ladění karb.lekr a Pierburg na š.136

prohledat
145 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.01.2013 do 13.12.2014, založil/a mira76
řadit dle data
21:11:06
13.12.2014
ochoda
-> minno: Díky. Stupňovitou vačku mám naladěnou jak řikáš. Ale přívěra se uplně nezavře, protože když sem to seřídil aby se zavřela uplně tak to nestartuje. Takže je tam malá mezera cca 2-3mm. ...vrátit do původního stavu, jenže kdybych si to tupec někam napsal třeba žejo nebo si pamatoval čim a kam sem kroutil. =D Ale psal sem i Tomasovi, a mám to teď tak nějak seřízený že to startuje jak studený tak teplý, jen to nechytá na drc jak předtim, ale chvilku to točí, ale už to drží zvýšený otáčky po nastartování, předtim je to nemělo.
19:29:37
13.12.2014
minno
-> ochoda: Tak všetko vráť tak, ako to bolo :-D V prvom rade skontroluj pri zhodenom filterboxe, či sa ti po prešľapnutí plynu u studeného motora plne uzavrie sytičová prívera. Musí byť úplne uzavretá. Ak nie je, pootoč tým šesťhranom na víčku sytiča tak, aby plne zavretá bola. Zároveň sa musí šrób dorazu stupňovitej vačky opierať o najvyšší stupeň vačky. Ak sa neopiera, dolaď to.

Po naštartovaní motora sa musí o malú chvíľu prívera mierne pootvoriť.
18:20:19
13.12.2014
ochoda
Chlapi průser. 8 Rozesral sem si karbec, za tepla běží aj startuje v poho. Prostě sem se šťoural v sytiči až sem ho rozesral. Studený to nechce chytit. Prošlápnu pedál, točim, nic. Dám plnej, točim až se chytne tak plynuju a když přestanu tak je nízkej volnoběh (podle budiku cca 600) a je to přidušený. Když to chcipnu tak jde ve vzduchu citim benzin. S cim mam kam pohnout? Ze sem na to vul sahal. 10 Jo a hejbal sem s tim šestihranem na víčku sytiče a s tim šroubem dorazu stupňovitej vačky.
17:13:38
27.07.2014
ochoda
-> minno: Mě to nedá. Já musim nejdřív něco vyzkoušet a posrat to abych zjistil že ostatní měli pravdu. 3 ...a ještě k zapojení vody u stepan-a sem viděl že nemá vyhřejvaný sání, je nějakej problém pokud bych ho nevyhřejval?
upraveno 1x, naposled 10.10.2014 20:23:27
23:22:22
26.07.2014
minno
-> ochoda: šup s tým do koša3
10:38:14
26.07.2014
ochoda
Tohle sem dneska oběvil na vrakáči. Takže asi bude laborování s manuálním sytičem. 3
zvětšit ladění karb.lekr a Pierburg na š.136 - obrázek od ochoda vložen 26.07.2014 10:38:14
09:50:11
20.07.2014
ochoda
-> minno: Sakra. 3 Musim počkat až se probudím, pak si to ještě jednou přečtu. Teď mi to přijde asi jako návod jak vyrobit jadernou bombu. 3 Ale moc ti děkuju, že jsi se rozepsal. Asi povyřeším nějak tu vodu a zapojím to jak má být. Ještě bych měl otázku. Koukal sem že máš pumpu normálně ze 120 (tudíž bez vývodu na vyhřívaný sání) , ale když mám už 136kovou, bude to fungovat dobře když nechám zapojený výhřev sání jako na 136, jen do tej tlustej hadice před pumpou udělám jedno téčko z kterého půjde voda do sytiče a ze sytiče pak normálně do sání. Netušíš jesi s tímhle zapojením bude problém? Díky moc. 6
18:46:14
19.07.2014
minno
-> ochoda: ba prd3 máš o tom mylnú predstavu. Sytič u LEKRa rozhodne zbytočne dlho neobohacuje a už vôbec neplatí, že je s tým vyššia spotreba ako u SEDR (EDSR). SEDR na sytič doslova leje nekontrolovane kvantun benzínu do motora, smrdí to a podobne....

U LEKR sa dá sytič jednoducho nastaviť ako len chceš :) A to všetko len dvoma skrutkami. Dá sa nastaviť teplota, pri akej má sytič plne vypínať a dajú sa nastaviť aj otáčky motora na sytič.

Keby si chcel, tak sytič ti môže vypínať už aj pri 40 stupňoch motora, ale to je samozrejme blbosť, pretože by to nešlo dobre, rovnako aj pri SEDR - áno sytič môžeš vypnúť okamžite, ale čo z toho, keď to potom bude cukať, nedržať voľnobeh, skapínať...



