snížení hlavy

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.02.2014 do 11.11.2015, založil/a Václav Kršek
řadit dle data
18:13:22
11.11.2015
isti
-> Evž@: Sorry,preklep,chcel som napísať 97,8,opravím to.
12:39:49
11.11.2015
Evž@
-> isti 10.11.15 20:38:50: to asi nebude směrodatné,to je uplně mimo ne?
20:38:50
10.11.2015
isti
-> vhml: Zmeral som jednu novú fel hlavu(so zelenou slepicou) a nameral som 97,8mm4 ,neviem či je to smerodajné
upraveno 1x, naposled 11.11.2015 18:13:43
10:24:13
06.11.2015
vhml
-> Petr Urban 06.11.15 07:42:21: Ok, díky. Změřím.
07:42:21
06.11.2015
Petr Urban
-> Evž@: né zcela přesně, ale do +- 0,2mm ano, což už stačí. výška fel./fav. hlavy podle mých měření je z výroby 98 - 98,2 mm.
12:39:01
05.11.2015
Evž@
-> vhml: jedině tak
12:14:25
05.11.2015
vhml
-> Evž@ 05.11.15 12:05:21: tak popř objem sériovýho spalovákuM?
12:05:21
05.11.2015
Evž@
-> vhml: mě bylo kdysi řečeno že podle výšky hlavy nepoznáš přesně o kolik byla snížená.
11:13:57
05.11.2015
vhml
-> minno 05.11.15 10:10:57: díky. Ještě bych potřeboval vědět tu výšku hlavy nesnížený. Protože to co je v tý tabulce v odkazu je nesmysl.
10:10:57
05.11.2015
minno
07:34:45
05.11.2015
vhml
Jistě už je to tu napsané mnohokrát, ale nedaří se mi to najít, tak pro velký úspěch ještě jednou :



Mám motor 136B. O kolik musím snížit hlavu na KP10,5 ( sériový provoz na LPG ) ? Kolik je defaultní výška hlavy, abych změřil, jestli už nebyla snižovaná / aktivně rovnaná.
23:02:02
16.02.2014
Petr Urban
-> ferrari: je to o set up karb. + zapal., né o vačce...
upraveno 1x, naposled 16.02.2014 23:03:18
13:29:53
15.02.2014
ferrari
-> Petr Urban 10.02.14 00:31:22:



> ferrari: díra v tahu není vačkou ale naladěním karb., dá se i na SEDRU ledacos zlepšit pro funkci.



uvidíme, keď dám vačku 265/258...
upraveno 1x, naposled 15.02.2014 13:30:33
00:09:04
15.02.2014
Lock007
-> fidelmc: vačka bude 280tka a 10,5 mi doporučil výrobce jako minimum k ní. No to snížení bloku mě napadlo, ale pro větší pracnost sem nad tim přestal uvažovat. Jestli je to jak píšeš asi bych to měl ještě přehodnotit
21:39:29
14.02.2014
dragon_cb_cz
-> fidelmc: No, vzhledem k tomu že to probrání pro bombír je i na sériové hlavě, tak asi nějaký význam má - na motoru co se mi teď dokončuje jsme ho dělat nechávali a to se hlava snižovala o blbých 0.5mm.
18:50:17
14.02.2014
fidelmc
-> dragon_cb_cz: Pokud se chce dostat na KP 10,5 a stahne se blok o 0,75mm tak spalovaky delat nemusi. Jde o to, jestli tu hlavu uz nekdo nekdy nerovnal. A jestli ji vubec musi rovnat ze.
upraveno 1x, naposled 14.02.2014 18:50:45
16:04:04
14.02.2014
dragon_cb_cz
-> fidelmc: Prd se v tom vyznám, ale pokud snížíš blok, nebudeš muset stejně alespoň částečně do spalováku zasáhnout, kvůli antidetonační štěrbině?
15:59:03
14.02.2014
fidelmc
-> dragon_cb_cz: Bych ten spalovak delal radeji na frezce, nez na brusce. Na frezce na 3 nastroje a jeste "utopit" ventily (nova sedla). Neni jednodusi na frezce liznout blok a vlozky zbrousit? Jeste se musi srovnat spodek bloku pro upnuti a zajistit rovinnost s osou klikovky. Ale porad se mi to zda jednodusi postup , nez delat spalovak. Hlavu jen srovnat, to jo, ale i blok muze byt vytahanej. Proto je nejlepsi stavet na novej blok, ale o to tu nejde
upraveno 2x, naposled 14.02.2014 16:01:11
13:53:11
14.02.2014
dragon_cb_cz
-> minno: 1



-> fidelmc: Tak to obecně platí u libovolný hlavy, ale když se kouknu na tvar spalováku u 130ky, tak se třeba od 120LS nijak zásadně neliší pokud dobře koukám. Samozřejmě je nutný po snížení probrat spalovák pro bombírovaný písty, ale to slušnej brusič udělá. Tím zůstane myslím vše podstatné zachováno.



