ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?!

prohledat
291 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 10.08.2013 do 26.09.2013, založil/a pecen
řadit dle data
14:15:37
29.08.2013
peter l
-> vhml: No tak jak hovoris mne tocit 7000 na 278 vacke je nezmysel ale ide to
14:06:19
29.08.2013
vhml
-> peter l 29.08.13 13:40:28: věřím, ten můj motor se nikdy nechtěl nějak moc točit, nevím proč. Stejně je už relativně daleko za maximem výkonu, tudíž mě to úplně moc netrápí.
13:59:57
29.08.2013
peter l
-> havlik: No neviem ako..ale do 7000ot vyzera ze staci seriova mozno podlozit 2mm a OK mne to toci pekne s chovancovou 278-čkou.
13:49:58
29.08.2013
havlik
a já vůl si nechal vnutit tvrdý pružiny:D a to sem to eště ani nevytočil47
13:46:15
29.08.2013
darabos
jj, tiez som 278-ku vytocil aj na trojku k 7000 s kuzelovymi, ale motor z toho nebol nadseny 6
upraveno 1x, naposled 29.08.2013 13:47:25
13:40:28
29.08.2013
peter l
-> vhml: Nechcem zasierat temu ale to co pisal -> Alenka: je max .pravda jazdim na vacke 278 a pruziny seriove z favoritu(nie kuzelove)len 2mm podlozka pod vonkajsim a vnutornimi pruzinami a vytocit ho na 2-ke 3-ke k 7000 ot neni problem je sice zbitocne ale ide to v pohode.tak problem bude inde.
upraveno 1x, naposled 29.08.2013 13:42:21
13:19:00
29.08.2013
Alenka
-> Urbi: myslis, ze tu vec, co mam u tebe domluvenou, ma jeste smysl chtit? Penez za to neni zrovna malo a nez riskovat nejakou oprasenou ojebavku, snad bych si radsi nechal to, co mam ted.
13:10:51
29.08.2013
Alenka
-> vhml: bud mas nejakou dost agresivni vacku, nebo bych pohledal problem jinde, protoze ja na seriovych kuzelbrkqch a 278 prebrusu vytocim k 7000 i ctyrku a normalne to chodi.

Ne ze bych to delal pravidelne, ale vim, ze to mozne je, kdyby na to prislo :)
upraveno 1x, naposled 29.08.2013 13:11:44
11:22:05
29.08.2013
stepan
-> Ultim 29.08.13 09:48:58: "(Doporučujeme použité pro maximální zdvih vačky 7")" Zdvih vačky 7 palců? Hm, to budou asi na nějakej velkej motor.
09:53:01
29.08.2013
vhml
-> Ultim 29.08.13 09:48:58: zajímavá cena, otázka co je to zač.



Budu-li to měnit, tak stejně nejdřív v zimě, letos už to dojedu s těmahle.
09:48:58
29.08.2013
Ultim
-> vhml: Co tohle?

shop.tym-motorsport.cz/cz /.../tvrde-ventilove-pruzi ny-skoda.html

Jinak tu mam jednu sadu valcovych [8+8] nejake tvrdci, pokud chces... sam potrebuju kuzelove.
09:30:19
29.08.2013
vhml
-> Petr Urban 29.08.13 09:13:58: z čeho použít nějaké ,,lepší" pružiny? Při 6500 se motor rozškytá a dál ho nepřetočím ani na dvojku z kopce. Možná, že kuželový MPi pružiny už si s tím neporadí
09:13:58
29.08.2013
Petr Urban
-> pecen: To co máš na fotce bych typl je výztuha uvnitř pístu, podívej se na felda písty, také to mají. S fotky nejde absolutně poznat kde je problém. Pokud jsou zvenku pístu nějaké vrypy od házení si po večerech pístama po dílně, tak to prostě strhni jemným pilníkem či brusivem jako umělec Chovanec a je to. Sice prasárna jeho ražení, u které jsem měl čest být, ale určitě to fungovat bude. Pokud se ti jinde z vnitřní strany pístu zdá nějaká nepřesnost, zkus ji nejdříve lehce přebrousit, zda zmizí…praskliny by tam být hloubkově neměly, možná na povrchu něco od odlívání, ale neřekl bych že s písty něco bude, kvůli čemu by si je nemohl použít. Váha pístu určitě nebude 32g ale spíše 320g a mě by docela zajímala váha takového samotného pístu od něj, tzn. vem prosím jakoukoli kuchyňskou dig. váhu co měří aspoň na 2g přesně a zkus změřit píst bez kroužků znova, můžeš pak zkusit zvážit i s kroužky a čepem, to by mě opravdu zajímalo. Pro srovnání váhy hmotností pístů a ojnic mám v kartě u rapida. Jinak ty samé písty pro 1340ccm jezdí kamarád na docela už dobrém motoru s jeho 296st., KP12 a motokarb. a zatím drží spolehlivě, ale je pravda že s předstihem jsme hodně opatrní !



