skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia 1.6 - spotřeba oleje
19:19:22
28.11.2015
28.11.2015
pachto
-> Stepan FUN: Tak jsem to zkusil oběma způsoby. Hladiny byly víceméně totožné a za ten týden přeci něco ubylo a v porovnáním s tím jak to žralo před tím to je nic (cca 2mm)
21:08:29
22.11.2015
22.11.2015
Borderer
Nebo se uvolnil pístní kroužek :-D
09:51:41
22.11.2015
22.11.2015
StepaNoFUN
-> pachto: Otoč tu měrku "prohloubením" minimální a maximální hladiny dolů (jako směrem k předku auta) a změř to znovu. ;-) Kdysi se mi stalo, že jsem se takhle na 1,6 "spletl". Měrku vyndáš, otřeš a na druhý vytažení měříš hladinu. Jenomže tím prvním vytažením jsi po tý trubce rozmáznul olej, kterej ti při druhým vytažení v tom oblouku nabere ten vytaženej olej a vypadá to jako že je ho tam dost.
Bylo mi divný, že jsem olej zkontroloval, dolil, znovu zkontroloval v plnejch brzdách a zatáčce (otočka na parkovišti) se to odlilo. Po chvíli hledání na dílně čím to tak je, jsem zjistil tuhle pikačovinu.
Že by se to spravilo samo nevěřím. Buď jsi s tím poslední dobou míň jezdil, nebo jsi jezdil krátký couračky, kde se motor pořádně neohřál vzhledem k nižší venkovní teplotě (hustší olej - menší jeho spotřeba) a případně jsi daleko míň brzdil motorem.
Bylo mi divný, že jsem olej zkontroloval, dolil, znovu zkontroloval v plnejch brzdách a zatáčce (otočka na parkovišti) se to odlilo. Po chvíli hledání na dílně čím to tak je, jsem zjistil tuhle pikačovinu.
Že by se to spravilo samo nevěřím. Buď jsi s tím poslední dobou míň jezdil, nebo jsi jezdil krátký couračky, kde se motor pořádně neohřál vzhledem k nižší venkovní teplotě (hustší olej - menší jeho spotřeba) a případně jsi daleko míň brzdil motorem.
13:07:16
21.11.2015
21.11.2015
pachto
Je to nějaký divný. Každý týden jsem dolejval čtvrt litru oleje a teď 3 týdny jsem nedolejval vůbec nic a podle měrky je tam tam toho oleje zhruba stejně. Že by se to samo spravilo
23:11:18
06.04.2015
06.04.2015
Borderer
Tohle je nemoc těchto motorů, asi nejvíc tomu pomůžeš, když tam budeš mít oleje mezi minimem a 1/2, pak to bere toho oleje míň, vlastní zkušenost.
10:04:07
29.03.2015
29.03.2015
Milan 136
-> pachto: pokud se tam hromadí z odvětrání, jako že nejspíš jo, tak motor tlačí do oleje. Tlak ti jde zkrz kroužky do klikový skříně a odsud strhává olej do dovětrání...
19:46:45
28.03.2015
28.03.2015
pachto
Nikdo nezná příčinu?
19:41:54
27.03.2015
27.03.2015
pachto
A jak to opravit nebo spíš jak tomu zamezit, aby se to tam nehromadilo?
19:37:00
27.03.2015
27.03.2015
Milan 136
-> pachto: u klapky stojí olej. takže se tam asi pěkně hromadí z odvětrání
23:06:30
25.03.2015
25.03.2015
pachto
Tak to nechám bejt a budu dolívat.
22:04:23
25.03.2015
25.03.2015
šadesa
mam pocit že případný věci na go bys stejně jen tak nesehnal... a nebo za kolik
22:46:51
24.03.2015
24.03.2015
Borderer
Dolejvej olej a pak až ten motor klekne sežeň jinej. Zatim je jich dost....Tohle nemá cenu dávat dohromady, pokud s tim autem neplánuješ objet svět..
