setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic

prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 05.01.2012 do 26.05.2024, založil/a TooM-As
řadit dle data
09:36:41
25.05.2024
Robert 106
Díky,



i tak by mě potěšilo, kdyby někdo měl možnost změřit na felicii, nebo alespoň odsouhlasil

ten předstih 10°na začátku zubu.
19:22:14
24.05.2024
P@WL
-> Robert 106 24.05.24 13:43:24: Úplne najjednoduchšie je to urobiť podľa tejto schémy, ja som to tak urobil, samozrejme s obavami čo ak to nebude dobre....

Auto bezproblémovo funguje 4
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od P@WL vložen 24.05.2024 19:22:14
17:23:54
24.05.2024
minno
-> Robert 106: A okopírovať polohu podľa Felda prevodovky nemáš možnosť? Alebo ako -> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 09.03.13 08:01:47: .
13:43:24
24.05.2024
Robert 106
Ahoj,



zrovna řeším kam vyvrtat díru do převodovky na systém MPI.

Provedl jsem měření a:



- HÚ 1 a 4 válce malý výstupek dolů - to jsem tady četl, že je správně

- triger je ve středu díry při 6°

- jeho začátek pak ve směru točení při 10°



Těch 10°mi právě přijde málo. Předpokládal jsem jako u IMF umístěné čidlo v max předstihu tedy někdo okolo 30° a pak zpoždění řízené jednotkou ?



Měřil jsem správně ??



Díky
08:05:33
13.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: 1.4. válce HÚ, bez ohledu na aktuální polohu rozvodu. MPi vstřikuje i zapaluje na dva válce zaráz, tím pádem nemusíš mít snímač polohy vačky jako tomu je u simos 3 u fabie, ale zase mírně vyšší spotřeba...
22:33:03
12.03.2013
Petr Volfik
-> minno: u Mpi určitě 1. válec v zápalu v HÚ, a ten malej zoubek na setrváku nasměrovanej dolu.
22:16:28
12.03.2013
pavucina
Klidne i bmm setrvak, prece jen uz je tam jsou 4 (rozumne) zmeny signalu za otacku, ale diky MPi uz i vis ktery dva valce mohou zrovna zapalovat/vstrikovat. Jeste chvili a mozna pochopis, ze trigger na remenici bude nejlepsi varianta 4.
22:00:13
12.03.2013
minno
-> Marcius 12.03.13 16:01:26: aha, no ale v akej polohe má byť pri takejto montážnej polohe zotrvačníka, kľuka? :-))
21:33:03
12.03.2013
djmaso
-> Marcius: ale zase sníží přesnost předstihu díky rozdělovači
21:31:16
12.03.2013
djmaso
-> Dušan: IMF si to načte taky mam MPI :)
17:27:10
12.03.2013
Dušan
tak holt dame MPI :) Jen to dat do nejake rozumne polohy.
16:12:03
12.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
djmaso 12.03.13 15:48:45 napsal:

→ Dušan: potřebuješ lichej počet :( aby to zjistilo HU

1 pístu buď 1 nebo 3



:(

...




nepotřebuje lichej počet, pokud použije rozdělovač z BMM (ten zajistí mechanicky rozdělení jiskry na jednotlivé válce) a cívku třeba taky z BMM a ty výstupky mu dají pouze pulzy o HÚ pro každej zapalující válec... cívka ale musí být jen jedna.
16:09:15
12.03.2013
darklord
-> Marcius: tak mpi celkovo zvlada vyssi predstih takze ma znacku skorej..
16:07:28
12.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
16:06:11
12.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jinak kdysi jsem četl něčí názor, že BMM a MPi setrváky mají stejné "úhly" segmentů, jen MPi má navíc zoubek pro rozpoznávání skupin válců... ale není tomu tak. při výměně setrvačníků jsme je zacentrovaly dírama na sebe a vyfotili to... to jen tak, kdyby to někoho zajímalo...
16:03:31
12.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno: MPi ... pokud bys chtěl, aby se to tvářilo jako karbec tak dej BMM, jinak je lepší MPi, zmizne ti rozdělovač s vůlema, kabely, víčko palec... a máš tam knock senzor, takže se ti to mírně přizpůsobí k palivu.
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 12.03.2013 16:03:31
16:01:26
12.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> minno:
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 12.03.2013 16:01:26
15:51:28
12.03.2013
djmaso
-> minno: to ti poradí Marcius, ten to předělával do Mka :)
15:48:53
12.03.2013
kyfkař
myslím že když je 1 válec v hú tak výstupek na setrváku by měl být na hoře, nevím to jistě
15:48:45
12.03.2013
djmaso
-> Dušan: potřebuješ lichej počet :( aby to zjistilo HU 1 pístu buď 1 nebo 3

