skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ostra vacka - seriovy motor
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 30.09.2015 do 03.10.2015, založil/a conscript2
-> conscript2: Dej vačku 265 a o malinko zvětš trysky. Když k tomu uděláš ještě zapalování,tak motor pojede mnohem líp než série. Delší vačku bych nedoporučoval z důvdu životnosti 120kového motoru.
-> conscript2: Nekoukám úplně na texty, ale na nicky. Jsou tu znalci slova, ohnout to na lyže a kufr, chce to fištron.
Mohu-li k tématu poskytnout zkušenost posledních let. Kdy jsem nevozil nikam rodinu s lyžema.
Jelikož si trvám zatím na převážně originálním stavu, tak mi to zapadá do provozovaného stavu. Takže webery dcoe s parohy a tubusem apod. pořád leží v regálu jako težítko, nějak by mi to tam nesedělo.
Mám právě 254/254, z 136X
K tomu KNko, minoritně snížená a ještě ne zcela dostatečně upravená hlava, už v autě byla lepší, viz. poslední Hrochfest (opravárenství Rasošky- viz. web, stejně jako leštěná klika, nové ojnice, fungl origo písty 742.136 a přísl.) tím dané zvýšení KP, palivo Verva100. Karb. běžný úplně nově poskládaný SEDR 3223, jen 125 vzd., relativně obyčejný podélný výfuk, viz. téma Ronelt s izolací Motex.
Tzn. úplně a naprosto obyčejný "tichoučký" (teď i trochu ušpiněný) motor, ale určitě se nefláká. Viz. videa v kartě.
Na velmi důslednou konkurenceschopnost v provozu OK.
Prostě legální serie na kochání se při předjíždění v provozu.
Jediné komu to zatím vadí jsou různé stanice ME - už 3x ze 3 míst mi bylo řečeno, že (na rozdíl od VW :-D plním emise s dolní hranicí a že jsem blbej, proč to nemáš bohatší vole)
V každém případě už snad brzy nastane pozvolná a nenásilná doba testovací, tj. snad bude pan mistr z Česany v důchodu mít zajímavou práci na dvou větších objemech.
Mohu-li k tématu poskytnout zkušenost posledních let. Kdy jsem nevozil nikam rodinu s lyžema.
Jelikož si trvám zatím na převážně originálním stavu, tak mi to zapadá do provozovaného stavu. Takže webery dcoe s parohy a tubusem apod. pořád leží v regálu jako težítko, nějak by mi to tam nesedělo.
Mám právě 254/254, z 136X
K tomu KNko, minoritně snížená a ještě ne zcela dostatečně upravená hlava, už v autě byla lepší, viz. poslední Hrochfest (opravárenství Rasošky- viz. web, stejně jako leštěná klika, nové ojnice, fungl origo písty 742.136 a přísl.) tím dané zvýšení KP, palivo Verva100. Karb. běžný úplně nově poskládaný SEDR 3223, jen 125 vzd., relativně obyčejný podélný výfuk, viz. téma Ronelt s izolací Motex.
Tzn. úplně a naprosto obyčejný "tichoučký" (teď i trochu ušpiněný) motor, ale určitě se nefláká. Viz. videa v kartě.
Na velmi důslednou konkurenceschopnost v provozu OK.
Prostě legální serie na kochání se při předjíždění v provozu.
Jediné komu to zatím vadí jsou různé stanice ME - už 3x ze 3 míst mi bylo řečeno, že (na rozdíl od VW :-D plním emise s dolní hranicí a že jsem blbej, proč to nemáš bohatší vole)
V každém případě už snad brzy nastane pozvolná a nenásilná doba testovací, tj. snad bude pan mistr z Česany v důchodu mít zajímavou práci na dvou větších objemech.
-> stepan: Toto je extra děs a bohužel je to téměř u každého favorita či fel., prostě se to svařuje vnitřkem příruba k trubkám a nikoho nezajímá že jde spotřeba nahoru a výkon dolů.
Toto téma nebylo o velikosti kufru a kolik se do čeho vleze věcí...
-> Borderer: Hlavně jak je kufr "do země" Tak to do něj můžeš suprově našlapat. 

