ladění karb.lekr a Pierburg na š.136

prohledat
145 příspěvků (zobrazeno 101 až 145) od 27.01.2013 do 13.12.2014, založil/a mira76
řadit dle data
17:15:29
07.11.2013
Nwkt
-> Jarinko 07.11.13 17:11:00: Sek, sek, sek 3 třeba bude minno jezdit levým bokem dopředu 47
17:13:15
07.11.2013
Jarinko
-> dragon_cb_cz: Neviem ako u vas, ale u nas dam na vrakaci za sanie 4eura a sustruznikovi 2-3e tak som na cca 300 korunach aj s novymi steftami :D
17:11:00
07.11.2013
Jarinko
-> minno: No si mi novinku napisal...

-> Nwkt: A ty tu nesekaj frajera, lebo lekr bude v 742 vzdy napicu, pokial ho neotocis o 90° na sani a hadaj preco...
17:07:01
07.11.2013
dragon_cb_cz
-> Jarinko: Ne každej má podobně vybavenou dílnu, a jestli jsem to dobře pochopil, tak samotnému potrubí se nestane nic a vyřeší se to tou podložkou?
17:04:58
07.11.2013
minno
-> Nepér 07.11.13 15:16:29: aha, takže ono sa to vždy tak či tak pár sekund po zapnutí zapaľovania uzavrie, ale pri teplotách nad 0 st. je to uzavreté už aj pred tým elektrickým uzavretím a pri teplotách pod 0 stupňov je to pred eletrickým uzavretím otvorené? Tam je nejaký bimetal a k tomu elektricky výhrevné teleso?
16:53:55
07.11.2013
Jarinko
-> dragon_cb_cz: Jak k ničemu? liznut frezou na sustruhu, dorovnáš tých 10° To 136tkove mi pošli, obratom ti zašlem vyuhlovaneho favorita origo na lekr
16:52:19
07.11.2013
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Tak by to měl křivě no, to je toho 3
16:52:07
07.11.2013
minno
-> Jarinko: Favorit sanie má iný sklon.
16:48:39
07.11.2013
dragon_cb_cz
-> Jarinko: Možná protože fáčkový sání je v 742 k ničemu?
16:44:55
07.11.2013
Jarinko
-> TechniX: Si robíš srandu nie? fáčkové sanie stojí sto korun a ty tu 136tkove sanie prerabas na lekr? 3
16:35:10
07.11.2013
dragon_cb_cz
-> ochoda: Tahle? www.amd-autodily.cz/motor /podlozka-pod-karburator-2 .html



Jestli na to dobře koukám, tak je velká dost aby tam vyšly díry na klasické 742 sání?
16:21:07
07.11.2013
ochoda
-> dragon_cb_cz: Normálně sem do tej černej gumo-kovovej podložky napálil 4 díry a prsknul to na origo sání takže asi tak 3 Ale lepší je sehnat tu 3 dilnou podložku.
16:17:12
07.11.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> sep: sice ho přívěra ani membránový obohacovač ,,lepším" nědělá, ale bezesporu lépe funguje než jeho starší kolegové se kterými to tady srovnáváte. A to díky tomu, jak se všemožná konstrukční řešení vyvinutá v dobách minulých postavila do řady a vybrala se ta nejvhodnější pro denní provoz. Sám jsem tenhle karburátor jezdil. Byl to snad jedinej karbec, kterej se podobal chováním ,,stříkačce". Jediný důvod, proč jsem od toho ustoupil byl přechod na MPi, kde jsem vyřešil snad všechny problémy naráz (žádná voda do sytičového tělesa, žádná vysychající plovákovka a smrad v garáži, žádné štelování a hlavně zástavba modernějšího systému zapalování - odstranění rozdělovače a snížení počtu poruchových prvků - kabely, víčko, palec). Bývalo by bylo i řešení zůstat na karbci a přejít na nějaké el. zapalování od IMF, nicméně cena a případná nahraditelnost v případě poškození té jednotky mě odradila a zároveň nutila najít co nejsériovější řešení... navíc mám alespoň s feldou stejný díly ...
16:00:16
07.11.2013
Alenka
-> minno 07.11.13 13:14:52: nove tesneni pod viko?9

