skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
benzin 100 oktan
07:38:41
10.03.2014
10.03.2014

sep
-> MVM: :vyzkoušeno i zvýšené dávkování ale zkrátka na zimní,resp. jakýkoliv delší spánek je lepší něco bez těchto sraček.
07:33:46
10.03.2014
10.03.2014

MVM
Pokud nejde o oktanový číslo kvůli detonacím (potažmo kvůli vysokému kompresnímu poměru)
Jde eliminovat vliv biosložky aditivem -VIF benzin-
Jde eliminovat vliv biosložky aditivem -VIF benzin-
07:21:19
10.03.2014
10.03.2014

sep
-> Vrba: :přínos třeba pro mě je nulový obsah biosložky,ale pro změnu tady nikde v okolí co vím vervu netočí.
05:59:50
10.03.2014
10.03.2014

Vrba
Ono to nějak ale postrádá smysl. Benzín má stejnou výhřevnost jako každej jinej a v motoru,kterej je na 91oct nevyužijeěš tu antidetonační vlastnost,za kterou si u tohoto benzínu připlácíš - takze objektivní přínos je 0
23:43:42
09.03.2014
09.03.2014

dragon_cb_cz
-> Eidy: Až tak jednoduchý to není, ruku v ruce s tou odolností proti detonacím jde rychlost hoření atd - detaily už si (opět) nepamatuju, každopádně máš pravdu v tom, že škodovce to v žádném případě neškodí.
-> Cumper: Jezdím pravidelně v 120GLS i 136GL - naprosto v klidu a můžu doporučit
-> Cumper: Jezdím pravidelně v 120GLS i 136GL - naprosto v klidu a můžu doporučit

23:37:21
09.03.2014
09.03.2014

Citr0nik
-> Cumper: davam do babetty shell 100oktan a je to o niecom inom :D je to sice len babetta ale uz len ten volnobeh je pocut ze je iny 

23:33:11
09.03.2014
09.03.2014

Cumper
-> Eidy: To jsem si přesně myslel, ale furt je každej chytrej a řiká mi něco jinýho
Díky za odpověď!

23:24:10
09.03.2014
09.03.2014

Eidy
Klidně to tam nalej. Ten benzín se liší jen odolností proti detonacím. Výhřevnost je stejná, takže se nic nezničí. Pokud nemáš dělaný sedla ventilů, tak samozřejmě přidat náhradu olova. Ale to je asi jasný.
23:21:58
09.03.2014
09.03.2014

Cumper
Ahoj, je to asi blbej dotaz, ale já v tom furt nemam jasno. Chci do svojí škodovky 120 se kterou vyjedu tak 1x za měsíc dávat od benziny 100 oktanovej benzin (verva 100) z důvodu že neobsahuje biosračky. Zatim tam mám obyčejnej N95, ale říkal jsem si že příště vezmu vervu.
Minule mi ovšem známej řikal, že tyhle vysokooktanový benzíny se do starejch motorů nemaj dávat, že prej vziká vyšší teplota a ty motory na to nejsou stavěný atd.
A soused zase řiká jak je 98okt. a 100ok. benzin dobrej, dává to do favorita, babety i pionýra a že to líp jede.
Já si sice myslim že to nemá žádnej vliv ani na výkon, ani na teplotu hoření a opotřebení motoru, ale radši se zeptám, abych si neopotřeboval svůj zánovní 120 motor
Víc oktanů se využije až při zvýšený kompresi ne?
Minule mi ovšem známej řikal, že tyhle vysokooktanový benzíny se do starejch motorů nemaj dávat, že prej vziká vyšší teplota a ty motory na to nejsou stavěný atd.
A soused zase řiká jak je 98okt. a 100ok. benzin dobrej, dává to do favorita, babety i pionýra a že to líp jede.
Já si sice myslim že to nemá žádnej vliv ani na výkon, ani na teplotu hoření a opotřebení motoru, ale radši se zeptám, abych si neopotřeboval svůj zánovní 120 motor

Víc oktanů se využije až při zvýšený kompresi ne?