skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Komínek rozdělovače nový
09:27:06
27.03.2016
27.03.2016
Jura_Favorit
-> jate-line: u tohohle by asi nějaká malosériová výroba nebyla ztrátová...
08:59:23
27.03.2016
27.03.2016
jate-line
-> ondie: Tak jak píše MVM je to měkší, ale zase samomazný materiál, tudíž to odstraňuje absenci již tak blbě konstrukčně mazaného převodu. Zatím nejsou k mání. Já to již jezdím x let a putuje mi komínek z motoru do motoru a kolo na vačce je vždy bez známky opotřebení.
08:39:53
27.03.2016
27.03.2016
vhml
A bude to fungovat, když se dobově dělali měkčí kolečka na vačku? I když tohle je super, že se na rozdíl od vačkovýho kolečka vymění snadno.
07:52:57
27.03.2016
27.03.2016
MVM
-> ondie: Materiál je v tomto případě měkčí. Asi jedna z mála vyjímek kdy menší měkčí je výhodou
03:38:53
27.03.2016
27.03.2016
ondie
-> jate-line: to je nějaký tvrdší materiál ? budou nějaká k mání ?
22:46:43
26.03.2016
26.03.2016
minno
-> jate-line:
00:26:23
15.09.2014
15.09.2014
Petr Urban
-> m8rinek: To je jasný, šak byla zde fotka po startu s 10 Atm. co by sklopilo vlek s pískem, tam to musí vypadat solidně na těchto kolech.
23:27:47
14.09.2014
14.09.2014
m8rinek
-> Urbi: Je to jedno s druhým, když budeš přetěžovat olejový čerpadlo (zbytečně velkej tlak) o to víc bude trpět soukolí...
23:26:48
14.09.2014
14.09.2014
Nepér
Ale i tak jsou borci, co to dají o 180° blbě
23:20:01
14.09.2014
14.09.2014
MOLSO
-> Jarda/felda: samozrejme
23:16:46
14.09.2014
14.09.2014
Jarda/felda
má bejt drážka na nasazení rozdělovače vyosená do strany ?
23:50:37
11.09.2014
11.09.2014
Petr Urban
-> m8rinek: taky mám něco zakazkoveho, ale vypadá to na super tvrdé. Raci bych zjistil nějakou tvrdou vhodnou slitinu bronzu a nechal nadelat kominkovy kola.
19:12:37
11.09.2014
11.09.2014
m8rinek
Tak jsem taky ofotil kolečka...
Rozdělovačový kolča jsou všechny nově nanitridovaný (šedá stopa) jen u komínku v pravo z generace užovek je vidět že je kolečko stříbrný bez úpravy, ostatní byly před ní černý (kalení?).
Levý kolečka vačky jsou taktéž po nitridaci, v pravo jsou kolečka nový černý tuty nikdy nitridovaný nebyly...
Píchnout je momentálně bohužel není kde...
Tady ještě kolčo na kolegově 110l rally které má medovou barvu (bronz?)
img98.rajce.idnes.cz/d980 3/.../110L_Rally_028.jpg?v er=0
img98.rajce.idnes.cz/d980 3/.../110L_Rally_030.jpg?v er=0
Někde mám ještě jedno kolečko co jsem dostal ke svému 1150 motoru, které má být taky zakázkové, nicméně jistě ne bronz.
Rozdělovačový kolča jsou všechny nově nanitridovaný (šedá stopa) jen u komínku v pravo z generace užovek je vidět že je kolečko stříbrný bez úpravy, ostatní byly před ní černý (kalení?).
Levý kolečka vačky jsou taktéž po nitridaci, v pravo jsou kolečka nový černý tuty nikdy nitridovaný nebyly...
Píchnout je momentálně bohužel není kde...
Tady ještě kolčo na kolegově 110l rally které má medovou barvu (bronz?)
img98.rajce.idnes.cz/d980 3/.../110L_Rally_028.jpg?v er=0
img98.rajce.idnes.cz/d980 3/.../110L_Rally_030.jpg?v er=0
Někde mám ještě jedno kolečko co jsem dostal ke svému 1150 motoru, které má být taky zakázkové, nicméně jistě ne bronz.
