skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia Bmm
prohledat
90 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.02.2014 do 20.08.2014, založil/a Johnny2410
-> Johnny2410: Nečetl jme celé téma, ale z toho málo co jsem prolétl jsme pochopil, že máš problémy s tlakem paliva. Tlak paliva před vstřikovačem má být 1Bar, za vstřikovačem je tlakový ventil nastavený na jeden Bar a přebytečné palivo jde vraným vedením do nádrže - zde je tlak závislý na provozním stavu motoru.
Ešte jedno zistenie možno vam napovie čo by mohla byt chyba ked naraz zošlapnem plyn a hned pustim tak motor zdochne inak nezdochyna ide normalne ani otačky nekolišu ale toto ked urobim dupnem mu a uberiem naraz tak zdochne akoby nedostal palivo.
Ked meriam tlak benzinu tak cez Tčko cez vstrekovač ma O,7 bar a ked priamo bez Tčka tak 1,5bar a tomu nechapem kde je zrada netečie mi nikde vstrek všetko je tesne možno je niekde v nom vnutry vstreku chyba neviem vraj je tam nejaky podtlakovy ventil alebo čo neda sa vymeniť? Inak tlaky vo valcoch som nemeral nieje treba zatial motor ako taky ide krasne su tam nove kružky aj vložky tak tlak musi byt dobry ale s palivom bude niekde niečo.
-> Johnny2410 09.08.14 11:56:09: slabší čerpadlo, tlak v soustavě má bejt 1 bar
-> Strycek Marty: jmjm.cz/clanky-skoda-feli
cia-1300-favorit-karburato
r-jikov-28-30-lekr-pierbur
g-2e3.php
Ale pravděpodobnější je, že BMM vstřikovači řiká karburátor.
Ale pravděpodobnější je, že BMM vstřikovači řiká karburátor.
-> Johnny2410: Netece ti vstrik? neukapava? A meril si vubec ty tlaky na valcich??
Takže páni,vymenil som palivove čerpadlo v nádržy zmeral som tlak bez Tčka ma 1,8bar a cez Tčko ma 0,7bar tlak tkaže tomu už nechapem kde je chyba nieje to uplne nove čerpadlo ale nechce sa mi veriť že by boli obe čerpadla KO..... už som bezradný všetko je nove v tom motore sviečky rozdelovač lambda snimač otačok kluky motor je nedavno po GO a zmena žiadna aj vstrekovač som vymenil ale nič nepomoholo čo mam ešte skusiť budem vam dačný za vaše rady.
Dobře, děkuju za info, jen mě to zaskočilo, protože Feldu s karbcem sem vživotě neviděl. Pro mě existovala jen stříkačka, tak jsem se aspoň něco dozvěděl :D
-> Strycek Marty 06.08.14 15:08:07: Hodně lidí nazývá u BMM těleso škrticí klapky se vstřikem jako karburátor. Sám jsem se s tím setkal na svém bývalém Cliu, kdy se mě kamarád snažil přesvědčit, že to pod filtrboxem je karburátor, a přitom to mělo systém BMM.
Mas MPi 50 a 40Kw, BMM 50 a 40 KW, a 135 karburatorova verze 43 Kw pro vychodni sektor
-> Strycek Marty: felda do turecka a na vychod mala fakt karbec ako faborit, ci nejaku jeho evoluciu.
Dnes jsem narazil na pána, co je skálopevně přesvědčenej, že jeho Felda BMM měla karburátor z výroby. Podle mě teda karbec měl naposled Favorit a pak už i ten se dělal s monovstřikem. Může mi prosím někdo můj názor, že Felda byla jen vstřikovací potvrdit nebo vyvrátit?
Takže páni,vymenil som palivove čerpadlo v nádržy zmeral som tlak bez Tčka ma 1,8bar a cez Tčko ma 0,7bar tlak tkaže tomu už nechapem kde je chyba nieje to uplne nove čerpadlo ale nechce sa mi veriť že by boli obe čerpadla KO..... už som bezradný všetko je nove v tom motore sviečky rozdelovač lambda snimač otačok kluky motor je nedavno po GO a zmena žiadna aj vstrekovač som vymenil ale nič nepomoholo čo mam ešte skusiť budem vam dačný za vaše rady.
-> Johnny2410: ty sa teda pri tom nadres, keby si to cerpadlo vymenil tak to mas za dve minuty hotove a nemusis tyzden sediet pri internetoch :)
Tak som zmeral tlak paliva na priamo bez Tčka tak ma tlak 1,4bar je to možne?cez Tčko cez vstrekovač ma 0,7bar tlak a na priamo 1,4bar nechapem kde je chyba?
Je to bieda asi bude mrtve čerpadlo chlapi.
