skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátory z motorky
prohledat
791 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 29.11.2011 do 21.06.2019, založil/a Matysek007
-> Petr Urban 06.11.15 07:33:22: Dal som to sem len preto aby aj ostatný videli o čo ide.
-> elbacil: ano ano. chápu. vždyť jsem říkal, že jsem se mýlil. Omluva. Jsem u motokarb. zvyklí, že je většinou jejich sklon stejný jako dělící rovina plovákové komory, ale jak vidno z fotek, není tomu vždy tak.
-> Petr Urban 04.11.15 13:27:08: Samozrejme situacia je iná pri takýchto karbecoch
-> MVM 03.11.15 17:15:05: Motokarbece nie su "chvilkova moda" ale zdokonalenie karburátora.Tak potom aj vstrekovanie je chvilkova moda?Predsa pre motor je idealni premenlivý difuzor a tie ho maju.Konštrukčne je to uplne jednoduché a nastavenie je určite lahšie ako webre.Ináč máš pravdu.
-> elbacil: jasný, tak to chápu.
-> Čokin: Tak to by ti mohlo klapnout ...
-> elbacil: Přesně tento typ jsem rozebraný neměl, takže pokud jsou takto na motorce, je to správné samozřejmě a omlouvám se za mystifikaci.
Motokarbecy jsou "chvilková móda" a tak jako každá generace má "něco",jsou dneska prostě trend. Tak jako všechno mechanický jdou vyladit perfektně. Je to jen otázka času,možností,financí a měření.(Za určitých podmínek dnes už s přimhouřením oka připouším lepší výsledky neš s DCOE,ovšem opět za předpokladu ideálně naladěných) Alfa je správná montáž(přesně odpovídající poloze na motorce) a Omega je správné seřízení. Velikost difuzoru jde spočítat dle rovnice proudění,přčemž je nutný zachovat určitou rychlost v difuzoru,a v neposlední řadě je nutný mít i určitou rychlost v sedle sacího ventilu..
-> Petr Urban 03.11.15 14:30:18: Takže karburatory ktore si montoval funguju len "nejak".Ja som chcel aby si poradil chlapcom nie mne.Moje funguju perfektne a problemy ktoré píšeš nepoznám.Keby si mal taký karbec rozobraty tak by si videl že osadovacie prvky aj plavák ako su umiestnené a tým poloha na fotkách je správna.

-> Čokin 03.11.15 14:45:37: tak hlavně výhoda rovnotlakýho karbu je, že to klidně můžeš s velikostí trochu přehnat a nepřijdeš o spodek narozdíl od klasických karbů.
-> Urbi: Tak ja hlavne ocekavam lepsi prinos od sani oproti serii. Nepotrebuju z toho tlacit vykonostne maximum rad bych ve spojeni s TPS dosahl spotreby do 8 litru tak aby zustala prevazne cestovni charakteristika auta.
-> elbacil: No takových karbů jsem sám 3 instaloval a závodí a cca 20 jsem jich naladil jak na auta, tak na motorky... Já jsem k tomu své řekl, chytrému napověz...
-> Čokin: zkus, uvidíš. Mě větší šlapou vždy lépe.... 38 - 40mm.
Problematika není přímočařě jednoduchá. Jde o to co ten karb. konstrukčně zvládne a když pak na malém karb. musíš převrtávat trysku o více jak 50% její velikosti, už ten karb. z nějakého důvodu nechce šlapat za všech jízdních režimů ok... nedá se to prostě vyladit na lambdu a to se zkouší různé finty s podtlaky a volnoběžkami atd.
Na velkých karb. takové problémy při ladění nejsou a maximum výkonu sem mi zdá také jinde... zvlášť na objem 1513ccm by to mohlo něco znamenat. Pokud je ale sériová velikost sac. ventilů, tak větší karb. nemají smysl, malým ventilem a ještě nedobře upraveným sedlem ten vzduch do motoru stejně nedostaneš ani kdyby ses rozkrájel.
-> Čokin: zkus, uvidíš. Mě větší šlapou vždy lépe.... 38 - 40mm.
