skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vodní pumpa
-> Robert 106: Ano, dokonce ještě do M1 - modelu 84.
Objevil jsem sice doma 4. typ oběžného kola, o němž jsem dosud nevěděl - vysoké kolo se 6 lopatkami, ale to je novější výroba. Ani katalog dílů neuvádí více, než dva typy oběžného kola pro 742...
...položka 02:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Objevil jsem sice doma 4. typ oběžného kola, o němž jsem dosud nevěděl - vysoké kolo se 6 lopatkami, ale to je novější výroba. Ani katalog dílů neuvádí více, než dva typy oběžného kola pro 742...
...položka 02:
-> Bukaj: Tyhle nízké lopatky s tím hrbem na zadní straně se opravdu dávali do užovek ? Vždyť to nemohlo chladit. Určitě v tom Máš větší přehled, ale já znám tyhle nízké lopatky (nižší než hřídel) ze 100ky Užovky dle mých zkušeností měli kolo s lopatkami rovné a u Mka se pak lopatky ještě zvětšil na pořádný lopaty (větší než Vika) a ty opravdu v bloku dřely.
toť moje zkušenosti z dob kdy jsem s tím jezdil normálně do šoky - práce.
toť moje zkušenosti z dob kdy jsem s tím jezdil normálně do šoky - práce.
-> saskyn2 24.10.22 09:10:36: Tohle je ta užovková. Do MB a kila pasuje, ale je lepší vyměnit řemenici za původní. Respektive, pokud má být montována do MBčka s původními řemenicemi na 13 mm široké klínové řemeny, tak je výměna řemenice podmínkou.
-> Tom Troll: Velikost oběžného kola - na té zas až tak nesejde - ta neovlivňuje možnost montáže do starších bloků. Samozřejmě že dávat nejstarší typ oběžného kola do novějších bloků je nesmysl kvůli efektivitě oběhu vody...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tom Troll: Velikost oběžného kola - na té zas až tak nesejde - ta neovlivňuje možnost montáže do starších bloků. Samozřejmě že dávat nejstarší typ oběžného kola do novějších bloků je nesmysl kvůli efektivitě oběhu vody...
-> Bukaj: Opomenul jsi zmínit velikost kola ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Radoch: Že něco píše prodejce autodílů neznamená, že to tak je. 1000MB/100 měly jeden typ oběžného kola (nízké frézované, 5 lopatek), poslední 110R a užovky měly druhý typ (odlitek, nízké, 6 lopatek) a Mka měly třetí typ kola (vysoké, 8 lopatek).
Druhovýroba se dělala jen na ten nejnovější typ. První typ je záměnný druhým typem, ale když do staršího bloku použiješ čerpadlo s vysokými lopatkami, může škrtat kolo o blok.
1500, co ti nabízel Saskyn2 je rozumná cena za nové originál čerpadlo, pokud se ti to zdá moc, můžeš si původní čerpadlo repasovat, díly (včetně nového tělesa) se na něj dají celkem ještě sehnat, ale jednodušší a ve výsledku "levnější" (když započteš svůj čas, který strávíš sháněním dílů a opravou) je koupit komplet...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Druhovýroba se dělala jen na ten nejnovější typ. První typ je záměnný druhým typem, ale když do staršího bloku použiješ čerpadlo s vysokými lopatkami, může škrtat kolo o blok.
1500, co ti nabízel Saskyn2 je rozumná cena za nové originál čerpadlo, pokud se ti to zdá moc, můžeš si původní čerpadlo repasovat, díly (včetně nového tělesa) se na něj dají celkem ještě sehnat, ale jednodušší a ve výsledku "levnější" (když započteš svůj čas, který strávíš sháněním dílů a opravou) je koupit komplet...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo, druhošku jsem myslel. www.autotypautodily.cz/ce
rpadlo-vodni-skoda-105-120
-vika-113-050001
Píšou, že i na MB, a dokonce někde na eshopu psali 105/120-starý typ.
Píšou, že i na MB, a dokonce někde na eshopu psali 105/120-starý typ.
-> Radoch: Novodobá pumpa na MB neexistuje. Druhovýroba byla pouze na Mka...
Já viděl za pjéťo, novodobou. Ty máš původní? Pinkni mi fotku, třeba na mail, děkuju.
Asi tu mám nějakou novou. Jen vůbec nevím co se to prodává 1500?
