benzin 100 oktan

prohledat
59 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.03.2014 do 26.03.2014, založil/a Cumper
řadit dle data
14:57:16
26.03.2014
Trady
Já normálně lil do motoru aditiva + 95 natural (742.12x), co mam fa motor 136 tak tam liju jen 100okt od OMV. tam sem snižoval hlavu, a dal v. reinz těsnění, to vydrželo asi 1000 km a cestou na jeden slovensky sraz mi to ve Vsetíně fouklo, lano a domu :D Teď tam mam plechové těsnění + se jeste trosku liznula hlava a pohoda :D jen občas z kopce střílí do výfuku :D
upraveno 1x, naposled 26.03.2014 14:57:47
07:38:09
25.03.2014
Vrba
Nevím jak benzín,ale o víkendu jsme ladili motor,kterej po zahřátí a následném startování chytá na 95ku i s odpojeným zapalovaním. My to řešili přimícháním E85 v poměru 1:10. Kdyz se to predtim řešilo 98 nebo 100oktanem,tak to přineslo podobny výsledek.
upraveno 1x, naposled 25.03.2014 07:53:34
23:31:34
24.03.2014
Martin100L
Zdravím, ohledně debaty o benzínech se zeptám, zkoušel jste někdo tyhle benzíny u opravdu utažených motorů? Aby komprese byla z říše snů a motory dělaly takový věci jako že v poledne nejedou a večer, když stoupne vlhkost, tak najednou jedou? Nebo jdou na samozápaly atd. ? Samozřejmě, takhle testovat drahý motor je nesmysl. Jezdím sprinty s jawkou a těmito všemi problémy jsem si prošel. Mám zkušenost takovou, že tam, kde je klasická 95 málo, tam ani zvětralý shell w power racing nepomůže. Pokud ano, tak minimálně. Zase je to o vlhkosti vzduchu. Pokud bylo vlhko, motor jel i na klasickou 95. Pokud byl suchý vzduch, nepomohl ani reklamou vychvalovaný do nebes zmíněný benzín od shellu. Co funguje a na co nedám dopustit je 100 oktan od OMW. Jak čerstvý, nebo i třeba rok starý, ale pečlivě uzavřený v kanystru a funguje bezvadně. Samozřejmě zkusit ještě "něco ostřejšího" je můj zatím nesplněný sen. Do budoucna bude možnost měřit na brzdě, tak by možná stálo za to zkusit nějaký lektvar.
16:58:53
16.03.2014
MVM
-> vhml:

Jak říkám ten Aral volím když ho mám v německu po cestě a beru ho 150 litrů Myslím že oproti OMW nepoznáte rozdíl,nevím jaká je cena Aralu ve vašem okolí.. Závodili jsme roky v čr na Vervu a vše ok .. Ale třeba na okruh v Brně ji vozí poměrně čerstvou a vím že tam neleží celý rok.
16:22:03
16.03.2014
vhml
-> MVM 16.03.14 16:10:32: zázraky nečekám, ale jestli mám jezdit 10km na českej OMV nebo 15km na německej Aral už je skoro jedno.
16:10:32
16.03.2014
MVM
-> vhml:

V podstatě vím jen to,že při spalování byl čistší výfuk a písty. Byl to ovšem benzín přímo z cisterny Aral na okruzích v německu. Na testování tento benzín kupuji po cestě na kterékoliv čerpačce na dálnici a není nikdy problém. Pokud chceš - zkus dvacet litrů a uvidíš.4 Není tovšem zazračný všelék.
15:50:39
16.03.2014
vhml
-> MVM 14.03.14 18:49:33: Ten Aral ultimate je nějak zásadně lepší? Mám to pro něj totiž 15km a už jsem na něj kolikrát koukal...



Jen bych měl strach o výtoč, protože je to malá Aralka v příhraničním městečku.
upraveno 1x, naposled 16.03.2014 15:51:20
15:30:00
16.03.2014
packa
-> minno 13.03.14 08:26:29: Základní předstih, při vypnutém motoru.
18:49:33
14.03.2014
MVM
Vím o jenom jediným pořádným benzínu co jsme roky jezdili - obchodním - a to Aral Ultimate 102 prodávaný v Německu. "Naše" benzíny označované jako premiové nejsou vyloženě špatné - (třeba Verva je celkem osvědčená)--ale třeba motorář se mě v německu ptal na jaký benzím jezdíme(Verva) ...nepozdávalo se mu znečistění pístů.

