skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Číslo motoru / typ 129
podařilo se mi najít k autu servisní knížku, je to 120GLS, vyrobená v září 1987. sedí to i podle čísla kastle i podle čísla motoru podle údajů ve skoda-katalog.eu
Ozivim téma.
Taky jsem sehnal 120tku,kde je číslo motoru dvouradkove a dole je 129.
Origo se slepici.
Rok výroby cca 7/1987
Taky jsem sehnal 120tku,kde je číslo motoru dvouradkove a dole je 129.
Origo se slepici.
Rok výroby cca 7/1987
-> K.D.B.: Jo děkuju

Ještě něco z dizkuze na 110R k tomu proč a jak...:a jediné co mne napadá jako vysvětlení, je ,že se jedná o motor 120 LS, které se s příchodem širokých nálitků přestaly montovat, a tohle je zimprovizované označní....Vtip je v tom, že model 120LS skončil právě v roce 87....buď je to motor jako ND, nebo motor z posledních serií 120LS.
-> BoRiS!!!: Proč by to měla bejt chyba raznice? LSka se po 87roce označovaly 129.
Hlava může být jiná to je jasné.
Hlava může být jiná to je jasné.
-> honzam: Uz jsem ti to sem psal.Mas blok po 8/87 to ze je to cislo 129 je podle me chyba raznice. je to normalni 742.12 v novejsi verzi bloku.Neni to zadnej zazrak.A nebo jedina moznost ze by zmenily oznaceni LS hlavy na zlutou s cervenym lemem misto zeleny a pak davaly misto 120 napis 129 na blok ale o tom dost pochybuju...
-> Pilot 105: To já nevím jestli to je LS. Musela by se sundat hlava. Takhle podle žlutého znaku v červeném kroužku se nepozná nic. Jediné co vím že to byl původně motor LS vyroben v roce 87 nebo později
-> honzam: Njn, možné je všechno. A co říkáš na odpověď: Tomas/Dracek 12.08.2005 11:00:45?
-> Pilot 105: Znak se dá přebarvit. A nebo už je tam jiná hlava na tom motoru
-> honzam: Hmm, tak to je zajímavé, ale kdyby to byla LSka tak má mít zelený znak na hlavě, což nemá, proto je mi to podezřelé.
-> Pilot 105: No předtím mě tady nikdo neporadil. Ty jsi věděl že po 87 roce se motory 120LS označovaly 129?
-> honzam: Ale to je přece známé, že bloky byly od roku 87 modernizovány, tak nevím co je na té odpovědi tak zvláštního.
-> Majkl: To já taky. Nikdo tady z virtu nebyl schopen odpověd a pak jsem se dozvěděl toto :)
-> honzam:
tak to cumim

Konečně jsem se dozvěděl co to je za motor a značení motorů se širokým nálitkem. Za toto děkuji Ladisovi ze skody110r.cz
23.11.2005 (11:50) - [Registrovaný uživatel] Ládis Opravdu se jedná o modernizovaný blok min. z roku 87. na širokém nálitku bylo v 1. řádku číslo motoru samotné a v druhém řádku typ motoru a to buď 105,120, nebo 129 - 120LS, 130,135,136, tyto bloky jsou vhodné pro stavbu soutěžního motoru, jelikož mají výztuhy jako ve Š130 a Favorit a samotný blok není pouhým pohledem rozeznatelný od 742.136
23.11.2005 (11:50) - [Registrovaný uživatel] Ládis Opravdu se jedná o modernizovaný blok min. z roku 87. na širokém nálitku bylo v 1. řádku číslo motoru samotné a v druhém řádku typ motoru a to buď 105,120, nebo 129 - 120LS, 130,135,136, tyto bloky jsou vhodné pro stavbu soutěžního motoru, jelikož mají výztuhy jako ve Š130 a Favorit a samotný blok není pouhým pohledem rozeznatelný od 742.136
-> honzam: dobre no, tak jo

-> Majkl: Nedával to byla fotka mýho motoru...

-> honzam: uz to sem daval

-> Tomas/Dracek: W ať si strčí někam! Doufám že ho na škodovky nikdy dávat nebudou. Vždycky to byl okřídlenej šíp a basta. Prosímtě mohl bys ten tvůj motor vyfotit? To číslo na něm?
Ahoj, co mám na to říkat. Jasný je že existence je nepopíratelná, nic méně si myslím, že odpovědi ve škodovce píše opravdu fundovaná osoba. Jinak abych dokázal že tento motor mám ve svém autě pokusím se to přes víkend vyfotit.
PS: taky jsem si myslel že ten znak je okřídlený šíp (to dle mě dává smysl) a ne že je to slepice, vidím že ve škodovce se chtějí toho znaku zbavit za každou cenu. (W to je znak)
PS: taky jsem si myslel že ten znak je okřídlený šíp (to dle mě dává smysl) a ne že je to slepice, vidím že ve škodovce se chtějí toho znaku zbavit za každou cenu. (W to je znak)
-> Tomas/Dracek: Četl jsi to vyjádření od škody? Co na to říkáš?
-> Pilot 105: Však už jsem to taky vzdal. Ted už té slepici psát nebudu...