Skusil som aj ine hodiny aby som zmeral tlak lebo môže sa stat že aj hodiny zle ukazuju ale pozrite na visledok
Mam dva vstrekovače vymenil som ho nedavno s dobreho motora starky mal formana ale dali sme ho do šrotu lebo už bol KO kasna ale motor a nejake diely som si nechal ja a ten forman chodil ako blesk tak vstrekovač mam sneho ale nič žiadna zmena mam aj druhe pal čerpadlo s neho.Skusim najprv zmerat tlak napriamo a uvidime ak nepojde ani tak vymenim to pal čerpadlo a uvidime čo to povie.Dakujem za rady mam kus volna teraz tak to zajtra pozriem a dam vam vedieť.
-> Johnny2410: Klasika - nemocný čerpadlo. Teda pokud jsi zkoušel i jinej vstřikovač (má v sobě přetlakovej ventil). Zkus přehodit a mělo by to jet. ;-)
Nebo zapoj tlakoměr přímo na čerpadlo (bez Téčka) a zkus kolik natlačí - jenom na jedno zapnutí zapalování. Pokud to bude pod 1BAR, tak je čerpadlo mrtvý. ;-)
Nebo zapoj tlakoměr přímo na čerpadlo (bez Téčka) a zkus kolik natlačí - jenom na jedno zapnutí zapalování. Pokud to bude pod 1BAR, tak je čerpadlo mrtvý. ;-)
-> Johnny2410: jestli tam mas 0,7 to je opravdu malo.Pokud je novej pal. filtr, vymen cerpadlo.
Tak tlak paliva som meral nameral som 0,7bar toje asi malo rozdelovač som nastavil riadne dal som prvy valec na rysku a palec rozdelovača na tu bodku ako ma byt 1 valec ale aj tak nejak zmena žiadna ked mu dupnem tak nejde riadne do otačok myslite že byt to bolo tym palivovym čerpadlom?
Skusim to zmerat a to zakladne nastavenie mam spravit ako nastavit motor na 1 valec a rozdelovač na rysku ak sa nemylim tak asi to aj je ten tlak zmeriam kat je novy ma asi 3alebo 4 mesiace a to čidlo vody je 4 vyvodove ale to by nemalo robit skazu že motor nema tah to by robilo len vysoku spotrebu ak sa nemylim či?
-> Johnny2410: Tlat paliva by měl bejt 0,8-1,2Bar. Manometr připojit na téčko před vstup do vstřikovací jednotky. Změříš tím jak přetlakovej ventil v jednotce, tak čerpadlo.
Pokud bude OK, shoď vejfuk za katem a jeď se s tím projet. Mohl by bejt ucpanej některej z dílů (vysypaná vata).
Další možnost - základní nastavení rozdělovače.
Co snímač teploty vody? Ne ten na domku termostatu (ten je jenom pro budík), ale ten co je zezadu na sacím potrubí (pokud už ovšem nemáš na domku termostatu 4vývodový čidlo)
Pokud bude OK, shoď vejfuk za katem a jeď se s tím projet. Mohl by bejt ucpanej některej z dílů (vysypaná vata).
Další možnost - základní nastavení rozdělovače.
Co snímač teploty vody? Ne ten na domku termostatu (ten je jenom pro budík), ale ten co je zezadu na sacím potrubí (pokud už ovšem nemáš na domku termostatu 4vývodový čidlo)
Lambda je OK dal som novu je aj zmerana je funkčna čidlo polohy kluky som vymenil tiež nove tiež nič mam aj stare doma ventily nastavene na 100%dobre ale ten tlak paliva som ešte nezmeral ake hodnoty to ma mat kolko ma mat prietok za min alebo na sekundy sa to rata? ja už som fakt zufaly s toho auta neviem čo tomu môže byt tolko veci som vymenil tolko penazi ma to stalo a žiadna zmena niekedy mam chut sa na to vy....






-> Johnny2410: Ta lambda uz je ok? Meril jsi tlak paliva? Zkus jestli si tak uz neudelal dat jiny cidlo polohy klikovky. Meril jsi treba i tlaky ve valcich? Ventily serizeny?
Nazdar chlapi tak som s5 s tym istym problemom.Už som snad vymenil šetko vstrekovanie katalizator rozdelovač sviečky modul zapalovania filter palivovy ale žiadna zmena auto nema tah ani tak už som fakt bezradny neviem či už naozaj nebude chyba v RJ že ta autu brani ist na plny vykon poradte kto mate skusenosti s tymto motorom felicia 1.3BMM Dakujem.
-> dakar.cz: Ešte nie, ale mám to v pláne... Toto podymovanie pozorujem možno od jari.
-> francomk: a změřil jsi ty tlaky? To že je nově složený neznamená že není blbě složený. Já bych to viděl na špatné kroužky nebo něco podobného.
