skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pomalý dotaz :d
-> Bucin: nic sa nebude diat ak nastvis znova pri takej teplote ako je vonku, radsej nech je vola a nejaku stotinu väcsia ako bez vole na tvrdo
-> Bukaj: bohužel ta možnost tu neni 

-> Bucin:
Jak píše Peti - stejně to budeš po ujetí 500 Km dotahovat a seřizovat znovu
Pak už to raději dělej při těch 20°C (jestli 15, nebo 25 nehraje roli). Třeba někde ve vytápěné garáži, pokud máš tu možnost.
Jak píše Peti - stejně to budeš po ujetí 500 Km dotahovat a seřizovat znovu

Pak už to raději dělej při těch 20°C (jestli 15, nebo 25 nehraje roli). Třeba někde ve vytápěné garáži, pokud máš tu možnost.
-> Bucin: daj kludne 0,20mm , ajtak si skladal teraz motor, nove tesnenie si bude teraz sadat a ked je vonku teraz zima aby nezostali ventily podoprete nahodou
Hi další problem chystám se seřídit ventilové vůle ale v knize píšou o vůli 0,20mm při 20°C a 0,30mm při 80°C, ale co když mám motor ochlazen na 0°C mám nastavit vůle na 0,15mm ?????
-> Bucin:
Jak jsem ti psal...
jinak dle katalogu to první je do 1/1986, druhý je od 2/86 do 12/86 a třetí od 1/87...
...takže opravdu si myslím, že jen optimalizovali průtok vody kolem vložek velikostí děr v těsnění, jinak nevím, co by tam mohlo být za rozdíly...
Jak jsem ti psal...
jinak dle katalogu to první je do 1/1986, druhý je od 2/86 do 12/86 a třetí od 1/87...
...takže opravdu si myslím, že jen optimalizovali průtok vody kolem vložek velikostí děr v těsnění, jinak nevím, co by tam mohlo být za rozdíly...

Mám průser !!!
Našel jsem si na netu některý obchody s těsněním a teď nevim který potřebuji je nějaká možnost zjistit který model ? a jaký mají rozdíly ?
114–092850
114–092851
114–092853
Našel jsem si na netu některý obchody s těsněním a teď nevim který potřebuji je nějaká možnost zjistit který model ? a jaký mají rozdíly ?
114–092850
114–092851
114–092853
-> Jarda: Jedine co vim je, ze to funguje a ze existujou lidi co to jezdi, pripadne muzu zkusit porovnat pisty 130/136 proti sobe, ale presny rozdil v kompresi tezko nejak urcim....
-> Jarda: riesilo sa to tu uz kedysi skoda-virt.cz/cz/.../1390
80-u-koho-si-nechat-delat-
motor
-> dragon_cb_cz:
a nema tu nekdo zkusenosti s tim 136 vnitrkem, ty pisty jsou taky uplne o necem jinym nez 130
hlavne jak vychazi k.p.
jak uz jsem psal mam v planu delat motor 140
a nema tu nekdo zkusenosti s tim 136 vnitrkem, ty pisty jsou taky uplne o necem jinym nez 130
hlavne jak vychazi k.p.
jak uz jsem psal mam v planu delat motor 140

-> Bucin: Tak pokud sezenes pisty a vlozky tak krouzky se daji vzdycky v Buzuluku objednat - takze to vyresis tak jako tak, klid
A v nejhorsim bys tam nacpal 136kovy vnitrek...

-> dragon_cb_cz: hmm rok je docela dlouhá doba budeme se modlit.
-> Enggik: -> Bucin: OK, pohledal jsem v mailu, zjistím jestli ještě jsou (byly k dispozici dvě sady, ale už je to skoro rok) a dám vědět.
-> dragon_cb_cz: už jsem požádal kontaktoval jsem toho človíčka co mi dohodil TTomas a ještě je má i s písty ale asi kroužky nebudou tak ty tu jsou v odkazu za litr ale pokud by byl tubus byl bych převelice vděčný a s cenou kolem +- 2500,- za komplet počítám
dragon_cb_cz ....... Možná bych věděl o zapometých 130 tubusech,
pohledám…
Tak si dyžtak vzpomeň i na mne