Neblbni, pokud to originalni zelene tluste neni nejak poskozene, muzes ho pouzivat stale dokola. Ja viko na karburatoru sundaval snad 100x, tesneni jsem nevymenil ani jednou a vsechno tesni jak ma :)
15:27:33
07.11.2013
TechniX
-> dragon_cb_cz: Ano dá se to vyřešit podložkou, nějaké starší fotky mám zde ve svém fotoalbu na FB: www.facebook.com/Tuner.TE CHNIX/media_set?set=a.1610 ...
15:20:36
07.11.2013
sep
-> TechniX: :lekr nějak prolezlý nemám ale obohacovač měly už BSka a DDSRka a EDSR/SEDR mají ekonostaty,funkce totožná jen konstrukčně mírně jinak udělané,ale předpokládám že obohacovač na lekru nemá jinou funkci než dodatečné obohacení prvního stupně při vyšší zátěži?A že má vzduchovou přívěru,no to má,protože to konstrukce vyžadovala,podobnou mají webery o dost starší než byl lekr,neříkám že lekr je horší než SEDR ale lepším ho nedělá ani přívěra ani obohacovač.
15:16:29
07.11.2013
Nepér
-> minno: Ono je to průchozí až od 0°C dolu... a elektrika to vyhřívá, aby to po chvíli zavřelo. Je to jen takovej druhej stupeň sytiče pro arktický mrazy.
upraveno 1x, naposled 07.11.2013 15:17:06
15:15:47
07.11.2013
dragon_cb_cz
-> TechniX: Spíš si myslím, že je odrazuje nutnost upravovat sací potrubí aby tam LEKR šel přidělat... jak se to řeší, nějakou podložkou? Protože jak říkám, možná mě čeká volba zimního karburátoru a LEKR by byl asi oproti BSku nad kterým přemýšlím krok kupředu 1
15:05:35
07.11.2013
minno
-> TechniX: myslím ten čierny "balónek", termoventil, termoregulátor. Ide tam len jedna hadička, na druhom vývode je plastová "čepička", a ide do toho elektrika. Malo by to otvárať / uzatvárať prepojenie tej hadičky s atmosférou.
upraveno 1x, naposled 07.11.2013 15:06:00
14:55:19
07.11.2013
TechniX
-> dragon_cb_cz: Neříkám že třeba ty ho tu prosazuješ to jsem si nevšiml, ale jsou tu lidi co LEKRA považujou za mizerný karburátor, že by proto že je kolem něj moc věcí a lidi se toho bojí ?! 3 Jinak já mám třeba rád karburátory od Solexu, jsou jednoduché a funkční pro provoz.. Třeba ten LEKR je na licenci SOLEX 2E3. Ten škodovácký karbec Jikov taky byly něco na solexu, ale tak 100 let za opicema, hlavně že ho používaly víc jak 20 let...







-> minno: +12V ti jde na volnoběžný ventil (ten musí cakat a pohybovat se), pak +12V jde i na bimetal, který se proudem ohřívá a třeba po 5 mnutách provozu se klapka bude pomalu otvírat do plna .. pak dalších +12V jde do černého balonku s 2. hadičkama to myslíš že jo ?





Jinak pokud si toho lekra dobře postavíš a odladíš ho správné + ostatní věci a budeš s tím jezdit každý den, tak pak poznáš rozdíl a nebudeš se už nikdy vracet k tomu co tam dříve bylo a budeš se tomu jen smát s čím si to vůbec jezdil.
13:22:43
07.11.2013
minno
Ešte mám otázku.



Elektrický termoregulátor má po pripojení na elektriku cvaknúť? Alebo cvakne až po tých cca 10 sekundách? Resp. nevydáva to žiadny zvuk? Keď je odpojený od elektriky, tou hadičkou čo k nemu ide, má ísť pretlačiť vzduch a po zapnutí nie, alebo opačne?
13:14:52
07.11.2013
minno
-> Alenka: však to hej, len zbytočne potom dávať zas nové tesnenie pod víko :)



