
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozvody.... jaké vybrat?
-> Pavel P..: zas tiu nie retaz ma peknu volu v zuboch 

Já teď konečně dělal ty rozvody a nakonec jsem použil ty Pragovácký, tak jsem zvědavej co vydržej.
jinak mám taky někde rozvody pochybnýho původu, řetěz se do zubů na kolech musí natlačit, značení žádný
jinak mám taky někde rozvody pochybnýho původu, řetěz se do zubů na kolech musí natlačit, značení žádný

-> minno: VIKA
toto by som sa bal dat na cilkular a o to skor nie do auta

-> castrol: čínske písmená? To bude kvalitný výrobok po výstupnej kontrole kvality.
neviem ci to bude vidno
ale jo je
ale jo je
toto mi doniesol chalan do prace ,ze doma sa mu to valalo, uz viem preco 

Bylo tu řečeno dost, jen ještě malá poznámka k tomu soukolí s ostrými zuby a spojkou řetězu:
ty jsou opravdu z doby 1000MB/100/110 a vyznačují se dobrou životností a vyšší hlučností. U motorů s vrtulí chlazení přes klíňák to ventilátor snadno přehluší, takže je to fuk, ale do auta s vlečkou bych je radši nedával
ty jsou opravdu z doby 1000MB/100/110 a vyznačují se dobrou životností a vyšší hlučností. U motorů s vrtulí chlazení přes klíňák to ventilátor snadno přehluší, takže je to fuk, ale do auta s vlečkou bych je radši nedával

-> alfik: na fotce maji originál, případně to budou ČZ Strakonice 

chcem sa spytat na kavlitu rozvodov s autokelly ... pisu tam že su povodom z Cz...
-> Vojťas: ked ich menis s kazdym druhym olejom je to v klidku
A co novy rozvody? jsou ok?
www.obautodily.cz/skoda_1 20_sada_soukoli_rozvodu_s_ retezem_original-205050
www.obautodily.cz/skoda_1 20_sada_soukoli_rozvodu_s_ retezem_original-205050
-> jarda.u1: myslím že to bude jedno , ja dávam origo ak ma niekto ukecia , aj s olejovým filtrom a origo guferom ktoré asi jediné tesní to mám za 700skk a to sa celkom oplatí , len to gufero je 200 + 100 filter
mám ich 20tkm a ticho , jedny som dával v 2008 a mali 80tkm keď išlo auto preč, hlavne urobiť rovnobežnosť a namazať
mám ich 20tkm a ticho , jedny som dával v 2008 a mali 80tkm keď išlo auto preč, hlavne urobiť rovnobežnosť a namazať
Taky se zeptám,jaké rozvody koupit na Felicii 1.3 MPI model 97 -> a jakým se raději vyvarovat.Nebo mám zajít radši do Škodovky pro origo?
-> m8rinek:






m8rinek: vždyť jsem psal že by to chtělo víc km že takhle ho*no poznám...

-> Tomáš Třeštík: 200km vydrží i ozubená silonka..
podle fotky jsem teď namontoval ty rozvody z tvý fotky č.5 (vlevo dole) na Feldu zatím mám na nich 200km a v poho
ale chtělo by to víc km takhle zatím ho*no poznám 


-> Sepp: 8 tis. km, nič moc na posudzovanie kvality rozvodu.
ja neviem , rozvodu skôr škoda nízke otáčky keď sa motor dusí ako vyššie , samozrejme 6000 mu neprospieva
Používám ty z bodu 1. najeto cca. 8tkm, motor nešetřím, na trojku dle otáčkoměru klidně přes 5500ot/min a zatím drží. Kontroloval jsem je při výměněně vačky a nepřišlo mi, že by byly vytahaný, stejně tak nejsou hlučný.
-> TTomas: Se stydim
Hridel, na nem excetricky dve loziska a jedem 
Akorat jsem musel prevarit blok a prsa, protoze se me to tam nechtelo vejit. Hledal jsem nejake fotky,ale nenasel ...


