (chápu, že je to asi opravdu tvrdohlavost, ale rád zkusím zas něco nového a ne jen její výměnu) a výměně pístních kroužků. Ještě jednou vám patří velké dík kluci
22:51:38
27.03.2016
27.03.2016
Petr Urban
-> zdeny10: Takže to je fav./felda motor ? Mám doma dvě klikovky felicia, obě v pořádku za pár stovek (více do sz), pokud to nebudu muset posílat. Jinak je klikovek všude plná řiť a za cenu přebrusu je celý parádní motor z felicie
22:48:54
27.03.2016
27.03.2016
Petr Urban
Brousit klikovky neumí každý ! Přebrušují se o 0,25mm každý přebrusem a tolerance je vždy do minusu, tzn. jmenovitý rozměr je pak 55,75 a 44,75 s tím že je to spíše jednu až dvě stovky (0,02mm) do mínusu. Pokud se to přebrousí přesně a souose, neměl by být problém. Klika bez přebroušení použitelná není, vůle na té vydřené ojnice je opravdu velmi velká.
Vložky 75,55 budou fungovat s novými kroužky. Tipnu že ojeté písty budou mít 1cm nad spodní hranou 74,45mm a 0,10mm vůle už není ok (sériová vůle 0,04-0,05), ale pojede to, zvláště zatíženejšímu motoru tak úplně nevadí že bude "volnější" Pokud tam bude více jak 0,10mm s sériovými písty, uvažoval bych o jiné či nové pístní sadě, nehledě na to že takto kilomětrově "odejtý" motor by si zasloužil obnovení honovacího kříže ve válci a sjednocení válcovistoti, což válec dále zvětší a bylo by lepší toleračně větší třída pístů, ale tipnu že C písty na fabii nepůjdou sehnat ani za prase a nová se prodává pouze kompletní pístní sada, co stojí na fabii přes 8000,- Osobně bych sehnal nové originál vložky fabia nebo i felda a nechal je zespod upichnout na délku fabia vložek, nové vložky nejsou zase tak drahé, nové kruhy, druhá klika nebo ji přebrousit, věnovat se také repasi hlavy - vůle ve vodítku, zabroušení sedel, nová gufera, otlakování a přebroušení hlavy, spočítání KP, volba správného těsnění pod hlavu atd.
Vložky 75,55 budou fungovat s novými kroužky. Tipnu že ojeté písty budou mít 1cm nad spodní hranou 74,45mm a 0,10mm vůle už není ok (sériová vůle 0,04-0,05), ale pojede to, zvláště zatíženejšímu motoru tak úplně nevadí že bude "volnější" Pokud tam bude více jak 0,10mm s sériovými písty, uvažoval bych o jiné či nové pístní sadě, nehledě na to že takto kilomětrově "odejtý" motor by si zasloužil obnovení honovacího kříže ve válci a sjednocení válcovistoti, což válec dále zvětší a bylo by lepší toleračně větší třída pístů, ale tipnu že C písty na fabii nepůjdou sehnat ani za prase a nová se prodává pouze kompletní pístní sada, co stojí na fabii přes 8000,- Osobně bych sehnal nové originál vložky fabia nebo i felda a nechal je zespod upichnout na délku fabia vložek, nové vložky nejsou zase tak drahé, nové kruhy, druhá klika nebo ji přebrousit, věnovat se také repasi hlavy - vůle ve vodítku, zabroušení sedel, nová gufera, otlakování a přebroušení hlavy, spočítání KP, volba správného těsnění pod hlavu atd.