-> pavucina: -> suri:
Mám po skúškovom, tak som to pár dní sledoval. Čerpadlom to zrejme nebude, regulátor sa ešte ukáže. Skúsim najprv vymeniť lambda sondu, mám odloženú tú, ktorú som dostal k novému motoru. V aute je nahodená stále tá stará, pretože na motor sa vtedy pripevnili celé parohy zo starého 40kw motora vrátane 1. dielu, nerozoberali sme to od seba...
Mám po skúškovom, tak som to pár dní sledoval. Čerpadlom to zrejme nebude, regulátor sa ešte ukáže. Skúsim najprv vymeniť lambda sondu, mám odloženú tú, ktorú som dostal k novému motoru. V aute je nahodená stále tá stará, pretože na motor sa vtedy pripevnili celé parohy zo starého 40kw motora vrátane 1. dielu, nerozoberali sme to od seba...
-> francomk 17.05.14 19:48:06: vždy sa začína od tlakov a potom viz ostatný , benzínový motor na čierno len tak nedymí
-> suri: Motor má 28 000 km od zloženia, mechanikou to nebude. Jedine elektrika...
-> suri: a to sa bude predavat 

nakoniec sa zistí že je to vybehané a bude
1. zmer tlak paliva (pokud kouri cerne je tam spis vyssi tlak, zaseknuty regulator. proc ne)
2. snimac teploty nasavaneho vzduchu
3. snimac teploty vody
Lambdu bych uplne nevyloucil, ale presto pokud je spatna a haze to nesmysly, tak ji jednotka vyradi a jede bez ni, presto to neni duvod, aby to kourilo.
2 a 3 potrebuejs diagnostiku, aby jsi se podival, jestli to ukazuje nejaky smyslu plny hodnoty...
Zapoji to i bez konektoru neni takovej problem, v motorovym prostoru mas 2 konektory ten 3 pinovej ma na sobe komunikaci pak ejstep otrebujes + a kostru, to snad takovy problem neni pro nikoho.
2. snimac teploty nasavaneho vzduchu
3. snimac teploty vody
Lambdu bych uplne nevyloucil, ale presto pokud je spatna a haze to nesmysly, tak ji jednotka vyradi a jede bez ni, presto to neni duvod, aby to kourilo.
2 a 3 potrebuejs diagnostiku, aby jsi se podival, jestli to ukazuje nejaky smyslu plny hodnoty...
Zapoji to i bez konektoru neni takovej problem, v motorovym prostoru mas 2 konektory ten 3 pinovej ma na sobe komunikaci pak ejstep otrebujes + a kostru, to snad takovy problem neni pro nikoho.
-> francomk: zhanal by som kabelaz 

-> castrol: šak toto ...
-> francomk: ved mame rovnaku felu ,jedno cidlo na sacom a na termostate a predsa su odlisne, kedze ja mam konektor v kabine a ty v motoraku
-> castrol,suri: Chápem, len si na to musím nájsť čas. Mám doma ešte jeden zväzok od Mr.Unknown, ale tam je tuším diagnosticky zvazok tiež vystrihany (teda ak tam vobec bol). Zväzok od neho je z feldy BMM, ktorá mala čidlo už len to spojené v termostate, takže diag. konektor bol asi už kabíne...
-> francomk: ako pise -> suri: bez diag je to strielanie naslepo
začal by som opravou diagnostického pripojenia
Trošku využijem túto tému:
Vec sa má takto: Včera po cca 300 km jazde do Kremnice (jazdím na LPG, na benzín len štartujem) som doma prepol na benzín, motor bežal rovnomerne, ale pri pohlade na výfuk bolo vidno, že dymí na čierno a smrdel aj keď bol výfuk a kat žeravý a teda by smrdieť nemal. Nie moc zretelne, ale bolo to vidno oproti LPG, kde nevidno nič. Dokonca na 8. old zraze to pri teplom štarte na benzín (napr. na spanilke) zahulilo... Napadá ma pár vecí:
- vadný snímač teploty chladiacej kvapaliny pre RJ, ktorý je v sacom potrubí v kontakte s chladiacou zmesou
- vadná lambda sonda
- vadný regulátor tlaku paliva (čerpadlo je síce druhoška a može mať slabý tlak, ale podla mňa by nesposobovalo takú dymivosť)
Čo to može byť? (Diagnostika asi nepripadá do úvahy, pretože mám ešte prvotyp, kde je konektor pri domci tlmiča a káble sú asi niekde preseknuté)
(Na LPG to jazdí normálne, stále však ladím spotrebu, ktorá sa po prerábka sania nedarí stlačiť pod 9,5. Jazdím však často krátke trasy do práce a pod. Včera však pri dialničnom tempe 105 po natankovaní zase spotreba vyšla 9,5...)