Popíšem ako to mám nastavené ja:

Studený štart - brnknem do kľúčika, motor okamžite naskočí na 1000 otáčok a má krásny chod a plynový pedál krásne reaguje od najnižších otáčok. Po pár sekundách sa sytičová prívera čiastočne otvorí (elektrický a podtlakový ventil prívery), pretože inak by sa to zadusilo. S postupným zahrievaním motora sa prívera postupne otvára, obohatenie je už len čiastočné (čiže len toľko, koľko treba). Motor sa na voľnobehu stále udržuje okolo 1000 ot., na to tam slúži tá stupňovitá vačka, ktorá na voľnobehu postupne zatvára škrtiacu klapku tým, ako sa ohrieva motor a bimetalovou pružinou sa otvára vzduchová prívera sytiča. Plné otvorenie prívery sytiča (= plné vypnutie sytiča) mám pri 60 stupňoch motora (pri 50-60 stupňoch sa dá už vypnúť sytič aj u SEDR ak chceme, aby to už neskubalo pri akcelerácii). Ďalej do cca 80 st. teploty sa potom ešte udržujú zvýšené otáčky voľnobehu na hodnote cca 1000. Pozor, motor už nebeží dávno na sytič, len je viac otvorená škrtiaca klapka, aby voľnobeh nebežal na biednych 200-500 ot. ako napríklad u SEDRa s vypnutým sytičom pri neplne ohriatom motore. Pri plnom zahriatí motora sa zvýšené otáčky voľnobehu prepnú do riadneho voľnobehu (800).
17:18:24
19.07.2014
ochoda
-> minno: To mi právě dělalo, že když jsem zavřel tu horní klapku (přívěru?) tak to nechtělo naskočit ani za prd. Já sem pak jezdil bez sytiče. V létě s tím vcelku nebyl problém, ale co v zimě. Mě na SEDRu (teda vlastně teď mám EDSR, ale to je fuk) vyhovuje že si za chvíli vypnu sytič a nemusim ho tam dlouho trápit, tim pádem by to mělo míň žrát ne? Žiju v představě že ten automatický sytič to obohacuje moc dlouho a tim pádem to má pak vyšší spotřebu. Ale s tím fungováním toho sytiče na LEKRu máš asi pravdu, tam když už tk ho asi zapojit normálně a jen si udělat manuální vypínání.
12:41:21
19.07.2014
minno
-> ochoda: lenže nie je sytič ako sytič. Na LEKRi funguje sytič úplne inak ako na SEDRi, kde je len "šoupátko", ktoré natvrdo otvára / zatvára prívod obohatenej zmesi a žiadnu inú prácu to nerobí.

Na LEKRi je vzduchová prívera, ktorá zvyšuje podtlak v saní a k tomu stupňovitá vačka, ktorá udržiava zvýšené otáčky voľnobehu. Prívera je ovládaná automaticky niekoľkými prídavnými zariadeniami. Už z princípu je preto blbosť prerábať to na mechaniku. Pretože potrebuješ ovládať dve veci naraz (vzduchovú príveru aj škrtiacu klapku - stupňovitú vačku). Podľa mňa to s mechanikou nebude fungovať dobre. S naplno "zapnutým" sytičom (úplne uzatvorená vzduchová prívera) sa to bude dusiť, pretože motor nebude mať vzduch. Bude sa za studena blbo ovládať to fungovanie motora.

A na druhej strane, len blb by prerábal takto vymakanú automatiku na ručné ovládanie.

