-> Ladasss 30.09.15 17:19:40:
Nechce se mě číst celý téma, ale kdybych už to měl čistit, tak bych to propláchl zvlášť, trubky a chladiči, roztokem octu nebo kyseliny citronový, bohužel to rádo žere i hliník. Aby došlo k většímu zanesení chlazení, musel by tam někdo lejt vodu z potoka, pokud se používá destilka, nebál bych se ztráty funkčnosti.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vaření motoru
22:37:24
30.09.2015
30.09.2015
Borderer
17:19:40
30.09.2015
30.09.2015
Ladasss
Mám dotaz.Je tu téma"vaření motoru",tak aby se tomu předešlo,čím čistíte chladící soustavu?Konkrétně,co je dobrý na vodní kámen,nečistoty a usazeniny?Ocet nebo máte něco jinýho?A jak dlouho je nejlepší to nechat působit.Po několikanásobném vypuštění mám vodu pořád zakalenou.Dik.
17:10:54
19.08.2015
19.08.2015
bajou
-> Bukaj: No ten tam snad teď je. Vyměnil jsem jich postupně asi 5 (jako jo, byly jetý, ale aby to všechno bylo špatný, to mi právě přišlo dost divný). Koupím novej a uvidím.
17:06:39
19.08.2015
19.08.2015
Bukaj
-> Bajou: Já právě myslel, že ti teplota jde "do červeného", takhle vyměň termostat za Wahlera a bude klid. Snad
16:56:15
19.08.2015
19.08.2015
bajou
-> Bukaj: Teď jsem s tím jel jen asi tak 15-20km, ale vím, že to kolísalo i při delší cestě. Těsnení jsem právě měnil, na víčku emulze není/nebyla. Zkusím teda ještě další termostat. Dík
16:42:42
19.08.2015
19.08.2015
Bukaj
-> Bajou: A při jak dlouhé jízdě? Takovéto lehké kolísání bych řekl, že může být vlastnost termostatu (třeba Felda mi prvních pár km takto kolísá), jestli to dělá i při delších jízách a jen v takovémto rozmezí, tak bych termostat vyměnil. Pokud by teplota kolísala víc (cca mezi 80 a 100), tak bych podezříval těsnení pod hlavou/hlavu...
Na víčku oleje není náznak emulze?
Na víčku oleje není náznak emulze?
14:21:17
19.08.2015
19.08.2015
bajou
-> Bukaj: Takže jsem budík ukostřil a už je jedno, zda jsou světla zapnutá či nikoliv. Teplota kolísá stále, jen v nižších teplotách, rozmezí 70-83°C. Při zapnutém topení mi přišlo, že teplota kolísala víc (větší rozmezí).
22:26:18
17.08.2015
17.08.2015
bajou
-> Bukaj: Hadička je průchozí. Bohužel už jsem jednou vařil (proto jsem měnil i to těsnění pod hlavou), takže budík sice kecá, ale asi ne úplně. Budík ukostřím a uvidím, no.
22:15:34
17.08.2015
17.08.2015
Bukaj
-> Bajou: Máš průchozí propojovací hadičku a nátrubky na ni u motoru mezi hadicemi (trubkami) k topení? Doporučil bych přikostřit budík teploměru, může to dělat i takovéhle brikule.
Až budou tyto dvě věci 100% v pořádku, dej vědět
Až budou tyto dvě věci 100% v pořádku, dej vědět
22:12:13
17.08.2015
17.08.2015
bajou
Použiju téma, protože problémy s chlazením tak nějak nepřestaly , i když už to není tak hrozné, jako to bylo předtím (teplota kolísala takřka neustále). Vyměnil jsem několik termostatů - nepomohlo, těsnění pod hlavou - nepomohlo, vodní pumpa - nepomohlo, chladič - nepomohlo. Stále teplota dost kolísá, teď už ovšem podle zátěže. Krom teda toho, že mi budík kecá o cca +10°C při rozsvícených světlech, tak teplota při "lechtání plynu a 50 km/h je 85°C, při větší zátěži (kopec nebo třeba 100 km/h) teplota tachometrových cca 90°C, ovšem po vyřezení a třeba plachtění k obci teplota vyleze na 100°C, pak ale zase spadne, třeba i na 80-85°C. Při volnoběhu teplota 80°C. Tedy vše se zapnutými světly, takže je nutno něco odečíst. I tak mi to vrtá hlavou, protože tohle to auto nedělalo Všechno to asi začalo tím, že jsem vrtal do topení, ale co jsem tam mohl tak podělat, že by to způsobovalo tohle?