Největší průšvih čr je odstátý benzín v čerpačkách - není čerstvý. Pokud by chtěl mít člověk jistotu nezbývá než za 200kč/litr -ale to spíš na závody- Elf (Atmo,WRF,a pod) kde jsou prametry FIA a číslo šarže 1
15:12:48
14.03.2014
Jakub M.
... Pár informací jak z normálních benzínů vyrobit custom opičí kapky :-)

www.gnttype.org/techarea/ .../octanebooster.html
22:41:53
13.03.2014
Kubis09
nemluvím o zvýšení výkonu ale o tom, že to auto líp reaguje, šlo za plynem, rychleji byl vytočený kvalt. Já vím placebo je svině, taky když bylo moc horko a dával jsem mu kapky do kopce tak si zadetonoval lehce, na 100 okt. ne. Předstih při 1000 ot/min. cca 9° úpravy viz karta
18:56:59
13.03.2014
Petr Urban
-> Kubis09: He...to je dobré, my tu máme též 100 ok. od OMV a nevím zda to lidi vůbec neberou a je to jakési čudné či to nějak mají omrdané, ale na 100 mi jela 2T motorka i škodovka ještě hůře a dokonce sem tam poškubla což mi na normal N95 nedělalo nikdy. Výkon tam rozhodně větší nebyl a pokud by se správným 100oktanem zvýšil, těžce pochybuji že má člověk rozeznávací schopnost poznat navýšení 1-2 Hp co to přidá, navíc při správně doseřízeném předstihu na 100oktan. Placebo zde jede ... Co bych spíše uvažoval je použití paliva díky NE-biosložce a aditivům díky kterým by to mělo být lepší a palivo zůstává delší čas "použitelné palivo" - zimní období a stání vozu. A také při zbytečně velké kompresi je to spíše nutnost.
15:10:30
13.03.2014
Vrba
V návodu ke škodovkám je napsáno,že v žádném případě se nemá dávat plný plyn. Tak řekněme na půl plynu to detonovat určitě nebude. Takže 120 rozdělovač OK
14:16:45
13.03.2014
Kubis09
taky mám nejlepší zkušenost s maxmotion 100 od OMV, na vervu to tak nejede. Loni na konci sezony jsem to tankoval za 36,60kč pak jsem jel na Tank ono pro 95 a šlo to fakt poznat že to nejede :D Ale myslím co pumpa to originál... takže tak
08:45:45
13.03.2014
MOLSO
-> minno: no ved toto ... to je informacia ako "mam tam ostru vacku" 47
08:26:29
13.03.2014
minno
-> packa: predstih 13 st. pri akých otáčkach?
03:15:29
13.03.2014
packa
Já používám Maxxmotion 100 od OMW. Je to bomba. Jede to líp, motor je pružnější. Vzhledem k tomu, že mám větší kompresi se to i hodí. Předstih mám 13° a jde to suprově bez sebemenšího přidušení. Už nic jiného netankuju.
15:48:32
12.03.2014
TAZ1500
na tom motoru bylo všechno nový až na blok a vačku předstih sem dal jak udava vyrobce sedělo to i podle tabulky měřeno stroboskopem jediny zlepšení nastalo když sem tam dal favo zapalovaní ale zase mi neseděl predstih podle tabulky a řek bych že to i hůř jelo a uplně puvodně sem si myslel že to detonování dělaj ventilovy pružiny protože se mi podařilo sehnat jedno pružinu kery tenhle motor měl ze začatku vyroby tak sem to vyměnil za dvojpružinu a nic a pak už sem jen skoušel co se dalo a nejlepsí řešení bylo lejt tam 98ku ještě mě napadlo jestli by šlo sehnat silnějsí těsněni pod hlavu aby se zmenčila komprese ale zase musim řict že ten motor fakt jede paradně a když sem tam měl nasazenej DDSR tak to nemělo chybu
07:37:10
12.03.2014
Vrba
-> TAZ1500: Potahni pružinky v rozdělovači a nastav nějaký rozumný základní předstih. Jinej důvod,proč motory detonují většinou nenastává.
19:48:09
11.03.2014
dragon_cb_cz
-> TAZ1500: Zkus novej rozdělovač a uvidíš, případně si ho nech upravit od Urbiho.
17:28:07
11.03.2014
TAZ1500
-> Vrba 11.03.14 07:57:29: hodili by se nejaky rady hlavně ty LSky je mi lito ma najeto necelych 20 tis a stalo mě to tenkrat dost peněz a ted je mi vlasně k ničemu a valí se v garaží když sem mu naposled měřil kompresi ještě když byl v aute tak mel 13,5 baru a jěstě dodam nechtěl by nekdo olejovej chladič i s hadicema a plechem zjistil sem že je tam k ničemu a akorat sem tam lil o pul litru oleje vic
07:57:29
11.03.2014
Vrba
-> TAZ1500: On je LS motor na 96oct,ale myslím si,že musel mít problém i s tímto palivem. Ono je to dané naprosto nevhodnou charakteristikou rozdělovače,která se navíc s nájezdem ještě zhoršuje jak se vytahá uložení pružin. Rešit to benzínem je řešení - neřešení.
upraveno 1x, naposled 11.03.2014 07:59:11
21:50:50
10.03.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Cumper 10.03.14 21:37:35: Jeeeejej, chlapče mladý. 1 Kdy nám děděčkům bylo 19 jako tobě. Pardon, to jen tak mimo řeč a téma (nahlédl jsem do tvojí ID karty). 6
21:37:35
10.03.2014
Cumper
Díky všem za odpovědi. Vyzkouším teda tu vervu, chci to hlavně kvůli tomu usazování bordelu v karburátoru a jinde. Cena mě netrápí, protože s touhle škodovkou toho najedu fakt málo. Je sice pravda že po 4 měsíčním stání s obyč N95 teď chytla a jela bez problémů, ale pro dobrej pocit příště budu čepovat 100ku1
19:29:30
10.03.2014
minno
-> TAZ1500: mám 136 s KP 10,2:1 a vačkou 265, jazdím N95 a motor nedetonuje.
19:18:47
10.03.2014
TAZ1500
-> Eidy 10.03.14 19:14:30: 120 LS je serie akorat vačka z erka
19:16:38
10.03.2014
MVM
3 Nebo jezdit na naftu...
19:14:30
10.03.2014
Eidy
-> TAZ1500: Tak jsou tam malý trysky.
19:13:27
10.03.2014
TAZ1500
19:10:48
10.03.2014
dragon_cb_cz
-> TAZ1500: To je takovej problém ubrat na předstihu?
19:03:47
10.03.2014
TAZ1500
mě se doma valí 2 generalkovany motory kvuli benzínu 120 LS a 136mpi předělanej do škodovky oba neskutečně na 95 detonujou ten 120 LS na 98ku nedetonuje jede jak šlak ale v okolí maj jen 95ku a jezdit až někam do pryč se mi nechce a 136ku sem neskoušel na jinej vyhodil sem ho hned jak detonoval a naše benzínka v teplí má nedobrou pověst
17:03:28
10.03.2014
MVM
Dnešní obyč. natural 95 když někde rozlijete na zem,nebo s ním něco umyjete vyprchá,zbělají ruce. Když se Vám rozleje Verva - zůstanou neodpařitelný "modrý" mazivostní přísady,na zemi pak modrý fleky. Tento "mastný" povlak po vyprchání při odstávce (přes zimu) je i v plovákovce u karburátorů. Mám vyzkoušeno že se nevytváří "bílý písčitý usazeniny" Často lidem právě na jaře čistím karbecy,zanesený trysky úsadama u sekaček a podobných čtyřtaktů - kde byl přes zimu natural. 10 Takže pro někoho na zazimování může být. Podpálení ventilů je nesmysl.
10:41:00
10.03.2014
Markop
-> darklord: Čím víc oktanů benzín má, tím je odolnější proti samozápalu. Nic víc, nic míň.