U nějakýho fakt nabušenýho motoru by to asi smysl mělo, ale tam asi za základ málo kdo vezme sériovou 130ku...
12:24:46
14.02.2014
minno
-> fidelmc: myslíš niečo takéto hej:

www.likeuj.sk/userfiles/. ../4175.jpg

1
11:09:35
14.02.2014
fidelmc
-> dragon_cb_cz: Tak urcite spolu souvisi tvar pistu a spalovaku ( u 130 prikladne) a pokud snizis hlavu, zmenis tvar spalovaku. A tvarovat spalovak je velka veda, ktere ja nerozumim a asi nikdo tady si nedokaze nasimulovat vyreni/horeni smesi ve valci. Vetsina lidi si tu dela upravy motoru + - dle dokumentace(tu si nikdo nevycucal z prstu). Stejne tak tvary a delky kanalů, ventilů,výfuků .... Jen chci rict, ze v tomto pripade je lepsi snizit blok a k tomu i vlozky. Je to o hodne jednodusi (vypocet KP)varianta, nez zpetne tvarovat spalovak (dopocitat objem spalovaku). Lepsi lizat neco jineho nez hlavu :D
upraveno 5x, naposled 14.02.2014 11:13:25
09:50:27
14.02.2014
dragon_cb_cz
-> fidelmc: Proč by byl efekt "tu tam"? Můžeš to rozvést?
08:43:26
14.02.2014
fidelmc
-> Lock007: U 130 se idealne snizuje blok. A to vzhledem ke tvaru pistu a spalovaku. Je nachylnesjsi nez 120 nebo facko. Blok pak staci snizit o mensi hodnotu. Podle KP ktery uvadis hadam cca 265 vacku? Blok pote snizit o cca 0,7mm to pak dava KP10,7. U 130jak snizis hlavu, tak efekt tvarovanych pistu je TU TAM.
08:10:42
12.02.2014
Lock007
-> Urbi: dám na to pozor 4 dík za radu
01:26:54
12.02.2014
Petr Urban
-> Lock007: Tak to shrň :D Ale pamatuj na perfektní rovinnost bloku a správné přesahy, aby si tu hlavu pak nemusel kvůli těsnění fouklému shrnovat ještě několikrát 4
10:40:44
11.02.2014
Lock007
-> Urbi: podle tabulky to vychází na snížení o 1 mm
23:40:02
10.02.2014
Petr Urban
-> Lock007: Nejlebší by byla ta kombinace tenčího těsnění a menšího snížení. o 0,8mm by ta litina nestačila vzít aby si měl KP 10,5 ? Zřejmě bych se ale nebál ani 1mm. Ta hlava praská mezi sedly, tzn. snížení Š130 hlavy by na to nemělo mít vliv.
18:25:05
10.02.2014
Lock007
Přidám se s dotazem. Budu nechávat srovnat hlavu na 130tku. Kůli vačce se potřebuju dostat na KP 10,5 což znamená hlavu stáhnout o 1mm. Dotaz zní mam jít do snížení o 1mm a neřešit to nebo to mam vyřešit radši slabšim tesněnim a menšim sníženim ? Plánovanej nájezd je cca 4tis km ročně možná míň, ale zas nechci aby mi po pár stovkách kilometrů hlava praskla nebo tak vzhledem k tomu, že je to stotřicítka. Dík za rady 6
11:45:43
10.02.2014
Václav Kršek
-> ferrari 09.02.14 21:08:56: s tou vačkou to jde překvapivě dobře, ikdyž je pravda že při prudkém přidání plynu to má tendenci cuknout, ale jezdit se s tím dá, uvidím co to udělá až se sníží hlava jestli se to zlepší, jinak karbec tam mám původní ze 110 L dif. 24...hlavně tedy si to vyžádalo základní předstih 15 stupňů, takže jsem upravil rozdělovač na rozsah 10 stupňů
00:31:22
10.02.2014
Petr Urban
-> ferrari: díra v tahu není vačkou ale naladěním karb., dá se i na SEDRU ledacos zlepšit pro funkci.
21:08:56
09.02.2014
ferrari
-> Václav Kršek: Hlavne "2x meraj a raz rež"...hej, mal by si sa dostať aspoň na tých 9,7...



