skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Chudá/bohatá směs vs detonace
-> TooM-As: Ano. Mám lambdu viz. odkaz níže. Při detonacích ty hodnoty začnou dost skákat na displeji a skoky jsou spíše do chudší směsi.
Nojo, ale zase jsem jel na N98 a chvíli na na Žell VíPover Rejsink... Na N95 jsem jel až poslední úsek do ČR... a to jsem musel u pumpy nahrát jinou mapu 

-> Nepér:
Bane, Nepér měl asi o 5% nižší spotřebu, než (skoro)sériová 130L
Bane, Nepér měl asi o 5% nižší spotřebu, než (skoro)sériová 130L

Asi deset, nejezdím na půlku plynu
Ale když jsme jeli spolu s Bukajem a jeho Škodou 130 do Holandska stejnou trasu, měli jsme téměř stejnou spotřebu.

-> Nepér: Hezká tabulka,jakou máš spotřebu při pouzití té regulace podle přidání pynu?
880 rozdělovač má v otáčkách asi tak +20° od zákadu, takže jestli je tam nahoře nějakejch 30° to je snad ještě docela bezpečný ale záleží na konkrétním motoru. Já mám na brzdě vyzkoušeno, že při zvyšování předstihu v otáčkách do jistého okamžiku výkon stoupá ale pak už se nic neděje a další zvyšování nemá vliv. Mám to 1-2° pod tenhle okamžik. To je ve vyšších otáčkách nad 5000, kde je maximum výkonu. Ve středních otáčkách mezi 3-4500 rpm, kde se dá očekávat maximum točivýho momentu se může při pedálu na podlaze projevovat známé ťukání, nebo cvrdlikání, to taky znamená, že se musí ubrat, to jsem ladil zase na dálnici proti kopci. No a základní předstih jsem dal 11°, protože mi to tak vyšlo, když jsem utáhnul komínek rozdělovače
.
(Zajímá nás teď poslední řádek pro 100% otevřenej karburátor a je to na verva 100, na N95 to snese ve středním pásmu asi o 6° míň)

(Zajímá nás teď poslední řádek pro 100% otevřenej karburátor a je to na verva 100, na N95 to snese ve středním pásmu asi o 6° míň)
tak jsem o tom svém původním dotazu celý den v práci přemýšlel , a ještě by mě zajímala další věc .
Zda detonace v motoru nějak ovlivňují následné složení výfukových plynů a tím znepřesňují meření lambdy?
Zda detonace v motoru nějak ovlivňují následné složení výfukových plynů a tím znepřesňují meření lambdy?
Rozdelovac mam s charakteristikou 880 (teda podle hanhartu) vcera jsem dal predstih 10° jako jsem mel pred tim, nez jsem slysel cinkavozvonivoklepaci zvuky. Pri 10° je hlucnejsi vyfuk ( 110R Ronelt) a tak neni slyset cinkavozvonivoklepaci zvuky. Zda se mi, ze to ma lepsi kroutak ve strednich otackach. Jestli nejsem jen preposlouchanej :) Takze jedu do Excelu
Předstich.....bez předstichu...
-> fidelmc: Ideální adept na úpravu tedy. S originálem to nikdy nepojede tak, jak by mohlo s upraveným. Nehledě na to, že když bude předstih správný, motor bude mít větší účinost, menší spotřebu a ve výsledku peníze za úpravu se vrátí v menší spotřebe.
Rozdelovac je novy, zadne vule , ani v kominku
-> fidelmc: nech si raději udělat rozdělovač :) já jsem měl předstih 15 ale další 10 vůli :D a jelo to na to :D
-> fidelmc: Mi to pošlli poštou, udělám ti i bezkontakt dobrý. Jestli ti to dělá i na volnoběh, neklepe ti klika ? Což je normální stav u Š130. jsou lidi co u takových motorů po zrušení Super96 jezdily na speciál, detonoval motor a šálky jsou v prdeli. Máš správné vůle ventilů ? nepovolil se nějaký seřizovací šrub na vahadle ? U Čepka bude i poslouchání drahé, nebo tě zadarmo odbyde, tak jak jakýkoli jiný úpravce.
edit...
No zkusim treba na deset, strobac mam..
Hele, tak ten předstih sundej (rozdělovač doprava, udělej si rysku), ono to sice nepojede ale klepání by mělo přestat. Já nemám do konce roku moc času...
....Jo ono to dělá i na volnoběh? Tak to předstihem není, na volnoběh to s blbým předstihem nemůže klepat, to buď nechytne, nebo vynechává, třeba na 40°
....Jo ono to dělá i na volnoběh? Tak to předstihem není, na volnoběh to s blbým předstihem nemůže klepat, to buď nechytne, nebo vynechává, třeba na 40°

