skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Knock sensor
17:01:41
28.04.2013
28.04.2013
vhml
-> TechniX: na samotnej poklep to asi reagovat nebude. Melo by to být naladěný na nějaký vlastní frekvence piezokrystalu.
13:36:17
28.04.2013
28.04.2013
TechniX
Vím že to nejsou ty obvody HIP9011 co se dávají do ECU, spíše hledám ty 8 pin obvody zřejmě to budou operační zesilovače ..
13:33:03
28.04.2013
28.04.2013
TechniX
-> King: Jo máš naprostou pravdu, teď jsem ho vzal, připojil na milivoltmetr dal AC a když ho položím na dřevěnou desku stolu a zaklepu do ní šroubovákem tak to vyběhne až na hodnotu cca kolem 40mV .. Takže je vidět že to reaguje na otřes :) Díky ti moc za důležitej poznatek.
Další věc by byla čím to zesílit, vím že existuje integrovaný obvod pro tyhle knock snímače, má zhruba 8 pinů nožiček, kolikrát se k tomu připojuje i LM3914 a prodává se to jako Knock Link za který blbečkové platí velké peníze, což ve skutečnosti hodnota výroby je ani né do 100kč.
Další věc by byla čím to zesílit, vím že existuje integrovaný obvod pro tyhle knock snímače, má zhruba 8 pinů nožiček, kolikrát se k tomu připojuje i LM3914 a prodává se to jako Knock Link za který blbečkové platí velké peníze, což ve skutečnosti hodnota výroby je ani né do 100kč.
13:09:36
28.04.2013
28.04.2013
King
-> TechniX: Ciste teoreticky - knock senzory jsou obvykle pizomenice a jejich vystupem stridavy napeti. Obvody pro vyhodnoceni signalu s normalne meritelnym vystupem jsou v ECU.
11:36:05
28.04.2013
28.04.2013
TechniX
Testoval jsem ho i milivoltmetrem a při poklepu taktéž nic, takže je nějaký způsob jak ho odzkoušet ?
11:25:48
28.04.2013
28.04.2013
TechniX
Mám tu knock údajně z Felicie MPi, Bosch 0261231045 zakoupen od jednich zasraných překupníčků co prodávaj díly z rozebraných aut.. Měřil jsem ho ohmicky a vyšel mi odpor zhruba 5Mohm .. při poklepu se odpor nemění. Věděl by někdo správnou hodnotu ?
13:14:24
19.06.2012
19.06.2012
Dušan
-> Gemini: cca 50 babek + sensor
07:37:56
19.06.2012
19.06.2012
Gemini
-> Dušan: $ ??
21:47:04
18.06.2012
18.06.2012
Dušan
-> m8rinek: lotyssko
21:42:06
18.06.2012
18.06.2012
m8rinek
-> Dušan: to je ta krabička z Anglie?
21:23:43
18.06.2012
18.06.2012
Dušan
dneska otestovano a kupodivu to do 5000 jen poblikava a pak uz se postupne rozsvecuje info ze detonuju. Tzn poladim predstih ve vysokych otackach a uvidime jestli zmlkne.
12:29:31
18.06.2012
18.06.2012
Dušan
-> darabos: blackbox :) Mel by to byt filtr jako u RJ. Je to postaveny na vetsinu koncernovych motoru. Zkousel jsem do cidla klepat lzici a ledky byly aktivni. Zalezi jestli to pasmo bude stejny, ale da se nastavit citlivost tak uvidim.
12:22:23
18.06.2012
18.06.2012
darabos
-> Dušan: a co je v krabici?
12:11:46
18.06.2012
18.06.2012
Dušan
Uvidime zda to bude neco umet. Melo by to ukazovat uz od zacatku az po silne detonace
11:01:33
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> suri: jak píše darklord... nálitek tam nemám, kdyby tam byl, tak bych se tu tak blbě neptal a bylo by jasno.
10:39:44
13.06.2012
13.06.2012
darklord
-> suri: ze ty si necital co tu chlapec pisal? ze tam ten naliatok nema..
10:35:07
13.06.2012
13.06.2012
suri
-> Marcius: radšej to urob ako sa píše na opačnú stranu do náliatku na uchytenie motora do montážneho stojana - stačí tam vložka z m12 na m8 tuším a fachčí to , už som to tak niekoľkokrát videl a zo snímačom klepania nebol problém , ale s ním nie je aj ak je zapojený zabalený vo zväzku , pokiaľ sa nerobili nejaké vážne úpravy okolo hlavy a nedetonuje to , tak sa nemá čo stať
09:12:08
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: tak jo, díky za odkaz
píše se tam...