-> honzam: Hmm, zajímavé, alepoň je vidět jaký v tom měli soudruzi v AZNP nepořádek.
Řekl bych že oficiálního rozluštění od MB se nedočkáš.

-> honzam: proste sis to tam vyrazil sam nebo to je z jinyho auta urcenym na export


-> Pilot 105: Tady pokračování....
-> Majkl: Na to jestli je slepice jsem se jí zapoměl zeptat
Vážený pane Marku,
Váš dotaz jsme dále prověřili jak v archivu, tak i v dalších odborných útvarech.
Jak nám bylo sděleno, s největší pravděpodobností se nejedná o originální značení z výrobního závodu.
Jelikož neznáme předchozí historii vozidla, můžeme se pouze domnívat, že byla předchozím majitelem provedena výměna bloku motoru a příslušné značení může být interním značením země exportu.
S přáním příjemného dne
Jana Šturmová
služby zákazníkům - Internet

-> Majkl: Na to jestli je slepice jsem se jí zapoměl zeptat

Vážený pane Marku,
Váš dotaz jsme dále prověřili jak v archivu, tak i v dalších odborných útvarech.
Jak nám bylo sděleno, s největší pravděpodobností se nejedná o originální značení z výrobního závodu.
Jelikož neznáme předchozí historii vozidla, můžeme se pouze domnívat, že byla předchozím majitelem provedena výměna bloku motoru a příslušné značení může být interním značením země exportu.
S přáním příjemného dne
Jana Šturmová
služby zákazníkům - Internet
-> honzam: No, tato odpověď se dala očekávat., jsem zvědav na pokračování.

ty kokso takze je to sliepka, kuaa, opovazte sa to niekto prezradit mojej maggie

u me to je okridleny sip ,byl je a bude :-)
-> honzam: a nemyslela slepice ze je jako ona?
...Škoda 120 měly žlutý znak (já sem slepice) a ...
...Škoda 120 měly žlutý znak (já sem slepice) a ...


-> Majkl:
-> Labros: Mě se taky slepice nelíbí. Tak jsem jim radši v novém mailu odpověděl že vedle čísla motoru je originální znak škoda. A v příloze jsem jim poslal dvě fotky. Tak jsem zvědavej co mě ta slečna (paní) odpoví?
-> Labros: Mě se taky slepice nelíbí. Tak jsem jim radši v novém mailu odpověděl že vedle čísla motoru je originální znak škoda. A v příloze jsem jim poslal dvě fotky. Tak jsem zvědavej co mě ta slečna (paní) odpoví?

-> Labros: jaká slepice co to plácáš?? dostanes na holou ty jeden holomku, je to okridleny síp a basta!!!!

-> honzam: tak já sem si to taky dřív myslel, dokonce mě děda jako malýho učil kreslit okřídlený šíp, ale pak mi mechanik říkal že mi na motor vyrazí i slepici a pak že mi vyrazili krásnou slepičku ať se podívám... tak jsem se toho chytnul
ale některým lidem (Kubina) se to nelíbí, prej je to určitě okřídlený šíp

-> Labros: A ty jsi to věděl že je to slepice? Já si taky vždycky myslel že je to okřídlený šíp... Rozhodně škodovce nezačnu říkat slepice...

-> honzam: S tim přepsáním čísla je to teda dobrá rada nad zlato, co

No a je to tady - slepice. A přímo v dopise ze Škoda Auto. A pak mě bude ještě někdo přesvědčovat že je to okřídlený šíp!

Vážený pane Marku,
těší nás důvěra, se kterou jste se obrátil přímo na výrobní závod.
K Vašemu dotazu sdělujeme, že hlavy motorů pro model Škoda 120 měly žlutý znak (slepice) a označení pro tento model bylo Š 742.12.
O variantě značení hlav motorů s červeným kroužkem nemáme ve výrobním závodě žádné informace.
Dále se domníváme, že jste se přepsal při uvedení čísla 129 a správné označení motoru je číslem 12.
S přáním příjemného dne
Jana Šturmová
služby zákazníkům - Internet
těší nás důvěra, se kterou jste se obrátil přímo na výrobní závod.
K Vašemu dotazu sdělujeme, že hlavy motorů pro model Škoda 120 měly žlutý znak (slepice) a označení pro tento model bylo Š 742.12.
O variantě značení hlav motorů s červeným kroužkem nemáme ve výrobním závodě žádné informace.
Dále se domníváme, že jste se přepsal při uvedení čísla 129 a správné označení motoru je číslem 12.
S přáním příjemného dne
Jana Šturmová
služby zákazníkům - Internet
-> Pilot 105: No pokud mě odpoví tak to dám sem...