21:30:55
06.09.2014
06.09.2014
Bukaj
Dneska v Chotusicích jsem koukal po kolečkách na vačku a všechny, které jsem tam našel, byly ty šedé...
Jinak na burze ceny od 100 do 200 za nové kolečko, v Mototechně tuším 160...
A je jich ještě celkem dost (na burze jsem jich viděl asi deset u tří různých prodejců)
Jinak na burze ceny od 100 do 200 za nové kolečko, v Mototechně tuším 160...
A je jich ještě celkem dost (na burze jsem jich viděl asi deset u tří různých prodejců)
17:43:35
06.09.2014
06.09.2014
MVM
Je potom ale taky třeba napsat kolik je taková rozumná životnost vztažená na ujeté km. 5000km to vydrželo v serovým provedení sezonu na okruzích... Samozřejmě kolečko na komínku z bronzu (není ale bronz jako bronz) je výhoda .
16:10:55
06.09.2014
06.09.2014
vhml
-> Petr Urban 06.09.14 11:06:51: u stejnýho materiálu jsou problémy dva.
1) má snahu se to zadírat, protože jedno kolo neobrušuješ ( obecně, v tomhle konkrétním případu asi ne )
2) opotřebení kol je stejný, resp podobný. Pokud mají obě kola stejnou cenu, stejně snadno/ obtížně se mění atd. tak to nevadí. Pokud ti to vadí tak záměrně děláš jedno kolo z jinýho materiálu a ,,obětuješ" ho.
1) má snahu se to zadírat, protože jedno kolo neobrušuješ ( obecně, v tomhle konkrétním případu asi ne )
2) opotřebení kol je stejný, resp podobný. Pokud mají obě kola stejnou cenu, stejně snadno/ obtížně se mění atd. tak to nevadí. Pokud ti to vadí tak záměrně děláš jedno kolo z jinýho materiálu a ,,obětuješ" ho.
14:42:13
06.09.2014
06.09.2014
jate-line
-> Urbi: Tento komínek už jedu na druhém motoru, zatímco Petrželkovi jsme měnili kolečka na vačce snad co půl roku, mám jich opotřebených už pěknou sbírku :), takže proti klasice to má tak 4x větší výdrž. Jako opotřebuje se, ale není se čemu divit a to kolečko na vačce je jako nové pořád.
12:29:39
06.09.2014
06.09.2014
Petr Urban
-> jate-line: Za jak dlouho se to opotřebí ? Pokud rychle, znamená to že se ti neustále mění předstih a je potřeba stále dolaďovat.
11:06:51
06.09.2014
06.09.2014
Petr Urban
-> MVM: Přesně tolik koleček mám doma
Právě podle velikosti pittingu a záběrového pole, které se zvětšuje, určuji kdy to vyměnit. V závodním režimu to je někdy až překvapivě brzo a někdy to právě docela drží. Kola byla vždy novějšího typu, nitridovaná, kde by se mělo dosahovat 60-65 HRC.
Já mám informace že by mělo být každé kolo jiné, aby to fungovalo dlouho. Měl by někdo kompetentní informace ?
Právě podle velikosti pittingu a záběrového pole, které se zvětšuje, určuji kdy to vyměnit. V závodním režimu to je někdy až překvapivě brzo a někdy to právě docela drží. Kola byla vždy novějšího typu, nitridovaná, kde by se mělo dosahovat 60-65 HRC.
Já mám informace že by mělo být každé kolo jiné, aby to fungovalo dlouho. Měl by někdo kompetentní informace ?
10:43:13
06.09.2014
06.09.2014
jate-line
Proto jezdime na komínku bronz a je po problému a kdyby se našel nějaký ochotník co by je vyrobil určitě bych pár odebral zase, protože už nějak došla zásoba :)
10:00:14
06.09.2014
06.09.2014
vhml
-> MVM 06.09.14 09:51:45: nový ,,nový" vypadá stejně jako nahoře uprostřed. Takovy šedočerný.
09:59:21
06.09.2014
06.09.2014
vhml
-> MVM 06.09.14 09:27:37: Copa díly, ty ještě nějak seženeš, ale měnit to kolečko na vačce je příjemná práce na celej den...