Môj názor.
00:45:50
19.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ochoda: problém je v tý stupňovitý vačce,, chce to nahradit plynulou, ale i tak se to bude nahovno zapínat bez přišlápnutí plynu
20:12:49
18.07.2014
ochoda
-> minno: V pohodě. Mám rád že si sytič ovládám jak se mi zlíbí a hlavně budu to dávat na 742 motor a tim pádem mi odpadnou problémy s vodou. Pro mě je to prostě +. 6 Já měl tenkrát schozené to ufo s bimetalem a ovládání přívěry (sytiče) manuálně, ale nějak to nefungovalo. 8
22:36:10
15.07.2014
minno
-> ochoda: aké sú tie osobné dôvody, ak to nie je tajné?
20:46:15
15.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
oprava -- měl jsem podobné osobní pohnutky, ale minno mě ukecal
20:42:52
15.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ochoda: měl jsem podobné osobní pohnutky ,,,, co se týče hejbla na ovládání šoupátka nevidim problém, jen místo tý stupňovitý vačky by se musela udělat plynulá, jinak by šel zapínat sytič jen pomocí nohy na plynu :))
16:48:25
15.07.2014
ochoda
Se sem vetřu. -> FrenkyTT: Jak si prosímtě měl udělanej ten sytič? Furt to tady nikde nemůžu nějak najít. 8 Budu dávat do auta (120) LEKR, ale z osobních důvodů nechci automat. Takže bych si to rád předělal na manuál. Jen nevím jak. 10 Poradí mi někdo?
10:11:10
03.04.2014
Nepér
A to právě dělá ten podtlakový ovladač, že přívěru pootevře, jakmile motor naskočí, jinak by to zdechlo.
16:14:27
01.04.2014
an51
Bude tam ini problem na studenom motore som zatvoril celkom tu klapku spolu splynom a ledva to chyti len ked pumpujem pedalom vtedy naskoci . ked tu klapku sytica zatvorim rucne tak zdochne akoby sitic nefungoval .
15:18:04
01.04.2014
minno
-> an51: tak pootoč celým vekom, uvoľni tie tri skrutky....
13:17:25
01.04.2014
an51
skusal som ten sesthran nejde pohnut stym
12:07:15
01.04.2014
minno
-> Nepér: ale on písal, že príveru práveže nemá vôbec úplne uzavretú.
10:54:41
01.04.2014
Nepér
Jestli ti po nastartování skape, je to tím, že nefunguje podtlakový ovladač přívěry, který ji má po nastartování pootevřít. Sundej kryt filtru, nech někoho nastartovat studený motor a koukej, jestli se přívěra otevírá (během startování motoru někdy klape a po nastartování se pootevře). Je to nejčastější závada těchto karburátorů.
07:57:31
01.04.2014
minno
-> an51: Sytič, jednou pro vždy sytič. A píš ako človek, nič ti nie je rozumieť. Ak sa ti sytičová prívera neuzaviera úplne, máš zle natočenú bimetalovú pružinu vo veku sytiča. Na pravej strane sytičového veka je červík - šróbik, ten povoľ a potom následne mierne pootoč šesťhranom (šesťhran na fotke pri pravej hadici - minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR doľava až kým sa prívera neuzavrie (sytič musí byť odblokovaný) a následne červík dotiahni.
20:40:13
31.03.2014
an51
a vlastne po zaseknuty sitica plyn musi trosku ostat visiet?
20:37:23
31.03.2014
stepan
-> an51: Uplně zavřená bejt myslim nemá.
20:36:10
31.03.2014
an51
ano zmakcnem ale nestane sa nic skusal som to rucne pridal som plyn a tu klaplku uplne uzatvorit vtedy to tak ako islo ta siticova privera ma byt uplne zatvorena?
20:31:58
31.03.2014
stepan
-> an51: Před startovánim zmáčkneš plyn na podlahu, aby se uvolnil mechanismus sytiče?
20:30:21
31.03.2014
an51
zdravim mal by som na vas otazku daval som si do skodovky na favo motor lekr ale nezapina mi sitic ako by som to vedel riesit klapka sitica po vychladnuty motora sa zatvori ale nie celkom neviem ci sa to vlastne ma celkom uzatvorit nastartuje a skape potom nastartujem splynom trosku pridam a drzi uz volnobeh . dakujem za navrhy
14:17:00
27.01.2014
minno
-> FrenkyTT: splacanina jak hovado.
14:03:17
27.01.2014
FrenkyTT
-> FrenkyTT: Obrazok je v podstate na pobavenie. Zaujmave ale je, ze to 100% fungovalo, aj co sa tyka tych "problemovych" teplych/studenych startov. Bol to LEKR, mech. otvaranie druhej komory, sytic tusim EDSR, to plastove sanie na karbci je VW ( tusim z 1.8) a filterbox ako vidis ..... a racing zahranda hadica :D
13:49:25
27.01.2014
minno
-> FrenkyTT: Nič poriadne tam nevidno :/ Popis?
13:40:50
27.01.2014
FrenkyTT
-> minno:
zvětšit ladění karb.lekr a Pierburg na š.136 - obrázek od FrenkyTT vložen 27.01.2014 13:40:50
10:45:03
23.01.2014
minno
-> Nepér: a čo si ty myslíš o úprave, ako som písal v -> minno 22.01.14 10:32:33: ? Ide o zlepšenie štartov po miernom vychladení motora, kedy sa filtrbox zahltí benzínovými výparmi a potom dlho treba točiť motorom, než to chytí.
10:14:45
23.01.2014
minno
-> Pavell: favo filterbox dokopy nič moc nevyriešil.....
10:03:06
23.01.2014
Pavell
-> Nepér: Řeší se složitý starty když to trošku vychladne....
09:59:21
23.01.2014
Nepér
A k čemu by to mělo bejt dobrý? Moc to smrdí?
09:55:38
23.01.2014
Pavell
-> minno: budeš to muset vyzkoušet sám. Tím fávofiltrboxem jsi žádnou změnu ve startu nezaznamenal? Je to celkem otravný to je fakt, ale hold něco za něco...Akorát jsem zvědavej jak to bude chytat v létě
09:37:46
23.01.2014
minno
nik nič?
10:32:33
22.01.2014
minno
Neskúšal niekto úplne zrušiť odvetrávanie plavákovej komory u LEKRa?