Akorat jsem musel prevarit blok a prsa, protoze se me to tam nechtelo vejit. Hledal jsem nejake fotky,ale nenasel ...
-> Ultim: Tak se schvalne pochlub jak a z ceho jsi to vymyslel:)
-> TTomas: -> skodovak: No nevim, co je na tom, ale ja si delal napinak jeste za svich stredoskolskych let. Neni na tom nic extra sloziteho 

-> TTomas: jojo třeba to někdy někdo dotáhne do konce :-) tady u nás už asi ne,parta se rozpadla a ti lidé už mají jiné hodnoty a zkrátka to po mnoha letech opadlo.Ani už nejsem co jsem býval ač se držím co to byť bez většího postupu..
-> skodovak: Jasny..ono se to projevi uz pri montazi. Ten napinak neni zadna veda. Mam ho vymysleny a i znam vhodny material...jen by to chtelo nakreslit, udelat prototyp a poradne otestovat.
-> TTomas: taky jsme o tomhle dlouho přemýšleli,ale nějak jsme to taky nikdy neudělali..neni to uplně sranda prostorově a mechanicky..
Jinak je to jen to co vím,radit si je nedovolím,můžou být z jiné serie,bůh ví kolik firem je tak balilo a budu za blba.Je to jen názor do pranice..
Ještě si vzpomínám na jedny z tohohle papíru a ty skoro nešly nasadit a volně nově postavený motor celkem brzdily,nakonec jsem dal radši jiné..takže těžko soudit
už jsem v jednu dobu měl plné zuby toho,že člověk to někomu udělal a on po cca 1000-4000 přišel že zvukově to je to samé.Od té doby ikdyž zvoní maximálně kouknu a neřeším.Když vezmu jak řechtají felice s nájezdem nepočítaně km na jedny rozvody,celkem mě to uklidní..samo ne uspokojí
Jinak je to jen to co vím,radit si je nedovolím,můžou být z jiné serie,bůh ví kolik firem je tak balilo a budu za blba.Je to jen názor do pranice..
Ještě si vzpomínám na jedny z tohohle papíru a ty skoro nešly nasadit a volně nově postavený motor celkem brzdily,nakonec jsem dal radši jiné..takže těžko soudit
už jsem v jednu dobu měl plné zuby toho,že člověk to někomu udělal a on po cca 1000-4000 přišel že zvukově to je to samé.Od té doby ikdyž zvoní maximálně kouknu a neřeším.Když vezmu jak řechtají felice s nájezdem nepočítaně km na jedny rozvody,celkem mě to uklidní..samo ne uspokojí
-> skodovak: Nejaky takovy mam...mrknu kolik, pripadne dam vedet...kazdopadne diky za tip. Ja uz nejakej patek nosim v hlave napinak, ale furt nejak neni cas to zrealizovat. Zkusim poverit znameho konstruktera motoru, zdali by na to nemel chvilku casu a nedotahl by to. S nim budou tyhle rozvody vecne.
-> TTomas: lepší,hned neřvou a i po několika různých kontrolách při nějakém úkonu na motoru či dávání jiného + staré rozvody drží a nejsou jak kšandy.Zkušenost mám ze tří aut na kterých stále jezdí a jedno je i moje. Nějak jem na ně poslední dobou nenarazil,jedny byly darem další už ani nevím kde koupené.Dříve jsem koupil co jsem viděl,abych měl do zásoby.Dneska je většina spotřebovaná skladovat není kde..
Abych dodal ne vždy jsem je měl v ose a nikdy jsem je snad krom jednou nepředmáčel..
Abych dodal ne vždy jsem je měl v ose a nikdy jsem je snad krom jednou nepředmáčel..
-> skodovak: A jaky jsou ty v tom papire? Lepsi nebo naopak horsi nez ty ostatni?
jak píšou kluci,nevybereš si,dával jsem hodně různých značek a kolikrát i ta největší sr...a byla lepší než z origo krabičky.Pokud hned po nasazení neplandají jako kšandy je to prostě o náhodě štěstí.Až na vyjímky které stejně nevím co byly protože sem je vždy sehnal,koupil jen v mastném papíře staršího vzhledu,vydrží vše +- stejně,a je pravda že je to dost i o stilu jízdy a o souososti.Nic na tom stejně moc nevymslíš.. Kolikrát si řikám jo to je paráda tahle značka je nejlepší a to prej vydrží a stejně většinou kdybych koupil šit vyjde stejně.Jediné zatím co průkazně vím je,že se to týká skoro všecho krom plechařiny a gumařiny,pokud mluvíme o slepičích produktech..
-> Pavel P..: Ono si nevybereš, při tom množství těch řetězů se prostě šmejdy najdou, ale nedá se říct to je ok, to stojí za ho*** je to kus od kusu.
-> Don_pepe: prima... teď jsem rozbalil ještě Kleina s Blažkem a na velkym kole je vyleptaný velký písmeno A jinak nic.
na skoda110r.cz zase někdo kritizoval ty origo škoda rozvody v zelenobílý krabičce s řetězem Sachs že prý stojej za hovno...
www.skoda110r.cz/article. php?id=109
na skoda110r.cz zase někdo kritizoval ty origo škoda rozvody v zelenobílý krabičce s řetězem Sachs že prý stojej za hovno...
www.skoda110r.cz/article. php?id=109
-> Pavel P..: spojku bych nedával...
Malý shrnutí co vím o kolách:
-ostrý zuby mají starší kola - kvůli většímu čepu řetězu
-značení: B = větší průměr kola, C = menší průměr - kvůli délce řetězu - spárovaný pač řetězy choděj ze Strakonic různě dlouhý, tčísla za písmenem jsou nějaký označení série a materiálu pokud je na kole vyražený A - prošlo 100% kontrolou (asi nikdy neuvidíte)
-průměr díry malýho kola: starý 32, nový 30, výška kola: 4 výšky, čísla nevím, podle motoru aby se nekřížil řetěz, k jedněm se dává vymezovací podložka
-velký kola: výšky 22 starý a 20 nový
všechno co vím z hlavy...
-ostrý zuby mají starší kola - kvůli většímu čepu řetězu
-značení: B = větší průměr kola, C = menší průměr - kvůli délce řetězu - spárovaný pač řetězy choděj ze Strakonic různě dlouhý, tčísla za písmenem jsou nějaký označení série a materiálu pokud je na kole vyražený A - prošlo 100% kontrolou (asi nikdy neuvidíte)