Bavil jsem se s dvěma dalšími lidmi co jim chovanec dělal nekvalitní a omrdanou práci za už docela velké peníze, takže zdání některých i mě dříve že dělá dobrou práci za malé peníze opravdu není pravda, protože vzít si 6 tis. za to že zvětší a poleští kanály na průměr 28, upraví a zabrousí sedla je teda dobrý nástřel, přitom domluva zákazníka byla taková, že chce top hlavu s kanály 30 a doma zjistil že jestli je sem tam 28,5mm, tak moc, ale zkraje hlavy kde se člověk dostal posuvkou bylo teda přes 30mm :D

Další zákazník chtěl vačku kterou nedostával čtvrt roku a pak ji dostal ojebanou a u hlavních ložisek byla pod nitridací schovaná rez vyžraná teda i pro otrlého docela hodně. Další věcí byly ventilové pružiny za 2000,– z nějakého produkčního vw motoru, které podle jiného motoráře jsou zbytečně tvrdé i k 300st. a hlavně zbytečně předražené a dost se nad tím pousmával, takže v důsledku si možná za velké prachy jen vydřu vačku, když to samé mám od něj taky.

upraveno 2x, naposled 29.08.2013 09:18:31
17:59:41
28.08.2013
Dušan
Ja teda z fotky poznam hovno a vidim akorat zbytky z odlitku...
13:46:24
28.08.2013
dragon_cb_cz
-> Čokin: To ti nepovím, znova připomínám, že jsem nijak nehodnotil, jestli je tahle či ona cesta úpravy lepší, horší, přínosnější nebo nevím jaká.



-> m8rinek: Tak výkresy jsou něco jinýho, tam je to bez debat. Ale třeba dělat tajnosti s osazením karburátoru... to mi přijde trochu zvláštní, stejně se od toho každej jen odpíchne a nakonec si to musí doladit podle vlastního motoru.
11:26:27
28.08.2013
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 28.08.13 11:02:44: třeba jen nemají potřebu veškerou svojí práci prezentovat na virtu...
11:02:44
28.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: Virt sleduju poměrně dobře, ale zajímalo by mě kteří dva členové tohle tvrdí? "dokonce jsou zde 2 kteří už napráskali desítky 100k motorů a najezdili tisíce kilometrů"



Nikde jsem si toho nevšimnul 4
10:58:25
28.08.2013
minno
-> Čokin: tak ale keď to správne vyladíš, tak to musí ísť lepšie....
07:23:17
28.08.2013
Zazaa
-> m8rinek: -> Eidy: mimochodem s tou terminologii NAD a PODctvercovy motor je celkem sranda s tim ze to neni jednotne a na zahranicnich forech muze bejt problem se domluvit ...