pohledám…
Tak si dyžtak vzpomeň i na mne


-> Bucin: Dva litry za vložky? Nebuď blázen, vždyť i v krámě stojí míň! Napiš prodejci a požádej o zrušení příhozu, to je fakt hrozná rachota. Možná bych věděl o zapometých 130 tubusech, pohledám... cena byla něco lehce pod 3 tisíce.
-> TTomas: díkys
-> Bukaj: nejsem jen je to kapínek nemohu zehnat
-> Bucin: Tak jsem ti to nasel v mailu...mas zpravu.
-> Bukaj: nedelej zagorku 

-> Bucin:
Když říkám "ne", myslím tím opravdu ne
Nejsi ty ženská?
Když říkám "ne", myslím tím opravdu ne

Nejsi ty ženská?

-> Bukaj: mě by jeden tubousek s těsněním vydržel na dalších 30 let
dám ti za to i 1,25x tolik co mě stojí vložky na aukru.

-> TTomas: prošel jsem celou inzerci u nich a nic nenašel...
-> Bucin:
Jestli myslíš jeden tubus, tak nechci
Těsnění bych jedno snad pustit mohl - 8 mi jich snad nějakou dobu bude stačit
Jestli myslíš jeden tubus, tak nechci

Těsnění bych jedno snad pustit mohl - 8 mi jich snad nějakou dobu bude stačit

-> Bukaj: nechseš se o jeden podělit ?
-> afro100: stěma vložkama si jo už jsem i dával z5 púvodní když bylo v cajku a no problemo
-> Bucin:
Kdyžtak mám zásobu těsnění Elring na 130L, kdybys nesehnal jinde...
A ty písty, co jsem dával odkaz z Aukra - tu aukci jsem vyhrál, ale ještě nevím, zda budou použitelné - vypadají trochu zoxidovaně - uvidíme
- taky záleží na toleranční třídě...
Pro své potřeby mám naštěstí dva komplet 130 tubusy - kupoval jsem je levněji, než za kolik chceš koupit samotné vložky...
Kdyžtak mám zásobu těsnění Elring na 130L, kdybys nesehnal jinde...
A ty písty, co jsem dával odkaz z Aukra - tu aukci jsem vyhrál, ale ještě nevím, zda budou použitelné - vypadají trochu zoxidovaně - uvidíme

Pro své potřeby mám naštěstí dva komplet 130 tubusy - kupoval jsem je levněji, než za kolik chceš koupit samotné vložky...

-> Bucin: ty vole, to ako chces dat do motoru kde budes davat nove vlozky a nove kruzky stare tesnenie pod hlavu? WTF? Tesnenie pod hlavou sa meni PRI KAZDOM ZHODENI HLAVY!
-> TTomas: pozdě už jsem přiklep 

-> Bucin: Vlozky jsem kupoval od nekoho ze skodateamu tusim za 1000+posta a mel jich dostatek, tak zkus jeste pohledat.
-> Bucin: ale to uz je tvoj problem... predajca casto nevie co ponuka, mas si to pri pokladni skontrolovat! 

-> Maťulo: jo a dopadne to jak když jsem ho kupoval před pár lety že chci na 130ku pak jsem zjistil po roce když jsem ho neuplatnil a chtěl prodat že je na 120ku a už mi 5 let visí na vratech
-> Bucin: uz rovno kup aj new tesnivo... sak to stoji par korun 

-> Bukaj: asi vezmu ty z AMD zrovna jsem klepl na vložky z aukra za 2000,- a pokud mi je do dvou dnů někdo nesebere tak koupim ještě kroužky a budu se modlit za písty a těsnění pod makovicí.
-> Bukaj: jop uz som pochopil... zle sa to vysvetluje bez fotky, to je pravda! 

