-> minno: p.s. říkáš že ta voda k sytiči není nutná? protože nechci dělat další dirku do sání, protože pravděpodobně nakonec to pude zpátky na upravenej sedr -- a pokud by se šlo do úpravy lekru tak bych to dodělal
a nedal by se ten sytič dát "do série" se sáním?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
21:46:26
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
21:42:59
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: ok, tak já to zkusím zastavět no ,,
asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
21:31:54
16.06.2014
16.06.2014

minno
-> Peťa Klíč: Je to normálne u neohriatého motora. To je práve ten zvýšený voľnobeh, pokiaľ je to studené. Ak to robí aj u plne ohriatého motora, tak je to zle nastavené, je tam taký jeden šrób, ktorým sa to nastavuje.
21:13:24
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no já mám ruční sytič docela rád
ale mít ho nemusim -- ( a co pak s tou páčkou?

no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
ale mít ho nemusim -- ( a co pak s tou páčkou?

no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
21:00:51
16.06.2014
16.06.2014

peti
-> minno: oska plavaku by mala byt v smere jazdy ( tj. ako je to na SEDR) ako to je aj na LEKRi na favorite a prave kvoli tomu je SEDR otoceny o 180° na TAZ 1203/1500, ale ako pises je odskusane dlhodobo ze LEKRu to otocenie vobec nevadi, myslim si ze je to malým objemom plavakovky a teda nieje tak nachylny ten karbec na odlievanie a funguje uplne normalne
a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je
) a nechapu tomu , lenze tym sa pride o dost velku vyhodu toho karburatora
a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je
) a nechapu tomu , lenze tym sa pride o dost velku vyhodu toho karburatora20:54:39
16.06.2014
16.06.2014

minno
-> Peťa Klíč: ešte k tomu otočenému karburátoru: lekr nemám úplne dokonale naštudovaný, ale sú tam všelijaké obohacovače na prvom aj druhom stupni, takže aj toto je taká automatika.
20:49:51
16.06.2014
16.06.2014

minno
-> Peťa Klíč: S lekrom a smerom jazdy je to tak, ako som už písal
A čiže je to tomu karburátoru šuma fuk, že je otočený o 90 st. oproti favoritu. Motor s ním funguje úplne normálne a nie je problém s odlievaním / prelievaním. Dokonca u LEKRa výšku hladiny plavákovej komory vôbec netreba riešiť - je konštantná, nedá sa nastavovať, čiže hladina je furt nastavená dobre
No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných
No a ručný sytič je aj preto blbosť, lebo: 1. je to zbytočne otravné, 2. automatika tam má dve funkcie: obohatenie zmesi pri štarte motora a krátko po naštartovaní (úplné vypnutie je už pri cca 60 st. teploty) + druhá funkcia je udržiavanie zvýšených otáčok voľnobehu až do plného ohriatia motora (už bez sytiča) - tzn. že motor s vypnutým sytičom na voľnobehu netrápiš zbytočne pri 400 otáčkach, ale si to udržiava cca 1000 otáčok až do plného ohriatia. Ručným sytičom o toto pekné plynulé ovládanie zbytočne prichádzaš.
A čiže je to tomu karburátoru šuma fuk, že je otočený o 90 st. oproti favoritu. Motor s ním funguje úplne normálne a nie je problém s odlievaním / prelievaním. Dokonca u LEKRa výšku hladiny plavákovej komory vôbec netreba riešiť - je konštantná, nedá sa nastavovať, čiže hladina je furt nastavená dobre
No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných
No a ručný sytič je aj preto blbosť, lebo: 1. je to zbytočne otravné, 2. automatika tam má dve funkcie: obohatenie zmesi pri štarte motora a krátko po naštartovaní (úplné vypnutie je už pri cca 60 st. teploty) + druhá funkcia je udržiavanie zvýšených otáčok voľnobehu až do plného ohriatia motora (už bez sytiča) - tzn. že motor s vypnutým sytičom na voľnobehu netrápiš zbytočne pri 400 otáčkach, ale si to udržiava cca 1000 otáčok až do plného ohriatia. Ručným sytičom o toto pekné plynulé ovládanie zbytočne prichádzaš.20:48:52
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: no a jakto? jak říkám nemám ho v ruce ,, sedr je postavenej tak, aby při jízdě do kopce byla bohatší směs, tak jak to řeší LEKR?
20:36:32
16.06.2014
16.06.2014

Klubko_
-> Peťa Klíč: lekrovi je jedno, jak jede. Ten sytič prostě funguje sám a spolehlivě, takže řešit ruční mi příjde zbytečnej.
20:30:43
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: no vida, guru je tu : )) tak jak je to s lekrem a směrem jízdy? a proč je ruční sytič hovadina? právě o tom uvažuju jako o dočasným řešení ,,,
20:27:41
16.06.2014
16.06.2014

minno
-> Peťa Klíč: LEKRu opačný "smer jazdy" nevadí a funguje to normálne aj do prudkého kopca. A ručný sytič u LEKRa je hovadina. Tam ten sytič funguje na úplne inom princípe ako u SEDRa. Ak chceš bližšie info, tak upresním.
20:17:27
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a ruční sytič bych tam viděl radši ,, bohužel teď nemám LEKRa u sebe, je v druhý garáži 50 km daleko 