u nas se obecne rika ze pokud je vrtani VETSI nez zdvih tak je pod ctevrovej a naopak (pomucka je ze kdyz si nakraslite prurez valcem nastojato tak pokud je nizsi nez ctverec je POD a naopak NADctvercovej)

neboli podctverec je kratkozdvihovej motor, nadctverec je dlouhozdvih



ale pokud se to same bude resit na nejakem US foru tak je to presne naopak, jako NADctvercove se tam oznacuji kratkozdvihove motory

viz en.wikipedia.org/wiki/Str oke_ratio
07:12:53
28.08.2013
vhml
-> pecen 28.08.13 06:06:08: máš-li na tohle všechno čas, peníze a náladu tak směle do toho :-D
06:35:33
28.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: No tak já třeba už neposkytuju svoji výkresovou dokumentaci, aby někdo vydával moji práci za svou i nekomerčně mě sere...
06:06:08
28.08.2013
pecen
díky za diskuzi

1 - mě to zas až tak nevadí, že s tím mám problémy, dokonce jsem rád, jinak by to bylo moc jednoduchý

2 - písty jsou očividně nekvalitní

3 - jak píše m8rinek nejlepší motory jsou podčtvercový a na origo motor 110R fakt nic nemá "je točivej jak blázen"



Chlapci stejně to poskládám a dám vědět jak to dopadlo, a když to nepůjde udělám další, udělám jinej. Prostě se to musí povíst, a když ne, tak získám zkušenosti a vy se mnou, kterou cestou jít a kterou ne, proto to tady všechno píšu jakej jsem k...t 6
00:37:42
28.08.2013
Čokin
-> dragon_cb_cz: Uvedu vlastní příklad......myslíš, že mělo smysl stavět z 1,4ky fábie 15ku? Nasypal jsem do toho motoru 35 tis. jen na dílech a úpravách v závěru těžce bojuju s předstihem, který musím řešit elektronickým zápalkem což bude stát další cca 4ku. Oproti Vrbově seriové fábce 1,4 a jedinou úpravou je tam vačka 265 od Chovance za 1700,- když na sprintech (případně jiném jízdnim porovnání) je rozdíl 1s ? On má motor když moc tak za 10 tis. já za trojnásobek.........



Dneska už bych se na to vy...... koupil fábku upravil dal vačku a vesele jezdil. Hold my škodovkáři jsme kluci zvědaví a zkoušíme hledat to co tam stejně nikdy nebude.



Tohle píšu v návaznosti na pecenovu cestu k většímu stádu šemíků..........
23:48:34
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Jak kdo jak s čím. Pro mě je situace kdy někdo dělá hrozný know how z něčeho, co stejně pro prachy nedělá a na žádnej vážnej úrovni s tím nezávodí dost zvláštní. Možná deformace oborem, ale jsem zvyklej, že jak nejde o prachy, jde vo hovno. A i když je to něco komerčně uplatnitelnýho, tak z toho nikdo vědu nedělá, dokud nejde alespoň o částky, který má v motoru na virtu nainvestovaný asi fakt málokdo.



Jasně, pokud se tím někdo živí, je logický, že to nedá zadarmo. Ale o tom nemluvím.
23:17:34
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: No já to bral ne z hlediska nákupu, ale z hlediska stavby motoru, kde ty úkony nejsou zas tak diametrálně odlišný, protože kvůli oboum musíš (měl bys) motor komplet rozházet.



Škodováci si myslim, že co se týče týhle fun úrovně jsou docela sdílný. Úroveň dobovejch, specílních či závodních dílů je jiná liga. Teď jsem získal hustou zkušenost, kdy jsem bral od jednoho výrobce nedokončený výrobek, říkám ok, dáte mi k němu dokumentaci pro dodělání, odpověď zněla: ,,Ne, nedám,,. Ok, obrobíte to tedy vy? ,,Ne, neobrobím,, To je panečku přístup. Bohužel jde o tak specifický díl, že jsem byl rád alespoň za něco, jinak bych se asi otočil na podpatku...
23:05:36
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Jasně, ale to je přesně to o čem mluvím. Pokud ty informace máš, tak je samozřejmě jasné, že tudy cesta nevede. Já je třeba doteď neměl a -> pecen: nejspíš taky ne, takže si v tom hubu vymáchal.



