![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fabia 1,4 16v 55kw
to jsou ty vaše skvělé fabie
místo plkání na fóru sundat palici a dát nové kroužky .. hydroštel stojí kolem 120kč za kus, ale pokud jsou zarostlé, tak zbytek motoru bývá na zahození - vylágrované na klice, vydřený axiál, vydřené uložení vaček ve víku atd atd ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: Preklep, melo to bejt 0,5 na 1000 km ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: jo lenze na 1000km je to potom 5L, to uz je ine kafe.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A to si zjistil jak? Ja myslim, ze spotreba oleje uz kolem 0,5l na 100 km ho spolehlive oddela...
E: Dekuju pekne za opravu i/y Mazelíno![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Dekuju pekne za opravu i/y Mazelíno
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Tatovi focus zere oil taky tak :-) Je to peklo. Jinak katalizator je teda dobrej :)
-> venni 17.07.14 18:44:07: Na 1000 km litr oleje?
Tyvole me zere Seat asi 0,4 na 1000 km a rikal jsem si, ze uz to je dost
Tyvole a kdyz startujes, tak je za tebou videt? Me to tece pres gufera, takze pekne olej protece do spalovaku a po studenym startu je zamnou sedomodrej atomovej hrib :) Ale fakt slusnej :) Krouzky to bude mit ale asi cajk (relativne).
BTW: Jakpa se ma katalizator?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
BTW: Jakpa se ma katalizator?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Klubko_ 17.07.14 08:30:03: myslím si že vyčistit jít musí,popř bude vnitřek nejspíš totálně zasranej karbonem,chce to kuchnout aby se vidělo.Jinak ja mam teda 74ku a rok 00,najeto 135tis a žere na tich 1000km skoro 1 l oleje :),ale taky zaleží na stylu jízdy,když to člověk točí aby to jelo, tak je jasný že to bere víc.Přeci jen 16v musí brát krapet víc už z principu.
-> MATTESS: 2002, cca 105000km
-> Klubko_: kolik máš najeto a rok výroby, že žere olej?
-> venni: a daj se ty hydroštely vyčistit, nebo se musí vyměnit? Protože to je docela raketa za 16 hydroštelů
o spotřebě oleje se radši ani nezmiňuju. To žere snad víc, jak ten můj vyběhanej motor, co byl v modré.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Klubko_: mě to dělalo kdysi,bylo to celkem nepříjemný v cca 120ti když chcípne motor....ale udělalo to cca 4x a od té doby (nějaký 3 roky) už zase nic....diagnostika nic.Jinak jemné pohupování na volnoběh nebo lehké chvění v kabině na volnoběh přisuzuju zarostlým hydroštosum....olej to žere fest,ale jelikož je to moje auto,nějak nemam energii změřit tlaky a rovnou vyměnit kroužky.
-> colaczech: na fabii rodiču to cukání způsoboval EGR špatnej ventil. Po výměně dobry, nicméně po krátké době už zas trochu cuká. Pokud zjistíš, proč se motor a budíky vypínaj dej vědět, protože jim to dělá taky.
-> colaczech: špatná zapalovací cívka, vstřik, podpálený ventil .. nejdřív bych změřil tlaky ve válcích ať se vyloučí vada samotnýho motoru ..
Mě to říkat nemusíš. Byl s tím v nějakém servisu, ne škoda, a tam ten mechoš na nic zásadního nepřišel.
Nebylo to nic zásadního a mazali to v době kdy to auto ještě nemělo tolik problémů. Teď už mu začali padat rucičky na přístrojovce.
Nebylo to nic zásadního a mazali to v době kdy to auto ještě nemělo tolik problémů. Teď už mu začali padat rucičky na přístrojovce.
-> colaczech: no ale chyby by sa pred mazanim mali najskorej aj overit a odstranit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Fabia 1.4 16v, r.v.2003
Co může způsobovat neptavidelný chod motoru na volnoběh a cukání v celém spektru otáček v zátěži? Dále se už několikrát stalo,že za jízdy spadly ručičky přístrojovky a motor zdechl.
Diagnostika nic zásadního nehlásila, nějaká chyba tam byla ale vymazali ji. Víc nevím, je to auto kluka z práce.
Co může způsobovat neptavidelný chod motoru na volnoběh a cukání v celém spektru otáček v zátěži? Dále se už několikrát stalo,že za jízdy spadly ručičky přístrojovky a motor zdechl.
Diagnostika nic zásadního nehlásila, nějaká chyba tam byla ale vymazali ji. Víc nevím, je to auto kluka z práce.