-> Urbi: Urbi ja vim, ale kdy se k tobe dostanu:(
Zvuk jde s otackama a nejvic ho slysim pri volnobehu. No asi zajedu za Cepkem, snad mi to poslouchani nebude stat moc penez.
Zvuk jde s otackama a nejvic ho slysim pri volnobehu. No asi zajedu za Cepkem, snad mi to poslouchani nebude stat moc penez.
-> Nepér: Neboj, na Š130 motoru jdou detonace slyšet stejně dobře, hlavně jezděte na N95, na 100oktan by jste mohly poznat prd, velice dobře odstraňuje klasický zvonivý zvuk.
-> fidelmc: Pořád platí moje nabídka, že ti upravím rozdělovač dle úprav motoru a navrhnu ti malý rozptyl základního předstihu v kterém pak motor už jen jemně doladíš. Odkaz je níže v příspěvku.
-> fidelmc: Pořád platí moje nabídka, že ti upravím rozdělovač dle úprav motoru a navrhnu ti malý rozptyl základního předstihu v kterém pak motor už jen jemně doladíš. Odkaz je níže v příspěvku.
Tak jestli to ten zvuk dělá ve středních otáčkách pod plynem a přestane, když ubereš plyn, pak to klepání je. Jestli to dělá pořád jen podle otáček, tak to může být cokoliv. Blbý je, že na 742 to nemám naposlouchaný, navíc jestli je tam nějakej vejfuk...
-> Vrba: Kdbych mel seriovou 130 tak to neni problem vyrest, ridil bych se tim co je psano v knize a motor musi fakcit. Ja potrebuj, aby si to nekdo zkuseny poslechnul/ projel. Ten pazvuk muze byt i neco jineho, treba poskozeny mezikruzi na pistu, pistni cep atd. Ja to nepoznam co je zdroj cinkavozvonivoklepaciho zvuku. Koukal jsem i na vahadla, ta sice nejsou nejnovejsi ... atd. Nemam kde sundavat palici, abych zjistil pripadne mechanicke zavady, venku je zma :)
-> fidelmc: Sroubek smesi ti ovlivní maximalne volnobeh a přechod,jinak nema na nic vliv.Bohatost urcují hlavní trysky a vzdušníky,ale tady tvuj problém není,všechny tyhle motory dokáží pracovat s poměrně dost ochuzenou směsí aniž by se cokoliv stalo.Tvůj problém bude v nevhodném seřízení zapalování jako celku a nebo v přestřeleném základním předstihu.On 130 motor byl vzdycky o dost náchylnější k detonacím než novější motory.Je potřeba tu charaktristiku udělat na míru a nespoléhat se na hanhart a u 130motoru to platí dvojnásob.
-> Nepér: Neni problem, se muzem dohodnout, me prozvon 723813948-> pavucina: 130 motor s pistama 136, KP 10,3, 265/265, hlava feldi ventily, kanaly 29-30(nejak jsem to prehnal no) karbec pretryskovanej(uz si nepamatuju, doplnim), rozdelovac 120 upraveny na 50kw od hannhartu. Vse nove , najeto cca 4000km. Je mozne, ze mi to zacalo delat po nastaveni smesi na stk, kde msem chtel, aby mi nastavili 12 predstih a otacky 900. Na benzin at 95 nebo 100 je to stejny. Jo a jeste mi to dela jednu vec. Kdyz zastavim treba u benzinky , treba jen na cigaro, tak mi to po pauze nedrzi volnobeh, po cca minute jizdy uz je to ok.
-> TooM-As: Směsí to ovlivníš jen minimálně.Podstatnější je regulace předstihu a vhodnost paliva.
Neper ti to naladi.
Ale to je od benzinu po predstih...
ALe urcite to rozepis vic
Ale to je od benzinu po predstih...
ALe urcite to rozepis vic
-> fidelmc: Svezeš mě?
A v jakých by to mělo být otáčkách?