Problematika není přímočařě jednoduchá. Jde o to co ten karb. konstrukčně zvládne a když pak na malém karb. musíš převrtávat trysku o více jak 50% její velikosti, už ten karb. z nějakého důvodu nechce šlapat za všech jízdních režimů ok... nedá se to prostě vyladit na lambdu a to se zkouší různé finty s podtlaky a volnoběžkami atd.
Na velkých karb. takové problémy při ladění nejsou a maximum výkonu sem mi zdá také jinde... zvlášť na objem 1513ccm by to mohlo něco znamenat. Pokud je ale sériová velikost sac. ventilů, tak větší karb. nemají smysl, malým ventilem a ještě nedobře upraveným sedlem ten vzduch do motoru stejně nedostaneš ani kdyby ses rozkrájel.
-> Čokin 03.11.15 12:59:15: Ja mam 36 a ten samy karburator pouzivaji chlapci v UK na 1,6 a 2.0 ford motory.
Jeste by me zajimalo jak je to s difuzory respektive s velikosti a jejich vhodnosti pri pouziti do auta. Panuji nazory ze cim vetsi tim lepsi respektive ja sehnal karbce s difuzory 34mm z Hondy 750. Dle me musi fungovat i toto kdyz vezmu ze Sedr s dif 23/27 to nakrmi tak neni duvod aby to 4x34 mm nenakrmilo.....pri spravnem natryskovani. Pochopim za s vetsimi karbci je to mozna jednoduchsi na ladeni ze se tak nemusi laborovat s tryskama apod.
-> Urbi: taky jsem viděl mooc ale toto je moooooooc
-> Petr Urban 02.11.15 12:22:18: Mal si vobec taký karb rozobratý?- že takto rozprávaš.A ako to teda by si montoval ty?Porad.
-> Čokin: "pár stupňů" Nejde samozřejmě o pár stupňů... o problém jde až při velmi velkém vyklonění, ale není k němu důvod.
-> Urbi: Tak bud to funguje nebo se to odleva a vynechava....pokud je dobre nastavena smes tak neni problem. Chapu ze kdyz je dam vzhuru nohama tak to fachcit nebude, ale resit par stupnu naklonu..... Ono kdyz to vemes do detailu tak ve skodovce je kazde osazeni techto karbcu spatne poloha karbcu vs. smer jizdy je jiny nez u moto. Nechci to tady pitvat zatim se pohybuju v teoreticke rovine, momentalne me Nemec tvori 2 typy sani tak na jare uvidim co praxe.
-> Čokin: ok. Mám jiný názor. představ si umístění osazovacích prvků v plovákové komoře, hladinu když karby nepřeplavuješ posranou facetkou či jinou nízkotlakou pumpou co má na karby stejně moc velký tlak a co se může dít při extrémně jiné poloze, která je vidět na fotkách níže. Funkce zde je, ale za ještě extrémních podmínek jízdy když už je karbec takto moc nakloněn můžou nastat zbytečné problémy...
Na nakloněnou motorku v zatáčce přece působí odstředivá síla a tak je hladina cca stejná jako na rovině
Si podrž v autě kelímek s vodou a jeď do zatáčky...
Na nakloněnou motorku v zatáčce přece působí odstředivá síla a tak je hladina cca stejná jako na rovině

-> Urbi: A jak je to tedy správně? Vhledem, k tomu, že mašina jede po zadnim, po předním , nakloněná na bok tak řešit nějaké přesné stupně náklonu není až tak zásadní aspon tak se mě to jeví.
Možná to "nějak" funguje, ale správně to není.
-> Alda 17.06.15 11:00:25: Hlavná tryska je asi velká.Mala by stačiť okolo 140 ak má emulzna trubica 3,25.Ked nemá tak treba niekedy aj 250-ku trysku..Skôr zvačši sytičovu trysku.Sklon daj podla sklonu emulznej trubice.Aj ja mám taký sklon aký má byť na motorke.