22:44:41
27.03.2016
27.03.2016
zdeny10
Asi jsem hnidopich. Sehnat jinou kliku je sice jednodušší, ale mám zas na druhou stranu strach aby to nebyl krok tzv. z bláta do louže. Kdo nic nedělá, nic nezkazí, takže bych ten výbrus možná i rád zkusil. Spíš mi šlo o názor, zda jsou společnosti, které se výbrusy zabývají natolik kvalitní, že kliku vybrousí, dodají šály a já vše utáhnu na předepsaný moment, auto patřičně zajedu a vše bude OK. Asi tak nějak bych si to představoval, když už do toho půjdu
Ovalita......proměřoval jsem v různých místech, tolerance se pohybují cca. do 2 setin (v krajních případech 3 setin). Písty jsem neměřil, protože jsem naivně uvažoval, že největší úbytek materiálu poberou kroužky a ty, jak jsem psal v prvním příspěvku, opravdu na výměnu jsou. Mezera zámků už je opravdu za tolerancí
K otáčkám motoru. Neříkám, že auto je v červeném čtvrt hodiny v kuse, ale dejme tomu 5 minut (finále možná 7 minut) to auto točí 4000 až 6500 prakticky pořád.
Ovalita......proměřoval jsem v různých místech, tolerance se pohybují cca. do 2 setin (v krajních případech 3 setin). Písty jsem neměřil, protože jsem naivně uvažoval, že největší úbytek materiálu poberou kroužky a ty, jak jsem psal v prvním příspěvku, opravdu na výměnu jsou. Mezera zámků už je opravdu za tolerancí
K otáčkám motoru. Neříkám, že auto je v červeném čtvrt hodiny v kuse, ale dejme tomu 5 minut (finále možná 7 minut) to auto točí 4000 až 6500 prakticky pořád.
22:33:53
27.03.2016
27.03.2016
zdeny10
....jen pro upřesnění pojmů.....nebavíme se samozřejmě o průměrech ložisek ale logicky o průměrech čepů hlavních a ojničních ložisek. A vůli pístních kroužků v zámcích jsem myslel šířku zámku ve válci. Omlouvám se za neprofesionální vyjadřování
22:32:24
27.03.2016
27.03.2016
MVM
-> zdeny10: Kliku můžeš sehnat jinou,hezky jetou nepřidřenou - dát jen nový pánve. (Broušenou klikovku z feldy mám v záloze taky),jde jen o to zda ji chceš nechat brousit nebo shánět jinou.. Vložky proměřit nejen na průměr ale v různých výškách na ovalitu. Předpokládám že pokud jsou to origo vložky budou mít ještě zřetelný honování. Pokud ne,shánět jiný - zdravější. Co se týká jmenovitýho rozměru vrtání - tak to se určuje podle pístů. Pokud je v plánu tomu nakládat - tak větší vůle není vůbec na škodu..
22:06:33
27.03.2016
27.03.2016
zdeny10
Ahoj kluci. Věnuji se hobyrallycrossu a nedávno jsem se pustil do GO mého prvního "závodního motoru. Jen tak okrajově - dva roky ležel ve stodole po "zaklepání" a mezitím jsem jezdil s motorem jiným, s klikovým ústrojím Fábia 1,4MPI - ale to sem teď nepatří.
Letošní zimu byl relativní čas, pustit se do GO, takže jsme ho tedy rozvalili a pustili se do hledání příčin zmiňovaného" zaklepání" a následného měření vůlí. Motor zaklepal, protože se totálně roztavil šál na druhém válci a bohužel relativně dost poškrabal i ojniční ložisko. Teda takhle 3 "relativně zdravá mají po měření mikrometrem průměr cca. 44,96mm, to poškozené má 44,89mm a opět zmiňuji, že je poškrabané a minimálně by se muselo leštit, čímž by se vůle ještě zvětšila. Co se týče ložisek hlavních tak jejich rozměry jsou cca. 59,97mm.
Řekněte sami - nebýt toho poškozeného ložiska, stačilo by asi dát nové šály a dalo by se jet dál, že? Bohužel ta degradace přidřením tam je a tak mi nezbyde, než nechat celou kliku přebrousit. Rád si nechám poradit, takže mi mou vizi klidně vyvraťte. Ale přijde mi to jako nejlepší řešení - když tedy budu brát, že výbrus klikových hřídelí je práce profesionální a není to přežitek doby a neudělám si tím víc škody než užitku, kdyby se ten výbrus nedej bůh nepovedl. To je tedy otázka číslo 1.