Když sme odjeli škodovkou v 5ti lidech na lyžovačku do hor (i s lyžema), odvezli děcko se všim, co potřebuje (aj kočárek atp), tak věřim, že se do toho auta vejde zatraceně hodně. :-D
Jen teda, když sme stoupali k Černý hoře, tak smrděla spojka a cestou domů do nechtělo jet víc jak 90 :-D
Jen teda, když sme stoupali k Černý hoře, tak smrděla spojka a cestou domů do nechtělo jet víc jak 90 :-D
-> ochoda: A co měli prosimtě ty ostatní? Fichtla?
dohajzluuu


dohajzluuu


-> castrol: Tak v mojem autě sme jeli 4 a bagáž všude. (já, kámoš, jeden stovkáč vzadu na sedačkách a druhej v kufru
+ miion věcí od ostatních a hlavně moje bagáž)

-> ochoda: tak to asi nevedel nalozit lebo fela toho odvezie dost 

-> LUKAS: Mi to topí tak po 6 km. 

-> stepan: Punto a krátká Felda. 

Ja som jazdil na škodovke skoro 5 mesiacov denne 70Km do prace ..a celkom som si zvykol prečo na škodovke ? Mam aj stare bawo ale to je ako žiga čiže sneh a kopce u nas nejde dohromady tak preto škodovka...akurát málo vykonne topenie, aj po zakryti chladiča mi vtom chybalo ked som sedel 1hodinu do prace v mrazoch vtom a 1hodku naspat:D ale pekne spomineky :)
-> stepan 01.10.15 19:54:29:
To bych řekl, že je převážně subjektivní, protože třeba "výbava" škodovky mě plně dostačuje a nic mě v ní nechybí a to nemam ani posilovač brzd.
Ale je pravda, taky bych v ní nechtěl denně jezdit, ale spíš proto, abych si ji nevykundil, sem přes týden v Praze a abych stačil provozu, tak bych ji musel honit...nehledě na roztřískaný silnice. Raději novější auto a škodovkou se občas projedu na chalupu, vytáhnu na týden do Prahy (= cca 500km za ten týden), nebo si projedu klikatý zatáčky u nás v podhůří. Nehledě na to, že bych jako student škodovku uživil tak tak....místo toho radši Felda s LPG a zbývá na opravy, repase... :D
To bych řekl, že je převážně subjektivní, protože třeba "výbava" škodovky mě plně dostačuje a nic mě v ní nechybí a to nemam ani posilovač brzd.
Ale je pravda, taky bych v ní nechtěl denně jezdit, ale spíš proto, abych si ji nevykundil, sem přes týden v Praze a abych stačil provozu, tak bych ji musel honit...nehledě na roztřískaný silnice. Raději novější auto a škodovkou se občas projedu na chalupu, vytáhnu na týden do Prahy (= cca 500km za ten týden), nebo si projedu klikatý zatáčky u nás v podhůří. Nehledě na to, že bych jako student škodovku uživil tak tak....místo toho radši Felda s LPG a zbývá na opravy, repase... :D
-> stepan: ale topí mi to a jezdí cca za 5,5-6 litru :D...víc prakticky nepotřebuju :D.Vyrůstal sem v tom takže mi to nedělá problém.
-> ochoda: A co měli prosimtě ty ostatní? Fichtla? 

-> stepan: S tim kufrem si dovolím nesouhlasit. Když sme v létě jeli na dovču s bandou tak já byl ten kdo měl největší kufr. 

-> Evž@: Jako Škodovku mám rád, ale abych v tom jezdil každej den do práce, to bych fakt nemusel. V čem není normální? Prakticky ve všem, výbava, jízdní vlastnosti, bezpečnost, kufr do kterýho nedáš nic, hluk, ...
-> stepan: další takový :D....v čem škodovka není normální auto?pravda chybí tam trochu toho komfortu a výkonu ale znám xy lidí co prostě nemají prachy nazbyt aby je vyhazovaly za ojetiny a potom do toho následně cpaly peníze protože se to sere.
-> Evž@: Nechci rejt, ale není lepší při většim nájezdu jezdit normálnim autem a ne Škodovkou? 

-> Vrba: no jo no
...když můžeš mít litr N95 za 28.50 tak radši nastavím předstih 0-2° a jezdím.. při mém projezdu km nutnost než mít super našponovaný předstih a jezdit N98 za 34/litr ...

-> Borderer: Myslím, že je to dost pravděpodobný.
-> Urbi: Je to ořezaný jen zvrchu, zespoda je plech, tenkrát sem to ořezal celý a zespod se mě tavil filtr.
-> Urbi: Je to ořezaný jen zvrchu, zespoda je plech, tenkrát sem to ořezal celý a zespod se mě tavil filtr.