-> TechniX: no asi tak :) Ja zatiaľ repasujem svoj prvý LEKR, stačí to rozobrať a už je vidieť že tie technické riešenia sú niekde inde ako u SEDRa, a prekvapivo sú aj všetky príruby rovné :)
12:45:10
07.11.2013
dragon_cb_cz
-> TechniX: Ten konec jsem nějak nepobral - že by tu někdo EDSR/SEDR vyloženě zbožňoval jsem si nevšiml, naopak kde kdo tu vymýšlí jak se ho zbavit a čím ho nahradit... Já třeba momentálně přemýšlím, že ho na zimu nahradím BSkem se kterým si tykám víc a bude klid 1
11:56:12
07.11.2013
TechniX
-> minno: Stačí dokonale vymít a vyfoukat, při skládání to pak testuji do plovákovky naleju benzín nebo líh párkrát zahýbu akcelerační pumpičkou a musí to stříkat jen z té dirky, nesmí to prosakovat kolem toho v čem je to zasazený, jinak je třeba vyměnit tu gumičku, stalo se mi kolikrát už že jsem narazil na kusy, které tu gumu měly už k.o. prasklou ... pak potom šteluji nástřik, aby ten vstřik šel přesně tím středovým kanálkem a nestříkal někam jinam než má .. Jinak repasuji tyto karburátory delší dobu a mohu je jen doporučovat pro normální běžné rozumné ježdění, kde považuji bezproblémové starty za studena, dobrou spotřebu, dobrý chod v celém rozsahu otáček a né že u škodovky to za studena škube, někdy i při větším zatížení to chcípne :D sedry jsou jen starý nepovedený šroty, jediná výhoda je že u sedrů je velké množství trysek a vzdušníků, takže proto jsou prosazený že jsou BEST! 3 ale že to nemá obohacovač a přívěru vzduchu to nikdo ani neví oč jde, ale prostě sedr, edsr jsou BEST hovada 3
11:38:00
07.11.2013
Alenka
-> minno: i kdyby jsi po slozeni zjistil, ze tomu neco chybi, tak vymena je otazkou povoleni ctyr sroubku a chvilky paceni kombinackama, takze zadnej stres :)
10:44:50
07.11.2013
minno
-> Alenka: to že s tým obvykle nič nebýva, mi stačí1 Práveže som to chcel preveriť ešte pred zmontovaním, aby som to nemusel potom zas rozoberať....
10:40:49
07.11.2013
Alenka
Proveris to jedine tak, ze to cele sesroubujes, napustis si plovakovku a potom si das "plnej".

Obvykle s tim ale nic nebyva, jeste jsem nevidel problem se samotnym injektorem, to spis membrana byva spatna.
10:16:02
07.11.2013
minno
nik nič?
20:27:23
06.11.2013
minno
Ako dokážem preveriť správnu funkčnosť injektora 1. stupňa? Rozobrať to nejde, zospodu je sitko a pod tým vyzerá že je kovová gulička. Ústami to neprefúknem.
zvětšit ladění karb.lekr a Pierburg na š.136 - obrázek od minno vložen 06.11.2013 20:27:23
11:58:08
04.11.2013
TechniX
-> minno: Tak to je chyba, přicházíš o dost dobrej zdroj dílů .. já kdysi před pár lety jezdil skoro dost často po vrakáčích a nasyslil jsem dost dílů z favoritů, třeba jsem očesal celé auto a jemu sem zaplatil jen 200 až 300kč vzal jsem si co jsem chtěl, dnes už to tak nejde, takže sem si nasyslil dobře :) ... jinak máš pravdu je to neskutečná pálka za kus hliníku s bimetalem ... jinak celej novej karb stojí něco přes 6 tisíc což je cena víc než laciná šunkojzní škodovka, díly jsou dražší než celé auto.
10:12:40
04.11.2013
minno
-> MisakusX: dík za info, takže nebrať :)
09:55:06
04.11.2013
MisakusX
Kamarádi Moraváci testovali, jejich kus byl naprosto zcestný, možná otáčením víka by se dala z něja nějaká rozumná hodnota dostat, ale spíš o tom pochybuji. Doporučuji vrakáče, nabrat jich 5-6, ptoom v lednici vyzkoušet.
09:54:30
04.11.2013
minno
-> TechniX: popravde nikdy v živote som nebol na vrakáči a ani žiadny rozumný vrakáč v okolí nemáme. Takže tak. Na nové veko sa pýtam z dôvodu aký som napísal. Originál som našiel aj ja, ale tá cena je neskutočná :(
09:43:52
04.11.2013
TechniX
-> minno: Sežeň si radši z autovrakovišť hromadu lekrů ať máš z čeho stavět, favoritů na skládkách je vždy dostatek. S China výrobkem zkušenost nemám, stejně to bude od slavného výrobce VIKA jako všechno, jediné čeho bych se bál že bimetal nebude pracovat jak má ... Originál se sehnat dá, ale až uvidíš cenu budeš hledat použitý 3 www.amd-autodily.cz/motor /viko-automatickeho-sytice -2.html
09:25:10
04.11.2013
minno
Nemá niekto skúsenosti s čínskym vekom sytiča na LEKR?