Inak ako ti to ide s tou vačkou 254/254? Nemáš dieru v ťahu pri pridaní plynu?
10:29:51
09.02.2014
radekra
-> stengl87: Dělá, ale je to tak 30 km od Plzně
08:26:46
09.02.2014
stengl87
Zeptam se tu, dela tu nekdo snizeni hlavy na skoda rapid 136 v Plzni a okoli ? Nekdo kdo s tim ma uz zkusenosti ? Diky
12:30:18
08.02.2014
Václav Kršek
-> ferrari: až budu sundávat hlavu, tak plastelínou přeměřím, kolik mezera zůstává mezi pístem a ventilama, ale asi by to chtělo minimálně kompresi těch 9,5 - 9,7 :)
10:01:36
08.02.2014
ferrari
A či to ni eje len pocitové, pretože ja som mal 110LS a pocitovo super, ale 120L mi väčšinou ušla...



-> Václav Kršek: pozor, 2mm písal pre hlavu120...
00:13:56
08.02.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Nezabúdám... motor GLSy je originál ve fakt blbém smyslu. Ale já na to přijdu.
00:12:31
08.02.2014
minno
-> dragon_cb_cz: tak čo motor to originál....a navyše netreba zabúdať na iné prevody 4.44 vs 4.22....
00:05:51
08.02.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Njn tak jiná norma... prostě není poměřitelné. I když, pokud bych vzal nevypovídající statisticky vzorek - moje 110L jede líp než moje 120GLS 8
00:00:30
08.02.2014
minno
-> dragon_cb_cz 07.02.14 19:49:04: tie výkony podľa SAE to je tiež dobrá sranda :)
21:57:47
07.02.2014
dragon_cb_cz
-> Václav Kršek: Klid, sériově má eRko kompresi 9.5:1 nebo kolik, to už není až takový rozdíl... S vhodně nastaveným rozdělovačem to bude zcela bez problémů - s tím ti případně pomůže Urbi.
20:17:34
07.02.2014
vhml
-> Václav Kršek 07.02.14 19:47:00: bude to snášet podobně jako ve felicii která má KP 10 normálně...
19:49:04
07.02.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Tak měl pravdu, 8.8 : www.embecko.inczech.net/m b/informace_mb_02.htm



8.5 má 1100MB...
19:47:00
07.02.2014
Václav Kršek
Děkuji za odpovědi, raději to změřím při sundávání hlavy kolik mezera je mezi pístem a ventilama :) ještě taková drobnost, když bude mít motor kompresi 10, bude dostačující Natural 95? a jak to bude snášet klikový mechanismus?
19:02:36
07.02.2014
vhml
18:49:39
07.02.2014
minno
-> dragon_cb_cz: Dík za info, 8,5:1 beriem. Ale on písal o 8,8:1 u 110, a to sa mi oprávnene nepozdávalo.
18:34:08
07.02.2014
stepan
-> Václav Kršek: To si radši oměř kouskem plastelíny.
18:31:12
07.02.2014
Václav Kršek
aha..takže kdybych to dal na férovku o 2 mm dolů, tak budu mít kompresi zhuba 10 podle tabulky :) a co ventily, není tam riziko že by narazily do pístu?
18:17:13
07.02.2014
dragon_cb_cz
-> minno: 110L má skutečně 8.5:1 (a s tím 8.3:1 u kila máš pravdu).
18:04:22
07.02.2014
minno
-> Václav Kršek: 8,8 asi nie, to sa mi nezdá, Š100 motor som čítal že mal KP 8,3:1, 110 to bude rovnaké
15:21:56
07.02.2014
Václav Kršek
Hlava tam je 110 L podle modrého znaku, pravděpodobně seriová, a v serii by ten motor měl mít kompresi 8,8 podle příručky
Extreme Tyres