-> StepaNoFUN 30.05.23 07:14:41: Nojo, ale já mluvím o origo čerpadle na škodovku, kde třecí část ucpávky není z keramiky, či z čeho se to dnes dělá, ale litinová a pokud se mění, je třeba ji speciálním přípravkem srovnat (zfrézovat) - kdo dneska má ten přípravek a dělá to?
Jinak dodávali dva typy těch sedel - jeden typ byl "ready to use", ale vzhledem k tomu, že vlisovat jej do hliníkového odlitku skříně čerpadla dokonale rovně je nemožné, tak si to holt musí sedat, no
Ono se s nějakým prolínáním u těch starších vodních čerpadel (ať už v autě nebo na jiné použití) počítalo - proto mají konstrukčně vyřešený odtok, aby kapalina nepronikla někam, kam nemá (ložiska apod).
U ponorných čerpadel s elektromotorem to pochopitelně nelze, takže mají dvojitou ucpávku s mezikomorou, vyplněnou olejem a i tak se časem (vlivem opotřebení ucpávek nebo ložisek) dostane voda do motoru...