ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?!

prohledat
291 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 10.08.2013 do 26.09.2013, založil/a pecen
řadit dle data
16:19:16
27.08.2013
pavucina
Ty jsi se dal nak na dvoutakty ne ? 1 Kdyby to byl moderni dvoutakt, tak se vykony ctyrtaktu tomu nebudou rovnat, ale s spotrebou to bude naopak 2
upraveno 1x, naposled 27.08.2013 16:19:31
16:14:30
27.08.2013
Nepér
Dvoutaktní litrovej tříválec, jako levná náhražka dvoulitrovýho čtyřtaktního šestiválce, taky neni k zahození 3
upraveno 1x, naposled 27.08.2013 16:14:42
14:32:33
27.08.2013
pavucina
Ono az se bude davat vgt na benziny tak to taky bude o necem jinym, dneska dobry reseni kompresor+turbo je dobra vec. Zas dnesni turbomotory jsou delany, aby to jelo dole tim to zralo min(bohuzel ne vzdy tomu tak je) Ale porad zalezi na co to auto je urceny.

Alenka to je zavodnik, u nej to chapu ze nema cas cekat.1

Na druhou stranu je, ze kdyz se clovek sveze 4,0 V8 a pak 2,0t, ze porad V8 je lepsi svezeni.
14:20:41
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> Alenka: To je ale asi právě o tom zvyku - pokud už jsi na to zpoždění zvyklý, tak s ním pracuješ podvědomě a nevnímáš ho... ale možná si to moc maluju. Nejsem žádnej ostrej jezdec, tak jsem ještě nenarazil na problém 4
11:56:25
27.08.2013
Alenka
-> dragon_cb_cz: brani mi v tom hlavne fakt, ze ja poroucim a stroj ma poslouchat, ne naopak. Pokud pekac na moje povely reaguje se spozdenim 1-2s, potom to nefunguje jak by melo, tudiz nemuzu hodnotit jinak nez nedostatecnou.

Ale ja jsem celkove malo prizpisobivy jedinec, takze je pravdepodobne, ze takovych mudrlantu moc nebude :)



-> vhml: tak na potah do prace mame plug-in/extended range hybrid a tahani plataku obstara diesel.

Myslel jsem, ze se tady bavime o aute na jezdeni, ne dojizdeni nebo praci a tam si stojim za tim, ze objem nicim nenahradis.
07:11:19
27.08.2013
vhml
-> Alenka 27.08.13 01:46:36: a to já zase u auta na bežný dojíždění ocením turbo, protože vzhledem k účinosti menší spotřeba ( alespoň s trochou štěstí )



Povedená atmosféra je sice fajn, ale že bych zrovna s takovým motorem chtěl tahat plaťák atd...
01:58:32
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> Alenka: A není to tak, že se s tím projevem prostě musíš trochu sžít? Jasně, je to na tom tlaku závislý, ale já jsem možná jen běžnej jouda, ale tohle prostě neanalyzuju a jezdím s tím motorem podle toho jak jsem si zvyknul že reaguje. To že je tam turbo samozřejmě tu reakci ovlivňuje, ale pokud jsem na ní zvyklej, v čem mi to brání?
01:46:36
27.08.2013
Alenka
-> Urbi: jako jo, pro bezneho lumika je to asi supr, protoze ve vetsine meritelnych parametru na tom bude lip nez predtim. Jedina nevyhoda je, ze se s tim neda jezdit, protoze jakykoli projev je zavisly na tlaku od turba. Tohle jsem ochotny snaset u dieselu, protoze vim, ze tam to lip udelat nejde, ale u benzinu poprosim +objem -turbo :)



