Sedr vs. Lekr

prohledat
682 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.06.2014 do 09.09.2025, založil/a BooCheer
řadit dle data
23:11:21
09.09.2025
Bukaj
-> darklord: Tak se někdy můžeme potkat v Brně a mohu zapůjčit karbec po opravě, případně i nový...
22:51:01
09.09.2025
darklord
-> Bukaj: dneska rano som s tym bol uspesne na emisnej, cize aspon volnobeh je snad v poriadku... 40 Ja tu fakt potrebujem 100% funkcny karbec na porovnavanie, pretoze ten hnojovy co tu mam jazdil 20 rokov na LPG a podla povodneho majitela na benzin nikdy nefungoval, to sa potom blbo bada co jak ma byt.
22:47:07
09.09.2025
minno
-> darklord: Je to možné, lebo ja som LEKR len umyl, dal nové gumové diely, nahodil na motor na prvú dobrú, doladil bohatosť a otáčky voľnobehu a sytiča podľa sluchu a potom už len jazdil 100 tkm bez zásahu s perfektným chodom.
22:45:19
09.09.2025
Bukaj
-> darklord: Pak už mne napadá jen špatně seřízený doraz klapky 2. stupně a/nebo špatně seřízený volnoběh (šroub bohatosti vs doraz klapky 1. stupně)...
22:42:02
09.09.2025
darklord
-> minno: tu vacku som skusal v troch polohach max, stred, min a nemalo to na toto vplyv. Ja uz si fakt myslim ze to auto je nejak prekliate.
22:39:48
09.09.2025
minno
-> darklord: Mne to u LEKR striekalo hneď. Toto podľa videa strieka nejako divne.

Len pri úplne pomalom otváraní klapky slimačím tempom to z injektora myslím len slzilo.

U LEKR sa dá nastaviť aj intenzita striekania podľa natočenia tej plastovej vačky. Množstvo vstreknutého benzínu sa má podľa príručky odmerať a podľa toho nastaviť. Ja som to mal naplno bez merania a dobre bolo1
upraveno 1x, naposled 09.09.2025 22:40:28
22:36:28
09.09.2025
darklord
-> Bukaj: tu gumicku som skusal inu, aj membranu, aj pruzinku, aj telo pumpy... Obohacovac som skusal ako originalny (cierne membrany) tak aj cinsky (cervene) a bez zmeny.
22:32:22
09.09.2025
Bukaj
-> darklord: Obohacovač nový? Předpokládám, že ne originál, ale čína (originál nevím, kde by se dal sehnat). Zkontroluj, zda sedí díry membrán obohacovače s otvory v odlitku - dost častý problém. A víčko obohacovače s pružinkou bych zachoval původní, ne tu čínskou atrapu 6
22:29:33
09.09.2025
Bukaj
-> darklord: Tak EDSR/SEDR taky má obtokovou trysku - akcelerační pumpička tam funguje na stejném principu.

Ještě můžeš zkontrolovat, jestli není poškozený ten růžový (či oranžový - dle verze) pryžový ventilek a jeho zajišťovací plíšek a pružinka a nevrací se moc paliva vlivem netěsnosti...