22:03:44
24.03.2015
24.03.2015
Mr._Nosferatu
-> pachto: Pravděpodobně už budou v háji kroužky, takže překroužkovat, přetěstit hlavu a udělat rozvody ... Odhadem tak 7000, záleží kolik si kdo řekne za práci ...
21:59:51
24.03.2015
24.03.2015
pachto
Felicia má nalítáno cca 170 000 km a žere tak 1l na 1000 km. Vyplatí se to opravovat nebo jen dolejvat olej. A cca na kolik to výjde?
10:37:54
29.05.2013
29.05.2013
Mach
nový poznatek.. dnes jsem vyndal svíčky, a jen na prvním válci je o hodně víc špinavá než na zbylých.. to mě vedlo k sundání výfuk. paroží, a zjištění bylo takový že ve výfuk. kanálu v hlavě byl olej (malinká hladinka) ale je tam, prosakuje i mezi parožím a těsněním.. bylo to po 8 hod. stání.. tohle mě vede k úsudku že olej se tam dostává ze shora ze strany vačky a zdvihátek, i potom co jsem vyměnil gufera..... ale nenapadá mě jiná možnopst kudy by tam ten olej šel, než jen kolem gufer/ventilů....
23:45:35
27.05.2013
27.05.2013
Mach
-> Kuladmin: jasný, olej budu hlídat každopádně.. pro upřesnění bych řekl že to poslední dobou začalo žrát víc asi.. uvidíme.. vsázel jsem na ty gufera - vysvětlovalo by to ten kouř po nastartování - nad guferama je hladina oleje, tak jsem myslel že jsou v pí.. a olej proteče kolem po ventilu do válce, ale i když jsem je vyměnil tak pořád hulí po tom startu, což mi nejde logicky na rozum, kde se tam ten olej vezme?????
23:35:11
27.05.2013
27.05.2013
Kuladmin
-> Mach: Pokud jsi vymenil gufera na ventilech tak zmer pod ujeti nejakych tech km ubytek oleje. Pokud bude porad tak pak sis mohl usetrit tudle praci resp timto zpusobem a muzes shodit hlavu a vymenit min pistni krouzky a zhlednou povrchy atd. Ale nejdrive bych nejezdil treba alespon 500km a meril / hlidal olej. I kdyz 500 u tebe bude asi porad malo pokud jsi mel tak malou spotrebu uz predtim. Leda pak rovnou ty krouzky. Ale osobne bych se na to.... pac ta spotreba je krasna pro tenhle motor.
22:49:58
27.05.2013
27.05.2013
Mach
gufera vyměněný ale efekt není takový jaký jsem čekal.... při plynu už nekouří jako kouřila, ale při stání přes noc a raním startu pořád bíle kouří..( cca 8 hodin, i kratší doba stačí) není to pára, je to spálený olej, nevím kudy se tam bere ale bere... co mi kdo poradí dál??
23:38:55
12.05.2013
12.05.2013
Mach
-> Eidy: ok zkusím to tak. děkuju
23:28:35
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> Mach: Dej píst nahoru a zmáčkni ventil s pružinou. Podle toho poznáš, jestli to půjde.
23:19:24
12.05.2013
12.05.2013
Mach
-> Eidy: -> m8rinek: to je ta podstata věci, kolik je místa mezi ventilem a pístem....
23:16:03
12.05.2013
12.05.2013
m8rinek
-> Eidy: A nebo kolik je prostoru mez pístem a ventilem :D
23:14:45
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> m8rinek: Já to rozebral i bez provázku. Klínky se vyndavají a zandavají trochu hůř, ale jde to. Záleží taky jakej máš přípravek na stlačení pružin ventilů.
23:09:35
12.05.2013
12.05.2013
m8rinek
-> Eidy: musíš ho nacpat všude :))). Funguje to...
Ono pokud to nevypresuješ pořádně tak ani nevyndáš klínky, takže asi tak...