-> darklord: M135i je velmi zajimavy povoz. Vlastni prachy bych za nej asi nedal, ale kdyby mi ho nekdo vnutil s tim, ze mi ho bude financovat, asi bych se moc nebranil :D
18:56:22
26.08.2013
darklord
-> Alenka: s M135i som sa viezol tot nedavno v ramci novinarskeho testovania, a nechapal som ako je mozne ze na 6q pri akceleracii z obce pri 50km/h to tahalo snad od 900 otacok 9
18:06:44
26.08.2013
Petr Urban
-> Alenka: Dovolím si nesouhlasit... správně naladěný turbo motor i v menším objemu bude mít průběh kroutáku i výkonu lepší jak atmosféra, ale jde o ty slova "správně naladěný" a to je ta věc která si myslím ještě přijde. Vůbec se dost divím že benzínové turbomotory do peněžně dostupných aut s malou spotřebou přicházejí ve větší míře až teď. Četl jsem už kdysi na střední několik různých pojednání o konstrukcích motorů a využívání energie která ti bez využití letí výfukem pryč, z mého pohledu nejen výkonné a perfektní zrovna pro obyčejné vozy kdy má auto táhnout od nejnižších ot., ale při opravdu dobrém naladění i ekonomické. Také sem měl čest vést se s několika motory TSI a vůbec mě to nezklamávalo z pohledu obyčejného uživatele, spotřeba výborná na to jak to jelo, kolem 6L v Octavii. Je ale pravdou že ve vys. ot. motor na svém tahu značně slábl a průběh výkonu i zvukového projevu pro sportovněji založené lidi rozhodně nebyl, ale zase to beru je jen otázkou jiného přeladění...jiné turbo, vačky, palivové mapy a určitě by to šlo přeladit jinam. Takže já tomuto trendu docela fandím a jen doufám že to půjde správným směrem tak jako šly dieselové motory, které jakoby technologiemi na můj vkus trochu přeskočily benzíňáky. A už vůbec si nemyslím že např. 2.0 dobrá atmosféra bude sprintovat rychleji nebo bude žrat méně jak dobře naladěná 1.4 s turbem. Přitom zůstávám fandou hlavně dobrých atmosfér, ale pravda je že turbomotr je jinde...



A propo vezl se z vás někdo v nové Fabii RS ? Já byl docela masivním tahem i od nízkých ot. i s DSG převodovkou docela zaskočen.
17:46:43
26.08.2013
havlik
Pravda mluvim o opelu
17:29:43
26.08.2013
Milan 136
-> sep: tak tak. Ale nevíme, zda je řeč o koncernu
17:22:36
26.08.2013
sep
-> havlik: :počkej to jako že 1,4TSI (90Kw)jezdí hůř než 1,6MPI(75Kw)?Pak je něco špatně,v práci jezdím oběma,když bylo TSI nové (09) byl rozdíl neskutečný,teď už se to nějak vydýchalo ale jezdí pořád líp než 1,6ka.
16:52:49
26.08.2013
Alenka
-> dragon_cb_cz: tak ja taky vetsinu casu stravim za volantem absolutne tragicke 1.6 tdi CR a o neco min tragicke 2.0 PD, takze chapu, ze v takove spolecnosti jsou i moderni downsizovane sragory vlastne docela fpoho :)
16:42:03
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> Alenka: Tak to uz je asi dost subjektivni hodnoceni, me to vyhovovalo, ale je fakt ze vetsinu casu jezdim s naftou. Ale to uz jsme dost OT....
16:36:12
26.08.2013
Alenka
-> vhml: pokud vim, aktualni verze 35i jede v celem spektru otacek a zatizeni v closed loop rezimu a ma jen jedno turbo. Jk to delaji, netusim, ale zda se, ze to funguje.



-> dragon_cb_cz: vykon je jedna vec, "charakter" druha. Existuji spatne atmosfery i relativne dobra turba, ale sebelepsi turbo nikdy nedosahne kvalit spickove (byt produkcni) atmosfery.
16:32:44
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> havlik: Přímé srovnání stejného auta s atmosférickým motorem a s oturbeným v dlouhodobém provozu bohužel nemám, ale co jsem řídil třeba Yettiho s 1.4TSI, tak mi ten motor nijak proti srsti nebyl. Ale uznávám, že ta zkušenost nebyla nijak dlouhodobá.
16:26:41
26.08.2013
havlik
-> dragon_cb_cz: jo? si asi nikdy nejel současnou produkcí skvělých maloobjemových turbených motoru? Máme v práci 1.4T a jezdí to hůř jak předchozí 1.6atmosfera s větší spotřebou.
16:22:51
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> Alenka: Nikdo netvrdí že turbem uděláš z 1.2 4válce motor s chováním 4litrového osmiválce... Ale že 1.4ka s turbem může (pocitově) jezdit klidně líp něž 1.8 bez něj, to teda klidně tvrdit budu.
16:19:26
26.08.2013
vhml
-> Alenka 26.08.13 16:17:50: nebudou tam dvě turba?
16:17:50
26.08.2013
Alenka
Abych ale nebyl uplny negativista, tak treba x35i od BMW uz neni uplne nesnesitelne turbo. Nevim jak se to soudruhum z Mnichova podarilo, ale ta svine uz v serii tahne skoro od volnobehu a ani vyssi otacky nejsou tak strasne, jak by podle chovani v nizkych bylo mozne ocekavat.