Ahoj, přicpu se sem. Na 1000MB sháním vodní pumpu. Jaké jsou možnosti a kde? Malounko tekla, tak jsem ji sundal a byla úplně shnilá trubka pro napojení hadice na topení. Dík
-> OTA-MTX: Tak kup novou sériovou, která nepoteče
-> OTA-MTX 27.04.20 14:20:21: kup si novou hepu a nemusí tě to spousty let zajímat ;)
-> OTA-MTX: To není o odborníkovi, musí si sednout. Pokud to vyloženě někdo nezkazí, tak to zvládne každý stejně dobře.
SORRY ZA PŘÍSPĚVEK DO DVOU TÉMAT, ALE PRO SICHR:)
Doporučil by mi někdo nějakého odborníka, který by uměl složit vodní pumpu tak, aby netekla? už jsem jí nechával dělat dvakrát, ale pořád z ní kape. není seriová, takže nákup nové to neřeší. Díky za rady...
Doporučil by mi někdo nějakého odborníka, který by uměl složit vodní pumpu tak, aby netekla? už jsem jí nechával dělat dvakrát, ale pořád z ní kape. není seriová, takže nákup nové to neřeší. Díky za rady...
Repasoval jsem teď 3 pumpy z feldy. Vytočil jsem si přípraveček na nalisovaní labirintu. Dvě pumpy v pohodě, třetí v jednom místě otočku jakoby drhne. Vše bylo ok do nalisovaní labirintu. Je šance, že si to provozem sedne, nebo se to zatahne během chvile a bude to v perdeli?
-> stepan: , -> Bukaj: super, dík ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> T: Ta guma tam funguje právě jako těsnění proti vniknutí vody do ložiska a mazaná být nemá, takže zapouzdřená ložiska jsou fajn ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: Mám to tak spoustu let, ale ne moc kilometrů na zelený, a funguje to.
začal jsem se vrtat ve vodní pumpě a napadlo mě dát zavřená ložiska a vynechat vazelínu....špatně ? jediný, co nebude mazané je to gumové těsnění ke kterému se podle mě přes to ložisko stejně moc mazání nedostalo....rozebral jsem jich teď pár a všechny ty gumy jsou jako puk....
-> Pavel P@nkáč 10.01.18 21:32:02: jj maxgear oproti treba master sport to drzi... mastersport to je tak hroznej ulet v kvalite, snad jeste horsi nez vika
a za vyssi cenu
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Antony: ja bych dal třeba ten maxgear jak daval odkaz jarda použivam je občas sice ne na feldu ale na motory pohaněné řemenem rozvodu za 600kč bych neřešil nějaky lisovaní...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.01.18 12:25:40: Hele, asi Ti neporadím, ale přidám pohádku ze života z nedávné minulosti:
Minulé léto volal zákazník, že mu nefunguje závlaha.
...inu, vypravil jsem se do Říčan a zjistil jsem, že čerpadlo vyhazuje chránič...
...čerpadlo bylo půl roku po záruce, tak jsem se dohodl se zákazníkem, že se do něj mrknu a případně opravím, pokud bude oprava rentabilní.
Doma jsem po rozebrání čerpadla zjistil, že odešla zpětná klapka, díky čemuž vodní sloupec v trubce nad čerpadlem po vypnutí čerpadla roztočil lopatky v opačném směru...
...a nerezová pružinka axiálního těsnění se kvůli tomu sesmekla ze svého uložení a namotala na lopatky...
...a když tam nebyla pružinka, do motoru se dostala vlhkost (příčina shazování chrániče).
Koukal jsem, kde bych sehnal nové axiální těsnění (starému až na chybějící pružinku nic nebylo) a zjistil jsem, že cena tohoto těsnění je cca 1000 Kč
Nicméně mi to těsnění přišlo povědomé, tak jsem zaštrachal doma v dílech a objevil konstrukčně identické axiální těsnění, které se lišilo pouze rozměrem třecího kroužku - z něj jsem sundal pružinku a opravil tak původní těsnění
A to těsnění, co jsem měl doma, bylo asi na Feldu, nebo nevím, na co - dostalo se ke mně s nějakými jinými díly...