:(



to znamená že může špatně vyhodnotiť kterej je kterej a místo na první to hodí na třetí :( nebo dva ale né po 180 ale třeba z jedný strany více a z druhé méně stupňů :)



ale jeden je na chuje v IMF říkali alespoň tři body snímání
upraveno 2x, naposled 12.03.2013 15:52:32
15:35:36
12.03.2013
minno
Mám podobnú otázku. V akej polohe má byť namontovaný Favo BMM zotrvačník voči kľuke? Motor bude zatiaľ bežať na karburátore a obyčajnom zapaľovaní, ale ktovie čo prinesie budúcnosť, tak nech je to pripravené..... Budem to dávať vyvažovať ako celok, kľuka nová, zotrvák starší, len neviem do akej polohy mám ten zotrvák dať. Sú tam po obvode 2 výstupky + 2 vybratia, poradí niekto?
20:15:08
11.03.2013
Dušan
-> pavucina: jsou tam 2 po 180°
19:24:24
11.03.2013
pavucina
Ja ti nevim... Ty mas jednotku, ktera nebyla levna ma skvelej model casu a chces to ridit jen jednim vystupkem, to mi prijde skoda...
19:01:32
11.03.2013
Dušan
a toto me mate. Ecotronic prevodovka a cidlo je na miste bmm 3
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Dušan vložen 11.03.2013 19:01:32
18:59:46
11.03.2013
Dušan
tady je teoreticka dira pro ecotronic snimac
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Dušan vložen 11.03.2013 18:59:46
18:58:15
11.03.2013
Dušan
No mile damy. Mam dalsi otazecku na toho kdo si v tom libuje. Nevim jaka je spravna poloha vystupku na setrvacniku ecotronic vzhledem k 0° na remenici a tak se ptam. Vyfoceno ze spodu. Kolik je pod uhlem cca 10° pred pulkou prevodovky pri 0°na remenici a to znamena ze dira co je na FA prevodovce pro ecotronic cidlo je tedy pravdepodobne na spravnem miste, ALE ... nesedi mi ale vzdalenost koliku a te diry pro cidlo. Jsou osove ve smeru jizdy kus od sebe a spravne by osove sedela dira pro bmm snimac. Tak jsem zcela zmaten :)
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Dušan vložen 11.03.2013 18:58:15
08:01:47
09.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> pavucina: mezi převodovkou a karoserií je úplně pohodový místo na snímač otáček...



loni jsme upravovali převodovku pro zástavbu MPička a stačilo si odříznout kousek z feldy, trochu měřit a zapasovat to převodovky na přesno. naštěstí mají převodovky stejné vnitřní i vnější rádiusy, tak to vypadá, jako by to tam patřilo. Vzdálenost čidla od výstupků na setrvačníku je 1-1,5 mm, při použití feldího "HALLu"



ale osobně, když bych měl dávat imf, udělal bych kotouč na řemenici klikovky a držák snímače navařil na prsa motoru, má to tak myslím darabos. a nebo, pokud bych to chtěl za každou cenu do převodovky, uvažoval bych o použití setrváku z fábky



www.cc-autodily.cz/files/ .../122010301.JPG
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 09.03.2013 08:01:47
23:25:39
08.03.2013
Eidy
-> pavucina: Jen to chce udělat zuby mezi řemenicí a blokem. Když budou zepředu, bude potřeba při výměně klíňáku sundavat čidlo.

-> Dušan: Kdybys chtěl zubatý kolečko (tuším 72-1) z Alfy, jedno navíc tu mám.
23:18:25
08.03.2013
Nwkt
GLi převodovka by použít nešla?
23:17:14
08.03.2013
pavucina
Ja bych mozna volil trigger na remenici a k nemu snimac, prece jen jeden zub je malo(ne ze to nejde pouzit), ale musis delat diru do prevodovky muze byt problem s mistem vuci karoserii. Takhle to ams krasne ve predu je na to videt das tam vic zubu bude to presnejsi atd...
23:16:24
08.03.2013
Dušan
-> Eidy: budou tam dva. Motor je nasazenej takze jsem to kontroloval spodem :) drzak udelam do hliniku a pripadne necham prevarit z fa prevodovky
23:01:14
08.03.2013
Eidy
-> Dušan: záleží jaký čidlo máš. Ale je to 0,7, maximálně 1mm. Hlavně nedělej držák z oceli. Všechno dural, aby magnetismus držáku nerušil čidlo.