Kazdopadne, kdo jednou okusil vicevalec patricneho objemu, ten vi, ze i velmi dobre turbo je porad jen velmi chaba nahrada poradneho motoru :)
upraveno 1x, naposled 26.08.2013 16:18:08
08:26:33
26.08.2013
suri
07:06:02
26.08.2013
darklord
-> Alenka: 47
02:34:56
26.08.2013
Alenka
-> suri: a pricina je jednoducha - objem proste nicim nenahradis 47
18:40:32
25.08.2013
suri
17:02:50
25.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Ani nějak nemam náladu Ti na to odpovídat :))).
16:54:37
25.08.2013
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne? A já měl pocit, že to je právě základní ingredience toho dnes tak módního downsizingu...
16:49:59
25.08.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Turbem objem nenahradis.
16:48:46
25.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Ale nahradíš, jenže zástavba turba je složitější než zvedání objemu...
16:06:26
25.08.2013
m8rinek
-> Vita: Ale zrovna Sporty s 8k existovaly.



Ale s honbou za výkonem na malorážce roste hlučnost, klesá životnost, zvedá se spotřeba a dějou se další nekultury....



Objem nenahradíš :))).
16:01:53
25.08.2013
Vita
Diskuze krásná, ale pokud chci udělat dobovou úpravu na voze Š130 sport, tak oželím motor Fa136/Fe 136, protože se tam holt nedával.....taky do 1100 MBX se nehodí motor Fa136 i když by to líp jelo, pokud chci mít výkony a požitek z jízdy, tak se vždy projedu v jiném autě např. v Alfe Romeo, to je holt bohužel reality
18:30:44
23.08.2013
m8rinek
-> vhml: Tak on dobře udělanej 5k jede taky dobře, ale na tom 8k je to hold jednodušší... Porovnávat starý motory v jinejch autech moc nemá smysl..
14:38:13
23.08.2013
afro100
vyrez .. mat tam origo filterbox, tk to tam neda. Uz tak ma to kolienko preletovane..



Ako je vidiet. dostat sa to tam da. Ale .. az po roznych upravach filterboxov alebo po posuvani chladica niekam ..



Pokial beriem zachovalu kasnu s tym, ze do nej nechcem rezat, tak je 130 jasna .. Proste, mozem si dat do auta siroke napravy, 4,22 4q, 130tku .. ale ked mi hrabne ze to chcem origo, vsetko vratim bez pouzitia zvaracky. Navyse ako uz padlo, 130 z toho auta nekrici, ze tam nepatri..
zvětšit ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?! - obrázek od afro100 vložen 23.08.2013 14:38:13
upraveno 1x, naposled 23.08.2013 14:43:22
14:35:13
23.08.2013
afro100
136



Ad vhml .. s prevarenym sacim zas nevychadza vyska motora pod kapotu .. ono aj filterbox na DDSR ktory je len o cca 2cm vyssi, je zospodu spraveny dosikma, aby nebuchal o kapotu ..
zvětšit ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?! - obrázek od afro100 vložen 23.08.2013 14:35:13
upraveno 1x, naposled 23.08.2013 14:37:05
14:31:37
23.08.2013
afro100
-> dragon_cb_cz: 130 v kilu neni o moc rozdiel oproti eR motoru .. proste to tam s dostatocnymi medzerami pasuje .. 136 ne.e
zvětšit ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?! - obrázek od afro100 vložen 23.08.2013 14:31:37
14:18:29
23.08.2013
vhml
-> dragon_cb_cz 23.08.13 14:15:08: ne, to velký sací potrubí tam překáží víc. Trochu se to zlepší se sáním 742.136 , ale převařenej favorit se tam cpe těžko.
upraveno 1x, naposled 23.08.2013 14:18:43
14:17:11
23.08.2013
vhml
-> dragon_cb_cz 23.08.13 13:47:38: sic tam 130 nepatří, tak přece jenom je to věc, která není na první pohled patrná.



Ale je pravda že 8kanál pojede vždycky líp. Když jsem dal do feldy 77mm písty a trochu udělal hlavu tak i se sériovou vačkou a na LPG to klusalo skoro tak schopně jako ,,našponovaná" 120tka ve stovce
14:15:08
23.08.2013
dragon_cb_cz
-> afro100: Karburátor a filtrbox překáží na 130stejně jako na 136 ne? Sací nevím... jasně, komora termostatu je problém, to mi nedošlo.
14:06:10
23.08.2013
afro100
-> vhml: presne o tom to je ..