A při (pro mě) poněkud zvláštním přístupu ke sdílení know-how mezi škodováky je dost možný, že (neříkám, že nutně v tomhle případě) si spousta lidí tu hubu vymáchá znova...
22:52:40
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Nj tak to už jsem se za ty léta nějak stihnul poučit. Díky výrobkům co nabízejí různí vykukové :))).
22:49:17
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Ano, přesně tak jsem to myslel.
22:46:15
27.08.2013
m8rinek
-> Eidy: Vidiš, jak jsem to pěkně otočil.... Nicméně v těchhle škoda rozdílech je to pořád čtvercovej motor :).
22:45:20
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Ok, jestli je to o tom, že u tohohle produktu lze vložit do košíku a myslíš si, že máš vystaráno, tak to potom jednodušší je... Nicméně je fajn poučit se ze zkušeností druhých (minimálně je to levnější) a uvědomit si, že to co se jednodušším zdát může jednodušší ve skutečnosti není :))).



I když Pecen to vzal z uplně špatnýho konce a vymáchal se uplně celej v neprobádanejch vodách....
22:44:33
27.08.2013
Eidy
-> m8rinek: WTF? Když je vrtání větší než zdvih, je to podčtverec ne?
22:41:06
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Asi se neshodneme na definici slova jednodušší. Já ho použil ve významu "míň práce". A opakuju, nijak nehodnotím, jestli je lepší výsledek - jen tvrdím, že to (pokud nedisponuješ dodatečnejma informacema, kterejma ty disponuješ a uvádíš je a já je nijak nerozporuju) na první pohled prostě vypadá jako cesta menšího voseru.
22:41:01
27.08.2013
m8rinek
-> Eidy: :D:D Ty nevíš, že eRkovej motor je nejlepší protože je to krutej podčtverec, takže je brutálně točivější, než cokoli jiného... všechny nadčtverce přece nejedou :D.
upraveno 1x, naposled 27.08.2013 22:49:12
22:38:23
27.08.2013
Eidy
-> m8rinek: Aha. Tak já se jdu stydět do kouta. 1
22:38:17
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: A já Ti řikám, že to jednodušší prostě není ;). Ono postavit motor, není jen díly vzít nasypat do blackboxu, zatřást s ním a vypadne hotový funkční celek...
22:34:55
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Ach jo... že já se s tím píšu. Přečti to až do konce.
22:31:46
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Věř tomu, že sehnat motor z fabie je mnohem jednodušší než shánět kvalitní pístní sadu ;). A možná ve výsledku i levnější...



Ve fabii máš kvalitní kliku, co do dynamickýho vyvážení, je na tom lépe než klika klasická. Máš tam rozměrově přesnější a lehčí ojnice. A jako bonus lehkej kvalitní píst. Ve většině případů na tom bude ještě posazená použitelná hlava...



Tady není co řešit ;). Pofiderní pístní sada vs. to co popisuju vejš za stejnou cenu ;),
22:19:50
27.08.2013
Čokin
-> m8rinek: Asi tak jak píšeš, za 3500,- komplet upravená klika i s řemenicí a setrvákem a ahoj baby muže se skládat. Vrtání má dle mě smysl od 1450 ccm a výše.
22:19:27
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Jasně, ale úprava tý kliky je pořád o tom někde jí sehnat a někomu jí dát ať jí upraví. 77mm písty a vložky (samozřejmě za předpokladu, že by Chovanec prodával něco lepšího než s čím tu -> pecen: zápasí) jsou plug and play v tom smyslu, že když kupuju pístní sadu tak místo origo vezmu tuhle - tzn rozdíl ve voseru nula.