-> fidelmc: začni lepším benzínem,zkus 98/100oktan
Zdravim, kdo by mi dokazal v Praze identifikovat detonace? Pripadne nejak se odbornejs k tou vyjadrit? Jsem z Dejvic, motor 130/fa streva 265/265
-> TooM-As: Má nabídka : skoda-virt.cz/cz/.../9172
-upravy-rozdelovacu-odlade
ni-motoru Mám moc práce, tak volej na číslo dole v článku, pokud máš zájem. Problém detonací je komplexního charakteru...vačka,KP, sací trakt, palivo,bohatost, rozdělovač...vše má své náležitosti a návaznosti a povětšinou stačí jedna věc, aby to celkovou práci znehodnotilo. Mohu se ti tedy v rámci možností snažit poradit komplexněji než jen zapalovací soustavou.
-> palinator:
No já seřídil předstih na nějakých +- 5 stupňů, přišlo mi že se běh motoru o fous zlepšil. Mám dost opálené kontakty v rozdělovači, ale bohužel nejsou po ruce náhradní
. Když jsem to pak jel projet tak to pod plynem klepe dál. Takže buď ještě trochu ubrat, nebo je zrada jinde. Ale spárové měrky doma taktéž nevedu, takže ventildekl asi shazovat nebudu :)


-> Vít Heřman:
No, karbce zas tak dostupný nejsou a není to levná záležitost.. Já už to s těma komponentama asi nějak doklepu (teď to platí víc než doslova)
No, karbce zas tak dostupný nejsou a není to levná záležitost.. Já už to s těma komponentama asi nějak doklepu (teď to platí víc než doslova)

-> palinator: Pán je dobrej obchodník
Ale na klasiku 742.12 bych možná s rozdělovačem až tak neváhal, to je pořád dobře dostupnej artikl, konec konců karburátor taky. Sakra to budu editovat 10krát, jsem dneska nějakej vymletej.

-> Vít Heřman:
Soudim z toho, že to mám rozbitý. Klidně to s tebou zkombinuju. Dej mi vyšší výkon a já ti dám vyšší spotřebu.
Soudim z toho, že to mám rozbitý. Klidně to s tebou zkombinuju. Dej mi vyšší výkon a já ti dám vyšší spotřebu.

-> palinator: Zajímavý, máš to přesně naopak, mě to v tomhle pásmu detonovat přestává
Asi bysme měli ty motory nějak zkombinovat 


-> Vít Heřman:
Jo, asi máš pravdu.
Zkus natankovat benzín s vyšším OČ, jestli se něco změní, jinak hejbej předstihem.
Já mám asi vylítaný pružinky v rozdělovači, takže mě to při 4000 ot./min detonovat teprve začíná a to je na motoru s kompresí nula nula prd a 95 OČ docela divný.
Jo, asi máš pravdu.
Zkus natankovat benzín s vyšším OČ, jestli se něco změní, jinak hejbej předstihem.
Já mám asi vylítaný pružinky v rozdělovači, takže mě to při 4000 ot./min detonovat teprve začíná a to je na motoru s kompresí nula nula prd a 95 OČ docela divný.

