skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felicia 1.3 mpi chyba v zapalování
-> Milan 136: Tady se jen točila. Pak jsem do ní 2x jebnul kladivem a povedlo se mi ji neustálým točením a poklepy vyndat. Ale jak byl te n závit zasranej hliníkem a je to zvrchu, tak se tam nedá nijak šáhnout. Musel jsem vejfuk říznout (byl to ješt originál), dát si to do polohy že tam vidím, ťuknout do závitu a když byl první závit OK, tak pak závitník...
-> StepaNoFUN: ja jednou na felde sondu protocil a jen se tocila. Tak jsem vyndal svody, za sondu utahnul do sveraku a s kolegou jsme za ty svody zvedali ponk. Ale vyndali. Pak zavitnik a bylo to
-> Milan 136: Ale jednou jsem si cvičně vyndal (říznul origo) vejfuk na 1,4 MPi Fabii. Na tý druhý sondě se to žvejklo tak blbě, že jsem to na autě nedokázal udělat. :-/ I kdžy jsem ji z toho nakonec vymlátil, tak jsem se nedokázal chytit závitníkem, dokud jsem ten půvdní závit nevysekal důlčíkem. :-/
I když se závit na sondě žvejkne, tak sonda je měkká a ten závit ve svodech tvrdej. Nikdy se nestalo, že by se nezachránil a že ta sonda byla kolikrát holá. Stačí závitník M18x1,5 myslím
-> Tomaso435: Neupadnou. I na totálních korozníkách to jde po ohřátí rozdělat slušně.
-> StepaNoFUN: kdybys to auto vidět jak je celý a všude krom spodku nabobtnalý díky hnilobě, tak bys pokusy s autogenem ani nezkoušel :-D ty šrouby upadnou snad někdy po cestě sami od sebe aniž by se někdo pokoušel povolovat... proto se mi do toho nechce :D
-> Pavel P@nkáč: nie
-> suri: a tlak paliva mas změřený při tom poklesu výkonu?
-> MVM: hm , to moje je čisté , vačka ME , zoštelované a niekedy to proste vo vyšších otáčkach vynecháva hlavne za tepla , kedysi som vymenil trištvrte auta a bola ko klapka , dnes neviem kde začať kedže žiadne nové origo diely nie sú ... lambda chodí , tlak v saní chodí , klapka detto ale to chodila aj pred tým a nešlo to
je to vynechávanie výkonu ako keby dochádzal benzín , nie trhanie ako pri sviečkach , také plynulé
je to vynechávanie výkonu ako keby dochádzal benzín , nie trhanie ako pri sviečkach , také plynulé
-> Tomaso435: Neurveš ani jedny šrouby. Ohřeješ to autogenem a pak prakticky bez potíží vyšroubuješ. Ale o5 - stojí to peníze... Buď za nákup malýho autogenu, nebo někomu, kdo ho má a půjčí ho/ udělá to...
Nebo vykurvíš tu lambdu, co tam je, vydloubeš zbytky závitu, protáhneš to závitníkem a dojdeš si prostě koupit NOVOU.
K tomu zkoušení mimo auto - jako že do toho budeš foukat horkovzduškou a zjišťovat, že tam je 100% kyslíku? Nebo k tomu přidáš ještě hadici od výfuku?
Nebo vykurvíš tu lambdu, co tam je, vydloubeš zbytky závitu, protáhneš to závitníkem a dojdeš si prostě koupit NOVOU.
K tomu zkoušení mimo auto - jako že do toho budeš foukat horkovzduškou a zjišťovat, že tam je 100% kyslíku? Nebo k tomu přidáš ještě hadici od výfuku?
-> StepaNoFUN: tlakoměr na burze za pětku se sežene, to nebude problém :D jen mě děsí ta lambda.. urvu nejenom štefty ve svodech ale i šrouby u katu... pač ještě se mi ji nepovedlo nikdy vyšroubovat jak je to srostlý... jde vyzkoušet lambda i bez zapojení v autě ? mám tu jedny svody i s ní... vlastně dvoje.
-> Tomaso435: Na známýhofeldě jsem řešil cukání poměrně dlouho .. nakonec to fungovalo až po výměně lambda sondy ale jedině originál Bosch podle jejího čisla.. ne náhrada podle WINu,, Na čerpadle ubrat nejde..
-> Tomaso435: Kup (hele vím, že u Tebe je tohle to sprostý slovo, ale těžko to někdo bude vyhazovat) si tlakoměr, téčko, hadičníky a ten tlak paliva můžeš změřit. Mělo by tam bejt +- nějaká desetina 3 BAR... (u MPi)
Pak je ještě možnost zajet do servisu, kde tohle vybavení maj a za patřičnej poplatek (zase sprostý slovo) Ti to změřej...
Pak je ještě možnost zajet do servisu, kde tohle vybavení maj a za patřičnej poplatek (zase sprostý slovo) Ti to změřej...
-> MVM: a nejde ubrat na čerpadle? :-D nebo jakkoliv srazit spotřebu:D je to na 10km do práce očekávám od toho cca 80 maximálku 

