skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
uprava pístu
-> Petr Urban 22.01.14 22:56:46: zdravím byl sem v brusírně s klikou na starého spartaka udělat brus a že mě ji už neudělají že sou v likvidaci a vše rosprodávají.Tyto vložky s pístama sem tam koupil dá se říct za praci vybrusu.Bral sem je protože sem si koupil šáde s motorem fačka a holím blokem puvodním blokem do kterého sem to vlastně dal.Moje představa je šade pro běžný provoz se zdravím a trochu agresivnějším srdcem .
Proč tyto písty a úpravy hlavy byly dělány ? S jakým záměrem, jde o závodní motor nebo co se od něj čeká a jaké by měl mít parametry ?
ok zkusím ale dnes se už k tomu nedostanu musím sfouknout prahy na focusu
-> minno 22.01.14 12:39:41: omlouvám se jde o 135 gli
-> jirifiala: Zkus dat na píst kousek plasteliny a zmeř si detonační štěrbinu v nejužším místě. Hlavu zkusmo namontuj ja nalej svíčkou olej a změř kolik se ho tam vejde při pístu v HU. Pokud nebude KP nijak přehnaný a bude dostatečná antidetonační štěrbina,tak je to jen otázka správného nastavení křivky předstihu.V opačném případě to bude chtít doladit spalováky.
-> jirifiala: ale v prvom príspevku si písal o 130 motore a ten nemá AL hlavu.
hlava nebo spalovací prostor rovný není písty by se ani nevešli
foto pístu venku nemám jedině je vyhodit a co bych měl s tou hlavou udělat
-> jirifiala: Tak tahle kombinace pořádně fungovat nebude.
Pro písty s vrchlíkem se musí upravit spalovací prostor, tak aby vznikla antidetonační štěrbina s konstantním průřezem. S rovnou hlavou tam máš vysokej KP a štěrbinu uplně špatně. Máš foto pístů před montáží?
Pro písty s vrchlíkem se musí upravit spalovací prostor, tak aby vznikla antidetonační štěrbina s konstantním průřezem. S rovnou hlavou tam máš vysokej KP a štěrbinu uplně špatně. Máš foto pístů před montáží?
písty vypadaly jako běžné jen s vrchlíkem hlava je hliník 8 kanál ale kolik je s ní sebráno nevím když sem to skládal šlo s hlavi dolu 0,15mm nevím kolik ma originál hlava vyšku jak a co udělat pro vypočet kp když mam hlavu dole
-> jirifiala: V tom případě bych řekl, že bude dost velký KP, to jsou nějaké T písty? Motor osadit hlavou a nalít skrz svíčku spalovák, spočítat kompresní poměr.
Jinak udělat vybrání pod ventilem, stačí na to trn průměru ventilu, osadit hlavou bez ventilů a do každýho pístu udělat značku. Frézař si pak tu polohu najede a pod úhlem ventilu (teď bych kecal) tam udělá odebrání.
Jinak udělat vybrání pod ventilem, stačí na to trn průměru ventilu, osadit hlavou bez ventilů a do každýho pístu udělat značku. Frézař si pak tu polohu najede a pod úhlem ventilu (teď bych kecal) tam udělá odebrání.
z čeho máš hlavu? a kolik je stáhlá?
-> jirifiala: Posteluj jinak jednotku a jestli nepomůže ,můžeš mít přetaženej KP Máš adekvátně tvarovanej spalovák včetně štěrbiny?
ventili sou v poho bohužel rozdělovač řídí jednotka tak nevím
Pokud tam máš sériovou vačku a sériovou tloušťku těsnění, zřejmě ti nenaráží ventily do pístu, to už by netěsnili a auto by němělo žádný výkon od ohnutých ventillů, zřejmě by ani nejelo. Je možné že dochází k detonačnímu spalování - kovový cvrlikavý zvuk velice často zaměňovaný zasloužími otci škodovek za špatně seřízené ventily, dej dobrý rozdělovač a záporný předstih. Hned první odkaz z googlu to říká srozumitelně jasně :
autoblock.webnode.cz/opra varenstvi/detonacni-horeni -klepani-motoru-
Pokud si myslíš že ti naráží ventily o píst, zkus se v nějakém lepším servisu mrknout endoskopem svíčkou do válce jak vypadá píst a jak ventily.
autoblock.webnode.cz/opra varenstvi/detonacni-horeni -klepani-motoru-
Pokud si myslíš že ti naráží ventily o píst, zkus se v nějakém lepším servisu mrknout endoskopem svíčkou do válce jak vypadá píst a jak ventily.
-> jirifiala: Předpokládám, že písty nemají toto vybrání? vysivky.skodateam.cz/Pist
y_s_130-img_VktZ.jpg
-> jirifiala: to nerinčia ventily ale dochádza k ničivému detonačnému spaľovaniu.
skor ubrat predzapal / upravit rozdelovac.
zdravím potřeboval bych poradit s upravou pístu s vrchlíkem do 130-ky při návštěvě brusírny v likvidaci sem našel vložky s pístama s vrchlíkem a koupil je ze pár kaček bohužel sem se v zápalu neinformoval co a jak.upravil sem hlavu a složil bohužel v tahu řinčí ventily po nějakém patraní sem zjistil že se písty měly upravit nikde nemužu najít jak by měla uprava vypadat poradí někdo předem dík