...správné velikosti otvorů obtokové trysky a injektoru asi v domácích podmínkách jen tak neověříš...
22:24:32
09.09.2025
darklord
-> Bukaj 09.09.25 22:21:36: podtlak k rozdelovacu je zaslepeny. Zapalko je elektronicke a krivka predstihu je urobena podla odporucani motorara. To vsetko je v poriadku, pretoze ked som tam mal sedr, tak tento problem s blbou reakciou na maly plyn nebol. Obohacovac je novy. Kanaly som podla moznosti uz parkrat prefukoval kompresorom.
upraveno 1x, naposled 09.09.2025 22:25:11
22:22:15
09.09.2025
darklord
-> Bukaj: na tom videu uz je benzinu menej, ale skusal som to aj s "uplne plnou" a nebol moc rozdiel, proste to nestrieka hned od zaciatku ako sedr.
22:21:36
09.09.2025
Bukaj
-> darklord: Pokud jde o karburátor, tak bych se soustředil na obohacovač a jeho kanály a těsnost hadičky pro podtlakovou regulaci předstihu a také zkontroloval stroboskopem průběh regulace předstihu (odstředivé i podtlakové), jestli to tam nelítá do nesmyslů...
22:09:21
09.09.2025
darklord
-> Bukaj: vola medzi pakou a vackou nie je. Hned ako sa dotknem plynu tak strieka prud benzinu nazad do plavakovej komory. Ak teda injektor funguje +- spravne, cim dalsim moze byt to zavahanie po jemnom pridani plynu?
22:08:37
09.09.2025
Bukaj
Jinak na test funkce může mít vliv i to, že je sundané víko - v plovákovce je nižší hladina paliva (když tam není plovák) a tedy i delší prodleva při vytlačování paliva pumpičkou do injektoru (musí vytlačit palivo výše od hladiny)...
22:05:42
09.09.2025
Bukaj
-> Pavel P.. 09.09.25 20:53:45: U LEKRu je kulička zpětného ventilu součástí injektoru (je uvnitř), zpětný ventil akcelerační pumpičky je řešen pryžovým ventilkem.

Co se týče funkce akcelerační pumpičky, tak při pozvolném přidávání plynu nemá být prakticky vůbec v činnosti a palivo se vrací přes obtokový otvor zpět do plovákovky a správný chod motoru zajišťuje hlavní a přechodový systém (u LEKRu pak obohacovač). Akcelerační pumpička je aktivována pouze při prudším sešlápnutí pedálu, kdy přes obtokový otvor nestihne protéci všechno palivo zpět do plovákovky a jeho část je vytlačována přes injektor do směšovače...

Podle videí -> darklord 09.09.25 20:33:27: těžko soudit, ale vypadá to v pořádku. Přidáváš tam pozvolna.

Ale v klidovém stavu (ovládací páčka klapky 1. stupně na dorazu a nikoli na stupňovité vačce startovací přívěry) nesmí být vůle mezi plastovou vačkou na osce klapky 1. stupně a kovovou páčkou akcelerační pumpičky...
21:22:43
09.09.2025
Tomaso435
-> darklord 09.09.25 17:51:24: tak ted řeším to stejný. Zejtra když vyjde čas to rozdělam a kouknu jak to dává. Na dotyk plynu to div nezdechne.... Cokoliv pak od cca 1800ot vejš, uz jede jak blázen.

Typuju na nějakou špónku.....
20:59:32
09.09.2025
darklord
-> Pavel P..: nic take tam neni, ale niesom si prave isty ci to ma ist hned, len nemam 100% funkcny karbec poruke
20:53:45
09.09.2025
Pavel P..
-> darklord: to musí nastříknout hned... nevim jestli je u lekru taky kulička pod injektorem jako v sedru, máš jí tam?
20:33:27
09.09.2025
darklord
PXL 20250907 130616743




PXL 20250907 123620657
20:29:21
09.09.2025
Pavel P..
-> darklord: s tim zkušenosti nemám, ale u SEDRu jsem stejný problem řešil a bylo zkroucené víčko a mezi membránou a páčkou byla vůle, takže to taky stříklo až po chvíli.
20:25:58
09.09.2025
darklord
-> Pavel P..: LEKR
20:24:39
09.09.2025
Pavel P..
-> darklord: teď řešíš sedr nebo lekr?
20:19:59
09.09.2025
darklord
-> Pavel P..: injektor ma "davat" ako? Pretoze nejak dava, ale nie som si isty ci spravne - totizto prud z neho nejde hned, ale az niekde po 20% otvorenia, dovtedy ide prud len z obtoku nazad do plavakovky. Injektory skusane dva, membranove ventily taktiez. Skusal som aj iny vrakovy karbec co tu mam, ten striekal hned, ale u neho to bolo tym ze ten obtok mal upchaty, takze neviem ako to ma byt spravne, a ako to pripadne dat doporiadku.
20:07:06
09.09.2025
Pavel P..
-> darklord: nedává injektor...
17:51:24
09.09.2025
darklord
Co je naprd ked motor na lahke pridanie plynu zavaha, a az potom idu otacky hore?
09:18:52
07.09.2025
Bukaj
-> minno 06.09.25 20:58:43: U klasického 110LS/105/120/130 sání to potřeba je, ale 135/6 sání je chlazené kapalinou, takže za chodu motoru, dokud kapalina koluje, je to v pohodě.