-> Maťulo:
chtěl jsem tím zdůraznit, že to vlastně není vybrání pístu, ale to kolem je naopak "nadbrání"
-> Bucin: Nebo David. má v inzerci kroužky na 130 - ale jen černé a chromové.
chtěl jsem tím zdůraznit, že to vlastně není vybrání pístu, ale to kolem je naopak "nadbrání"

-> Maťulo: asi je náladovej já už koukám na druhou stránku
-> Bucin: gugel mi to vyhodil hned ako prve... 

-> Maťulo: heeeej tam jsem byl prohledával filtroval a nic 

-> Bukaj: dokud nebudu mít posháněné díly na opravu tak se mi to rozebírat moc nechce a z odvětrání motoru to pěkně fučí a tlakuje se
mám hlavní problém s kroužky ....
vložky bez problému záměnné a k sehnání
písty bych použil původní ale kroužky ty kroužky .....
Nemáte někdo ???
vložky bez problému záměnné a k sehnání
písty bych použil původní ale kroužky ty kroužky .....
Nemáte někdo ???
-> Bukaj: ano presne taketo piesty jak su na obrazku som vybral z motora aj ja, s bombirungom a takym vybratim... potom som ta nepochopil preco si nizsie napisal
Bukaj 24.12.12 13:06:26 napsal: → Maťulo: 130 píst nemá vybrání

Bukaj 24.12.12 13:06:26 napsal: → Maťulo: 130 píst nemá vybrání

-> Bucin:
Jestli jsou takový tlaky na 130 motoru a ventily nepropouštějí, tak je něco hodně špatně.
Ty dva poslední válce by odpovídaly na usazeniny okolo vložek, nedostatečné chlazení vložek a přehřívání.
Takže budou v háji nejen kruhy, ale i vložky a řekl bych na 90% i popraskaný písty mezi kruhama - nemoc 130 pístů - no, však uvidíš, až to rozebereš.
Jestli jsou takový tlaky na 130 motoru a ventily nepropouštějí, tak je něco hodně špatně.
Ty dva poslední válce by odpovídaly na usazeniny okolo vložek, nedostatečné chlazení vložek a přehřívání.
Takže budou v háji nejen kruhy, ale i vložky a řekl bych na 90% i popraskaný písty mezi kruhama - nemoc 130 pístů - no, však uvidíš, až to rozebereš.
-> Maťulo:
135 má píst s rovným dnem a vybráním, 130 má pásty s vybráním, ale vypouklé, takže vybrání je vlastně jen do roviny s vrškem boku pístu (blbě to popisuju, já vim)...
Tohle jsou 130 písty:
aukro.cz/show_item.php?it em=28704...
135 má píst s rovným dnem a vybráním, 130 má pásty s vybráním, ale vypouklé, takže vybrání je vlastně jen do roviny s vrškem boku pístu (blbě to popisuju, já vim)...
Tohle jsou 130 písty:
aukro.cz/show_item.php?it em=28704...
-> Bukaj: no právě KP dolu výkon dolu to se na to mohu rovnou vys.....
E. naměřil jsem tlaky 8-8-7-4 bary a všechno ukazuje na kroužky
E. naměřil jsem tlaky 8-8-7-4 bary a všechno ukazuje na kroužky
-> Bukaj: aha, nebol som si uplne isty, lebo nedavno som rozoberal jeden 130kovy motor co mam s dvojriadkovym blokom a tam boli take piesty co som este nikdy nevidel... nemali ovalne vybratie okolo ventilov jak favo alebo felda 135, ale take zvlastne vykrojene vybratie... videl som to prvy krat...
-> Maťulo:
130 píst nemá vybrání, ale oproti 135/6 je vyšší - takže jakoby nastaven
Takže by se to nepotkalo, ale mělo by to asi dost nízkej KP (výhoda by byla možnost použití molitanového těsnění pod hlavu
130 píst nemá vybrání, ale oproti 135/6 je vyšší - takže jakoby nastaven

Takže by se to nepotkalo, ale mělo by to asi dost nízkej KP (výhoda by byla možnost použití molitanového těsnění pod hlavu

-> MOLSO: nestretnu sa mu ventily s piestom? ked 130kovy piest ma take sikme vybratie pre ventily?
skor by som to riesil 136 M piestami ... a by sa nemuselo vsetko dohanat hlavou