-průměr díry malýho kola: starý 32, nový 30, výška kola: 4 výšky, čísla nevím, podle motoru aby se nekřížil řetěz, k jedněm se dává vymezovací podložka
-velký kola: výšky 22 starý a 20 nový
všechno co vím z hlavy...
a tyhle jsou opět se špičatými zuby, řetěz ČZ se spojkou a jsou značený tolerancí C a 9/3 což nevim co znamená.
tyhle jsou z motoru fa 135, najeto 10tis km od novoty... takže ještě origo a jsou značený, řetěz ČZ 35, na kolech jen odlita 2.
-> sep: takový se značením tolerance taky mám, ale to jsou ty se špičatýma zubama a řetězem se spojkou... ty budou asi ještě z dob 1000MB a 100. a nevim jak moc to vydrželo v těch motorech.
asi teda dám ty první origo s řetězem Sachs.
asi teda dám ty první origo s řetězem Sachs.
No pozor,ono když se podařilo tak i origo cssr rozvody byly po pár tkm jako kšandy,echt origo rozvody mají na sobě značku dle tolerance velikosti ale ty sem viděl snad jednou a to už na autě jeté ( s průhybem jako horská dráha).Neřešit,nasadit,je
zdit,počítat za čas s výměnou.-)
Za sebe bych tam nacpal ty první,úplně saigon to být nemůže a na filetě vcelku držely.
Za sebe bych tam nacpal ty první,úplně saigon to být nemůže a na filetě vcelku držely.
-> Pavel P..: určite , a každý druhý to hodí nasucho
-> suri: jojo to vim... zkusim se poptat v krámě jestli maj.
myslim že nikdo to na škodovce neřeší, nějakou souosost kol a proto taky ty rozvody brzy odchází

myslim že nikdo to na škodovce neřeší, nějakou souosost kol a proto taky ty rozvody brzy odchází