Nicméně po vypnutí motoru po zátěži dojde s Al podložkou rychleji k ohřátí karburátoru a k vyvření paliva v něm, takže tankování ne německé dálnici v létě se může protáhnout na svačinovou pauzu3
21:05:51
06.09.2025
darklord
-> minno: vzhladom na to ze s uspechom predava ten eshop rovnaku podlozku na favorit samotny si myslim ze to teplotne odizolovanie je viac chimera ako realny problem. Sanie samotne je tepelne regulovane vodou, takze...
20:58:43
06.09.2025
minno
-> darklord: Tak to je krásna a veľmi luxusná podložka9

Dolaď to a budeš spokojný.

Tak ma napadlo, nie je tam potrebné tepelné odizolovanie karburátora od sania?
19:22:49
06.09.2025
darklord
Takze dneska uspech. Redukcia od SP-EL dorazila, prebehla demontaz SEDRu, montaz LEKRu nazad na tuto redukciu. Tesnenia som nastrihal z obycajneho detskeho vykresu. Et voila, motor drzi volnobeh, reaguje na srob bohatosti. Jazdna skuska polo-uspokojiva, ale to uz asi bude len drobnym nastavenim bohatosti/predstihu, pretoze na uplne lahucky plyn to dost cuka, a ked vo vysokych otackach povolim a nasledne pridam plyn tak obcas strelilo do vyfuku.



Keby mail niekto zaujem, uz to je aj na oficialnom eshope: www.sp-el.cz/podlozka-/.. ./-lekr-skoda-favorit
zvětšit Sedr vs. Lekr - obrázek od darklord vložen 06.09.2025 19:22:49
upraveno 1x, naposled 06.09.2025 19:29:44
17:13:19
26.08.2025
darklord
-> isti: na to som zatial nemal nervy a cas, len mam v aute zaslepenu hadicu nech to nerobi zlobu.
16:02:17
26.08.2025
isti
-> darklord: A čo posilovač?
14:01:16
26.08.2025
darklord
Takze, SEDR funguje ako ma, motor bezi pekne okruhlo na ~850 otackach, reaguje na skrutky volnobeznej zmesi atd. Zavada bola moj neuvazeny zasah do zapalovania ktore som si totalne rozhasil a tym padom bol zakladny predstih okolo 5 stupnov a nie 17 ako by mal byt. Cize aspon jeden problem je porieseny, mozem ist na dovolenku s tym ze emisna sa da robit.



Problem LEKR ostava, pockam na duralovu redukciu, a potom sa to snad podari namontovat tak aby to neprisavalo.
21:42:57
25.08.2025
darklord
SEDR je nazad. Volnobeh to drzi stabilny.

A tym uspech konci, za nic na svete neni mozne to donutit aby sa to tocilo viac ako 600ot. Na srob vzduchu reaguje len tym ze skape ked ho priskrtim, ale mozem ho aj takmer vysrobovat a otacky hore nejdu... Na srob bohatosti to normalne reaguje, ale cez tych 600-700 podla jednotky zapalka to nechce ist.



