vaření motoru

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.08.2013 do 30.09.2015, založil/a oppik
řadit dle data
22:37:24
30.09.2015
Borderer
-> Ladasss 30.09.15 17:19:40:

Nechce se mě číst celý téma, ale kdybych už to měl čistit, tak bych to propláchl zvlášť, trubky a chladiči, roztokem octu nebo kyseliny citronový, bohužel to rádo žere i hliník. Aby došlo k většímu zanesení chlazení, musel by tam někdo lejt vodu z potoka, pokud se používá destilka, nebál bych se ztráty funkčnosti.
17:19:40
30.09.2015
Ladasss
Mám dotaz.Je tu téma"vaření motoru",tak aby se tomu předešlo,čím čistíte chladící soustavu?Konkrétně,co je dobrý na vodní kámen,nečistoty a usazeniny?Ocet nebo máte něco jinýho?A jak dlouho je nejlepší to nechat působit.Po několikanásobném vypuštění mám vodu pořád zakalenou.Dik.
17:10:54
19.08.2015
bajou
-> Bukaj: No ten tam snad teď je. 8 Vyměnil jsem jich postupně asi 5 (jako jo, byly jetý, ale aby to všechno bylo špatný, to mi právě přišlo dost divný). Koupím novej a uvidím.
17:06:39
19.08.2015
Bukaj
-> Bajou: Já právě myslel, že ti teplota jde "do červeného", takhle vyměň termostat za Wahlera a bude klid. Snad3
16:56:15
19.08.2015
bajou
-> Bukaj: Teď jsem s tím jel jen asi tak 15-20km, ale vím, že to kolísalo i při delší cestě. Těsnení jsem právě měnil, na víčku emulze není/nebyla. Zkusím teda ještě další termostat. Dík 4
16:42:42
19.08.2015
Bukaj
-> Bajou: A při jak dlouhé jízdě? Takovéto lehké kolísání bych řekl, že může být vlastnost termostatu (třeba Felda mi prvních pár km takto kolísá), jestli to dělá i při delších jízách a jen v takovémto rozmezí, tak bych termostat vyměnil. Pokud by teplota kolísala víc (cca mezi 80 a 100), tak bych podezříval těsnení pod hlavou/hlavu...

Na víčku oleje není náznak emulze?
14:21:17
19.08.2015
bajou
-> Bukaj: Takže jsem budík ukostřil a už je jedno, zda jsou světla zapnutá či nikoliv. Teplota kolísá stále, jen v nižších teplotách, rozmezí 70-83°C. Při zapnutém topení mi přišlo, že teplota kolísala víc (větší rozmezí).
22:26:18
17.08.2015
bajou
-> Bukaj: Hadička je průchozí. Bohužel už jsem jednou vařil (proto jsem měnil i to těsnění pod hlavou), takže budík sice kecá, ale asi ne úplně. Budík ukostřím a uvidím, no.
22:15:34
17.08.2015
Bukaj
-> Bajou: Máš průchozí propojovací hadičku a nátrubky na ni u motoru mezi hadicemi (trubkami) k topení? Doporučil bych přikostřit budík teploměru, může to dělat i takovéhle brikule.