-> Tomaso435: Regulátor tlaku paliva být vadnej může ale zase tak často ti nebývá.. Spíš to častěji odnáší palivový čerpadlo v nádrži.. Tim pádem ten tlak paliva kolísá...
-> Petr Urban: ted sem to zkoumal,
už se někdo setkal s vadnou regulací tlaku paliva co je v tom rozdělovači paliva před vstřikama? :-D
bud je to fakt tou lambdou která není stará stejně jako celej vejfuk a nemá mnoho najeto, nebo je chyba ještě v nějakej jinej blbosti.
už se někdo setkal s vadnou regulací tlaku paliva co je v tom rozdělovači paliva před vstřikama? :-D
bud je to fakt tou lambdou která není stará stejně jako celej vejfuk a nemá mnoho najeto, nebo je chyba ještě v nějakej jinej blbosti.
-> Tomaso435: je tam průchozí filtr, tlak paliva řeší přetlakový ventil na konci lišty který se ještě reguluje dle podtlaku v sání.
ted sem si hrál s diagnostikou na feldě...
pořád tam je sporadickáý chyba 00537 ted už nevim jesi dolní nebo horní. to je fuk
když sem si zkusil akční členy tak čerpadlo ok, ale ten ventil aktivního uhlí by taky moh cvakat ne ? a necvaká.....
když se chci trochu svižnějc rozjet, tak auto jako že začne ubírat, chvilkama pocukává jako by to umyslně ubíralo palivo... což je asi tou lambdou že se snaží ubrat na spotřebě která je i takhle dle mýho zbytečně vysoká.
tak mě napadlo, není tam někde nějakej palivovej filtr s tlakovým omezením pruchodnosti ? já jen jesi to není jak na tej fabii kde musí bejt filtr s danýma atmosferama... že by to mohlo protejkat zbytečně moc
pořád tam je sporadickáý chyba 00537 ted už nevim jesi dolní nebo horní. to je fuk
když sem si zkusil akční členy tak čerpadlo ok, ale ten ventil aktivního uhlí by taky moh cvakat ne ? a necvaká.....
když se chci trochu svižnějc rozjet, tak auto jako že začne ubírat, chvilkama pocukává jako by to umyslně ubíralo palivo... což je asi tou lambdou že se snaží ubrat na spotřebě která je i takhle dle mýho zbytečně vysoká.
tak mě napadlo, není tam někde nějakej palivovej filtr s tlakovým omezením pruchodnosti ? já jen jesi to není jak na tej fabii kde musí bejt filtr s danýma atmosferama... že by to mohlo protejkat zbytečně moc
Felda 1.3 MPi má skupinové vstřikování i zapalování. Fabia 1.4 MPi sekvenční vstřikování a skupinové zapalování.
-> darklord 16.01.18 13:14:40: máš pravdu, som to napísal v rýchlosti bez poriadneho prečítania o čom je reč.
Toto mi to pripada uz ako uplne trollenie.
Felicia MPi ma jedinu informaciu o polohe klukoveho mechanizmu, a to - HU dvojice 1-4 a HU dvojice 2-3. Cize aj zapalovanie, aj vstrekovanie prebieha po dvojiciach (1-4, 2-3).
Zapalovanie dufam uz rozoberat nemusim, jedna sviecka pali pre piest v kompresii, druha pali v podstate do strihu, resp do vyfuku. Nic zle sa nestane, proste jednotliva sviecka pali dvakrat za 4T cyklus.
Vstrekovanie prebieha uplne rovnako, dvojica vstrekovacov vstrekne polovicny objem pri kazdej otocke motoru. Na jednom valci to bude pocas sania, na druhom valci pocas expanzie (tu sa tym navyse chladi saci ventil, resp odparuje palivo). Cize z pohladu jedneho valca sa najskorej odpari cast benzinu, a pri sani sa este vstrekne druha cast priamo pri otvorenom sacom ventile.
Felicia MPi ma jedinu informaciu o polohe klukoveho mechanizmu, a to - HU dvojice 1-4 a HU dvojice 2-3. Cize aj zapalovanie, aj vstrekovanie prebieha po dvojiciach (1-4, 2-3).
Zapalovanie dufam uz rozoberat nemusim, jedna sviecka pali pre piest v kompresii, druha pali v podstate do strihu, resp do vyfuku. Nic zle sa nestane, proste jednotliva sviecka pali dvakrat za 4T cyklus.
Vstrekovanie prebieha uplne rovnako, dvojica vstrekovacov vstrekne polovicny objem pri kazdej otocke motoru. Na jednom valci to bude pocas sania, na druhom valci pocas expanzie (tu sa tym navyse chladi saci ventil, resp odparuje palivo). Cize z pohladu jedneho valca sa najskorej odpari cast benzinu, a pri sani sa este vstrekne druha cast priamo pri otvorenom sacom ventile.
-> Bukaj: Taky bych si myslel, že vstřikovat během výfuku (píst jde nahoru) je nesmysl, i kvůli dalším částem...nebo pak už nerozumim 4T R4 motoru.
-> darklord 16.01.18 14:16:43: Aha, není jiná vstupní hodnota do jednotky, než poloha klikovky... 