Také je mam na autě v jiném sklonu než jsou původně na motorce (CBR 900) a funguje to bez problémů
Oni ty karbeci asi snesou pomalu kazdou polohu :) ja je mam taky rovne plavakovky vodorovne a na motorce jsou o dost vic naklonene a fungujou v pohode.
-> djmaso: ta červená není vodorovně, půjde trochu nahoru 

-> cPetan: do do pr.dele to říkám celou dobu :D proč myslíš že jsem tam udělal tu červenou čáru aby byla vodorovně se zemí :D
-> cPetan: nakresli to co myslíš :)
-> djmaso 31.10.15 23:03:50: plovákovka do roviny bude zase moc položený, spíš bych to viděl, že ty šrouby plovákovky a kanály k tryskám by měly být kolmo k zemi
-> djmaso: tak tam podle obrázků na googlu zrovna takle hloupě jsou
-> Alda: na už jsem se to dočetl davali to na KAWASAKI ZX700 a 600
no a co jsem se dočetl tak vložení karburátorů je 45stupnů což znamená že moje teorie je možná dobrá :) dej plovákovku do roviny a budeš startovat
no a co jsem se dočetl tak vložení karburátorů je 45stupnů což znamená že moje teorie je možná dobrá :) dej plovákovku do roviny a budeš startovat
-> cPetan: tak motorku už vím :D KAWASAKI ZX700
-> djmaso: když jsme to řešili, tak se nám dostalo odpovědi, že hlavní tryska by měla směřovat kolmo k zemi. Což u karburátorů z CBR 900rr znamenalo podobný sklon a i původně na motorce byly tak. Nejlepší by bylo zjistit z čeho jsou a namontovat je podobně jak byly na původním stroji.
-> djmaso: Ajo... No to by mohlo i odpovídat. Sklon je obráceně, takže ty plovákovky asi budou +- horizontálně...
-> djmaso: To už vypadá že někdo dělá z horizontálů spádový 

-> Stepan FUN: Spěpi koukni na tu červenou čáru (plovákovka) ale karnurátor nebude plně rovne (náklon tam bude :)
-> djmaso: Nevím jak v tomhle směru, ale kamarád má R1 karburátory na druhou stranu a úplně vodorovně nejsou. Nějakej sklon (i když ne takovejhle) tam taky je. A funguje to myslím velmi dobře (naměřili tam něco kolem 150hp z 1500 ve fa bloku)
-> Alda: Chlape jesli dobře koukám , toto je plováková komora - dle mě by toto mělo být vodorovně né ?
tak uvidím až to složím kdyžtak budu muset krmit a zlepšovat zapalování :)
-> Vrba: Ruku v ruce to nejde ale proc vylepsit krmeni a jiskru nechat seriovou ze. Ja jen odpovedel jestli muze zustat.
-> PodFuck3r 22.10.15 11:40:48: Zapalovanie si daj upraviť ináč to bude stáť za prd.Aj tu nájdeš na upravu fachtmanov.
-> PodFuck3r 21.10.15 11:32:22: Zožen si radšej origo čerpadlo z motorky a nebudeš mať s tým starosti.
-> Čokin: no ale když to jde ruku v ruce,.....
-> PodFuck3r: Ano muze zusta zapalovani nema s krmenim nic spolecneho.
Chci se zeptat jak to je s rozdelovacem zustava origo ? Diky za odpoved
Přesunuto z tématu Karburatory Cbr 600...
Zdravim chci se zeptat jestli ma nekdo zkusenost s temito karburatory. Mel bych to na 136 a nevim jestli ac pumpa me to nakrmi nebo budu muset koupit benzinove cepradlo od facetu a jeste jak to bude s rozdelovacem muze bejt origo nebo se musi taky upravit ?
Zdravim chci se zeptat jestli ma nekdo zkusenost s temito karburatory. Mel bych to na 136 a nevim jestli ac pumpa me to nakrmi nebo budu muset koupit benzinove cepradlo od facetu a jeste jak to bude s rozdelovacem muze bejt origo nebo se musi taky upravit ?