Vec sa má takto: Včera po cca 300 km jazde do Kremnice (jazdím na LPG, na benzín len štartujem) som doma prepol na benzín, motor bežal rovnomerne, ale pri pohlade na výfuk bolo vidno, že dymí na čierno a smrdel aj keď bol výfuk a kat žeravý a teda by smrdieť nemal. Nie moc zretelne, ale bolo to vidno oproti LPG, kde nevidno nič. Dokonca na 8. old zraze to pri teplom štarte na benzín (napr. na spanilke) zahulilo... Napadá ma pár vecí:
- vadný snímač teploty chladiacej kvapaliny pre RJ, ktorý je v sacom potrubí v kontakte s chladiacou zmesou
- vadná lambda sonda
- vadný regulátor tlaku paliva (čerpadlo je síce druhoška a može mať slabý tlak, ale podla mňa by nesposobovalo takú dymivosť)
Čo to može byť? (Diagnostika asi nepripadá do úvahy, pretože mám ešte prvotyp, kde je konektor pri domci tlmiča a káble sú asi niekde preseknuté)
(Na LPG to jazdí normálne, stále však ladím spotrebu, ktorá sa po prerábka sania nedarí stlačiť pod 9,5. Jazdím však často krátke trasy do práce a pod. Včera však pri dialničnom tempe 105 po natankovaní zase spotreba vyšla 9,5...)
Tak dnes som zistil že lambda je asi KO napojil som merak na lambdu a počas celeho chodu motora cca 7min nič stale mi svietila len červena led 100mV aj pri zahriatom motore takže lambda asi KO a ešte som si všimol na sviečkach su čierne ako uhol koniec sviečok a čo som nikdy nemal aj motor ide čudne takže tam je chyba lebo lambda spravne nepracuje takže zajtra idem kupiť novu vymenim a uvidime.
-> Johnny2410: Co je to za lambdu??
Tak čo poradíte niekto?
Nazdar chlapy tak som tu zas s problémom.Motor so vymenil a išiel mesiac ako hodinky dobre šlapal aj do otačok išiel dobre aj spotreba dobra a naraz posledne try dni mi začal blbnuť.Ked idem tak za jazdy akoby ho dusilo čosi idem napr 4 alebo 5 kou na určite otačky v jednej polohe mam plynovy pedal a zrazu motor dostane tah akoby si sam pridal občas seka ked rozbieham 1,2,3 tak ked preradujem a dam dole nohu s plynu tak uplne strati otačky akoby ho niečo dusilo mam taky pocit a neviem čo lambda je nova alivovy filter tiež katalizaror tiež išiel krasne ten motor a zrazu nejde spotreba strašne vysoka ked som to meral tak mi vyšlo cca 12litorv na 100km a toje dosť oproti 7 čo som mal kedisy prosím RADU.DAKUJEM.

To čidlo teploty neviem neukazalo mi ho ani na diagnostike a za tepla som to neskušal skusim ho premerať ked bude motor zohriaty,diagnostika mi neukazala nič iba halow snimač a to pri zhasnutom motore u bmm ukazuje vždy takže tam chyba nieje zajtra to skusim hodiť ešte na diagnostiku a uvidim čo mi to ukaže ,vymenil som aj lambda sondu mal som kupenu novu už davnejšie lebo som mal podozrenie na nu založil som ju spravil som reštart klasicky odpojenie baterky a zapojenie pobehal som ale neukazalo ju ako chybu tak ju asi načítalo dobre .
-> Johnny2410: funguje ti cidlo teploty pre riadiacu jednotku? Ake hodnoty teploty vidis na diagnostike pri ohriatom motore? -37C neni uplne spravny udaj pri ohriatom motore :)
Nevypisoval som tu do potrobna čo všetko som tam robil a menil nemal som čas tu jednak vysedávať a ani sa mi nechcelo nejak.Inak na tom motore som vymenil komplet ojničné ložiska rozvod piestne čapy kružky spojku vložky neviem načo by som bol menil ked im nič nebolo ani len škrabanček ani rýha nič,kluka v super stave nie ako na mojom predošlom.Hlavu som dal zrovnať nanovo som zabrusil sedlá a zabrusil ventily a je tam doknca aj nová vodná pumpa.Všetky časti ktoré sa kazia a opotrebuvaju som vymenil takže nebolo to len prekuržkovanie motora ako si niekto myslí a pretesnenie,takže sa toto už dá nazvať generalkou aj bez toho že som nedal zmerať rovinnosť bloku a nedal som novu piestnu sadu,načo ked sa daju vymeniť piestne čapy a aj puzdra v ojnici tak nieje problem.