Všechny benzíny hoří při stejném tlaku STEJNĚ rychle. Pokud u vysokooktanového benzínu zvýšíš předstih, tlak v HÚ o něco stoupne a palivo sníží rychlost hoření (a z paliva se tím dostane více energie), u nízkokompresních motorů je ale tento efekt minimální, zlepši se tak maximálně jen přechody.



Pokud předstih zůstane stejný, nestane se prakticky nic, tomu blábolu o podpálených ventilech jsme se smáli už na škole.
10:31:04
10.03.2014
Jozka
-> Nepér: Postup vyloženě doporučenej výrobcema.. 3 3

-> minno: Mě jo..10
10:27:35
10.03.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Jj, pravdu mas. Lidi na to prdej, pac se to vetsinou nezadre hned natvrdo a chvili to vydrzi...
upraveno 1x, naposled 10.03.2014 10:27:46
10:22:44
10.03.2014
StepaNoFUN
-> Nepér 10.03.14 08:52:32: Hmm. To neděláš dobře u dvoutaktu. Protože olej namíchanej v benzínu ztrácí mazivost po cca 2 měsících, protože ho ten benzín rozloží. Takže třeba z pily benzín před delší odstávkou vylejvám, případně ho tam i nechám , ale pak naleju do kanystru čerstvej, tenhle do něj přileju a celý to znova namíchám s olejem...
10:22:16
10.03.2014
minno
-> dragon_cb_cz 10.03.14 10:09:29: nj, sériová 136 s "univerzálnym" rozdeľovačom zo 120ky.... :/
10:19:00
10.03.2014
minno
No neviem, mne v škodovke teda ešte biozložka žiadnu hadicu nezožrala :)