21:54:09
22.08.2013
22.08.2013
oppik
-> minno:
12:59:14
22.08.2013
22.08.2013
minno
-> oppik: tak to oprav.
12:51:37
22.08.2013
22.08.2013
oppik
pro změnu mi kape voda,jak je hadice vedená od expansky dolů k trubce tak tam nejspíš.
19:30:46
21.08.2013
21.08.2013
oppik
-> srdcar 120L: ted by to snad mohlo být dobrý .ted mám zase jiný problém :-(
21:15:05
20.08.2013
20.08.2013
srdcar 120L
-> oppik: Za jak dlouho začne po nastartování studeného motoru vařit? Informace že v 80 stupních je na nic. Kdy k tomuto začalo docházet? Dělal jsi nějakou opravu nebo úpravu? Máš dobře odvzdušněnej chladič s topením?
Další dost blbá závada je, že těsnění na zátce expansky je moc natěsno v hrdle a přetlakový ventil se sice tlakem zvedne, ale neupustí tlak z okruhu do přepadu. S touto "závadou" jsem bojoval skoro týden, než jsem na ni přišel. Trochu jsem ostříhal těsnění zátky, aby volně prošla hrdlem a ještě těsnila a pak byl klid.
Další dost blbá závada je, že těsnění na zátce expansky je moc natěsno v hrdle a přetlakový ventil se sice tlakem zvedne, ale neupustí tlak z okruhu do přepadu. S touto "závadou" jsem bojoval skoro týden, než jsem na ni přišel. Trochu jsem ostříhal těsnění zátky, aby volně prošla hrdlem a ještě těsnila a pak byl klid.
21:09:54
18.08.2013
18.08.2013
dragon_cb_cz
-> oppik: No pokud ti to ukazuje 80C a vaří to, tak je něco blbě. Nedal jsi tam náhodou čidlo z favorita? Jinak termostat jak píše -> Antony: - je na něm dírka a v ní volnej nýt, to tvoří odvzdušňovací ventil, tak ten musí být co nejvíc nahoře, aby tudy mohl případný vzduch odejít.
20:54:27
18.08.2013
18.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> oppik: otočenej tím ventilkem dolů místo nahoru
20:49:44
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Antony: blbě danej termostat?to snad ne
20:47:16
18.08.2013
18.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> oppik: A jak se projevuje to "vaření"? buď to ti nefunguje čerpadlo, nebo máš vzduchovou bublinu pod termostatem anebo blbě danej termostat (že případná bublina neprojde dál)
20:22:11
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> stepan: tak bublání se nepotvrdilo
17:17:36
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> stepan: jo už mi to říkal Antony.díky za radu.zkusím to dnes a uvidíme co to bude dělat
17:13:55
18.08.2013
18.08.2013
stepan
-> oppik 18.08.13 15:43:31: Na těsnění pod hlavou je jednoduchej test. Otevřeš víčko kapaliny u nastartovanýho motoru a kapalina v nádobce musí bejt víceméně klidná. Když to bublá tak těsnění.
15:50:39
18.08.2013
18.08.2013
Nwkt
-> oppik: Odvzdušnil jsi to pořádně po výměně hadiček?
15:43:31
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> dragon_cb_cz: čidlo je nové a budík ukazuje správně.předtím mi to ukazovalo správně při vaření a ted ne :-( a to jsem měnil pár hadiček
12:30:23
18.08.2013
18.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> oppik: Řekl bych že těsnění pod hlavou a fouká ti to do vody. A tim pádem bublina pod termostatem, proto těch 80 stupňů. .