Otázka číslo 2 je průměr vložek. Naměřil jsem dutinoměrem 75,55mm dejme tomu na všech vložkách. Vůle pístních kroužků v zámcích je kolem 1,3mm - ale tu vůli nějak neuvažujme - motor měl najeto čtvrt milionu, takže kroužky se stejně plánovali. Teď mi jde jen o to, zda-li těch 5 setin navíc oproti novým vložkám je problém neznatelný a kroužky ho vyřeší nebo mám zakoupit i nové vložky. Přiznám se, nerad bych je vyndaval, protože mechanicky poškozené nejsou.
Nechci tu vystupovat jako nějaký buran. Četl jsem údaje o klikovém ústrojí a pístech v technické příručce i v knihách Jak na to o favoritu i felicii. Jsou tam originální rozměry komponentů (standartní i výbrusové), jsou tam i povolené odchylky od základních nových hodnot, ale nikde jsem nevyčetl maximální provozní vůle jak na klice tak na válcích.
Pokud to není nějaké know-how, budu velice rád za jakoukoliv odpověď.
Jak říkám - s broušením kliky počítám (i když možná bohužel pouze kvůli jednomu ložisku - ty ostatní mi přijdou dle měření velice zachovalé), ale zásadnější jsou možná ty vložky - zda měnit, či nechat.
Ještě jednou díky kluci
Letošní zimu byl relativní čas, pustit se do GO, takže jsme ho tedy rozvalili a pustili se do hledání příčin zmiňovaného" zaklepání" a následného měření vůlí. Motor zaklepal, protože se totálně roztavil šál na druhém válci a bohužel relativně dost poškrabal i ojniční ložisko. Teda takhle 3 "relativně zdravá mají po měření mikrometrem průměr cca. 44,96mm, to poškozené má 44,89mm a opět zmiňuji, že je poškrabané a minimálně by se muselo leštit, čímž by se vůle ještě zvětšila. Co se týče ložisek hlavních tak jejich rozměry jsou cca. 59,97mm.
Řekněte sami - nebýt toho poškozeného ložiska, stačilo by asi dát nové šály a dalo by se jet dál, že? Bohužel ta degradace přidřením tam je a tak mi nezbyde, než nechat celou kliku přebrousit. Rád si nechám poradit, takže mi mou vizi klidně vyvraťte. Ale přijde mi to jako nejlepší řešení - když tedy budu brát, že výbrus klikových hřídelí je práce profesionální a není to přežitek doby a neudělám si tím víc škody než užitku, kdyby se ten výbrus nedej bůh nepovedl. To je tedy otázka číslo 1.
Otázka číslo 2 je průměr vložek. Naměřil jsem dutinoměrem 75,55mm dejme tomu na všech vložkách. Vůle pístních kroužků v zámcích je kolem 1,3mm - ale tu vůli nějak neuvažujme - motor měl najeto čtvrt milionu, takže kroužky se stejně plánovali. Teď mi jde jen o to, zda-li těch 5 setin navíc oproti novým vložkám je problém neznatelný a kroužky ho vyřeší nebo mám zakoupit i nové vložky. Přiznám se, nerad bych je vyndaval, protože mechanicky poškozené nejsou.
Nechci tu vystupovat jako nějaký buran. Četl jsem údaje o klikovém ústrojí a pístech v technické příručce i v knihách Jak na to o favoritu i felicii. Jsou tam originální rozměry komponentů (standartní i výbrusové), jsou tam i povolené odchylky od základních nových hodnot, ale nikde jsem nevyčetl maximální provozní vůle jak na klice tak na válcích.
Pokud to není nějaké know-how, budu velice rád za jakoukoliv odpověď.
Jak říkám - s broušením kliky počítám (i když možná bohužel pouze kvůli jednomu ložisku - ty ostatní mi přijdou dle měření velice zachovalé), ale zásadnější jsou možná ty vložky - zda měnit, či nechat.
Ještě jednou díky kluci