-> honzam: No, mě by docela zajímalo, co ti odpoví.

-> Pilot 105: Já myslím že to tady už Tomáš/Dráček docela vysvětlil. Ale napsat do škodovky bych mohl. Ještě nikdy jsem je neotravoval

-> honzam: Tak si napiš do MB, tak ti snad poradí, co je to přesně za typ.

-> Tomas/Dracek: A to je jediná změna na tom bloku? On ten blok někdo natřel stříbřenkou takže nevypadá nic moc...
Ano v tom zaoblení jak máš vyfoceno je to zesílení žeber.
Je pravda, že dle pramenů se dělala LSa od srpna roku 1976 do července 1988 a ty motory co jsem měl byly z aut vyrobených v roce 1989, takže kdybych se nad tím zamyslel tak jsem si nemohl myslet že to můžou být LSy (i když kdo ví?).
-> Tomas/Dracek: Jo asi to bylo tím předstihem. Byl nasteven totiž jen základní předstih a od oka. LSko by to mohlo být. Na tom nálitku přece nezáleží. Dělali se i Mkové LSka. Děkuji ti moc za informace aspon ted vím co mám. Je v garáži a je na prodej... Jen malinko žere olej. Ale mám doma nové vložky a písty takže kdyby někdo chtěl
Asi to hodím do inzerce...

Myslel jsme si, že máš ventily seřízené, podíval bych se ještě na ten rozdělovač. Zda je to odpovídající typ, jestli nejsou prasklé pružinky (nebo vytahané), prostě kontrola odstředivého regulátoru a nastavit předstih. Myslím zesílená podélná žebra co jsou vně bloku podél dozadu k přírubě na převodovku. V místě kde se navazují právě na tu přírubu je to jejich zesílení.
Pro Climbera: Proč by to nemohla být 120LS, kvůli tomu nálitku? To nové značení je dvouřádkové a ten nálitek je prostě vetší?
Pro Climbera: Proč by to nemohla být 120LS, kvůli tomu nálitku? To nové značení je dvouřádkové a ten nálitek je prostě vetší?
-> Tomas/Dracek: Ventily jsme právě seřídili a cvakalo to pořád. LSka se dělali do jakého roku nevíš? Je pravda že ten motor mazal skvěle. Normální 120 když se ohřála tak svítilo mazání nebo aspon blikalo. A tady u toho motoru ani když jsem to hodně honil a pak to nechal běžet na neutrál tak si kontrolka ani neblikla. A to vyztužení žeber je kde přesně?
Ne když jsem je před asi rokem sehnall tak jsem taky hledal informace o tom značení a nic jsem nenašel. Pouze jsem měl anglickou příručku k tomu autu, ale ta je napsána obecně pro vozy 105,120 a 130. No a o tom značení tam není nic jinýho než co je popsáno zde níže. To co ti říkám já tak to jsou informace získané při rozebírání. Jinak tu hlavu jsem měřil posuvkou (spalováky, rozteče atd.) no a přesně jako 120ka. Písty to mělo se dnem rovným rozměrově opět 120ka. Jinak ty litinový výka ložisek je vhodný třeba pokud ten motor chceš upravit, vydrží vetší namáhání na klice. Pokud ti to klepe, tak bych začal tím rozdělovačem (nastavení, kontrola odstř. regulátoru) no pak sam. seřízení ventilů, vhodné palivo atd.
120LS težko má to už novej nálitek na bloku

-> Tomas/Dracek: No vidíš. A mě tady řekli že ta hlava jsou pěkné "omalovánky" a ono to tak je origo. Děkuji za informaci. To že to litinová víka ložisek to má výhodu v čem? Já když jsem s tím jezdil na special tak docela cvalaly ventily v kopci. Tak jsem si myslel že to je 120LS ale když jsem tam dal 95oktanů tak se to moc nezlepšilo. Možná to taky bylo předstihem, ten byl jen od oka. A ta hlava se v něčem liší? Nebo proč má dvoubarevný znak?? Ty jsi o tom něco četl nebo jsou informace které jsi získal při rozebírání toho motoru?