09:27:37
06.09.2014
06.09.2014
MVM
Kluci nemyslím si že dvě plochy o stejné tvrdosti by měly být špatnou variantou. Opotřebení se "rovnoměrně" rozdělí mezi hnané a hnací kolo.. a potom (pri opotřebení) se vymění pár soukolí. Když se TO ale řekněme lidově blbě sejde - tvrdé kolčko sežere/omele měkčí za výrazně kratší dobu.
A u soukolí kteréhokloiv platí vždycky dva pojmy - záběrový pole a zubová vůle. Svýho času jsme tohle řešili - ale v době kdy těchto kloeček byly od škodovky mraky - se prostě obě vzaly a švihly do kýble a jelo se od znova. S tím odpadlo i další rozvíjení přimazávání a pod.
Ovšem dneska - kdy je obtížněší mít k dispozici kvalitní díly - je toto téma po právu k zamyšlení.
A u soukolí kteréhokloiv platí vždycky dva pojmy - záběrový pole a zubová vůle. Svýho času jsme tohle řešili - ale v době kdy těchto kloeček byly od škodovky mraky - se prostě obě vzaly a švihly do kýble a jelo se od znova. S tím odpadlo i další rozvíjení přimazávání a pod.
Ovšem dneska - kdy je obtížněší mít k dispozici kvalitní díly - je toto téma po právu k zamyšlení.
08:02:26
06.09.2014
06.09.2014
vhml
-> Petr Urban 06.09.14 00:03:55: stejná tvrdost je vždycky cesta do záhuby. Ideálně měkký kolečko na komínku, kde se mění přece jenom snáz. A když na to přijde tak takový kolečko si i necháš vyrobit.
Jinak motorářem mi bylo řečeno, že ,,stříbrný" kolečko ne nezušlechťovaný. A někde kolem favoritů se začali dávat kolečka ,,černý", nitridovaný.
Jinak motorářem mi bylo řečeno, že ,,stříbrný" kolečko ne nezušlechťovaný. A někde kolem favoritů se začali dávat kolečka ,,černý", nitridovaný.
00:03:55
06.09.2014
06.09.2014
Petr Urban
-> m8rinek: Ne, ale udělám to. Už vzhledově povrchem materiálu jsou na 100% nějaké varianty co se dělali zřejmě postupem času. Mám nové origo kolečko zalité v vosku z úžovky a po odloupnutí vosku je prostě čistě kovový povrch. U nového kolečka co mám na motor feldy je kolečko tmavší, jakoby zanitridované, tzn. očekávám jinou tvrdost a mám také jedno zcela nové od motoráře co by mělo být zase jiné...zkusím všechny testem.
No důležité je tam jak bylo řečeno dostatečně mazat a také si to nějakým způsobem zkusit správně vymezit vůči olejovému čerpadlu a vačce. Zatím postupy bádám, ale určitě tam jsou proměnné už jen kvůli různým těsněním pod prsa a komínek a kvůli možná přehnané výrobní toleranci pro souosoti, pro sériové použití dostatečné, ale zatížené + vys. ot.
Pro opravdové strojaře : materiál kol a tvrdosti u tohoto typu soukolí by měl být u obou stejný nebo je správně jedno tvrdší, jedno měkčí ?
No důležité je tam jak bylo řečeno dostatečně mazat a také si to nějakým způsobem zkusit správně vymezit vůči olejovému čerpadlu a vačce. Zatím postupy bádám, ale určitě tam jsou proměnné už jen kvůli různým těsněním pod prsa a komínek a kvůli možná přehnané výrobní toleranci pro souosoti, pro sériové použití dostatečné, ale zatížené + vys. ot.
Pro opravdové strojaře : materiál kol a tvrdosti u tohoto typu soukolí by měl být u obou stejný nebo je správně jedno tvrdší, jedno měkčí ?
14:27:43
05.09.2014
05.09.2014
Nepér
Jo, mazání potřebuju taky vyřešit
14:24:43
05.09.2014
05.09.2014
m8rinek
-> Urbi: Nenechával jsi ty kolečka píchnout, zda jsou opravdu tvrdší, nebo je to JPP? Podle mě je to vše totéž jen se liší kvalita mazání a tím i opotřebení...