-> Klubko_: z předchozích příspěvků jsem pochopil, že žádná omezení na roky nejsou.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: presne nas pripad loni v lete. 85000 najeto, ale byla presvihnuta doba vymeny ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
je předepsaná pouze kontrola po 90tis km .. některé 16V ale ani těch 90tis km ani nevydrží a rozpadne se kladka ..
Mam za to ze tenhle motor ma 90tis km.
-> Luboš: tuším, že mam taky BBY. Nevím, zda jsou někde oficiálně uvedeny roky. Loni jsem viděl rozvody z roku 2001 a řemen byl dost zpuchřelý
-> MATTESS: přímo tenhle motor? a nějaké omezení na roky? je to motor z roku 2002, kód tuším BBY (asi)
-> Syny: třeba u Focuse mám 150tis. nebo 10 let (benzín 1,6) a astra má zase jen 60tis. nebo 6 let (benzín 1,4)
docela rozptyl mezi různými výrobci, proto se ptám![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Syny: třeba u Focuse mám 150tis. nebo 10 let (benzín 1,6) a astra má zase jen 60tis. nebo 6 let (benzín 1,4)
docela rozptyl mezi různými výrobci, proto se ptám
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Luboš: já mam 90t km
-> Syny: obecně se to dost liší. Někde se uvádí i 160t km
-> Syny: obecně se to dost liší. Někde se uvádí i 160t km
-> Luboš: Tak remen vseobecne kolem 100 000 km, ne?
Využiju tématu:
jaký má tento motor intervaly výměny rozvodů?
jaký má tento motor intervaly výměny rozvodů?
-> Dušan: to jo. Ale to by to delalo porad a psalo by to tlak v sani
staci i rupla hadice odvetrani skrine
-> Klubko_: podle toho kolísání bych řekl KO škrtící klapka
-> Milan 136: ted zrovna nic, ale nekdy vypise nejakou chybu klapky. Ale ted nevim, jestli skrtici, jak pise Dusan nebo zpetne klapky vyfukovych plynu.
-> Dušan: jo, cistil jsem ja. Mame doma dokonce 2 klapky, dela to s obema stejne. Co se tyce toho zakladniho nastaveni, no pokousel jsem se o to podle manualu co mam stazeno z ulozto, ale nemam jak overit, jestli jsem to nastavil spravne.
-> Dušan: jo, cistil jsem ja. Mame doma dokonce 2 klapky, dela to s obema stejne. Co se tyce toho zakladniho nastaveni, no pokousel jsem se o to podle manualu co mam stazeno z ulozto, ale nemam jak overit, jestli jsem to nastavil spravne.
vyrazenej kod to nema ?
-> Max: 55 a 74kw jsou celohliník .. tohle co jsem zjistil bude 1,6 16V 77kw golf
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: No dle mě je to motor viz nadpi. Bud 55 nebo 74kw. Podle držáku to z fábky vytažený není... z čeho origo to je vytažený leda podle držáku.
-> Milan 136: jestli se sem mohu přisrat s dotazem - z čeho je to motor ? 16V a litinovej blok jestli dobře vidím
to je jak kdyby nejel vstrik nebo to nepalilo coz muze odpovidat tem otackam. Klapku nekdo cistil a nastavil ?
-> Klubko_: co říká paměť závad alespoň?
DEKODOVAC 22.02.12 15:56:09 napsal:
kto vie čo znamena sinbol profil auta apod nim je kluč a ta kontrolka je
oranžová
Kontrolka immo. Keď prečíta správny kľúč, tak by mala zhasnúť
kto vie čo znamena sinbol profil auta apod nim je kluč a ta kontrolka je
oranžová
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> DEKODOVAC: jj,ať ti řeknou číslo závady co to hází a napiš to sem
na tom pc to musi vyhodit urcitou chybu a jde prave o to jakou bez pc dignostiky to nedas, jestli ti v servisu tvrdi ze tam nic neni a smazou jen chybu (prave tu chybu ...) tak jed jinam a ne k takovym d....
kto vie čo znamena sinbol profil auta apod nim je kluč a ta kontrolka je oranžová![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Kuladmin: su tam vymenene aj obe lamda sondy a je tam aj prevareny ten pleteny rezonator a je navareny COčkov nemože to mat vliv ked tie zvary nie vzducho tesné a po novom tam vyhadzuje simbol s profilu auta a pod nim je kluč a ta kontrolka je oranžova ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
no neco to napsat musi na te diagnostice a ted jde o to co
prosim vas stretli ste sa s timto motorom neustale vyhadzuje na pristrojovke simbol porucha motora bolo to už aj 3 krat na diagnostike a nič tam nezistili vymazali to a zase to tam je asi po mesiaci na diagnostike ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)