Respektíve aby to odvetrávanie plavákovej komory potom nejako fungovalo, videl by som to tak, že zrušiť tú červenú odvetrávaciu trubičku čo vedie nad 1. komoru, ten druhý odvzdušňovací otvor so sitkom zaslepiť a odvertávanie vyviesť niekde zboku veka karburátora do atmosféry.... mimo filterbox...



Skúšal niekto niečo také? Ide mi o to, či zrušenie tej odvetrávacej červenej trubičky nebude mať vplyv na chod motora a spotrebu.
upraveno 1x, naposled 22.01.2014 10:34:00
12:40:58
02.12.2013
minno
-> isti: fuj, aký humus karburátor.
15:27:02
01.12.2013
stepan
-> isti: Jo.
15:12:41
01.12.2013
isti
-> stepan: Takže môžem to spojiť s tým kábelom ktorý pôvodne ide na sedr karbes?
15:08:54
01.12.2013
stepan
-> isti: Na plus za spínačkou, stejně jako byl zapojenej odpojovací ventil na sedru.
15:04:49
01.12.2013
isti
Mám doma jeden favo motor s lekrom ktorý bol používaný v skodovke.Z karbesu mi ide jeden kábel ktorý neviem kam mám zapojiť(nemám s tým skúsenosti,lekr vidím porvý krát).Je asi taký dlhý ako čo ide z kondenzátoru k cívke.Na fotke je vidno jeden hnedý kábel ktorý je kostra,a jeden čierný na ktorý je to napojený,kam to mám zapojiť?Na motore je kontaktné zapalovanie,a mal elektrické palivové čerpadlo.
zvětšit ladění karb.lekr a Pierburg na š.136 - obrázek od isti vložen 01.12.2013 15:04:49
08:37:43
13.11.2013
minno
-> Nepér: čo som včera čítal v príručke, tak nastavenie teploty, kedy sytič vypína, sa má robiť práve tým šesťhranom :-) Vekom sytiča by sa nemalo točiť, točiť nim ide hlavne kvôli tomu aby boli prístupné skrutky na demontáž celého sytiča.... Ale inak je to asi jedno či sa tá teplota nastavuje 6-hranom alebo pootočením celého veka :)
01:33:50
13.11.2013
ochoda
-> Nepér: Mě ten karbec upravoval kamarád co jezdí autokros takže tak, já tam potom stejně vrátil SEDRa, páč ten lekr divně cukal, ale teď si nejsem jistej jesi při málo plynu nebo při ubrání .... při ubrání z málo plynu (z malyých otáček) ? Asi takhle no.
17:55:13
12.11.2013
Nepér
-> minno: Nikdy jsem to nepoužil a točil jsem celým tělesem, asi je to totéž - pro nastavení teploty, kdy to postupně "vypíná" "sytič".

-> ochoda: Mechanická druhá komora je omyl všech tunerů, akorát to dělá nahoře díru, když chceš rychle akcelerovat.
14:12:18
12.11.2013
minno
V praxi sa tento šesťhran na viku sytiča aj na niečo používa? Ja to mám ulomené. A vyzerá to tak, že to na týchto karburátoroch býva často aj zarastené - znehybnené.
zvětšit ladění karb.lekr a Pierburg na š.136 - obrázek od minno vložen 12.11.2013 14:12:18
upraveno 1x, naposled 12.11.2013 14:13:39
13:02:03
12.11.2013
Alenka
-> ochoda: to otvirani 2. stupne je ukrutne ghetto 3

Pokud bys chtel, neco podobneho se da velmi jednoduse udelat se seriovym ufem.

V tahle, ktere se nacvakava na ovladani klapky je pruzinka, takze kdyz nacpes treba kus hadice o vhodnem prumeru pod membranu, pruzinka se tim natahne a otevre ti klapku okamzite po odblokovani.
12:29:31
12.11.2013
Nepér
-> minno: No, je tam dirka tak 3-4mm, takže hnát přes to celej malej okruh nejde, potřebuje to odbočku z malýho okruhu a vrátit někam před pumpu, nevím jak přesně je voda na 742.
Extreme Tyres