Ad. 98 či 100 oktánový benzín, tiež by som ho chcel vyskúšať, ale nikde v okolí som ho už dlhšiu dobu u žiadnej čerpačky nevidel predávať (Slovnaft, Gulf, Shell) a ak by ho aj niekde mali, asi by som sa bál ho natankovať, pretože to nikto neberie (ležiak).
10:09:29
10.03.2014
dragon_cb_cz
-> Vrba: Já třeba leju 100oktan do 136GL, protože s 95kou se mi se sériovým rozdělovačem nepodařilo dostat na nastavení, kdy by to rozumně jelo a mělo hezký volnoběh a zároveň to pod plným kotlem nedetonovalo. Vzhledem k nájezdu kilometrů kterej to auto má mě to až tak netrápí...
10:07:22
10.03.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Vrba 10.03.14 09:57:10: Na druhou stranu, i přes ty možné problémy, nové motory aspoň jedou už od základu a není to takové to honění něčeho kde nic není za dlouhý peníze 1
09:57:10
10.03.2014
Vrba
-> Jirik_Tuňák1983: Tak nové motory mají problém se vším,to není žádná novinka. Ale proste tankovat do 120ky benzín o několik kč dražší a v podstatě ho nevyužít v motoru,kterému je to víceméně jedno mi příjde jako vyhazování peněz. Osobně jezdím upravený motor na 95ku a není s tím větší problém - jen je potřeba mít dobré nastavení,ale pořád mi to příjde lepší než zaplácnout nedostatek v seřízení lepším benzínem.A tech lidí co to takto dělají je stále dost. Další věc je subjektivní přínos a to nikomu vyvrátit neumím :-)
upraveno 1x, naposled 10.03.2014 10:03:09
09:30:45
10.03.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Vrba 10.03.14 08:21:18: S obsahem biosložky v N95 mají problém hlavně nové přímovstřikové motory.

Už jen kvůli tomu leju do VTi taky Larvu 100 od Benziny. I hodně servisů říká, že doporučují doplňovat N95 pravidelně aditivem a nebo lejt benzin bez obsahu biosložky, páč řešili houpání volnoběhu, zanesený vedení, klapky apod. Navíc je otázka, do jaké míry se dodržují předepsané objemy.
08:52:32
10.03.2014
Nepér
Na podzim jsem do Babetty nalil plnou nádrž normálního Naturalu s olejem, zavřel jsem kohoutek a vyjel všechno palivo z karburátoru. Na jaře jsem otevřel kohoutek, nastartoval a odjel. Tak já nevim, co s tím je za problém 4 . Sekačky taky fungujou, asi mám teda štěstí.
08:49:17
10.03.2014
darklord
-> Cumper: zjednodusene povedane, cim viac oktanov benzin ma, tym ma pomalsie horenie a tym padom sa moze stat ze podpalis vyfukove ventily pri dlhodobom pouzivani. Ovsem ziaden problem neni taky aby sa nedal vyriesit - staci pridat predstih.
08:42:22
10.03.2014
m8rinek
Já třeba po zimně nastartoval a motor se houpal na volnoběh a nic víc, po vypuštění plovákovek a zředění 20l čerstvýho benzinu motor normálně jede...
08:34:52
10.03.2014
stepan
-> Vrba: Třeba proto, že ta biosložka žere hadice (speciálně u škodovek koleno u hrdla nádrže).
08:22:50
10.03.2014
vhml
Je to hlavně i o aditivech. Pokud někde na cestách na motorce nemám VIF do 95tky, tak leju 100. Pokud dám jen 95, motorka má podstatně hrubší chod.
08:21:18
10.03.2014
Vrba
No a proč máte s minimem biosložky takovy problem? Já jsem tam toho přidával ještě i více abych zvedl oktanové číslo. No a žádný problém s tím nebyl. U sériového motoru bych jen zvedl trysku - klidně jen o 1.
08:18:08
10.03.2014
sep
-> Jirik_Tuňák1983: :údajně je to kvůli neexistující normě která by upravovala 100vková paliva,existuje jen norma na 98,u vervy se naměřené hodnoty mají pohybovat od 99-101.
08:00:20
10.03.2014
Jirik_Tuňák1983
U stojanu je napsáno na štítku, že je to 98 oct. Takže taky nevidím problém.
Extreme Tyres