Tím neříkám že je to lepší/výhodnější/levnější /s lepší karmou/whatever cesta, jen že z mýho pohledu je prostě o fous jednodušší. Že nemá výsledky je možná pravda, ale to já neposoudím.
22:13:23
27.08.2013
m8rinek
-> Eidy: No rozhodně ne u rozdílu 3mm :))). Vysokozdvižka stejně není nic, čim by se člověk chlubil :D.
22:12:04
27.08.2013
Eidy
A co 84x90? Je to ještě "čtverec"? 1 By mě zajímalo, kde leží ta hranice.
22:08:28
27.08.2013
m8rinek
-> vhml: Škodováckej motor ať je to 72x68 či 72x72, nebo 75,5x78 pořád je to čtverec ;).
22:06:01
27.08.2013
vhml
-> m8rinek 27.08.13 21:58:20: no to teda nemůžeme :-D
21:58:20
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: To právě není uplně pravda. Ono není moc funkčních a zároveň levnejch variant zvětšení objemu vrtáním. Navíc zdvihem objem roste víc.



Ideální je teda kombinace, ale zas ne uplně za levno. Nicméně použitá 1400 je za bůro a pešan dělá úpravu za nějakejch 1500Kč. Pak je to defakto plug n play. Nějaká investice navíc a máš funkční motor...



O podčtverci se můžem bavit při vrtání 90 a zdvihu 60;).
upraveno 1x, naposled 27.08.2013 22:49:36
21:53:23
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Předpokládám, že někdo může mít ten důvod který jsi mi zakázal říct 4 Mě je to jedno, momentálně to neřeším, já osobně bych si tam klidně tu 78 kliku dal, ale pořízení pístů a vložek s větším vrtáním je oproti úpravě tý kliky cesta o fous menšího voseru - pokud to teda nejsou písty týhle kvality.
21:51:38
27.08.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: A k tomu je nějakej důvod? A hlavně neříkej nic o podčtvercích a nadčtvercích :))). Všechny Škoda motory jsou defakto čtverce ;).
21:48:33
27.08.2013
dragon_cb_cz
-> Čokin: Třeba nechce 78mm zdvih kliky?
20:10:30
27.08.2013
Čokin
-> pecen: Nechápu proč řešíš písty na obsah 1340 ccm a nešel jsi rovnou do fábie 1400 ccm. Finančně by to bylo úplně jinde a měl by jsi jistotu, že Ti pan Chovanec neprodal Čínu ale že máš kvalitní VW písty.........Když vidím jakým stylem to tady řešíš, tak se tomu jen musím smát a budu se divit jestli ti to s takovým přístupem někdy pojede.



Ale zde na Virtu je spousta odborných motorářů, kteří nebudou šetřit radami, dokonce jsou zde 2 kteří už napráskali desítky 100k motorů a najezdili tisíce kilometrů.........
16:51:31
27.08.2013
pecen
tak jenom tak pro zajímavost - písty došly druhý, pořádně jsem si je prohlídnul a zjistil prasklinky u přechodů viz foto - já jenom, aby to zase nebyla chyba velkýho předstihu, stupně komprese atp.... - co s tím zase kua, už mě to sere



buď je to z číny, polska nebo maďarska? nechtěl říct odkud je bere asi by přišel o kšeft a "zákazníky"



nějak jsem je neproměřoval, zatím nemám mikrometr, važí naštěstí všechny stejně 32g, nevím jestli je to moc, nebo málo, zase jsou dobouchaný, ale to jsem si od něho už zvykl že se šermujou s vačkama po večerech, nějaký Ra je taky divoký....nevím no, kvalita to neníííí a na kovaný zatím není, jestli to má vůbec do takovýho motoru cenu cpát :-) jsem rozčarovanej škodovka je srcdovka :-(



NECHCI ANI VĚDĚT, CO STANE PO OHŘÁTÍ DNA PÍSTŮ, JINÉ DILATACI TĚCHHLE PSEUDO ANTIDILATAČNÍCH PLÍŠKŮ - PROSTĚ JSME ČEŠTÍ LIDÉ, KTEŘÍ SE SNAŽÍ VYDĚLÁVAT ŽE? ČÍNA NÁS JEDNOU VŠECHNY SEMELE





ps: CHOVANCE UŽ NIKDÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ
zvětšit ProblÉmy S PÍsty Od Chovance?! - obrázek od pecen vložen 27.08.2013 16:51:31
upraveno 5x, naposled 27.08.2013 18:23:51
Extreme Tyres