20:15:51
16.06.2014
16.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a ještě taková pi**vina, všici řešíte sklon LEKRu a už se někdo zamyslel i nad směrem jízdy? však ten karb bude najednou otočenej o 90° a poněkud nebude správně fungovat obohacování při jízdě do kopce ,,
12:33:15
15.06.2014
15.06.2014

ochoda
-> Peťa Klíč: Moje chyba. 

12:32:48
15.06.2014
15.06.2014

ochoda
-> Jarinko: Promiň zas tolik tomu nerozumím, mohl bys mi to vysvětlit nějak polopaticky prosím pěkně?
12:29:55
15.06.2014
15.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ochoda: co? já mluvim o sedru,, když si ho postavím sytičem k sobě, tak na levý straně vzadu je jakási komůrka, do ní vede cosi na pérku a při zavřenym plynu je to zavřený 

12:05:36
15.06.2014
15.06.2014

Jarinko
-> ochoda: Aj tak pení ihlový ventil, ten tam je podobný ako na sedr
11:51:29
15.06.2014
15.06.2014

ochoda
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 12.06.14 20:17:04: Teď myslíš jak je u karbece ta nádržka co je do ní přívod benzínu, odtok a pak jakože přepad? Nijak, vyhodit a na hulváta připojit hadičku benzinu rovnou na karbec. Jezdil sem to tak a nezdálo se že by bylo něco blbě a dokonce mi to tu někdo možná i radil.
06:58:38
15.06.2014
15.06.2014

Bukaj
-> Peťa Klíč:
Jo, jako u všech EDSR a SEDRů
Jo, jako u všech EDSR a SEDRů

01:36:01
15.06.2014
15.06.2014

koště
-> minno: -> Discovera: Díky moc. Po Běšinách začnu laborovat. Jeden LEKR/Pierburg mě vyjde na 25,- tak složim jeden z pěknejch dílů, vyzkoušim a nakonec pošlu k šediváčkovi na dokončení, když už sem mu slíbil práci.
00:44:34
15.06.2014
15.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Bukaj: to by splňovalo ,, a na co je to hejble navíc zboku na tý pružince blokovaný plynem? odvzdušenění plovákovky ?? 

17:47:06
14.06.2014
14.06.2014

Bukaj
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 14.06.14 12:27:09: Obojí je v pořádku - až budeš mít na osičce všechna "hejblata", tak klapku nepustí dál, než do kolmé polohy.
A klapky v otevřeném stavu musí mít axiální vůli - nejsou totiž kulaté, ale eliptické
Osičky nesmí mít vůli radiální...
A klapky v otevřeném stavu musí mít axiální vůli - nejsou totiž kulaté, ale eliptické

Osičky nesmí mít vůli radiální...
16:55:39
14.06.2014
14.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: pardon, akcelerační pumpu, vynechal mi závit když jsem to psal


16:31:02
14.06.2014
14.06.2014

dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Co má společného vačka ovládající AC pumpu s karburátorem? Nepleteš si takhle náhodou AC pumpu s akcelerační pumpičkou?
12:31:53
14.06.2014
14.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
+ obě klapky mají vůli >> ratrtají sem a tam po ose -- cca o 0.8mm okometrický odhad
šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
12:27:09
14.06.2014
14.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
sem si vzal teď do pacek torzo sedru ze 135ky žebych se pokusil zjisti proč tolik zlobil ,,
a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu
p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu
p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
22:08:25
13.06.2014
13.06.2014

ferrari
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: Tak to ja si tiež slušne hrabnem so SEDR 105...
Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
21:22:49
13.06.2014
13.06.2014

Discovera
-> Kadelus: Žádnej
pokud se nebudeme bavit, kde je který vyroben (Lekr CZ a Pierburg němec). Na těle karbu je nápis Pierburg...jinak jsou stejné
pokud se nebudeme bavit, kde je který vyroben (Lekr CZ a Pierburg němec). Na těle karbu je nápis Pierburg...jinak jsou stejné12:46:53
13.06.2014
13.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: -- žiju v tom domění, někde jsem to někdy čet -- možná dokonce tady 

12:40:51
13.06.2014
13.06.2014

palinator
-> Peťa Klíč:
Čeho je SEDR kopie?
Čeho je SEDR kopie?
09:44:18
13.06.2014
13.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kadelus: lekr je něco jako sedr -- sádrovej odlitek zahraničního karburátoru 

09:07:01
13.06.2014
13.06.2014

Kadelus
A jakej je rozdíl mezi LEKRem a Pierburgem? Jestli je na první pohled poznat kterej je kterej když najdu inzerát "karburátor z favorita".
21:02:27
12.06.2014
12.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: 

20:28:10
12.06.2014
12.06.2014

stepan
-> Peťa Klíč: Ventilem z forda ven z auta.
20:24:24
12.06.2014
12.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: a jak řešíš odvětrání?