-> vhml 16.01.18 14:15:02: Fakt? U MPi byc předpokládal, že z hlediska spotřeby paliva je to hloupost, není?
V jaký moment (ve vztahu k poloze pístů a ventilů v těch dvou válcích) to vstřikuje?
V jaký moment (ve vztahu k poloze pístů a ventilů v těch dvou válcích) to vstřikuje?
-> bouchy 16.01.18 14:14:21: vstrekuju vzdy dva, tak isto ako palia dva. Co na tom nerozumies? Ako by mala jednotka vediet kam vstreknut, ked ma len informaciu o HU danej dvojice piestov?
-> Bukaj: to nie je pravda. Vzdy vstrekuju dva vstrekovace, presne tak isto ako palia dve sviecky. Plati to samozrejme pre Feliciu MPi. Fabia OHV uz ma cidlo vacky, kedy dokaze rozdelit vstrekovanie presne na jeden valec.
-> Bukaj 16.01.18 13:43:17: vstrikuji taky dva najednou.
-> Bukaj: Takže to jde detekovat tím, který vstřikuje

-> bouchy 16.01.18 13:26:47: Cívky v zapalovací liště jsou dvě, tedy pálí vždy dvojice svíček - to ničemu nevadí. A vstřiky jsou 4, vstřikuje vždy jen jeden vstřikovač právě do válce, kam je potřeba... 

-> bouchy: (sání + expanze) versus (komprese + výfuk)
-> vhml: A ten druhý vstřikovač?
-> vhml: Takže se vstřikuje během výfuku? Zajímavé.
-> minno: ako prosimta podla polohy zotvraku poznas ci pali prvy alebo stvrty valec? 

-> vhml: Podľa polohy zotrváku predsa.
-> bouchy 16.01.18 13:10:37: a jak by zjistila kam ma vstrikovat? Ty jdou samozřejmě taky dva najednou
-> bouchy: sak ale vstrekuje sa tiez po dvojiciach, alebo dokonca to ani neni rozdelene. Teda u feldy MPi
-> vhml: Třeba podle toho, kam se vstřikovalo?
-> bouchy 16.01.18 12:50:25: a kde by řídíci jednotka ve felde zjistila jestli je valec v kompresi nebo ve výfuku?
-> bouchy: jop, je to tak, palí 2 najednou.
Čus, vytáhnu téma s dotazem - teď jsem byl konfrontován s tvrzením, že Felicia se svou zapalovací lištou má svíčky spojené ve skupinách po dvou, čili pálí zároveň válec s kompresí a zároveň válec s výfukem; pak ty druhé dva... jako fakt? Protože to se mi nezdá - proč by existoval kontaktní rozdělovač na 4 vývody u čtyřválcového motoru (u 120tek) - když by stačily dva... mám za to, že to musí pálit standardně 1 3 4 2.
-> TooM-As: Tím zkratem to určitě nebylo... Spíš bych se zaměřil na stav svíček... Jedna předpokládám nepůjde povolit. Nebo blbě... Buď olej, nebo voda ve válci...
Dneska při montáži alternátoru do strejdovo felicie jsem zapoměl odpojit baterku a když jsem dotahoval přívodní kabel tak jsem si ťuknul klíčem o zapalovací lištu . Pak jsem z hrůzou zjistil že auto běží jen na 2 nebo 3 válce. Vyzkoušel jsem jinou lištu , a stále to samé , tak jsem mrknul do řídící jednotky jestli tam není něco vypálenýho , ale všechno v pohodě.
Nakonec jsem to chvilku skusil podržet ve vyších otáčkách a najednou se ty 2 válce chytli a od tý doby v pořádku. Tak mě zajímá jestli jste se s tím už někdo setkal .
Nakonec jsem to chvilku skusil podržet ve vyších otáčkách a najednou se ty 2 válce chytli a od tý doby v pořádku. Tak mě zajímá jestli jste se s tím už někdo setkal .