-> Borderer: Jasně, záleží na kvalitě provedení, třeba tenhle první díl na fáčko by asi motor trošku dusil:
-> conscript2: Maš SZ
Jen taková zajmavost, je možný, že originální vejfuk může motor dusit ve vyšších otáčkách?
Měl sem na autě originál a pak sem ho vyměnil za jinej (vypadal líp), po namontování sem zjistil, že to je asi druhovýroba, zvuk to má úplně jinej - je to uřvanější a bublá to...je možný, že vlivem netěsnících přepážek to pojede líp ve vysokejch? Protože motor byl najednou točkách živější...Na tom LS motoru viz níže
Měl sem na autě originál a pak sem ho vyměnil za jinej (vypadal líp), po namontování sem zjistil, že to je asi druhovýroba, zvuk to má úplně jinej - je to uřvanější a bublá to...je možný, že vlivem netěsnících přepážek to pojede líp ve vysokejch? Protože motor byl najednou točkách živější...Na tom LS motoru viz níže
-> LUKAS: ano? a za kolko? ...odkial si? 

-> Evž@: kdyz zrovna nedetonuje s tou 95kou 

-> Borderer: tak LSo to je brko už z fabriky...

-> ochoda: Když máš ten "obřezanej" sériovej filltr a nesaje to předhřátý vzduch od výf. svodů, aspoň si dej do lekru větší trysky, např. test o 5 větší oboje.
Tady to pomalu ale jistě směřuje do jednoho špeciálního tématu. 

Mám postavenej základ 120LS, k tomu vačku 265/265, líznutá hlava, natryskovanej, repasovanej karbec, novej rozdělovač. Zatim to mam seřízený "baj očko a ucho" a jede to naprosto skvěle. Mam čerstvě zajeto, tak moc neblbnu, ale 6 tisíc otáček a motor táhne dál. Kdybych nedělal při tom GO motoru, tak investice +/-5 tisíc a oproti sérii to jede skvěle :)
-> Urbi: Vejfuk mám, seriovou litinu plus kus favoritích svodů dokud se to nespojuje do jednej roury a pak 50mm trubka + střed z nějakej 2.0 Mazdy. Karbec mám LEKR, a sání mám seriový 742.136 a filtrbox obřezanej origo filtrbox s origo filtrem. No, asi zůstanu u seriovýho motoru... 

-> ochoda: Nejde. Hlavní výkonový potenciál je v změně vačkové hřídele. Na sériové nasstavený zbytek motoru to bohužel fungovat nebude. Chce to k vačce naladěné zapalování a karburaci, nejlépe však i výfukový systém a sání s filtrboxem. Bez naladění minimálně natryskování a rozdělovače nemá smysl vačku do motoru dávat. Doporučuji vačkový hřídel 278/270, pěkný volnoběh, pěkný průběh výkonostní křivky.
-> conscript2: ako tu to tak čitam tak ty možem ponuknut vačku 254/254 s BMM 50KW. motor 164 000km nalietane mal felda. ma nahon aj na acpumpu
Tohle téma se mi fajně hodí. Seriový fávo 136, naprasim tak nějakou 280° , upravím k tomu kompresní poměr snížením hlavy a teď mě zajímá jedno. Jak si to bude chroustat když tam nechám seriový fa zapalování se seriovým rozdělovačem? Jde mi hlavně o ten rozdělovač....prostě bych rád skusil zařídit aby měl motor nějakej výkon ještě kousek dál než do nějakých 5000ot. tak mě automaticky napadla ostrá vačka. Jde to i jinak třeba?
-> vhml: no hlavu znizit by som chcel a zlicovat sacie potrubie s hlavou, pripadne zvacsit kanaly a vylestit. Odlahcit zotrvak a remenicu... takze to tam teda mozem dat bez obav? super, dik
254kou nic nezkazíš. Jen to prostě nebude mít přínos jakej by to mít mohlo. Minimálně aspoň snížit hlavu, aby to mělo nějaký smysluplný kompresní poměr. O volnobeh nemusíš mit sebemensi starost ani u 280tky. .
zdravim, chcem do serioveho motoru po generalke dat ostru vacku, aku najostrejsiu vacku mozem dat aby som nemusel upravovat dalej motor? Mozem dat do seriovky napr. 254°/254° vacku z favorita? alebo uz to je moc ostre? Viem ze original tam je 240°/233°20' no a cital som ze tusim od 260 treba upravovat aj hlavu, potrubie a nedrzi dobre volnobeh nizky ...nejako sa nevyznam v tejto problematike, nenasiel som tady toho vela. Dakujem za vase rady pani
...motor je skoda 120 L, rv. 1986, karburator sedr