-> Pavel P..: podložky určite budú , nasadíš kolesá a zmeriaš brúseným pravítkom cez dosadačky
-> suri: no tak rovnoběžnost zkontroluju, teda se pokusim... snad se daj ještě koupit ty vyrovnávací podložky, u rozvodů na novou feldu a fábku jsem je viděl vždy přibalený ale u starejch leda hovno.
blok mám starej jednořádkovej.
blok mám starej jednořádkovej.
-> Pavel P..: Je to prostě fuk si myslím, nevím jak ve Strakonicích řetězy, kola všechny 1-5 vylezly z jedný mašiny, koukám tu na ni v podstatě z okna...
-> Pavel P..: je jedno čo tam dáš , na felde mám origo 20tis km a ticho , na druhej felde mali 80tkm keď išla preč , tiež origo čo som menil kedysi 2008 a tiež ticho
hlavne je urobiť rovnobežnosť kolies - inak idú do prdele hneď , a namazať poriadne aj reťaz aj kolesá ako píše Matthes a neviem aký máš blok , na starých pokiaľ viem nie je tryska na mazanie a tá životnosť je nižšia .
hlavne je urobiť rovnobežnosť kolies - inak idú do prdele hneď , a namazať poriadne aj reťaz aj kolesá ako píše Matthes a neviem aký máš blok , na starých pokiaľ viem nie je tryska na mazanie a tá životnosť je nižšia .
-> Pavel P..: nejlepší volba je zavřít oči a vybrat en ten týky... Ono je to totiž uplně jedno, výroba je pořád kvalitní, teda pokud se nejedná vyloženě o nějakou druhošku.
Hlášky o tom jak rozvody nevydržej atp jsou stejně způsobený vadou na motoru a ne v rozvodech, kdy je ucpaná mazací tryska (je ještě před filtrem).
Hlášky o tom jak rozvody nevydržej atp jsou stejně způsobený vadou na motoru a ne v rozvodech, kdy je ucpaná mazací tryska (je ještě před filtrem).
-> Pavel P..: Ja bych vzal ty stary origo, retez nalozil pres noc do flasky s olejem a namontoval.
Ja dal uz novodoby ze Strakonic. Stejne se vytahaj s mym stylem jezdeni :-) Nema cenu hrotit.
Ja dal uz novodoby ze Strakonic. Stejne se vytahaj s mym stylem jezdeni :-) Nema cenu hrotit.
-> minno: jo chci to do 130.... nejde o to kolik najedu ale abych je nemusel měnit po pár tis. km....
tak kdo má s kterými nejlepší zkušenosti?
škoda že tu už neni Petr S. ten by určitě měl řadu zkušeností s různými výrobci.


tak kdo má s kterými nejlepší zkušenosti?
škoda že tu už neni Petr S. ten by určitě měl řadu zkušeností s různými výrobci.


-> Pavel P..: tak ja zas poznám Klein a Blažek v krabičke ako je na fotke vpravo dole. Zelené logá Škoda a popis "originálny díl Škoda".
Každopádne si myslím, že je to asi jedno, ktoré z týchto rozvodov tam dáš. Všetky vydržia asi +/- rovnako. Jediné rozvody, ktoré mi nevydržali a boli voľné už ako nové, boli nejaké lacné noname rozvody, tie chrastili už po 500 km a šli do preč už pri dodatočnom doťahovaní hlavy po GO motora.
Ešte je asi otázka, či ideš meniť v 130 alebo vo Felde. Ak v 130, tak to už vôbec nemusíš riešiť, na tie km čo s tým najazdíš ti tie rozvody vydržia roky :))
"Poradiť nechcem, len sa chválim, koľko mám rozvodov"

Každopádne si myslím, že je to asi jedno, ktoré z týchto rozvodov tam dáš. Všetky vydržia asi +/- rovnako. Jediné rozvody, ktoré mi nevydržali a boli voľné už ako nové, boli nejaké lacné noname rozvody, tie chrastili už po 500 km a šli do preč už pri dodatočnom doťahovaní hlavy po GO motora.
Ešte je asi otázka, či ideš meniť v 130 alebo vo Felde. Ak v 130, tak to už vôbec nemusíš riešiť, na tie km čo s tým najazdíš ti tie rozvody vydržia roky :))
"Poradiť nechcem, len sa chválim, koľko mám rozvodov"



a rozbalený... v podstatě jsou všechny stejný až na ty "Škoda original Teile" vpravo dole který maj na velkym kole odlitu slepici a CZ.