Až budou tyto dvě věci 100% v pořádku, dej vědět4
upraveno 1x, naposled 17.08.2015 22:15:59
22:12:13
17.08.2015
bajou
Použiju téma, protože problémy s chlazením tak nějak nepřestaly 21 , i když už to není tak hrozné, jako to bylo předtím (teplota kolísala takřka neustále). Vyměnil jsem několik termostatů - nepomohlo, těsnění pod hlavou - nepomohlo, vodní pumpa - nepomohlo, chladič - nepomohlo. Stále teplota dost kolísá, teď už ovšem podle zátěže. Krom teda toho, že mi budík kecá o cca +10°C při rozsvícených světlech, tak teplota při "lechtání plynu a 50 km/h je 85°C, při větší zátěži (kopec nebo třeba 100 km/h) teplota tachometrových cca 90°C, ovšem po vyřezení a třeba plachtění k obci teplota vyleze na 100°C, pak ale zase spadne, třeba i na 80-85°C. Při volnoběhu teplota 80°C. Tedy vše se zapnutými světly, takže je nutno něco odečíst. I tak mi to vrtá hlavou, protože tohle to auto nedělalo 8 Všechno to asi začalo tím, že jsem vrtal do topení, ale co jsem tam mohl tak podělat, že by to způsobovalo tohle? 36
21:54:09
22.08.2013
oppik
-> minno: 3 3 3
12:59:14
22.08.2013
minno
-> oppik: tak to oprav.
12:51:37
22.08.2013
oppik
pro změnu mi kape voda,jak je hadice vedená od expansky dolů k trubce tak tam nejspíš.
19:30:46
21.08.2013
oppik
-> srdcar 120L: ted by to snad mohlo být dobrý .ted mám zase jiný problém :-(
21:15:05
20.08.2013
srdcar 120L
-> oppik: Za jak dlouho začne po nastartování studeného motoru vařit? Informace že v 80 stupních je na nic. Kdy k tomuto začalo docházet? Dělal jsi nějakou opravu nebo úpravu? Máš dobře odvzdušněnej chladič s topením?



Další dost blbá závada je, že těsnění na zátce expansky je moc natěsno v hrdle a přetlakový ventil se sice tlakem zvedne, ale neupustí tlak z okruhu do přepadu. S touto "závadou" jsem bojoval skoro týden, než jsem na ni přišel. Trochu jsem ostříhal těsnění zátky, aby volně prošla hrdlem a ještě těsnila a pak byl klid.
21:09:54
18.08.2013
dragon_cb_cz
-> oppik: No pokud ti to ukazuje 80C a vaří to, tak je něco blbě. Nedal jsi tam náhodou čidlo z favorita? Jinak termostat jak píše -> Antony: - je na něm dírka a v ní volnej nýt, to tvoří odvzdušňovací ventil, tak ten musí být co nejvíc nahoře, aby tudy mohl případný vzduch odejít.
20:54:27
18.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> oppik: otočenej tím ventilkem dolů místo nahoru
20:49:44
18.08.2013
oppik
-> Antony: blbě danej termostat?to snad ne
20:47:16
18.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> oppik: A jak se projevuje to "vaření"? buď to ti nefunguje čerpadlo, nebo máš vzduchovou bublinu pod termostatem anebo blbě danej termostat (že případná bublina neprojde dál)
20:22:11
18.08.2013
oppik
-> stepan: tak bublání se nepotvrdilo
17:17:36
18.08.2013
oppik
-> stepan: jo už mi to říkal Antony.díky za radu.zkusím to dnes a uvidíme co to bude dělat
17:13:55
18.08.2013
stepan
-> oppik 18.08.13 15:43:31: Na těsnění pod hlavou je jednoduchej test. Otevřeš víčko kapaliny u nastartovanýho motoru a kapalina v nádobce musí bejt víceméně klidná. Když to bublá tak těsnění.
15:50:39
18.08.2013
Nwkt
-> oppik: Odvzdušnil jsi to pořádně po výměně hadiček?
15:43:31
18.08.2013
oppik
-> dragon_cb_cz: čidlo je nové a budík ukazuje správně.předtím mi to ukazovalo správně při vaření a ted ne :-( a to jsem měnil pár hadiček
12:30:23
18.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> oppik: Řekl bych že těsnění pod hlavou a fouká ti to do vody. A tim pádem bublina pod termostatem, proto těch 80 stupňů. .
12:18:19
18.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Martin NM: Tak je neco v prdeli no. Pokud se jede, tak musi zvladat chlazeni bez vetraku. Ten je tam proto, abych pres chladic proudil vzduch kdyz nesaje dostatecne naporem.
12:11:03
18.08.2013
Martin NM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a ked sa bez vetráku neochladí ?
12:07:57
18.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Petr Volfik: Za jizdy se motor musi uchladit bez vetraku i bez tlaku v okruhu, alespon u skodovky.
12:06:13
18.08.2013
Petr Volfik
-> dragon_cb_cz: To je fakt, a pořádnej uzávěr na expansku kterej bude těsnit.
11:46:04
18.08.2013
dragon_cb_cz
-> oppik: Počkej, budík ti ukazuje 80 stupňů a přesto se motor vaří? To bych možná začal tím, že bych tam dal spolehlivý budík a čidlo...
10:22:23
18.08.2013
oppik
-> Petr Volfik: zkusím chladič a uvidíme
10:13:05
18.08.2013
Martin NM
-> kyfkař: tak to je jasné... ked má to tolko skúseností tak si to môže dovoliť...