20:23:17
12.06.2014
12.06.2014

stepan
-> Peťa Klíč: Do tý trubičky na odvětrání.
20:17:04
12.06.2014
12.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
mládenci, a jak to řešíte s vracečkou do nádrže?
19:46:52
12.06.2014
12.06.2014

Discovera
-> minno: Já měl Lekra na 105ce a nádhera. Ten motor byl s ním živější a měl jsem samo i na stk lepší emise. Spotřeba byla taky lepší ale chce to i zápalko s favorita.
SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
18:50:16
12.06.2014
12.06.2014

kury
Jezdil jsem na favoritu sedra 20/24,na fabii sedra 22/24,tatrováka i ačkový lekr a dvojity dellorta.S každým to jelo.Lekr byl celkem dobry dole a v přechodech.Takže jak psali kluci,musi to jet s každým karburátorem,když je správně naladěný.
18:04:14
12.06.2014
12.06.2014

sikula
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: To nejde takhle porovnávat, s or34 mi to hrabe i na dvojku a se slikama to na jedničku sotva kvíkne..
17:57:55
12.06.2014
12.06.2014

BooCheer
-> Klubko_: Tak to je paráda. To v mém případě něco takového neexistuje já si nehrábnu snad ani když dám plyn na podlahu a psutím spojku :D Co tam je za motor? Typuju favorit. Sériový?
16:46:44
12.06.2014
12.06.2014

ferrari
Ja mám SEDR 105 na Favo motore a vačka 254/254 a ťahá to super, ale má to problém ypri prechode z nižších otáčok do stredných...spotreba dlhšia trasa = 6l/100, kľudným štýlom
10:09:24
12.06.2014
12.06.2014

Petr Urban
Je skoro jedno co je to za karb. jde o jeho stav a nastavení + správný výběr dif. dle motoru. Dá se tam dělat mnohem více než pouze řešit dvě hlavní trysky. Lekr je blbuvzdornější a více vydrží.
09:00:29
12.06.2014
12.06.2014

minno
-> koště 11.06.14 22:27:06: LEKR je tak trochu "samoprispôsobovací&
quot;, sú tam obohacovače na obidvoch stupňoch, takže motor si potiahne v podstate toľko, koľko potrebuje. Na 120 motoroch malo (má) LEKR viac ľudí a pokiaľ viem, funguje im to normálne. O 105 motore s LEKRom neviem.
08:47:28
12.06.2014
12.06.2014

BeBe
Presne je to o stave karburatora,mam novy SEDR z TAZu 1500,to iste ako 130-136,len to nema odpojovac,spotrebu mam okolo 6L,ale jazdim stym malo v meste.Velkym prinosom v zime je mat zapalovanie z fava ....LEKR je iste lepsi karbec,ale dobry sedr funguje tiez....moja skusenost s repasou SEDRA nie je moc dobra,tie karburatory maju malu zivotnost.Vybehane diery na oskach klapiek,krive veka a dosadacie plochy sposobuju kolisanie na volnobeh a diery v plyne,potom to ludia obohacuju ,aby to potlacili a zere to jak tank.
07:26:46
12.06.2014
12.06.2014

vhml
-> koště 11.06.14 22:27:06: ale tak to není SEDRem obecně ale stavem tvýho kusu.
Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne?
Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne?

Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
22:40:11
11.06.2014
11.06.2014

Klubko_
22:27:06
11.06.2014
11.06.2014

koště
Mě by zajímalo, jestli se dá LEKR nastavit i pro 120 nebo ještě líp pro 105 motor. SEDRa nemůžu vystát zastudena se s tim nedá ject (se sitičem jo ale...) a i za tepla je v plynu obrovskej přechod, takže rozjezdy do kopců sou taky celkem neohrabaný.
19:35:20
11.06.2014
11.06.2014

BooCheer
minno: díky že ses podělil o tvojí zkušennost. Cením si toho a hned jak bude chvíle času v práci tak si vypiluju redukční podložku na sání a jdu na to :)
19:34:20
11.06.2014
11.06.2014

BooCheer
Ono to rozumně funguje ale žere to jako prase... A nejede to podle mých očekávání. Samozřejmě nesním o tom že budu s favoritským motorem hrabat na čtverku ve 160ti ale zatím jsem teda nebyl svojí osobou svědkem toho že mi žádná zdechlá fabia s třema válcama nemůže ujet :D Kdyby to aspon trhalo asfalt tak o spotřebě neřeknu pul slova