Ono pokud to nevypresuješ pořádně tak ani nevyndáš klínky, takže asi tak...
23:08:16
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> m8rinek: Hmmm, ale jak budu mít jistotu, že ho nacpu zrovna pod ventil? Je to dost divoký. Leda ncpat ho tam 10m s pístem v DÚ a pak vysunout píst co nejvejš. To by asi šlo. Ale stejně tam není jistota.
23:04:32
12.05.2013
12.05.2013
m8rinek
-> Eidy: aby jsi vyplnil spalovací prostor a zajistil ventil proti vysunutí...
23:02:27
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> Mach: Na co provázek?
23:01:22
12.05.2013
12.05.2013
Mach
-> Eidy: taky mi to tak přijde... uvažuju nad možností HU + ten vzduch,a ještě třeba ten provázek do válce jak tady někdo radil.. jistota je jistota
22:58:11
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> Mach: Aby, až se ti rozbije kompresor, ti spadl ventil do válce.
22:55:33
12.05.2013
12.05.2013
Mach
-> Eidy: právě že to drží vzduchem no.. teď jde o to kolik je mezera mezi pístem a ventilem aby to nebylo moc... šroubení není problém použít z měřáku na tlaky, to je maličkost... akorát nerozumím tomu, proč musí být píst v DU a ne v HU
22:53:05
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> Mach: Aha. Oni radí držet ventil nahoře tlakem vzduchu. To mi přijde komplikovaný. Ty máš kompresor a šroubení se svíčkovym závitem? Rozebereš to a složíš i když bude píst v HÚ. Zkus zmáčknout ventil s pístem v HÚ a pokud klesne jen o pár mm, tak to půjde v pohodě. Na vzduch se vyprdni.
22:48:02
12.05.2013
12.05.2013
Mach
-> Eidy: koukni na ten odkaz u obrázku, je to z dílenské příručky....
22:45:07
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> Mach: Jak vzduch do válce?
22:44:07
12.05.2013
12.05.2013
Mach
-> Eidy: takže to tedy jde ještě za pomoci toho vzduchu co se žene do válce.. nechce se mi sundavat hlava, zkusil bych to takhle a pokudd problém přetrvá tak jsou na řadě kroužky..
22:42:03
12.05.2013
12.05.2013
Eidy
-> Mach: Na Škodovce jsem to nedělal, ale na Alfě jo a nic na tom není. Jen si musíš dát bacha, abys měl vždycky správnej píst v HÚ, aby ti nespadnul ventil do válce. Rozebereš vršek, dlouhejma kleštěma vyndáš starý guferko a trubičkou naklepneš nový.
22:36:16
12.05.2013
12.05.2013
Mach
má někdo zkušenost s tímhle postupen při výměně gufer ventilů bez demontáže hlavy??
street00.rajce.idnes.cz/g ufera
street00.rajce.idnes.cz/g ufera
07:16:58
11.05.2013
11.05.2013
Jarda - zrušená registrace
-> FORM: ale alespon jsi vymenil filtr, jsou lidi, kteri jen dolejvaji a pak se divi
13:25:49
10.05.2013
10.05.2013
palinator
FORM 09.05.13 23:09:11 napsal: → Nwkt: Vybavuju si, že u jedné FE 1.3 co mi prošla pod rukama už byl únik oleje tak veliký, že jsem jen vyměnil filtr a dolil :-D
Jsem to ale prase......
Já jednou měnil na Vectře olej se známým mechanikem. Žere 5 litrů mezi výměnama. Když jsem mu po výměně řek, kolik bere, tak mě dal pár pěknejch slov, že u takovejch aut se měněj jenom filtry. Asi na tom něco bude, když se za těch 15 tkm celá náplň vymění jenom dolejváním.
Jsem to ale prase......
Já jednou měnil na Vectře olej se známým mechanikem. Žere 5 litrů mezi výměnama. Když jsem mu po výměně řek, kolik bere, tak mě dal pár pěknejch slov, že u takovejch aut se měněj jenom filtry. Asi na tom něco bude, když se za těch 15 tkm celá náplň vymění jenom dolejváním.