12:18:19
18.08.2013
18.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Martin NM: Tak je neco v prdeli no. Pokud se jede, tak musi zvladat chlazeni bez vetraku. Ten je tam proto, abych pres chladic proudil vzduch kdyz nesaje dostatecne naporem.
12:11:03
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a ked sa bez vetráku neochladí ?
12:07:57
18.08.2013
18.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Petr Volfik: Za jizdy se motor musi uchladit bez vetraku i bez tlaku v okruhu, alespon u skodovky.
12:06:13
18.08.2013
18.08.2013
Petr Volfik
-> dragon_cb_cz: To je fakt, a pořádnej uzávěr na expansku kterej bude těsnit.
11:46:04
18.08.2013
18.08.2013
dragon_cb_cz
-> oppik: Počkej, budík ti ukazuje 80 stupňů a přesto se motor vaří? To bych možná začal tím, že bych tam dal spolehlivý budík a čidlo...
10:22:23
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Petr Volfik: zkusím chladič a uvidíme
10:13:05
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> kyfkař: tak to je jasné... ked má to tolko skúseností tak si to môže dovoliť...
alebo len zabudol aký má dať moment, tak išiel by očko
alebo len zabudol aký má dať moment, tak išiel by očko
10:10:59
18.08.2013
18.08.2013
Petr Volfik
-> oppik: A možná, ty tam budeš mít ještě vodní pumpu s úzkejma lopatkama, tak by stálo za to, sehnat tu novější se širokejma. Vyzkoušený to nemam jakej je to rozdíl, ale myslim si že to o chlup pomůže.
10:10:19
18.08.2013
18.08.2013
kyfkař
-> Martin NM: jsem jednou vyděl jednoho starách mechanika 40 let praxe na škodovkách a dotahoval jí bez momentáku
10:05:29
18.08.2013
18.08.2013
Petr Volfik
-> oppik: Já bych to viděl na zarostlej chladič, nebo zapínáš pozdě ventilátor, a nebo to těsnění pod hlavou. Termostaty co jsem viděl tak spíš jenom houpaly a nebo zůstaly otevřený napořád.
Když si pustíš topení na plno (je to sebevražda teda v tom vedru) tak je to v pohodě?
Když si pustíš topení na plno (je to sebevražda teda v tom vedru) tak je to v pohodě?
09:55:25
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: tak ten bohužel nemám
09:54:10
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: tak pokial máš momenták, tak neni problém
09:52:48
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Nwkt: já ti taky sundám hlavu
09:48:02
18.08.2013
18.08.2013
Nwkt
Tak si cvičně sundáš hlavu no
09:46:30
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: ja som mal zasrané vodné trubky ale hlavne mi nefungoval ventilátor chladiča- tým pádom som mal teplotu stále na 100 stupnov
09:43:45
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: jo.a čím to nakonec bylo?
09:39:21
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: ved pozri tie veci co som tu písal... mne ked sa to prehrievalo tak som tiež išiel podla tohoto a nakonec som to vyriešil
09:33:43
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: to nevím.může toho být víc co s tím souvisí co
09:32:30
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: tú vodnú pumpu určite pozri... ešte ma napadla jedna drobnosť. Neni možné to že máš málo našponovaný alebo vyťahaný klinový remen a tým pádom by sa pomalšie točila vodná pumpa ?? alebo ti mohlo prasknúť tesnenie pod hlavou ale to by asi aj podsávalo falošný vzduch...
09:23:23
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: voda se neztrácí,termostat je v poho.a ta vodní pumpa nevím?
09:18:49
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: tak to potom môže byť vela vecí: v prvom rade by som začal trubkami- či sú neni upchaté vodným kamenom, potom by som pozrel všetky spoje či sa nestráca voda, dalej vodnú pumpu - pozret či neni zlomená lopatka, a HLAVNE pozri termostat
09:12:01
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: jasně že funguje.mám ho zapojen na vypínač taky
09:09:27
18.08.2013
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: funguje ti ventilátor chladiča ?
09:07:38
18.08.2013
18.08.2013
oppik
-> Targa: tak to určitě.ale je divný že mi to vaří a mám tam něco přes 80 stupnů
07:30:48
18.08.2013
18.08.2013
Targa
je to rozbitý.... možností je více:)