Napada niekoho co s tym? Karbec je sice krivy, ale na cistic brzd to nijak nereaguje pokial ho nefuknem rovno do sania. Nemohol som dat napizzu rozvody? Pamatam si sice ze som ich daval uplne rovnako ako stare na 12 clankov, ale tak nahoda je blbec, a ja tiez... Podla strihu ventilov to vypada OK.
15:05:26
22.08.2025
castrol
-> Tomaso435: 47
14:26:59
22.08.2025
Tomaso435
-> darklord: uz jen jeden krůček od prodeje....1
14:22:29
22.08.2025
darklord
-> Jarda/felda: nemohol lebo bol odpojeny. Kazdopadne auto aj prestalo brzdit ked to syci, takze sice nesuvisiaca zvada ake dalsi problem na ktory nemam cas.
14:21:04
22.08.2025
Jarda/felda
-> darklord 22.08.25 14:16:05: a nemohl to blbnutí volnoběhu dělat celou dobu ten posilovač ?
14:16:05
22.08.2025
darklord
Som to prechvalil, chvilu bol ten volnobeh plusminus stabilny, avsak pocas testovacej jazdy zacal sycat posilovac, takze dalsia vec na riesenie. Mna z toho porazi uz fakt.
21:43:05
20.08.2025
darklord
LEKR volnobeh #2




Dufam ze ten hrkot je len neprisrobovany filterbox 41 Ale uz sa zda ze to nekolise.
19:41:25
20.08.2025
darklord
19:41:09
20.08.2025
darklord
Dufam ze je z fotky jasna moja miera frustracie... Sroby drziace karbec pre tuto podlozku budu predpokladam ine, nevie niekto dlzku? Nech viem kolko skratit, ano mozem to primeriavat, ale radsej nech daco neskurvim.
22:44:26
14.08.2025
darklord
-> Lamac: je to kravina kadeze hocikto tu hadicku rusi a nema to ziaden vplyv na vonlobeh
20:50:00
14.08.2025
Lamac
-> darklord 13.08.25 22:00:10: Teoreticky áno, pretože ak je systém automatického sytiča nastavený presne podľa DP, nesedí bohatosť zmesi (je o dosť bohatšia) a zvyčajne takéto nastavenie sýtiča za studena nechce fungovať. A ešte to má mať nejaké dočinenie na nejakú kompenzáciu pri znečistenom vzduchovom filtri (tak sa mi zdá).
17:16:52
14.08.2025
darklord
Dneska som to 4x rozobral az po sanie, navyse som si urobil aj novu kovovu podlozku. A hovno. Dam 100EUR tomu kto pride a posklada to tak aby to bolo dobre. Ja uz som skoncil, na emisnu tam vratim SEDR, toto je nonsense aby jeden drbnuty karburator nesiel nijak utesnit. Vsetko je prebrusene, rovne podla oceloveho pravitka. A nejde to.
22:17:57
13.08.2025
darklord
-> Tomaso435: na karburatore pokial viem nic take neni. Natrubok na rozdelovac mam zaslepeny. Jedine SEDR mal tu trubku v prirube na karburatore. Otazka znie, ci mam vrtat do sania a davat to tam, alebo to ma bezat aj bez toho.
22:09:35
13.08.2025
Tomaso435
-> darklord 13.08.25 22:00:10: a výstupek z karbu máš zaslepeny čepičkou odvzdušňováku?
22:00:10
13.08.2025
darklord
Moze absencia 4mm hadicky z ventildeklu pod karburator sposobovat tieto problemy? Myslel som ze je to len daka emisna vychytavka...?
11:12:05
13.08.2025
Boco
-> darklord: mas spravu
11:04:28
13.08.2025
darklord
-> Boco: cize nanovo poskladany upraveny karburator posielat na repas? Skorej chcem prist na to co tomu je, to bude nejaka kravina. Som v BA momentalne.
upraveno 1x, naposled 13.08.2025 11:05:04
10:53:57
13.08.2025
Boco
-> darklord 12.08.25 21:16:29: Odporucam poslat karb na repas Bukajovi. Odkial si?
Extreme Tyres