www.autobyznys.cz/x18528/ viko-sytice-karburatoru-fa vorit-s-bimetalem-cn-11594 0196



Originál zohnať nikde neviem, prípadne to stojí majland a všade len samá čína :(



Staré použité veká bývajú zlé, osobne mám odlomený a zarastený ten šesťhran - štelovátko.
upraveno 1x, naposled 04.11.2013 09:27:54
11:42:57
30.10.2013
minno
-> Alenka: a nie je za tou záslepkou nejaký kanál, ktorý by bolo dobre v rámci čistenia karburátora tiež prepláchnuť?
11:41:36
30.10.2013
Alenka
To je zaslepena dira na podtlak, je to na kazdem LEKRu.

Zaslepku bych se radsi nepokousel vyndavat, aby neprestala tesnit a nasledne se kvuli tomu neobjevily nejake problemy.
07:51:37
30.10.2013
minno
-> MOLSO: tak tak a keď sa mi to osvedčí, tak budem vravieť: keď nemáš lekra, si stracený3
23:14:38
29.10.2013
MOLSO
-> minno: aha ho trochu mu to zacuka a on hned lekrí 3
19:37:45
29.10.2013
minno
Čo je to za záslepku tá žltá na fotke? LEKR. Má na niečo vplyv? Nikde som sa o nej nedočítal, a ani mi ju nejde vybrať.
zvětšit ladění karb.lekr a Pierburg na š.136 - obrázek od minno vložen 29.10.2013 19:37:45
00:33:44
10.06.2013
Nepér
Mno... dneska jsem LEKR ladil celý odpoledne a zatím jsem nic moc nenaladil 3 Mám taky převrtáno na 22/27. Ještě zkusím na II. stupeň bez trysky, nebo nevim. Ale dole to mám docela bohatý okolo 0.8-0.9 a nahoře v plný zátěži na druhou komoru je to chudší až k 0.98. Když druhou komoru vyřadím, je bohatost bez rozdílu (jen to nahoře nejede). Druhá komore se mi 100% otevírá i se sériovou pružinou v ovladači ale zkrátil jsem ji asi o čtvrtinu, aby to otevíralo dřív. Obohacovač jsem si udělal pokusně ovládaný zvenku otevřeno/zavřeno a nezaznamenal jsem žádný vliv. Když dám do vzdušníku prvního stupně drátek, ještě víc se obohatí spodní a střední pásmo a nahoře je to zase chudý. Chtělo by to nejspíš větší trysku i vzdušník, kterej se z toho nedá vyndat. Zkoušel jsem větší trysku na II. stupeň ale zatím bez rozdílu. Jak budu mít čas, budu pokračovat ve výzkumu metodou zpětného inženýrství. Ještě se dá nějak ohýbat ta trubička nad druhou dírou...
upraveno 1x, naposled 10.06.2013 00:35:49
18:20:33
27.01.2013
mira76
prostě bych rád věděl jak se to dá ještě zlepšit, jestli s tím nekdo laboruje...
18:19:13
27.01.2013
mira76
to ne, zatím mám 1450ccm, ale vložky z písty 79,5mm mám již doma, tak s chcu zeptat jestli a kdo máte s tím zkušenosti.Díky M.
11:34:50
27.01.2013
Hauer
Napiš to ještě do pěti témat, Miroslave.4 Mimochodem ještě před týdnem jsi tady skoda-virt.cz/cz/.../7994 -par-tipu-na-upravu-motoru -1-4-mpi-do-742-3?gotopost =3... psal že máš 1450, nějak ti to nakynulo. Přimícháváš do benzínu kvasnice? 1 OMG.

IMHO FAKE.
upraveno 2x, naposled 27.01.2013 16:13:20
11:31:01
27.01.2013
mira76
Zdravím pánové,



nechal jsem si zvětšit na karb.LEKR difuzory z 20/24 na 23/27, motor mám na objemu 1560ccm(79,5x78) stačí otryskovat nebo měnit i vzdušníky, a jak když ty vzdušníky jsou na pevno.

Díky za vaše názory
Extreme Tyres