Stepan FUN 21.05.12 08:35:55 napsal:
→ Felisha: čím blíž původnímu místu, tím líp. Ale
na nálitku určeným pro stojan na motory (mezi 2–3 válcem) funguje bez
problémů a dostane tam i kabel. Jen je potřeba udělat buď svorník, nebo
závitovou vložku aby to šlo přišroubovat. Správně by měl bejt na 4tým
válci, kterej se nejhůř chladí a tudíž je nejnáchylnější na detonace,
ale to je u „starýho“ bloku bez velkejch úprav (svařovní atd.)
nereálný.
z toho to vidím na tu vypouštěcí zátku...
píše se tam...
Stepan FUN 21.05.12 08:35:55 napsal:
→ Felisha: čím blíž původnímu místu, tím líp. Ale
na nálitku určeným pro stojan na motory (mezi 2–3 válcem) funguje bez
problémů a dostane tam i kabel. Jen je potřeba udělat buď svorník, nebo
závitovou vložku aby to šlo přišroubovat. Správně by měl bejt na 4tým
válci, kterej se nejhůř chladí a tudíž je nejnáchylnější na detonace,
ale to je u „starýho“ bloku bez velkejch úprav (svařovní atd.)
nereálný.
z toho to vidím na tu vypouštěcí zátku...
09:06:47
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: jde o to, že takhle ten motor funguje a přeskládávat se mi to nechce, je vyčištěnej, srovnaná dosedací plocha, prostě byla by to zbytečná práce a peníze navíc, když to porovnám s výměnou navrtané zátky.... ano MPi setrvák mám (resp. by měl přijít poštou), na domek termostatu nechám navařit hliníkovej kroužek pro teplotní čidlo, sání, vstřiky, klapku, lištu, snímač polohy kliky, lambdu, řj + immo + klíč mám, všechno mám a vzhledem k tomu, že kvůli nádrži budu vyndávat motor, převodovku. trubky chlazení, tak to na to prostě naházím.
09:04:19
13.06.2012
13.06.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Marcius: tady se to řešilo : skoda-virt.cz/cz/.../1617
90-vymena-motoru-felicia-b
mm-do-mpi?gotopost=2...
09:02:28
13.06.2012
13.06.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Marcius: střeva přeskládáš, to snad není problém..
ale určitě to pujde naroubovat někam i na tenhle blok..
setrvák máš mpi ?
ale určitě to pujde naroubovat někam i na tenhle blok..
setrvák máš mpi ?
09:01:07
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
to už pak je lepší rada typu koupit felicii MPi jenže to bych asi už koukal po modernějším autě s turbem v sérii.
09:00:08
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: já vím, jenže když vezmu to, že tenhle motor má komplet nový střeva, tak by to byla docela škoda ne ?
08:58:07
13.06.2012
13.06.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Marcius: no a co rada dát tam mpi blok
08:49:21
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
no a
2. místo je nepoužitá příprava na odbočku z olejového kanálu... zde by stačilo udělat vložku...
ale nevím, zda musí být umístěno v okolí 3. a 4. válce, či tak něco, proto se chci zeptat toho, kdo má zkušenosti a řešil podobnou hovadinu...
prosím ne rejpance typu ser na MPi , hoď pořádnej karbec, kup programovatelný zápalko nebo si nech udělat pořádnej rozdělovač, kup pořádný VN kabely.... ne... chci mít pokoj od těch mechanickejch pičovin, který se musej při každé montáži demontáži nastavovat, chci si uklidit v motorovým prostoru od VN káblů a dalšího zvěrstva a taky dosáhnout trochu kultivovanýho chodu za všech okolností... bez přemejšlení, jen otočit klíčkem ...
2. místo je nepoužitá příprava na odbočku z olejového kanálu... zde by stačilo udělat vložku...
ale nevím, zda musí být umístěno v okolí 3. a 4. válce, či tak něco, proto se chci zeptat toho, kdo má zkušenosti a řešil podobnou hovadinu...
prosím ne rejpance typu ser na MPi , hoď pořádnej karbec, kup programovatelný zápalko nebo si nech udělat pořádnej rozdělovač, kup pořádný VN kabely.... ne... chci mít pokoj od těch mechanickejch pičovin, který se musej při každé montáži demontáži nastavovat, chci si uklidit v motorovým prostoru od VN káblů a dalšího zvěrstva a taky dosáhnout trochu kultivovanýho chodu za všech okolností... bez přemejšlení, jen otočit klíčkem ...