A zjistil jsem, že stejný typ těsnění s různými třecími kroužky je pro mnoho různých čerpadel nejen v automotive odvětví
www.motocomponents.cz/mot or/tesneni-vodni-pumpy-suz uki-an-400-burgman-rv-od-0 1
Minulé léto volal zákazník, že mu nefunguje závlaha.
...inu, vypravil jsem se do Říčan a zjistil jsem, že čerpadlo vyhazuje chránič...
...čerpadlo bylo půl roku po záruce, tak jsem se dohodl se zákazníkem, že se do něj mrknu a případně opravím, pokud bude oprava rentabilní.
Doma jsem po rozebrání čerpadla zjistil, že odešla zpětná klapka, díky čemuž vodní sloupec v trubce nad čerpadlem po vypnutí čerpadla roztočil lopatky v opačném směru...
...a nerezová pružinka axiálního těsnění se kvůli tomu sesmekla ze svého uložení a namotala na lopatky...
...a když tam nebyla pružinka, do motoru se dostala vlhkost (příčina shazování chrániče).
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Koukal jsem, kde bych sehnal nové axiální těsnění (starému až na chybějící pružinku nic nebylo) a zjistil jsem, že cena tohoto těsnění je cca 1000 Kč
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Nicméně mi to těsnění přišlo povědomé, tak jsem zaštrachal doma v dílech a objevil konstrukčně identické axiální těsnění, které se lišilo pouze rozměrem třecího kroužku - z něj jsem sundal pružinku a opravil tak původní těsnění
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
A to těsnění, co jsem měl doma, bylo asi na Feldu, nebo nevím, na co - dostalo se ke mně s nějakými jinými díly...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A zjistil jsem, že stejný typ těsnění s různými třecími kroužky je pro mnoho různých čerpadel nejen v automotive odvětví
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.motocomponents.cz/mot or/tesneni-vodni-pumpy-suz uki-an-400-burgman-rv-od-0 1
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Taky bych potřeboval... až budu zase generálkovat zahradní čerpadlo.
Taky bych potřeboval... až budu zase generálkovat zahradní čerpadlo.
Nemate nekdo tip kde kupovat tyhle axialni tesneni do cerpadel chlazeni? Aby meli katalog a moh sem si vybrat...
-> Bukaj: jo takhle, tak to joo. Njn, pravidlo tří ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Antony: Já jsem potřeboval lis na řemenici, abych na náhradní pumpě vyměnil řemenici na klíňák za řemenici na drážkový řemen - chtěl jsem nejdřív repasovat a následně vyměnit kus za kus, abych auto hned tentýž den vrátil do užívání tátovi...
...a stejně asi týden po výměně pumpy začal téct chladič, takže jsem ještě dával nový chladič...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...a stejně asi týden po výměně pumpy začal téct chladič, takže jsem ještě dával nový chladič...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: ona repase je poměrně jednoduchá a nepotřebuješ stahovak na řemenici, ale na lopatkový kolo. Kazdopadně horší (pracnější) je pumpu demontovat z motoru. Jen jsem si holt nezměřil vzdálenost řemenice od tělesa před a po opravě.
-> Antony - zrušená registrace 07.01.18 15:46:21: Já jsem to nechtěl řešit (nemám lis na řemenici), tak jsem se u jednoho starého servisáka optal, jestli ještě dělá repase a on že jo - výměnným způsobem repas originál pumpy za 800 Kč a že tam jednu repasovanou má...
...tak jsem mu slíbil, že až ji vyměním, tak původní přinesu a pohoda - není to sice zrovna láce, ale za cenu druhovýroby kvalitně repasovaný originál - proč ne?
Jinak s tou cenou souhlas - vodní pumpa origo za cenu, za kterou se běžně prodává komplet motor...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...tak jsem mu slíbil, že až ji vyměním, tak původní přinesu a pohoda - není to sice zrovna láce, ale za cenu druhovýroby kvalitně repasovaný originál - proč ne?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak s tou cenou souhlas - vodní pumpa origo za cenu, za kterou se běžně prodává komplet motor...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Antony - zrušená registrace 07.01.18 16:56:04: jj, ja opravoval pouze do cervenyho 136 rapida pumpu, ostatni uz ne
-> Jarda: mě začala tyct první, tak jsem dojel pro labyrint, chvili rosila a teď v pohodě drží. Oprava za desetinu ceny nový. Jenže se asi hnula ta hřídelka.