alebo len zabudol aký má dať moment, tak išiel by očko 3
10:10:59
18.08.2013
Petr Volfik
-> oppik: A možná, ty tam budeš mít ještě vodní pumpu s úzkejma lopatkama, tak by stálo za to, sehnat tu novější se širokejma. Vyzkoušený to nemam jakej je to rozdíl, ale myslim si že to o chlup pomůže.
10:10:19
18.08.2013
kyfkař
-> Martin NM: jsem jednou vyděl jednoho starách mechanika 40 let praxe na škodovkách a dotahoval jí bez momentáku 3
10:05:29
18.08.2013
Petr Volfik
-> oppik: Já bych to viděl na zarostlej chladič, nebo zapínáš pozdě ventilátor, a nebo to těsnění pod hlavou. Termostaty co jsem viděl tak spíš jenom houpaly a nebo zůstaly otevřený napořád.

Když si pustíš topení na plno (je to sebevražda teda v tom vedru) tak je to v pohodě?
09:55:25
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: tak ten bohužel nemám 8
09:54:10
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: tak pokial máš momenták, tak neni problém 6
09:52:48
18.08.2013
oppik
-> Nwkt: já ti taky sundám hlavu 3
09:48:02
18.08.2013
Nwkt
Tak si cvičně sundáš hlavu no 47
09:46:30
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: ja som mal zasrané vodné trubky ale hlavne mi nefungoval ventilátor chladiča- tým pádom som mal teplotu stále na 100 stupnov
09:43:45
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: jo.a čím to nakonec bylo?
09:39:21
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: ved pozri tie veci co som tu písal... mne ked sa to prehrievalo tak som tiež išiel podla tohoto a nakonec som to vyriešil 4
09:33:43
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: to nevím.může toho být víc co s tím souvisí co
09:32:30
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: tú vodnú pumpu určite pozri... ešte ma napadla jedna drobnosť. Neni možné to že máš málo našponovaný alebo vyťahaný klinový remen a tým pádom by sa pomalšie točila vodná pumpa ?? alebo ti mohlo prasknúť tesnenie pod hlavou ale to by asi aj podsávalo falošný vzduch...
09:23:23
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: voda se neztrácí,termostat je v poho.a ta vodní pumpa nevím?
09:18:49
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: tak to potom môže byť vela vecí: v prvom rade by som začal trubkami- či sú neni upchaté vodným kamenom, potom by som pozrel všetky spoje či sa nestráca voda, dalej vodnú pumpu - pozret či neni zlomená lopatka, a HLAVNE pozri termostat 4
09:12:01
18.08.2013
oppik
-> Martin NM: jasně že funguje.mám ho zapojen na vypínač taky
09:09:27
18.08.2013
Martin NM
-> oppik: funguje ti ventilátor chladiča ?
09:07:38
18.08.2013
oppik
-> Targa: tak to určitě.ale je divný že mi to vaří a mám tam něco přes 80 stupnů 10
07:30:48
18.08.2013
Targa
je to rozbitý.... možností je více:)
Extreme Tyres