23:09:11
09.05.2013
09.05.2013
FORM - zlomená ojnice
-> Nwkt: Ono to chce alespoň občas vyměnit filtr, když pod tím ležím, tak ten zbytek také upustím, on ten mazut se špatně spaluje. Cena oleje při nákupu ve větších baleních je nízká. Vybavuju si, že u jedné FE 1.3 co mi prošla pod rukama už byl únik oleje tak veliký, že jsem jen vyměnil filtr a dolil :-D
Jsem to ale prase......
Jsem to ale prase......
23:52:03
08.05.2013
08.05.2013
Hurdis
Si připadám jako urban legend, když mám tenhle motor (ALM) suchej a nedolévá se. Nicméně vlivem okolních zkušeností stálá kontrola. Ale pravda, je tak před 5,5 rokem dělaný a měněný a od té doby najeto jen 4500 za 4 roky + o něco víc v tom zbytku.
23:14:24
08.05.2013
08.05.2013
Nwkt
-> FORM: Má to cenu pak vůbec měnit, jenom dolejváš ne?
23:13:52
08.05.2013
08.05.2013
FORM - zlomená ojnice
-> Mach: Pracovní 1.6ka s ninimálně 210 000 na hrbu mi sežere tak 3 l mezi výměnami, v poslední době možná už i víc. Jeden litr na 10 000km považuji za velmi dobrou spotřebu oleje.
21:28:26
02.05.2013
02.05.2013
Tommyk
-> Mach: dostaneš se tam v pohodě z boku.. musis sundat kolo no.. :D jinak svěšovat se musí jen kvuli tomu abys sundal/nandal řemen. aspon teda myslim, už jsem to dlouho nedělal
21:27:17
02.05.2013
02.05.2013
Mach
-> minno: měním po 10 000km
21:23:42
02.05.2013
02.05.2013
minno
-> Mach 02.05.13 20:54:39: no otázka skôr je po koľkých km olej meníš :-) Ak raz za 20 tis. km tak je to nízka spotreba oleja, ak každých 5 tis. km tak to žere dosť :)
Mali sme vo firme feldu 1,6 a tá žrala 1l / 1000, na konte 200 tis. km, ale takmer bez údržby.
Mali sme vo firme feldu 1,6 a tá žrala 1l / 1000, na konte 200 tis. km, ale takmer bez údržby.
21:23:15
02.05.2013
02.05.2013
Mach
-> Tommyk: rozvody a pumpa jsou tam cca 5tis km takže pohoda... říkáš že nemusím vyvěšovat motor? tam se dostanu na napínací kladku? ted nejak nemám přímou představu... jinak ten zalomený šroub jsem řešil před 14 dny, pěknej ojeb, po 2 hodinách byl venku.. takže teď je tam svorník a už tam zůstane
21:16:09
02.05.2013
02.05.2013
Tommyk
-> Kuladmin: rozvody.. tam schodí akorát řemen, nic jinýho nemusí, to je v pohodě.. ani nemusí svěšovat motor jestli bude řemen dobrej, prostě ho tam nechá viset na držáku motoru.. a sundat vačku snad taky neni takova hruza ne? spis bych řekl že debilní práce utahovat ventil dekl.. kolikrát se stane že se to přetáhne, šroub udělá papá a pak je debilní práce vyndavat ten zbytek z "pánve"..
21:15:19
02.05.2013
02.05.2013
Mach
-> Kuladmin: pokud budu sundavat vačku a rozvody, tak udělám rovnou i těsnění pod hlavou, a možná i ty kroužky
21:12:01
02.05.2013
02.05.2013
Kuladmin
-> Mach: Pokud do toho chces jit - vemenit gufera jde to snad udelat i bez sundani hlavy (provazek do valce) ale musis sundat rozvody a vacku. A to je ta debilni cast.