-> Antony - zrušená registrace 07.01.18 15:46:21: v cervenym MTX mam meyle pumpu a bez problemu pres 50tis. km, kdyz jsem vzal do ruky viku, ktera byla asi o 50kc levnejsi, tak to byla zoufalost...
www.mroauto.cz/tecdoc-pro dukt/1377023-vodni-cerpadl o-meyle-1130120038?id=1377 023 nevim jestli by vadilo, ze je pro klimu - sirsi remen a Novotnej ma za slusnou cenu tak nejak SKF obecne autodilos.cz/autodily/... /vodni-cerpadlo-tesneni?pr oductId=... zatim mam dobrou zkusenost - kloubky SKF
a kdyby jsi chtel neco levneho, co by mohlo byt OK, tak s maxgear nemam spatnou zkusenost www.mroauto.cz/tecdoc-pro dukt/1322696-vodni-cerpadl o-maxgear-47-0098?id=13226 96
cemu bych se urcite vyhnul je vika a mastersport, to jsou neskutecny srajdy
a ve zlutym rapidu mam origo z felda motoru, ktery mel udajne 70tis. km, takze ted bude mit ke 400tis. km, uz bych si mel zacit s sebou vozit nahradni :)
www.mroauto.cz/tecdoc-pro dukt/1377023-vodni-cerpadl o-meyle-1130120038?id=1377 023 nevim jestli by vadilo, ze je pro klimu - sirsi remen a Novotnej ma za slusnou cenu tak nejak SKF obecne autodilos.cz/autodily/... /vodni-cerpadlo-tesneni?pr oductId=... zatim mam dobrou zkusenost - kloubky SKF
a kdyby jsi chtel neco levneho, co by mohlo byt OK, tak s maxgear nemam spatnou zkusenost www.mroauto.cz/tecdoc-pro dukt/1322696-vodni-cerpadl o-maxgear-47-0098?id=13226 96
cemu bych se urcite vyhnul je vika a mastersport, to jsou neskutecny srajdy
a ve zlutym rapidu mam origo z felda motoru, ktery mel udajne 70tis. km, takze ted bude mit ke 400tis. km, uz bych si mel zacit s sebou vozit nahradni :)
-> Pavel P@nkáč: Tak určitě, pokud by to nebyla Čína a origo pumpa by nepřesahovala cenu běžně dostupnýho celýho motoru.
-> Antony: ty jo není lepší dat rovnou celou novou pumpu :)
Leda že by se hnulo ložisko na hřídelce.
-> Milan 136: hřídelka byla cela venku, ložisko se nehnulo. Řemenice nebyla sundávaná. Lisoval jsem akorat novou vrtuli a měnil ten labyrint. I kolík do ložiska šel zpátky v pohodě.
-> Antony: to bys musel mit ven celou hridelku a to by zas drhla vrtulka vevnitr ne? Remenice je tam spravne?
Vodní pumpa felicia 1,3. Dá se při výměně těsnícího labyrintu blbě poskládat? Po tom, co jsem provedl tuto opravu, se mi začal škubat už třetí plochej klíňák. Pumpa těsní, funguje, ale řemenice je jakoby blíže k nosníku, dál od bloku o cca celou jednu drážku PK.
tak já newim tak vrtulka na škodu 100 má mít 5 lopatek a na škodu 120 6 lopatek???
Já už newim utáhne to když to má pět lopatek???????
Já už newim utáhne to když to má pět lopatek???????
-> radim125: Jistota je, když bude "hrát" hřídel (vrtule) pumpy s řemenicí, ale záleží i na dalším.. mrkni sem skoda-virt.cz/cz/.../1745
17-vodni-pumpa-vs-vysoke-o
tacky?gotopost=
-> Jozka: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> radim125: Stovky mali väčšiu remenicu na pumpe ale o kolko to neviem.
-> castrol:
Jestli myslíš to charakteristický plesknutí o rub kapoty, tak jo..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co jsem vyčetl v odborné literatuře tak řemenice má mít na škodu 120 kolem 89 mm a dnes jsem koupil a má 102 mm a píší tam že to je na škodu 100l ... tak newim jestli to utáhne to chlazení
-> Jozka: raz to ale prestat musi ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Asi jo - ale hrozně se z něj "práší" - dal jsem onehdy nějak nakřivo alt a kolem bylo (vlastně ještě je) sazí jak v komíně..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: ale on to ten remen pobere ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)