-> palinator: Přestává to podle mě až někde okolo 3.5-4 tisíc, čím níž to je, tím výraznější. A 2000 se mi na detonace zdá docela hodně - nemělo to bejt při 40 km/h na 4ku? To je o fous níž ne?
-> Vít Heřman:
Okolo 2000 pod plným plynem auto se správně nastaveným předstihem má zadetonovat... Nemělo by to ale dělat v otáčkách vyšších.
Okolo 2000 pod plným plynem auto se správně nastaveným předstihem má zadetonovat... Nemělo by to ale dělat v otáčkách vyšších.
-> Majklsto: Takže ubírat předstih, směrem k nule? Kolik je základní předstih pro 742.136? Nějak to nemůžu dogooglit...
-> Vít Heřman: Skús a uvidíš či to prejde
Tak se ještě vrátim k tomuhle tématu - dneska jsem z chalupy vezl svojí 136ku a asi už vím jak klepou ventily - je to takový zvuk mezi klepáním a škrabáním? Pod plynem v nižších otáčkách, speciálně do kopce slyšitelné dost - přišlo mi to trochu jako když se sypou kuličky z ložiska nebo matičky do skleničky - asi tak bych to přirovnal. Akorát trochu víc "škrabavé". Je moje diagnóza správná? A co s tím - ubrat předstih?
-> palinator: No já jsem na podobný zvuky fakt hluchej, ale představu asi mám. Jinak ano, motivace stejná - až se to bude skládat nové, tak ať je to fakt nové celé, ne poslepované. Ale nové rozdělovače na kilo teď mám dva (jeden takový skládaný, ale je nový), tak asi neodolám :D Karb mám jen jeden, tak s tím počkám 

Měl bych mít od Sakyho KP 11.2 na 278/265 vačce od Čepka. S rozumným předstihem není na N95 žádný problém. N98 si nechá právě v otáčkách kolem 4000 rpm líbit asi o 5° víc, což můžou být absolutní čísla někde na 25-30° ale přesně to nikdo neví, každý motor může mít tu řemenici trošku jinak
. Směs, pokud není úplně mimo, na tohle až tak zásadní vliv nemá, jako předstih. Ale říká se, že chudá hoří rychleji a je proto náchylnější na tuhleto ťukání trpaslíků kladívky do hlavy motoru.

:-)
Nuooo, tak som to dobre neprečítal, no
čo už. Vravím, keby to bola moja téma amôj problém, čítal by som dôkladne, ale takto len preletím a vyslovím svoj názor...no a ak už to bolo spomenuté, nič sa predsa nedeje, že ano.

-> ferrari: protože už před tebou jsem psal že můj problém byl v rozbitém rozdělovači.
Neviem načo by som to robil, keď nie je potrebujem pomoc 

-> ferrari: skus si občas přečíst celé téma, pořáně a radši 2x.
-> palinator: to bude isto blbý rozdeľovač, inak by to neklepalo...120L je predsa stavaná na 91 okt.
-> TooM-As: podľa mňa máš veľký KP a preto to klepe. Dolej N98 a budeš vidieť.
-> Všetci aj ja som xy krát bral v Tescu a OK. Kamarát mal Tesco naftu v SuperB a pri -32 no problem.
-> TooM-As: podľa mňa máš veľký KP a preto to klepe. Dolej N98 a budeš vidieť.
-> Všetci aj ja som xy krát bral v Tescu a OK. Kamarát mal Tesco naftu v SuperB a pri -32 no problem.
tak svůj problém už jsem vyřešil - utržené ufo na rozdělovači které se natahlo na max. takže zvětšilo předstih. no apři pokusu o opravu (odstranění ufa a zavaření) mi celý rozdělovač prasknul :-)
no rachotí to bylo jen takový přirovnání - já osobně bych to přivonal k tupě cinkavě cvakacímu zvuku :-D
-> mereksk:
Jo, je to takový cvakavý.
Jo, je to takový cvakavý.