14:01:09
05.09.2014
05.09.2014
vhml
-> Petr Urban 05.09.14 13:51:53: jak říkám, 150Kč, kupoval jsem to v Klatovech.
13:51:53
05.09.2014
05.09.2014
Petr Urban
-> stepan: nejsem dnesni a chtěl jsem důkazy, ukazoval mi to v katalogu na obrázku a já donesl c. dílu z etky a sedělo. Pokud to někdo tedy umite origo tvrdé co bylo na fav a fel., beru hned několik. Do zpráv. Díky.
13:42:51
05.09.2014
05.09.2014
stepan
-> Urbi: Kdo ví co ti našel, ty ceny musej bejt všude stejný.
12:48:52
05.09.2014
05.09.2014
Petr Urban
-> vhml: Tak byl jsem už kdysi v autosalonu škoda v Přerov a pán mi našel v katalogu kolečko na vačku pro Felicii 1.3 MPI za 1680,- ! Asi jsi našel zcela jiný slušný oddíl
11:56:13
05.09.2014
05.09.2014
vhml
-> Nepér 05.09.14 10:18:27: dle chuti klidně i vzdálenej
10:18:27
05.09.2014
05.09.2014
Nepér
Jakože si najdu nejbližší autosalón škoda, jo? Hmhm.
09:35:05
05.09.2014
05.09.2014
vhml
-> Nepér 05.09.14 09:33:20: přímo ve Škodovce za cca 150Kč
09:33:20
05.09.2014
05.09.2014
Nepér
Taky potřebuju to kolečko na vačku, kde se to pořídí? Je tam víc možností nebo je na všechny motory stejný?
10:23:17
01.09.2014
01.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: To jsem nemoh vědět, když jsem to nikdy neviděl
10:22:44
01.09.2014
01.09.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: A jakpak bys tomu říkal jinak? :D
10:19:17
01.09.2014
01.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Jasně, to vim, jen jsem netušil jak přesně to vypadá a když si řek "komínek" tak mě to zarazilo.
09:54:58
01.09.2014
01.09.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Ne, ale má jeho držák, protože potřeba vačkou nahánět olejový čerpadlo zůstala... jmjm.cz/detailwm.php?791-
oleje/...
07:02:14
01.09.2014
01.09.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: Viz co píše Bukaj...
07:02:01
01.09.2014
01.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Fe Mpi má rozdělovač?
21:46:51
31.08.2014
31.08.2014
m8rinek
-> vhml: Nevěřim, že je Fa nitridovaný, mam tu komínek na Fe Mpi a je stejně černej jako všechny ostatní...
21:45:46
31.08.2014
31.08.2014
Bukaj
-> vhml:
Pravděpodobně starý zásoby - jsou zalitý ve vosku...
Pravděpodobně starý zásoby - jsou zalitý ve vosku...
21:43:51
31.08.2014
31.08.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 30.08.14 21:33:56: a jsou to nějaký starý zásoby, nebo už nový nitridovaný z fa/fe? ( jsou takový šedý )
21:30:47
31.08.2014
31.08.2014
Bukaj
-> m8rinek:
Ta je problémem víceméně jen u orezlých kusů a ty jsou tak jako tak na vyhození...
Ta je problémem víceméně jen u orezlých kusů a ty jsou tak jako tak na vyhození...
21:27:52
31.08.2014
31.08.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: radiální vůle...
21:24:57
31.08.2014
31.08.2014
Bukaj
Jeden novej origo komínek jsem viděl nedávno v jedné Mototechně, ale za původní cenu kolem 400 a slevit nechtěli...
-> dragon_cb_cz:
Na komínku se krom ozubu opotřebovává hlavně excentr, ale ten jde také vaměnit, popřípadě upravit - když už by se měnil pastorek...
-> dragon_cb_cz:
Na komínku se krom ozubu opotřebovává hlavně excentr, ale ten jde také vaměnit, popřípadě upravit - když už by se měnil pastorek...
21:33:56
30.08.2014
30.08.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: Krejčík určitě bude mít, každopádně pokud bys chtěl, tak někde mám (a Bukaj taky, byl to společnej lup) spodní ozubený kolečka ke komínku... takže si k novýmu kolečku na vačce můžeš dát nový na komínek... víc se na něm asi opotřebovat nemůže....