08:44:38
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
takhle by tam čidlo sedlo - pěkně, i sériový káble od MPi vystačí... ale nevím, zda ta měděná těsnící podložka pod šroubem nemůže nějakým způsobem tlumit rezonance, nebo nějakej podobnej důvod...
08:42:47
13.06.2012
13.06.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
nenašel jsem vhodnější téma, kam bych svůj dotaz upíchnul, ...
mám 781.136B blok, kterej nemá na straně vejfukovýho potrubí nálitek pro dílenský držák, tudíž při zástavbě MPi není kam dát čidlo klepání... tak jsem koukl na druhou stranu bloku a našel jsem 2 potenciální místa, kam by to šlo bez návarů hliníkem našroubit...
1. - ocelová vypouštěcí zátka vody na bloku motoru
mám 781.136B blok, kterej nemá na straně vejfukovýho potrubí nálitek pro dílenský držák, tudíž při zástavbě MPi není kam dát čidlo klepání... tak jsem koukl na druhou stranu bloku a našel jsem 2 potenciální místa, kam by to šlo bez návarů hliníkem našroubit...
1. - ocelová vypouštěcí zátka vody na bloku motoru
20:53:03
05.06.2012
05.06.2012
Nepér
Já to zkusil, zjistil jsem, že z toho nic nepoznám a tím jsem taky skončil. Možná mám vadné čidlo, nebo to chce poměrně strmou pásmovou propust. Až zase nebudu mít co dělat, zkusím něco nahrát a zvednout při tom předstih do detonací ale do prázdnin na to moc nemám čas.
19:21:16
05.06.2012
05.06.2012
darabos
-> Urbi: este mame v plane v buducnosti ladit ten motor a aj ja budem 1,4-ku, tak ked nahrame este nieco, zrejme aj klepanie :)
18:48:48
05.06.2012
05.06.2012
darklord
-> Urbi: si to nandi na youtube
18:44:09
05.06.2012
05.06.2012
Petr Urban
-> darabos: V tom případě škoda že tam klepání nenastalo, takle netuším jak by mělo znít
18:40:48
05.06.2012
05.06.2012
darabos
-> Urbi: nie to nie su detonacie este...ked pocujes ten slabsi vzuk tak to su len ventily, po pridani a zvyseni otacok sa zvysuje aj hluk, klepanie je ostrejsie
Edit: inak ja som mal zapojeny snimac do notebooku
Edit: inak ja som mal zapojeny snimac do notebooku
18:14:33
05.06.2012
05.06.2012
m8rinek
18:12:07
05.06.2012
05.06.2012
Petr Urban
-> darabos: A ten tvrdý zvuk při přidávání plynu to jsou celou dobu detonace ? Jak to má člověk diagnostikovat z tohoto...popis k zvuku prosím a čím jste to dělaly.
18:08:32
05.06.2012
05.06.2012
darabos
-> Nepér: toto som nahral, ked sme ladili kamosovu 1,6-ku vdracing.sk/fotky/Ivan_Mo
tor1.wav
18:03:43
05.06.2012
05.06.2012
Petr Urban
-> Nepér: Tak jak to teda vymyslíme ? Potřeba to je, je to jediná možnost pro opravdu přesné odladění pod limit detonace a díky tomu tam ty koně budou ... protože stavím nový motor, tak bych jich tam našel více než dost díky něčemu jak v tom druhém videu a mohu ihned donastavit předstih Ignitechem.
16:51:38
05.06.2012
05.06.2012
Nepér
Já třeba jezdil s bateriovým mixpultem . Ale jak jsem psal, nic jsem podle toho nepoznal, protože v tom začlo takhle praskat už při zvýšení otáček http://youtu.be/RFwvUYguG
aQ
A já čekal, že uslyším tohle
A já čekal, že uslyším tohle
14:31:07
05.06.2012
05.06.2012
Petr Urban
-> Gemini: Takže stačí z knock senzoru přes elektroniku vyřezat jen snímané pásmo co potřebujeme, zesílit předzesilovačem a výstup na sluchátka ? Dej prosimtě info jak si na to šel ty. Protože seřídit motor dle detonací je jediná možnost jak ze zapalování ždímat max. potenciálu pro výkon motoru.
