Poslední dva kroužky.. tam asi neni nad čím přemýšlet. Ale dva první? Jeden má označení TOP. Chápu, že je to horní strana kroužku a podle mě, je určený na druhou pozici.
Druhý kroužek nemá žádné označení a i z vnitřní strany je symetrický (oboustrané zkosení) a myslím si, že patří na první pozici v jakékoli poloze.
Poloha zámků je popsaná v knize (počínaje 4tým stiracím kroužkem 45 stupňů od osy čepu..ostatní po 90ti)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pisty 1000 mb a 105
Zdravim. tak zas lehké uživení tématu. Sehnal jsem krásnou :) pístní sadu do MB. Je už bez dilatacní spáry, 20tka čep a 4 kroužky. Jen potřebuji ověřit správné pořadí pístních kroužků.
Něco jsem nasosal z této stránky
www.vut.cz/www_base/zav_p race_soubor_verejne.php?fi le_id=17...
viz foto..
Něco jsem nasosal z této stránky
www.vut.cz/www_base/zav_p race_soubor_verejne.php?fi le_id=17...
viz foto..
fotka tady díky stínům asi dost klame, ale ve skutečnosti je ťuknutý opravdu nepatrně a vliv na funkci to mít nebude
-> darklord: Jo, je ťuklej...
...ale v reálu to asi vliv na funkci mít nebude, nicméně dle foto těžko soudit...
...ale v reálu to asi vliv na funkci mít nebude, nicméně dle foto těžko soudit...
-> Kilián 30.11.20 20:34:33: ten je napravo nejaky krivy nie?
-> Kilián: A je to originál z Ústí, takže možná nějaký přechodový typ...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak jsem se dostal k nafoceni toho pistu pro zajimavost.
Pr.68mm,pístní čep 20mm
Pr.68mm,pístní čep 20mm
-> Bukaj: já to vyfotim, až se k tomu dostanu. I co jsem googlil stovkový písty, tak mi přijde, že jsem našel i další bez spáry, ale ty fotky můžou klamat.
třeba má někdo další zde zkušenost a poradí
třeba má někdo další zde zkušenost a poradí
-> Kilián: To je zajímavé, dodnes jsem žil v tom, že modernizované písty bez spáry byly vždy jen tříkroužkové.![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Bukaj: Výbrusový má tu spáru. Naopak stovková nevýbrusová sada 4 kroužková ji nemá.
Proto mi to je divný a ptám se
Proto mi to je divný a ptám se
-> Kilián: Co vím, tak tuhle dilatační spáru měly originálně všechny starší (čtyřkroužkové) škodovácké písty. Tříkroužkové už ten "zářez" neměly. Ale jak to bylo s výbrusovými, to netuším...
Trochu to tu oživim.
Jak to bylo s “naříznutým” pístem průměr 68?
Výbrusový stovkový mám naříznutý, z mb tubusu taky ale stovkový tubus je nemam naříznuté? Všechny jsou na 4 kroužky
Je to třeba novější výroba, či podobná změna v průběhu výroby,jako když stovkové měli jen 3 kroužky?
Jak to bylo s “naříznutým” pístem průměr 68?
Výbrusový stovkový mám naříznutý, z mb tubusu taky ale stovkový tubus je nemam naříznuté? Všechny jsou na 4 kroužky
Je to třeba novější výroba, či podobná změna v průběhu výroby,jako když stovkové měli jen 3 kroužky?
-> fidelmc: A-B-C je rozměrová třída
Aha, takze B sada je jen rozmerove jina(vetsi) nez A a neznamena to
1.) ze B je jako beckova, myslim tim s vetsima tolerancema rozmeru a hmotnosti ?
2.) Nebo je pri vyrobe tridi do A - B - C skupin aby byly vsechny pisty v jedne rozmerove a hmotnostni tride?
3.) Rozmerova trida, nebo tolerancni trida ?
1.) ze B je jako beckova, myslim tim s vetsima tolerancema rozmeru a hmotnosti ?
2.) Nebo je pri vyrobe tridi do A - B - C skupin aby byly vsechny pisty v jedne rozmerove a hmotnostni tride?
3.) Rozmerova trida, nebo tolerancni trida ?
fajn takže až jednou bych přeskládal motor z novejch dílů tak by to provozu schopný po dobrým záběhu ideálně v létě bylo. bezva :))
Toleranční třídy neřešit, pojede to vždy. Jen to nebude úplně 100%
-> Tomaso435: ale nacpeš, C písty do A vložek už je trochu na est, ale vše jde, dokonce někteří motoráři takhle skládají ostré motory, aby ulehčili kroužkům, ale chce to dávat pozor na záběh a studené starty.
-> Tomaso435: A s A, B s B, C s C
...aha, takže když ted seženu vložky měly by tam ty pisty tak nějak jit? připadně jit zaběhnout na prázdno nějak ?
nebo třeba když mám písty s céčkem tak to tam prostě nenacpu ?
nebo třeba když mám písty s céčkem tak to tam prostě nenacpu ?
Načo riešiť, piesty by boli zámenné iba pri zámene súčasne s kľukou...aj to by sa zvýšil KP, ale zas jemné zvýšeni eby nebolo naškodu...
-> Tomaso435: to znamena defakto jaky presny rozmer ty pisty maji A je nejmensi zaklad B je vetsi o setinu C o dalsi setinu mm , s vybrusem to nema nic spolecneho!! ABC jsou jak u noveho tak i u obou vybrusu. Tabulku jako priklad najdes zde: skoda-virt.cz/cz/.../4136
-service-s105-120-130-rapi
d-pdf
-> Tomaso435: rozměrová kategorie...
-> Tomaso435: během výroby se písty podle rozměrů třídily do skupin a přiřazovaly se, k rozměrově nejoptimálnějším vložkám.
-> fidelmc: mají jinou kompresní výšku, při použití původní kliky, nebude mít motor funkční KP, při použití kliky 72 to možné je...
-> Mr.Lumpy: toleranční třída znamená co ?
-> fidelmc: b značí toleranční třídu
Zdarec, daji se pouzit pisty ze 105 do MB ? Nebude nejaka zmena v KP?
Co znamena pismeno B na pistu? Druhy vybrus?
Co znamena pismeno B na pistu? Druhy vybrus?