-> dragon_cb_cz: v podstate to neni tak jednoduche .. vyfuku zavadza sahara chladica, samotny chladic zavadzia saciemu, karbu a filterboxu. Ked to tam dostanes, das filterbox a nenasadis hadicu k termostatu .. okrem toho,je tam viacero drobnych problemov. Nevravim ze sa to neda, ale predsaj len, na 130 hodim remenicu, termostat, vyfukove z kila/eR a je tam..
13:47:38
23.08.2013
dragon_cb_cz
-> vhml: No jasně, ale když v tom tvém výčtu zaměníš 136 za 130, tak tvrzení pořád platí 4



-> afro100: Jasně, v kile bys řešil problém s výfukovejma svodama, ale jinak je to snad taky plug-and-play ne?



Jak říkám, proti 130ce na rozdíl od některých nic nemám, dokud jsem Rapida neodstavil tak jsem si jízdu s tím motorem docela užíval, ale i pocitově je 136 někde úplně jinde. Proto pokud už někdo má potřebu ladit motor, tak bych bral co nejschopnější základ (nehledě na výrazně lepší dostupnost dílů a prostor k úpravám). Pokud se řeší jestli někam něco patří, tak já říkám že tam patří co tam bylo 4
09:36:16
23.08.2013
vhml
-> dragon_cb_cz 23.08.13 00:02:38: to sice jo, ale prostě mít třeba stovku se 136, pětikvaltem, 4 pístama, posilovačem atd je prostě divný. To už není stovka, to je 120 s jinou kastlí...
09:25:49
23.08.2013
afro100
-> dragon_cb_cz: to je sice pravda, ale ... su auta, do ktorych 136tka proste nepatri/nepasuje.

Sam mam v kilu 130 na 4,22 prevodovke a nejde tak dobre, ako 135 na 3,9 v rapidu, ale to je proste fakt s ktorym sa kludne zmierim, ked prihliadnem k tomu, ze ten motor tam bol P&P a neni problem vratit to do originalu...
00:02:38
23.08.2013
dragon_cb_cz
-> Vita: Nejlepší tuning 130ky je náhrada za 136ku 4 A to říkám i když nesdílím až fanatický odpor některých místních členů k motoru 130... Ta 136 prostě jede líp.
23:53:22
22.08.2013
Vita
Jenže já ladím 5-kanám š130 :-(
10:34:40
22.08.2013
Vinetou
-> Vita: Docela dobrých výsledků dosáhneš i s obyčejnou 50kw MPI hlavou,pokud nemáš v úmyslu použít i jiné karburátory.
23:39:32
21.08.2013
Petr Urban
-> Vita: napiš mi do zpráv na jaký motor, já se zeptám opravdových lidí z oboru co to dělají a brzdí si motory denně takže ví co má a nemá smysl dělat. pořádnou vačku také není problém sehnat, karb. doladit atd.
23:06:21
21.08.2013
Vita
Tak u koho si nechat udělat hlavu na škodovku???? Myslel jsem,že Chovanec to zvládne na 1-ničku
20:57:00
19.08.2013
pecen
Tak je na cestě 280tka od krejbicha, písty se sleou od Chovance taky, na rozdělovači se pracuje, trysky na karbece tento týden, tak uvidíme - s péčí chirurga skládám pomaaaaalouuuunku motor
00:15:56
15.08.2013
Petr Urban
-> darabos: Pokud chceš výkonost, je potřeba asi trochu potlačit strach a opravdu dat na sací ty ventilové vůle co nejmenší co rozum dovolí. Budeš mít něco s brzdy nebo jen subjektivní popis ? Prosím detailněji mi můžeš poreferovat do zpráv, rád se dovím zkušenosti, protože už tři motory s tou 296st. sem ladil a nezdálo se mi to špatné, otázka je jak by to jelo s něčím jiným.

-> pecen: Ty malé dif. budou pro tebe určitě nejlepší pokud se s tím chceš dobře domluvit i na spod a ta 280 od Krejbicha je opravdu hodně dobrá vačka u které už nárůst výkonu ve vysokých poznáš znatelně.
20:12:10
14.08.2013
vhml
-> pecen 14.08.13 20:08:36: jako hrubej základ to fungovat musí, jen bych ubral na difuzoru.



32mm jezdím na závodní 1400ccm co točí 7000
Extreme Tyres