10:17:02
05.06.2012
05.06.2012
Gemini
na nejaku LEDku to nema vyznam, vyznam maju sluchatka na ktorych sa dany motor odladuje a ked sa odladi na urcity kvalitny benzin, knock uz neni treba
naozaj to funguje ako mikrofon, staci ten signal zosilnit, filtrami orezat (korekcie) a naucit sa pocuvat co je zvuk motora ok, a co neni ok.........je to pocut aj bez knock, takze snim je to lepsie :)
pre zaciatok skuste predzosilovac s korekciami pre mikrofon
naozaj to funguje ako mikrofon, staci ten signal zosilnit, filtrami orezat (korekcie) a naucit sa pocuvat co je zvuk motora ok, a co neni ok.........je to pocut aj bez knock, takze snim je to lepsie :)
pre zaciatok skuste predzosilovac s korekciami pre mikrofon
23:48:47
04.06.2012
04.06.2012
darabos
-> Dušan: super, som zvedavy co odpise
22:34:19
04.06.2012
04.06.2012
Nepér
Já to zkoušel poslouchat na sluchátka ale nad as 3t otáček v tom praskalo, tak nevím, kde byla chyba. Jiné čidlo nemám, abych ho zkusil.
22:24:11
04.06.2012
04.06.2012
Dušan
-> darabos: napsal jsem o nejaky info tak uvidime
21:56:25
04.06.2012
04.06.2012
darabos
-> Dušan: ja sa toho trosku bojim, neviem co je vo vnutri a mam taky pocit, ze tam je len nejake analogove vyhodnotenie, co neznamena, ze je zle, len nepoznam. Ja som komunikoval s chalanom co robi toto www.viatrack.ca/ a je to overene, aj na stranke www.megasquirt.info/ maju na neho odkaz. Ja to mam v plane objednat od neho nakolko mam riadiacku megaquirt a mam po probleme nemusim riesit interface
21:49:54
04.06.2012
04.06.2012
Dušan
sel by do toho nekdo ? Cena neni hrozna, ale kdo vi jestli to funguje.
20:56:13
04.06.2012
04.06.2012
Dušan
20:18:01
04.06.2012
04.06.2012
srandokan - zrušená registrace
darabos 04.06.12 18:53:24 napsal:
→ m8rinek: nie nie, treba tam filter, a frekvencia sa
vypocita podla vrtania
Edit: je to komplexnejsie, tam treba zaratat aj otacky, lebo hluk motora pri
5000 otackach je iny ako pri 2000, takze hladinu hluku treba posuvat hore
s otackami a podobne.
Tuším býva ešte senzor nerovnej cesty. Je to v princípe činnosti podobné ako senzor klepania, aby RJ vedela odlíšiť klepanie nápravy od motora
→ m8rinek: nie nie, treba tam filter, a frekvencia sa
vypocita podla vrtania
Edit: je to komplexnejsie, tam treba zaratat aj otacky, lebo hluk motora pri
5000 otackach je iny ako pri 2000, takze hladinu hluku treba posuvat hore
s otackami a podobne.
Tuším býva ešte senzor nerovnej cesty. Je to v princípe činnosti podobné ako senzor klepania, aby RJ vedela odlíšiť klepanie nápravy od motora
19:15:16
04.06.2012
04.06.2012
darklord
-> m8rinek: mozno by nebolo odveci pouzit speci cip len pre ten knock senzor, on aj hlupy simos z feldy ma na to dedikovany obvod (z hlavy ale neviem cislo toho cipu), a CPU z neho len taha hotove data
18:59:21
04.06.2012
04.06.2012
darabos
-> m8rinek: jj, a vyspelejsie jednotky snimaju len urcite okno, napriklad od -5 stupnov pred HU po 15 stupnov za HU, proste odpali to a pocuva len na tom jednom valci a vie presne na ktorom treba upravit predstih a podobne :) na motorkach je to bezne ze jednotlive valce maju iny predzapal....ale to je pre nas scifi
18:55:15
04.06.2012
04.06.2012
m8rinek
-> darabos: aha, to je složitější než jsem si myslel... sakra :D
18:53:24
04.06.2012
04.06.2012
darabos
-> m8rinek: nie nie, treba tam filter, a frekvencia sa vypocita podla vrtania
Edit: je to komplexnejsie, tam treba zaratat aj otacky, lebo hluk motora pri 5000 otackach je iny ako pri 2000, takze hladinu hluku treba posuvat hore s otackami a podobne.
Edit: je to komplexnejsie, tam treba zaratat aj otacky, lebo hluk motora pri 5000 otackach je iny ako pri 2000, takze hladinu hluku treba posuvat hore s otackami a podobne.