Kolik je tam kolíků, dva?
22:57:33
08.03.2013
Dušan
-> Eidy: jj to me taky napadlo. Jeste otazecka jak daleko od vystupku by melo byt spravne vzdalene cidlo. Vim, ze ji s tim mel problem :)
22:49:24
08.03.2013
Eidy
-> Dušan: Tak to se dá snadno změřit, kde přesně jsou. A pokud se nepletu, budeš používat IMF ne? Tak jestli jsou kolíky např. v HÚ, tak dej čidlo třeba 35° před a pak doladíš stroboskopem a softem zpoždění. To je cajk.
22:40:39
08.03.2013
Dušan
no asi jsou primo v horni a dolni uvrati
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Dušan vložen 08.03.2013 22:40:39
22:30:39
08.03.2013
Eidy
-> Dušan: Jelikož potřebuješ předstih, bude to před horní úvratí. Teda záleží, kde ty kolíky jsou. Jestli na úvrati, bude čidlo napřed. Jestli jsou kolíky před úvratí, bude čidlo "v úvrati".
22:19:47
08.03.2013
Dušan
a ted jeste nekdo kdo by mel nejake rozmery kde to je presne umistene. Je to presne na kolik coz ma byt horni urat nebo je to pred horni uvrati ? A vzdalenost od kraje prevodovky ?
22:16:40
08.03.2013
Dušan
-> Marcius: parada dik. Jen se divam, ze BMM a MPI to maji o nejakej stupen posunuty coz je pro me novinka.
upraveno 1x, naposled 08.03.2013 22:16:54
20:59:48
08.03.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Dušan: ten vlevo na obrázku je pro MPi a BMM a ten vpravo pro Eco-tronic
20:10:01
08.03.2013
Dušan
muze mi nekdo rict na co je ktery otvor na favo prevodovce ? Jsou tam 2 a jsou stejny akorat obracene.
zvětšit setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic - obrázek od Dušan vložen 08.03.2013 20:10:01
16:26:05
08.03.2013
Eidy
-> vhml: Ale když tak o tom přemýšlím, máš pravdu. Ale ta osa hmoty je sice jinde, ale u ideálního kola je konstantně jinde. Nezpůsobuje vibrace. Jak to chceš vyvážit?
16:17:21
08.03.2013
vhml
-> Eidy: jj, v podstate je to kalsicka vyvazovacka ale na kolo se jeste pritlacuje valec simulujicí zatizeni. Protoze prirozene guma na silnici je deformovana a nahore naopak setrvačností natažená, tudíž střed otáčení hmoty ani zdaleka není v ose otáčení ložisek.
15:55:36
08.03.2013
Eidy
-> Dušan: Tak jinak. Pokud svrtáš jinej setrvák, nech si ho vyvážit "stejně špatně" jako ten současný.
15:50:29
08.03.2013
Dušan
15:48:48
08.03.2013
minno
-> Dušan: práve to čítam aj ja, tak potom som sa asi sekol40
15:46:26
08.03.2013
Dušan
15:22:02
08.03.2013
minno
-> sep: mne sa to nejako nezdá. Neexistuje nejaký oficiálny dokument, kde sa to uvádza? Veľmi by ma to zaujímalo. Andrt síce píše označiť vzájomnú polohu pri demontáži, ale..... Znamenalo by to potom, že od fabriky existujú dve verzie zotrvákov a kľúk. Jedna verzia vyvážené ako set a druhá verzia vyvážené osobitne. Pri kúpe z druhej ruky hop alebo trop....
15:12:11
08.03.2013
Eidy
-> vhml: Vida, o tom jsem ani nic nezaslechl.
14:47:29
08.03.2013
vhml
-> Eidy: u pneu je to jeste slozitejsi o deformaci gumy která se v dnešní dobe teprve začíná resit a vyvazovacky co vyvazujou kolo pod zatezi jeste nejsou moc k videni.
Extreme Tyres